JBL Tune 760NC wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 13 reviews die zijn achtergelaten voor de JBL Tune 760NC wit op Kieskeurig.be.

8,1

R0B81N 28-08-2021

Fijne, goedkope, koptelefoon!

Geschreven voor: JBL Tune 760NC zwart

Ik heb deze koptelefoon nu een aantal weken in bezit en ik mag niet klagen. Voor mijn werk draag ik vaak voor langere tijd een koptelefoon, waarbij ik een koptelefoon nodig heb die snel en goed functioneert. Deze JBL tune 760NC is dan ook erg makkelijk in gebruik en het ‘pairen’ gaat simpel, al had ik soms dat één van mijn apparaten disconnect als ik een andere apparaat connect.

Geluid
Het geluid zelf is prima, maar niet revolutionair. Voor de prijs zeker prima geluid! De bas is erg krachtig, maar het zou fijn zijn als je de diepte van de bas zelf aan kan passen (middels een app). De Noise-Cancelling kan beter. Het isoleert gedeeltelijk, waardoor je de omgeving nog wel hoort. Ik heb vaak een airco aanstaan, welke nog echt goed hoorbaar is tijdens het gebruik van de koptelefoon.

Bediening
Het grootste pluspunt, wat ik bij sommige koptelefoons mis, is dat de JBL tune 760NC aangeeft hoeveel batterij die nog heeft. Zeker als ik op een draaidag ga (voor mijn werk) is het handig om in één oogopslag te zien hoeveel batterij de koptelefoon nog heeft. De knoppen waren even lastig, maar als je de koptelefoon regelmatig gebruikt went dit.

Ontwerp
Het design is erg simpel, maar voelt licht en toch stevig aan. Ikzelf ben gewend om te werken met grotere over-ear koptelefoons, waardoor ik in de loop der tijd wel last kreeg van mijn oren. Ik moet wel zeggen dat dit nu minder is dan in het begin. Qua grootte is de koptelefoon af te stellen

Nieuwigheid
Niet veel nieuwigheid. De noise-cancelling wordt als grootste selling-point neergezet, maar deze zie ik al tijden (beter) bij andere merken; al zijn die koptelefoons wel een stuk duurder. Het gebruik is wel top en je hoeft hem dan ook niet vaak op te laden. Het verbinden met meerdere (2) apparaten is ook een groot pluspunt, al werkte dat bij mij niet altijd even lekker.

Conclusie
Al met al een goede koptelefoon, zeker als je kijkt naar de prijs. Hij doet wat hij moet doen, maar je moet er wel even aan wennen (en de koptelefoon aan jou). Ben je opzoek naar de beste koptelefoon met de nieuwste snufjes? Dan zit je hier niet goed. Maar ben je opzoek naar een koptelefoon die overal prima in functioneert en een goede prijs heeft? Dan raad ik deze zeker aan!

Pluspunten

• Licht gewicht
  • Prima geluid
  • Prijs/kwaliteit

Minpunten

• Je moet wennen aan de knopjes
  • Geen app

v**y@g**l.com 18-08-2021

Prima apparaat

Geschreven voor: JBL Tune 760NC zwart

Een periode dit artikel mogen testen. Noise canceling was voor mij nieuw. Misschien waren mijn verwachtingen te hoog maar ik vond het wat tegenvallen. Op de fiets merkte ik weinig verschil. Het overige verkeerd was nog goed te horen. Qua veiligheid misschien maar goed ook, ik weet ook niet of hier bepaalde wetgeving aan verbonden is.
Verder prettige koptelefoon. Ik heb het voornamelijk gebruikt tijdens het sporten/spinning vanuit huis. Heerlijk mijn zinnen verzetten en afsluiten van de buitenwereld. Koptelefoon is makkelijk in gebruik, ook de knoppen op het apparaat zijn eenvoudig.
Oordoppen fijn en groot genoeg voor mij om over de oren te zetten.
Kortom prima apparaat.

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik.

Minpunten

• Noise canceling vond ik tegen vallen.

lysvis 18-08-2021

Basis lichtgewicht die lekker blijft zitten

Geschreven voor: JBL Tune 760NC zwart

Ik heb deze koptelefoon de afgelopen maand mogen testen, en ik mag zeker niet klagen!

