Philips MiniVac FC6148 - Reviews

9 min.
Inhoud kruimelopvang (droog)
500 ml
Nat en droog zuigen

Beoordeling op basis van 27 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

7,6

Anoniem 09-08-2013 Product jaar of meer in bezit

6,7
Ik heb achtereenvolgens de Philips FC6146 en de FC6148 gehad. Gemiddeld hebben zij twee jaar gefunctioneerd. De FC6146 ging op een dag niet meer uit. Nadat de batterij leeg en opnieuw opgeladen was ging hij niet meer aan. Philips klantenservice bood mij ter vervanging de FC6148 aan. Deze wilde na ongeveer 2 1/2 jaar van de ene op de andere dag niet meer opladen. Deze kruimeldieven doen hun werk wel goed, maar het elektrische circuit is m.i. niet erg robuust.

CAJ 14-12-2012 Product paar dagen in bezit

De stofzuiger ziet er mooi strak uit en staat in een mooie standaard. Hij doet zijn werk uitstekend, maar mijn exemplaar laat bij het aanzetten in hoge snelheid een hoge fluittoon horen, die na enkele seconden wegtrekt. In de lage snelheid blijft de fluittoon licht hangen. Omdat ik dit een irritant geluid vind en niet weet, of dat op termijn een probleem oplevert, heb ik 'm geretourneerd naar de leverancier.

daneron 31-03-2015 Product jaar of meer in bezit

Heb de stofzuiger bij het schrijven van deze review ruim 3 jaar. Heb geen enkel probleem kunnen ondervinden en ben zelfs van plan een tweede aan te schaffen voor in de garage :)

LJ501 14-06-2012 Product half jaar in bezit

---------- update review 14-06-2012 ----------
Nadat de eerste kruimelzuiger de aan/uit knop na een korte periode begaf (hij kon niet meer uit)keurig een nieuwe gekregen van Kijkshop (zie review LJ50) na krap een half jaar weer hetzelfde. Als ik zo lees hebben daar meer mensen last van deze klacht. Begrijp niet waarom Philips dit euvel niet collectief hersteld (terugnameactie). Jammer want de kruimelzuiger zelf is prima.

---------- tweede review 10-11-2011 ----------
Zijn nog steeds positief over kruimelzuiger was het niet dat bij ons ook de aan en uit knop stuk ging. Hebben keurig van De Kijkshop een nieuwe gekregen zijn dus benieuwd of hierbij het probleem niet gaat voordoen.

---------- eerste review 21-08-2011 ----------
Hebben deze kruimelstofzuiger net een paar dagen. Eerste indruk is zeer positief. Zuigt super en handig op te bergen. Hij is iets kleiner (wat ons betreft beter te hanteren) dan onze vorige AEG, waar we zeer teleurgesteld (accu naar 2 jaar al kapot)over waren, maar dat is wat ons betreft een voordeel. Nee deze Philips is een aanrader zeker omdat hij ook stopt met het laden als hij vol is.

vlinder99 21-03-2012 Product jaar of meer in bezit

5,7
heeft het iets meer dan een jaar lang uitstekend gedaan. Zuigt goed en is handzaam. Echter na iets meer dan een jaar doet hij het helemaal niet meer. De garantie net verlopen.

Officiele reactie van Philips Nederland 27-03-2012

Wist u dat u 2 jaar fabrieksgarantie op het apparaat heeft?

Wij raden u daarom ook aan om contact op te nemen met de Philips klantenservice op het volgend telefoonnummer: 0900 202 11 77 (€0.10 c p/m). De openingstijden zijn van maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 18.00 uur.

Philips Webcare

gewoontjes12345 13-10-2011 Product half jaar in bezit

5,7
het is op zich een prima kruimeldief maar wij hebben tot nu toe 3x een nieuwe gekregen van Philips. Iedere
keer begeeft na verloop van tijd de aan/uit-schakelaar het. Als je 'm aanzet, gaat hij niet meer uit en brandt het motortje uiteindelijk door. Toch maar een andere gekozen na de 3e keer.

