AEG IKE64471XB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 5 reviews die zijn achtergelaten voor de AEG IKE64471XB op Kieskeurig.be.

Frans 01-04-2021

Hele mooie kookplaat de oplossing voor grote braadsleden

Geschreven voor: AEG IKE64471XB

Deze kookplaat heb ik nu een maand in gebruik het uiterlijk van deze plaat is een 10 waard . In onderhoud is die ook heel makkelijk . Omdat deze heel snel afkoelt en uitschakelt als er iets overkookt .
Door de flexi bridge is het mogelijk om ieder formaat pan te gebruiken wat echt een pluspunt is . Door de powerfunctie te gebruiken is een eitje zo gekookt . Ook dankzij de ingebouwde timer wordt deze altijd perfect . Het mooiste aan de plaat zijn de temperatuur instellingen je kan rustig iets laten sudderen zonder dat er iets aanbrand. De hubtohood functie heb ik helaas niet kunnen testen maar lijkt me echt een pluspunt en een hele leuke gadget .

Pluspunten

• Heel mooi uiterlijk
  • Makkelijk schoon te houden

Minpunten

• 4 grote pannen tegelijk wordt lastig

RBreview 30-03-2021

Mooie veelzijdige kookplaat

Geschreven voor: AEG IKE64471XB

Sinds we in dit huis wonen (3 jaar) zijn we gewend aan inductie koken, altijd ruzie met het apparaat. Pannen tegen elkaar aan, leek wel of het van hard naar zacht ging. Sinds 2 weken mogen wij nu de AEG inductie kookplaat testen. Super makkelijk in gebruik en wat een verademing dat de warmte stabiel blijft. Als je de wekker aanzet dan schakelt de plaat bij de laatste minuut de warmte al uit zodat je met de restwarmte verder kookt, erg energie zuinig. Stand 1-10 hebben we eigenlijk nog weinig gebruikt, boven stand 10 is de plaat erg snel warm. Je kan meerdere pannen makkelijk kwijt alleen stoei ik soms wel met de gelijkmatige warmte, het lijkt vaak of de helft van de pan alleen goed bakt, maar als het goed is kan je zones samenvoegen en moeten wij de gebruiksaanwijzing goed lezen.
Grootste voordeel is met kinderen dat als je de plaat uitzet hij niet nog lang warm blijft waardoor kinderen makkelijk hun vingers kunnen branden, en uiteraard het schoonmaak gemak! Conclusie een mooie, makkelijk kookplaat met veel verschillende functies waar je de tijd voor moet nemen om te testen.

Danny 30-03-2021

Erg fijne kookplaat!

Geschreven voor: AEG IKE64471XB

De kookplaat is nu 6 weken in gebruik en ik ben er erg tevreden mee!

Ik kook al langere tijd op inductie maar, wat naar mijn mening deze kookplaat beter maakt dan zijn voorgangers, is vooral de bediening. Met één druk op de knop de gewenste stand op de gewenste zone instellen is echt een verademing in gebruik. Daarbij moet ik wel zeggen dat het waarschijnlijk zinvoller geweest zou zijn om de slider te verplaatsen naar 1-8 ipv 10-14. Uiteindelijk gebruik je de hogere standen het meest en 5 of 6 voor sudderen. Verder reageert de bediening erg vlot, bij het aanpassen van het vermogen van een zone is dit ook goed te merken.
De FlexiBridge gebruik ik momenteel vooral om een extra steelpan te gebruiken voor bijvoorbeeld een saus. Dit moest ik voorheen vaak voor- of achteraf doen omdat er maar één zone is voor een 16 cm pan. De warmhoud functie die gepaard gaat met de FlexiBridge heb ik een aantal keren geprobeerd te gebruiken, maar de meerwaarde hiervan heb ik nog niet ontdekt. De restwarmte in de pan en kookplaat voldoet vaak zelf al en normaal gesproken time je toch dat alles ongeveer tegelijkertijd klaar is.
In de toekomst zal er nog wel een Hob2Hood afzuigkap komen, al is het alleen omdat mijn partner vaak de neiging heeft om deze bewust niet aan te zetten vanwege de herrie. Als dit automatisch gaat dan zie ik hier ook de meerwaarde wel van in.
De aluminium rand beschermd de randen goed en het staat ook nog eens goed in een zwart natuurstenen aanrechtblad. De vorige kookplaat had nogal wat chips uit de rand.