Het is een simpel model die comfortabel op het hoofd zit. Ik heb bij eerdere noise cancelling headphones ervaren dat er na een tijd een onprettige druk op mijn hoofd/oren kwam en dat was bij deze helemaal niet het geval. De noise cancelling is goed - ik heb hem na ontvangst direct getest door het huis te stofzuigen en ik hoorde amper iets! Ook de batterijduur is pico bello, je kunt lekker lang genieten van je muziek.
Tijdens het sporten (ik dans en doe aan yoga) heb ik geen angst gehad dat de koptelefoon van mijn hoofd zou vallen. Je moet er natuurlijk niet mee op de trampoline springen, maar doorgaans zat hij stevig genoeg op mijn hoofd zonder oncomfortabel te zijn.

Kritiekpuntje voor mij is dat er geen mogelijkheid is om via de koptelefoon het nummer waar je naar luistert te pauzeren of over te zetten. Ook moest ik het geluid van mijn telefoon altijd bijna op maximum zetten om het gewenste volume te behalen.

Pluspunten

• Licht
  • Esthetisch
  • Makkelijk te verbinden

Minpunten

• Geen besturing op de hoofdtelefoon
  • Laag volume

RickMinder 18-08-2021

Topper, echt super geluid!

Wauw. wat een geluid!

De eerste week had ik echt het idee dat het een veel beter geluid gaf, nu weet ik het zeker.
Het zit goed om/op de oren tijdens het luisteren en daardoor prettig.

de noice cancelling is wel een minpuntje.. deze werkt niet altijd, als je het geluid zachter zet werkt deze niet.

Connecten met de telefoon ging super! echter bij de ipad was het even wat werk.
Tevens gaat het bellen en gebruik van google assistent super met deze koptelefoon.

Overal: een super koptelefoon waar je echt veel plezier van hebt.

Pluspunten

• Mooi geluid
  • Bellen
  • Makkelijk verbinden
  • Lange accuduur

Minpunten

• Matige noice cancelling bij zacht geluid

Sim1980 14-08-2021

Fijne koptelefoon met een subliem geluid

Geschreven voor: JBL Tune 760NC zwart

Was benieuwd maar is echt een fijne koptelefoon. Heb hem op diverse apparaten aangesloten en dat gaat echt heel eenvoudig. Daar hoef je geen it-nerd voor te zijn. Hij sluit erg goed aan op je hoofd en sluit daardoor dus ook de omgevingsgeluiden goed af. Gelijk ook een nadeel dat hij bij langer gebruik toch als drukkend wordt ervaren op je oren. Het belangrijkste: het geluid daar kan ik alleen maar positief over zijn. Het geluid is echt heel erg mooi. zowel in de hoge tonen, als in de lage tonen heeft hij echt een hele mooie weergave.

De bedieningsknoppen moest ik best een poosje aan wennen. Ze zijn lastig te vinden en in te drukken tijdens het gebruik. En doordat dit lastig is en je toch echt afgesloten van je omgeving bent, ga je hem toch snel afdoen als iemand iets tegen je zegt of je iets anders denkt te horen. Hij is mooi plat op te ruimen waardoor hij makkelijk mee te nemen is.

Al met al een mooi vormgeven koptelefoon, was erg leuk om hem testen en ik zou hem zeker aanraden.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Noice cancelling
  • Vormgeving

Minpunten

• Bediening tijdens gebruik
  • "Drukkend" op hoofd bij langer gebruik

Coolekoekkoe 12-08-2021

Aanrader!

Geschreven voor: JBL Tune 760NC zwart

De koptelefoon is erg comfortabel en is makkelijk te gebruiken. De knoppen op de telefoon zijn simpel en gemakkelijk om aan te wennen. Noise Cancelling is erg goed, als student zit ik vaak in het openbaar vervoer. Met deze koptelefoon heb ik geen last het geluid afkomstig van de trein of de bus. Ook heb ik geen last van anderen mensen. Hierdoor hoor je het geluid erg goed. De kwaliteit van het geluid is ook uitstekend, wat ik van JBL gewend ben. Een goeie bass en de hoge en lage tonen zijn goed te horen. De prijs-kwaliteit verhouding vind ik goed, voornamelijk door de goede noise cancelling.