Doewieze 22-06-2015 Product paar dagen in bezit

Zuigkracht vast en zeker voldoende en je kan er een kleine 10min. mee werken eens hij opgeladen is, ideaal ook dat hij automatisch stopt met opladen maar volgens mij moet dat met dit soort batterijen.

Iets duurder dan de conventionele kruimeldief viel me op maar was ook de enige met een 10.8V batterij waar ik die kocht.

De brush tool is zeer handig (voor bv. keyboard en zelfs stof) en alhoewel ik eerst 10minuten niet zo lang vond blijkt dat toch voldoende te zijn.

JoFr 18-09-2012 Product half jaar in bezit

Eindelijk een energiezuinige kruimelzuiger die niet onnodig oplaadt. Doet het goed. Ook wij hebben af en toe hapering met aan/uit knop (nogmaals aan/uit zetten) en hoop dat het niet verergert.

marky78 03-09-2012 Product half jaar in bezit

Super kruimeldief. Zuigvermogen (22 W) zit in topsegment van de kruimeldief markt.
Vermelde issue met aan/uit knop in andere beoordelingen heb ik niet. Laat maar komen, krijg ik een nieuwe :-).

Waar apparaat zich mi in onderscheidt:
+ Enige(?) kruimeldief op de markt met Li-ion accu. Daardoor geen last van geheugeneffect (accu gaat niet steeds minder presteren) zoals meestal het geval is. Mede door dit type accu is apparaat ook licht (800 gram), daardoor prettig in gebruik en handzaam. En accu oplaadtijd van 8 uur is minstens de helft van de concurrentie.
+ Lader laadt alleen op indien nodig (indicatie wanneer accu vol is, en laden stopt dan). Goed voor milieu en je portemonnee.
+ Aan/uit knop vast te zetten, je hoeft knop niet ingedrukt te houden. Twee standen qua zuigvermogen in te stellen.

Joke Tamming 18-01-2012 Product kwartaal in bezit

---------- nieuwe review 19-01-2012----------
Deze minivac gekocht omdat de lion accu techniek mij aansprak. Deze hebben nl geen memory effect en gaan dus veel langer mee. Was ook zeer blij met dit stofzuigertje, hij zuigt goed en is handzaam in gebruik. Echter na 1 maand kon ik na een klusje het apparaat niet meer uit schakelen {zelfde probleem als review hieronder}. Terug gegaan naar de kijkshop en een nieuwe gekregen. Na nog geen 2 maanden deed bovenvermelde euvel opnieuw van zich spreken. Kontakt gezocht met Philips en kon wederom een nieuwe krijgen echter had ik mijn vertrouwen verloren in dit ding. Terug naar de kijkshop en kon een andere kruimeldief uitzoeken. Gekozen voor een Rowenta Air; zie review aldaars.

---------- oude review 02-01-2012 ----------
Nog geen 3 weken oud en slechts enkele malen gebruikt, deed zich een vaker voorkomend probleem voor: apparaat liet zich niet meer uitschakelen. Kortom: een defecte aan/uit-schuif. Op diverse reviewsites wordt bovenvermeld euvel vermeld. Je zou dan toch denken dat Philips dat inmiddels heeft verholpen, nee dus. Apparaat retour gestuurd naar bol en geld terug ontvangen. Ik heb maar voor deze optie gekozen ipv vervangend exemplaar, lees hier en daar dat sommigen al aan hun 3de zitten. Jammer dat de aan/uit knop konstruktueel niet goed is, verders nl een pracht apparaat die goed zuigt.

Officiele reactie van Philips Nederland 25-01-2012

Wist u dat u 2 jaar fabrieksgarantie op de FC6148 heeft? Wij raden daarom ook aan om contact op te nemen met de Philips klantenservice op het gratis telefoonnummer: 0800-0230076.

Philips Webcare

snuf30 14-06-2010 Product paar weken in bezit

Erg blij ben ik met deze kruimelzuiger.
Met 2 kleine kindjes is zo'n apparaat erg handig!
Wat ik prettig aan dit apparaat vind is dat hij een soort eco stand heeft als het apparaat is opgeladen.
Zo kost het je weinig stroom in de 'stand-by' stand.
Alhoewel ik de stekker er uit doe als het apparaat is opgeladen.
Over de duurzaamheid kan ik nog niks vertellen.