Een verbeterpunt zou de timer kunnen zijn. Ik gebruik deze veel en om het piepen te stoppen zou het fijn zijn als deze automatisch gestopt wordt wanneer je de pan van de kookplaat tilt. De panherkenning werkt erg goed, dus deze functies aan elkaar koppelen zou het gebruik nog eenvoudiger maken.

dbeuker 27-03-2021

Geschreven voor: AEG IKE64471XB

Bij het ontvangen van de kookplaat was ik blij verrast over de aluminium randen van de plaat. Afgaand op de foto’s op internet doen deze nogal groot en dik overkomen, maar in werkelijkheid is deze veel subtieler. De kookplaat is geplaatst in een zwart natuurstenen aanrechtblad en dat combineert goed. Het apparaat ziet er verder chique uit met de stippellijnen ipv de grote cirkels die je vaak aantreft op een kookplaat.

De positieve punten op basis van de eerste gebruikerservaring:
Het display spreekt voor zich en met één toets heb je gelijk de gewenste stand geselecteerd op de gewenste kookplaat. Dit is echt een verademing in gebruiksgemak, zeker als 3 of 4 pannen in gebruik heb. Daarnaast reageert het aanpassen van een kookstand in minder dan een seconde de temperatuur. Dit is goed te merken bij het opschuimende water als je pasta kookt.
Het opsplitsen van de FlexiBridge is eenvoudig en duidelijk. Door middel van een LED boven het icoontje zie je welke combinatie van zones actief zijn.
Het instellen van een timer gaat vlot, selecteer de zone en stel de gewenste tijd in. Het instellen van de timer, net als de algehele bediening, reageert erg vlot. Er zit vrijwel geen vertraging in de bediening, wat ik op andere kookplaten wel vaak aantrof en dit werkt erg prettig.
Een halve liter water koken gaat sneller met de boostfunctie dan in de waterkoker.

De negatieve punten op basis van de eerste gebruikerservaring:
Wat gelijk opvalt bij het aanzetten van de kookplaat is dat hij niet stil is. De ventilatoren die voor de koeling van de kookplaat zelf zorgen zijn duidelijk te horen. Dit is niet meer te horen op het moment dat je een pan erop zet en de deze verwarmd, dan neemt het typische geluid van inductie de overhand en zeker als de afzuigkap aan staat. Ook als je klaar bent met koken en de kookplaat uitzet dan koelt deze nog een tijdje na en is hij weer te horen.
De timer lijkt actie te vereisen als deze afgaat. Het zou makkelijker zijn, gezien de automatische panherkenning uitstekend werkt, de timer uit te schakelen als je de pan op tilt.
De bediening neemt nogal wat ruimte in beslag. Het is eigenlijk niet mogelijk om twee 28cm pannen tegelijk te kunnen gebruiken.

Ben erg tevreden met de kookplaat!

Pluspunten

• Eenvoud van bediening
  • Reactiesnelheid van bediening

Minpunten

• Kookplaat is te horen bij aan- uitzetten

Anoniem 27-03-2021

Geschreven voor: AEG IKE64471XB

De kookplaat is nu 6 weken in gebruik en ik ben er erg tevreden mee!

Ik kook al langere tijd op inductie maar, wat naar mijn mening deze kookplaat beter maakt dan zijn voorgangers, is vooral de bediening. Met één druk op de knop de gewenste stand op de gewenste zone instellen is echt een verademing in gebruik. Daarbij moet ik wel zeggen dat het waarschijnlijk zinvoller geweest zou zijn om de slider te verplaatsen naar 1-5 ipv 10-14. Uiteindelijk gebruik je de hogere standen het meest en 5 of 6 voor sudderen. Verder reageert de bediening erg vlot, bij het aanpassen van het vermogen van een zone is dit ook goed te merken.
In de toekomst zal er nog wel een Hob2Hood afzuigkap komen, al is het alleen omdat mijn partner vaak de neiging heeft om deze bewust niet aan te zetten vanwege de herrie. Als dit automatisch gaat dan zie ik hier ook nog wel wat in.

Het voornaamste verbeterpunt zou de timer kunnen zijn. Ik gebruik deze veel en om het piepen te stoppen zou het fijn zijn als deze automatisch gestopt wordt wanneer je de pan van de kookplaat tilt. De panherkenning werkt erg goed, dus deze functies aan elkaar koppelen zou het gebruik nog eenvoudiger maken.

Design is een kwestie van smaak, maar de aluminium rand zal wel voorkomen dat er splinters op de rand ontstaan. In een zwart natuurstenen aanrechtblad staat de kookplaat erg goed.

