Nikon AF-S DX Micro NIKKOR 85mm f/3.5G ED VR - Reviews

Nikon F
Filtermaat
52 mm

BNJ 12-06-2011 Product paar weken in bezit

Fantastisch objectief. Heel goed te gebruiken voor macro fotografie, maar daar istie dan ook voor gemaakt. Soms stel ik liever handmatig scherp. Dat gaat zeker niet sneller en beter dan automatisch. Maar als als ik de achtergrond scherp wil hebben en voorgrond mooi wazig, dan is mijn voorkeur handmatig.
Goed uitproberen met diafragma, sluitertijd en ISO voor de juiste scherptediepte als dat nodig is.
Tevens is dit objectief een goede keus als je voor portretfotografie wilt gaan. Sla je twee vliegen in één klap. Ik gebruik de lens op mijn Nikon D5000. Helemaal top dus.

GerNikon 24-05-2011 Product kwartaal in bezit

9,6
Ik heb deze lens op mijn D60. Ik ben er erg tevreden over. Ik denk zelf dat hij beter is dan bijvoorbeeld een sigma 105mm, niet optisch maar qua hanteerbaarheid. Door de interne focus komt de lens niet naar buiten tijdens focussen. Hierdoor is hij ook minder gevoelig voor stof en water.

Leent zich ook heel erg goed voor portretfotografie.

JoSony 12-04-2010 Product paar dagen in bezit

Een paar dagen geleden deze lens gekocht voor mijn vrouw haar Nikon D5000 wanwege de interne scherpstel motor. dit is echt een geweldige lens!! stelt snel scherp, maar is ook goed te gebruiken op manueel focus. Ze heeft er al diversen foto's mee gemaakt met een zeer goed resultaat.Als je toch een leuke lens zoekt voor macro, is deze zeker aan te raden. Zelf heb ik de Sigma 105mm op mijn D90, maar deze Nikon 85mm is zeker gelijk waardig.