Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II

77 mm
Nikon AF-S DX NIKKOR 18-300mm f/3.5-5.6G ED VR

7,9

Sennepen 24-12-2010 Product kwartaal in bezit

Ik ben een amateur-hobby fotograaf en ben begonnen met deze lens. Hij bevalt ontzettend goed, de lens is licht, makkelijk mee te nemen en maakt scherpe en prachtige foto's!

Voor iedereen die voor een leuke prijs goede kwaliteit foto's wil maken zal ik het zeker aanraden!

GoM 24-09-2010 Product jaar of meer in bezit

6,8
Heb de lens 2 jaar in bezit gehad, ben nu pas overgestapt naar een andere lens. Had ik eigenlijk eerder moeten doen aangezien ik lang niet altijd tevreden was met het resultaat van deze lens. Ok de scherpte was meestal redelijk en soms goed, maar ik vond het contrast vaak matig en de kleurweergave niet geweldig. Scherpstelling en IS werkten wel naar behoren. Bouwkwaliteit ben ik ondanks zijn lage prijs, (alhoewel heb er 2 1/2 jaar geleden ong 120 euro voor betaald)niet over te spreken. Het voelde telkens weer alsof ik met een stuk plastic speelgoed rondliep. Ik had er ook de zonnekap bijgekocht, maar die er telkens op en af zetten was geen pretje. Kon telkens de AF uitzetten om te verkomen dat ik die beschadigde. Ook was het elke keer maar draaien totdat de kap er recht op zat. Als bijgeleverde kitlens een aardig lensje, maar ik zou toch wat meer geld neerleggen om meteen een fatsoenlijke en degelijke lens te kopen. Kost meer maar kun je ook veel meer mee.

bvdaalen 17-09-2010 Product paar dagen in bezit

Ik had een 17-85 IS USM lens, maar ben teruggegaan naar deze lens. Wat voor mij belangrijk is, naast de kwaliteit, is de grootte en het gewicht van het objectief. Ik merkte dat is de camera minder vaak meenam omdat er zo'n grote zware toeter voor hing. Deze lens weegt maar 200 gram en is dus makkelijk mee te nemen zonder dat je een molensteen om je nek hebt hangen. Verder is de kwaliteit goed te noemen en de prijs/kwaliteit verhouding is natuurlijk helemaal sky-high. De eerstvolgende lens met IS is al 200 euro duurder! En het beetje extra zoombereik mis ik eigenlijk niet. Voor mij geen andere meer. Als ik nog es wat verder wil inzoomen neem ik er wel een aparte lens bij.

peter196 10-09-2010 Product paar dagen in bezit

Duidelijk een ondergewaardeerde lens!

Heb deze lens samen met de canon 550d 4 maanden geleden aangeschaft.De kwaliteit van de foto's zijn zeer goed tot uitstekend, ook bij 55mm stand in bijv. diafragma 5.6, de stand waarop ik de meeste foto's maak.Ik ben zeer tevreden over deze lens.
Ook uit de diverse test (depreview,photozone.de) komt deze lens zeer goed uit de verf.Om deze lens bagger te noemen vind ik absolute onzin.
De constructie mag dan niet geweldig zijn, maar de foto's zijn dat wel.Gezien de prijs/kwaliteits verhouding is het een zeer goede lens.
Mensen die twijfelen over dxe aanschaf: probeer een keer de lens uit bij de fotohandel en bekijk de foto's thuis eens rustig en oordeel zelf.

mancer 05-12-2009 Product jaar of meer in bezit

7,4
Met deze lens kun je heel aardige foto's maken. Alles tussen 18 en 35 mm is erg scherp, zowel in het centrum als op de randen van de foto. Boven de 35 mm is het iets minder scherp maar nog steeds goed. Het contrast is wel aan de lage kant. De constructie van de lens is wat gammel. Op de voorkant zit wat speling. De zoomring draait erg los. Verder draait de voorzijde bij verandering van het brandpunt en bij het scherpstellen. Met een polarisatiefilter dus eerst scherpstellen en vervolgens het polarisatiefilter in de juiste stand zetten. Handmatig scherpstellen is eigenlijk niet te doen omdat de slag zeer klein is en de voorzijde dus enigszins gammel.
Voor de aanschafprijs is het alles bij elkaar een zeer goed objectief.

jwgoudkamp 02-05-2009 Product kwartaal in bezit

Deze kitlens van Canon kan weliswaar beter zijn dan zijn voorganger, maar is alsnog geen top-lens. Prijs/kwaliteit is natuurlijk wel goed te noemen, want voor dit geld krijg je geen betere lens. Als je echter van een compactcamera naar een canon eos wilt overstappen, kun je deze lens beter niet nemen, want de resultaten zullen onscherper zijn dan die van je compactcamera. Je kunt dan beter de body kopen met een andere lens (Tamron 17-50 f/2.8).

merelhugo 03-01-2009 Product paar weken in bezit

7,6
Ten onrechte staat er nog geen review van dit objectief vermeld. Dit IS-kitobjectief is namelijk veel beter dan zijn niet-gestabiliseerde voorganger. De scherpte van 18 tot 45 mm is zeer goed te noemen (50-55mm is iets softer. Uiteraard wel bij diafragma 5.6 of 8.0. Bij volle opening zijn er betere en duurdere objectieven. Ik heb het 50mm 1.8 objectief uitvoerig vergeleken met dit zoom-objectief, maar de verschillen zijn niet groot (bij diafragma 5,6 of 8). De autofocus is snel en trefzeker, ook bij minder licht.Het wordt vaak ten onrechte snel verwisseld voor een ander standaard zoomobjectief.