Maar deze kruimelzuiger zuigt krachtig.
Erg handig voor even snel kruimels of stukjes brood opruimen.

Wat ik erg handig vind is datje hem snel kunt legen door get mondstukje eraf te halen. Zo gaan de grote broodstukjes en kruimeltjes er al uit. Als im hem echt goed schoon wil hebben haal ik hem helemaal eraf zoals bij andere kruimelzuigers...

Marietje1 21-08-2017

1e klas !

Eindelijk een kruimelzuiger die ook echt zuigt.
Al verschillende keren een kruimeldief gebruikt van een ander bekend merk : waardeloos.

gerardmotormuisyamaha 24-04-2016

Zeer mooi en goed product

ik geef een 9 voor dit product ziet er prachtig uit en is handig in gebruik zowel thuis als in auto.

Arno191178 17-11-2015

Veel zuigkracht en dat de lader afslaat is mooi mee genomen

Prima kruimeldief, veel zuigkracht en hopelijk langere levensduur van de batterij door het afschakelen van de lader indien accu vol.

proroo 18-08-2015

Prima kruimeldief maar korte levensduur

Design en werking van het apparaat is prima.
Echter de prijs pret verhouding klopt niet.
Na 2 jaar stop hij er gewoon mee. Het blijkt dat er een Li-ion batterij kapot is. Vervangen maar dat werkt niet.
Blijkbaar functioneert het laadcircuit niet meer.
Einde verhaal.
In principe zou zo'n apparaat jaren mee moeten kunnen.

drouvenjw 23-07-2015 Product paar dagen in bezit

Fijn in de hand liggende, krachtige kruimeldief. Compleet met accessoires (smaller uiteinde en opzetborstel) en neerzetbaar of ophangbaar laadstation. Verschillende kruimeldieven bekeken en ondanks dat wij een dyson stofzuiger hebben niet gekozen voor die kruimeldief vanwege het ontwerp. De Philips doet zijn werk goed en verrast in kracht. Bovendien ziet hij er ook nog eens goed uit.

Zeer tevreden met de aankoop!

mark78 21-01-2015

Prima apparaat - als hij het doet.....

Prima zuigvermogen, makkelijk is gebruik (niet zo zwaar) en schoon te houden.

MAAR:
problemen met aan/uit knop. Blijft soms hangen of doet niets, apparaat kon niet meer aangezet worden. Keurig afgehandeld destijds door klantenservice Philips, nieuwe ontvangen.
Deze heeft wel, in mindere mate, hetzelfde probleem. En nu na anderhalf jaar doet apparaat niet veel meer, accu binnen 10 seconden leeg. Voor die prijs mag je meer duurzaamheid verwachten.

Zuigmondje 14-09-2013

Voldoet aan de eigenschappen zoals beloofd

zoals blijkt uit de waardering en het gebruik tot nog toe voldoet de kruimelzuiger aan alle verwachtingen.
Wel benieuwd naar de levensduur van de Lithium-ion batterij.
Het is net het geluid van een startende straaljagermotor.

Anoniem 19-06-2013

pas kort in bezit, dus nog er weinig ervaring, echter tot nu toe positief over het toestel.

Toestel is goed, echter aan de handleiding ontbreekt de indicatie van de led op het toestel ! Deze knippert of brand continue, echter in de handleiding wordt hier niks over uitgelegd !
Minpuntje dus......
Het lijkt dat het ledje knippert tijdens het laadproces, en continue gaat branden als de batterijen vol zijn, je zou verwachten bij volle batterijen en stoppen v/h laadproces dat ledje uit gaat. Maar dit gaat dus niet uit ! (energie verspilling).

FamZuidam 24-02-2013

Perfecte Kruimel Zuiger

Geweldige kruimel zuiger goed schoon te maken met prima zuigkracht, gebruik deze nu bijna een jaar en nu is er een stuk plastic gebroken die de veer van de zuigmond op zijn plaats houd wellicht een onvolkomenheid die philips voor ons kan oplossen..

Verder een prima product aanrader....