Pluspunten

• Noise cancelling
  • Makkelijk te gebruiken

Mercster 12-08-2021

Gewoon goed

Geschreven voor: JBL Tune 760NC zwart

Nadat ik deze headset had gekregen om te testen, was ik erg benieuwd of hij de geluidskwaliteit kon leveren waar ik op hoopte. Nou, ik was aangenaam verrast zoals het deed. Het uitpakken leek op elke generieke hoofdtelefoon op de markt met de knoppen aan de rechterkant, een beetje moeilijk te gebruiken terwijl je onderweg bent, maar dat zou gemakkelijker worden met meer gebruik, denk ik. De geluidskwaliteit is goed, rijke middentonen, diepe bas en heldere hoge tonen, hoewel de bas bij een hoog volume de neiging heeft uit te zakken. De anc werkt goed en ik heb een goede paar dagen gehad met 1 volledige lading, hoewel de meegeleverde kabel erg kort is. Over het algemeen is het een prima headset die qua geluidskwaliteit in het middenbereik zit en iedereen zou er blij mee zijn.

Pluspunten

• geluid
  • comfort

Minpunten

• knop plaatsing
  • laadkabel te kort

zebbra 11-08-2021

Prima koptelefoon

Geschreven voor: JBL Tune 760NC zwart

De JBL Tune 760NC is een mooie over-ear koptelefoon (net aan) waar prima geluid uit komt. De bediening is makkelijk: je doet 'm aan en de bluetooth verbinding werkt goed, al is het apparaat minder 'slim' dan anderen, omdat het niet altijd automatisch verbindt met het apparaat dat die wel kent en waar bluetooth op aan staat. De knoppen aan de zijkant zijn eigenlijk precies goed: harder/zachter zetten, pauze/ophangen, aan/uit en noise cancelling. Ik ben niet onder de indruk van het geluid, en ook niet van de noise cancelling. Ze zijn allebei gewoon prima, maar de wireless earbuds van JBL hebben een betere bass en een betere noise cancelling. Een aspect wat ik nog niet bij andere koptelefoons heb ervaren maar wel bijzonder irritant is, is dat lopen met deze koptelefoon zonder goede demping in je schoenen gewoon vervelend kan zijn: je hoort je stappen in de koptelefoon op een vervelende manier - met noise cancelling aan is dit natuurlijk nog iets heftiger. Totaal niet erg dus als je graag op sloffen loopt of gewoon aan je bureau zit, maar ik zou er nooit mee willen hardlopen of lange stukken lopen.

• Prima geluid

Minpunten

• Lopen met koptelefoon is minder/hoort voetstappen

Dhrjan 05-08-2021

JBL Tune 760NC

Geschreven voor: JBL Tune 760NC zwart

De Tune 760NC is niet vernieuwend als het gaat over het design. De vraag is of dat ook nodig is. Persoonlijk vind dat dat minder belangrijk.
De “over ear” koptelefoon zit comfortabel ook met bril op dan je hem lang genoeg op zetten. Met de kwaliteit van de materialen is weinig mis al vond ik de oorschelpen in het begin stinken, maar de geur verdwijnt tijdens het gebruik.

De kwaliteit is wat je van een JBL mag verwachten, nieuw voor mij was de Active Noise Cancelling. Deze optie geeft aanzienlijk minder omgevingsgeluid. Het is niet weg maar het resultaat is meer dan acceptabel.
De gepatenteerde JBL Pure Bass Sound maakt de muziek voller, een genot om naar te luister Dit model is ook prima te gebruiken bij telefoongesprekken of in bv Teams.
Grote voordeel is dat de 760NC tegelijkertijd aan meerdere apparaten verbonden zijn. Gaat de telefoon, dan stop de muziek op de PC.

Naast de USB kabel voor het laden is ook een audiosporen meegeleverd en zo is deze voor een apparaat zonder Bluetooth te gebruiken.