Raytu 25-01-2021

Even wennen

Geschreven voor: AEG IKE64471XB

Sinds 3 jaar kook ik op inductie, na jaren op gas te hebben gekookt. Sinds een paar weken mag ik mijn kookkunsten kwijt op deze mooie AEG IKE64471XB inductie kookplaat. Toch was het weer even wennen. Waar mijn oude kookplaat 9 standen had, heeft deze er 14. Eerlijk gezegd heb ik 1 t/m 10 nog niet gebruikt. Ik kook, bak en roerbak veel, ik ga er vanuit dat het daar mee te maken heeft. Ik moet zeggen dat de gebruiksaanwijzing wel een schema heeft maar heel veel informatie bevat dat niet over de te gebruiken standen. Maar goed, uiteindelijk gaat het erom dat het eten gaar wordt en dat gaat prima. De bediening is met touch bediening erg gemakkelijk. Wel af en toe om denken dat je niet zomaar een stand per ongeluk aanzet als je er met je hand bij in de buurt komt. Het is erg warmte gevoelig. Het is vrij snel duidelijk waar alle indicaties voor zijn, dit maak het koken extra leuk. Niemand wil eerst uren kwijt zijn om uit te vogelen waar alles voor staat. Een fijne kookplaat waar ik veel plezier aan beleef!

Pluspunten

• Makkelijke bediening

Minpunten

• gevoelig

Samantha 17-01-2021

Een absolute aanrader!

Geschreven voor: AEG IKE64471XB

Het eerste wat me opviel toen deze kookplaat werd geïnstalleerd, was het mooie uiterlijk, met de prachtige afwerking als bonus.
Tijdens het gebruik viel allereerst op dat er zoveel functies op zitten. Toch maar af en toe in de handleiding kijken, want ik wil er niets van missen, alhoewel het meeste voor zich spreekt.

De hob2hood functie die erop zit, is voor mij nog een beetje nutteloos, omdat ik nog een oude afzuigkap heb, maar bij vervanging zal ik daar zeker op letten, want ik neem aan dat deze functie net zo goed werkt als de rest.

De mogelijkheid om een grotere of meerdere kleine kookzones te maken, spreekt me ook aan. Voor het eerst kon ik mijn ovale gietijzeren pan volledig benutten, omdat de hele bodem warm werd, en niet alleen het middelste rondje.

Om de pan heen blijft het gewoon koel, de energie gaat alleen daarheen waar het nodig is.

De powerfunctie maakt een aparte waterkoker onnodig, want hiermee gaat het een stuk sneller!

Dankzij de geïntegreerde kookwekker, bespaar ik op de energierekening. Vlak voor het eind van de kooktijd, schakelt hij uit, waardoor er optimaal gebruik wordt gemaakt van de restwarmte.

Het lager zetten gaat ook per direct. Geen overkokende melk meer!

4 pannen is geen probleem, 4 grote pannen tegelijk, past niet (koekenpan 28cm, pan 24 cm, wok 28cm en soeppan tegelijk, is teveel)

• Energiemanagement
  • Veel functies

Minpunten

• Vier grote pannen tegelijk past niet

Decock 15-01-2021

Aeg IKE64471xb

Geschreven voor: AEG IKE64471XB

Ik heb nu de kookplaat zo'n 3 weken ingebruik. Het zeker een aanrader. Ik was bekend met een inductie kookplaat maar deze heeft meer mogelijkheden. Grootste pluspunt vindt dat je met 4 kleine zone's de oppervlaktekunt instellen in 3 grotes. In 1 grote of 2 half groot of drie kwart en kwart. Zo heb je een optimale gebruik van je zone's. Zeker als je met meerdere pannen moet koken, wat eerder een crime was ( welke pannen zette je als eerste erop), is nu veel makkelijker doordat je met de zones kunt combineren.

Pluspunten

• Combinatie van de zone's
  • Makkelijk tr bedienen

Minpunten

• Nog niet ontdekt

familie-kooij 06-02-2019

Van gas naar inductiekoken! Wennen?

Geschreven voor: AEG IKE64471XB

Eind januari zijn wij van Gas naar Inductiekoken overgestapt. We dachten dat dit toch wel wennen was. Het is ons 100% meegevallen. Het koken op inductie gaat zonder problemen. De AEG Kookplaat voldoet naar wens. Onze vorige keuken had alleen maar AEG producten en daar hebben we nooit spijt van gehad, vandaar dat onze keuze weer op een AEG product viel.