De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Siemens EX675LXC1E op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

3,2

AnnV 01-06-2016

Teleurstellend kookresultaat

Geschreven voor: Siemens EX675LXC1E

Ik verwacht van een inductiekookplaat dat die beter kookt dan een vitroceramische kookplaat van 13 jaar, mijn vorige kookplaat dus. Maar niets is minder waar.
Ons eerste gerecht was een totale flop:
- kippenwit bleef wit, ook na 10 minuten "braden" op stand 9, zelfs geen spoor van een korstje.;
- het water met de rijst stopte met koken en kon pas terug aan de kook gebracht worden op stand 9. Deze stand moest aangehouden worden opdat het water verder zou blijven koken;
- groenten in een wok werden gewoon nooit "gaar" voor zover natuurlijk dat wokgroenten gaar moeten worden.

Siemens gecontacteerd en ja de pannen zijn geschikt voor inductievuur en ja de kookplaat is juist aangesloten... Technieker van Siemens is langsgeweest en kon geen defect detecteren...
Uitleg van die technicus: het toestel is te ingewikkeld voor mij, of anders gezegd, ik ben te dom voor dit toestel. Want het is blijkbaar een heel slim toestel dat zelf detecteert of er iets scheelt en mijn toestel geeft geen foutmelding,... dus volgens hem is het toestel prima in orde. Hij had geen uitleg waarom de kippenblokjes wit bleven en waarom slechts de helft van mijn water kook in een pot.
Dus in de toekomst moeten wij het doen met een kookplaat van 1.200€ die naar mijn mening maar op halve kracht draait en dus eigenlijk maar 600€ waar is. Wedden dat ik voor 600€ een veel betere inductiekookplaat van een ander merk kon aankopen?
Ik raad dit produkt aan niemand aan, tenzij u houdt van kookplaten die maar half werken, dan is dit precies het produkt dat u zoekt, maar betaal er dan ook maar de helft voor aub dan voelt u zich niet bekocht zoals ik;