De JBL Tune 760NC voldoet absoluut aan de verwachtingen en is zeker een aanrader. De prijs kan nog een dingetje zijn maar je kan nog de voorganger (NC750) overwegen, deze is in prijs gedaald en er zijn vast ook reviews van.

Pluspunten

• Goede Nice canceling
  • Rijke bas
  • Multi point connectie, actief gekoppeld
  • Degelijke materialen gebruikt

Minpunten

• Aan de prijs tov voorganger

Nykieh 05-08-2021

Fijne headset, top geluid en bass

Geschreven voor: JBL Tune 760NC zwart

Heb de headset nu ongeveer een week geleden ontvangen en ben tot dusver overwegend positief. De verpakking zit goed en mooi in elkaar en hij voelt prima aan wanneer je hem uitpakt. Je kan de oorschelpen van de headset gemakkelijk in elkaar vouwen waardoor je hem makkelijker opbergt, hiervoor was een zakje/hoesje wellicht geen overbodige luxe geweest, deze ontbrak dus. Het geluid is wat je van JBL gewend bent, heerlijke bass ook zeker voor de wat hardere muziek en games is het heel gaaf. Wat voor mij tegenviel was toch de noise-cancelling, ik hoor toch best veel door de muziek heen zoals de tv op de achtergrond enz. Er zit een kabeltje bij, deze is wat kort en moet op een rare plek aan de binnenkant van de headset ingeplugd worden om op te laden. Wel mooi voor de afwerking maar het was even zoeken. Desondanks zou ik de headset wel aanraden omdat je voor deze prijs een hele fijne headset krijgt met top JBL geluid.

Pluspunten

• Bass en algemene geluidskwaliteit
  • Zit stevig maar comfortabel
  • mooi design, makkelijk opvouwbaar
  • verbind gemakkelijk met je toestel

Minpunten

• Noise-cancelling niet de beste

Debbie 05-08-2021

Zeker een aanrader

Geschreven voor: JBL Tune 760NC zwart

Allereerst dat ik de verpakking opende was ik erg verrast door de zachte randen van de koptelefoon. Ik had een andere maar deze was in verhouding met de JBL tune 760 erg hard. Ik vond dat hij erg makkelijk koppelde met mijn telefoon. De muziek klinkt fantastisch met de bass erbij hij klinkt niet schel en sluit je helemaal af van de buitenwereld. Wat ik wel mis of nog niet uitgevonden heb is dat je via je koptelefoon naar het volgende nummer kan ipv op je telefoon te moeten drukken. Ik heb hem nog niet zo heel erg lang dus dat moet ik nog even verder uitzoeken. Maar voor nu echt een super koptelefoon met top comfort voor je oren die vallen er netjes binnen! Ik raad het product zeker aan!

Pluspunten

• koppelt makkelijk
  • comfort
  • batterijduur

A3V64 04-08-2021

Goed geluid

Geschreven voor: JBL Tune 760NC zwart

Goed geluid en fijne pasvorm. De noice cancelling werkt goed. Min punt is de toetesen aan de onderkant van de koptelefoon. Had deze liever aan de zijkant gehad voor bedieningsgemak.

Pluspunten

• Goed geluid
  • Goede pasvorm
  • Goede noice canceling

Minpunten

• Handelings toetsen aan de onderkant
  • Liever aan de zijkant

Chrisk 04-08-2021

Top product

Geschreven voor: JBL Tune 760NC zwart

De koptelefoon voelt wat fragiel aan dat schrikt wel wat af als je hem uit pakt maar de kwaliteit van het geluid is uit stekend echt top product ik gebruik hem ook veel aan de kabel voor als ik bezig ben met radio maken dan kan die handig aan het mengpaneel aangesloten woorden al met al prima en super sound voor wat je ook van jbl mag verwachten

Pluspunten

• Goed geluid
  • Breed Bluetooth berijk
  • Ook bekabelt te gebruiken
  • Laad snel op

Minpunten

• Voelt wat fragiel aan
  • Het mee geleverd kabeltje is 4 ring ipv stereo