Voeg toe aan vergelijker Prijs volgen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 45 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de ETNA KIF890ZT op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Ing 01-07-2022

Tevreden maar beetje ongelukkig

Geschreven voor: ETNA KIF890ZT

Keuzemogelijkheid was klein omdat ik gebonden was aan bepaald formaat. Ik had voor erna gekozen omdat deze prijstechnisch er goed was. Ben toch teleurgesteld in prestatie. Wordt niet snel en echt heet. Service ETNA is perfect tot nu toe. Monteur heeft alle warmte units vervangen (binnen een jaar) maar nu heb ik weer storingen en moet monteur weer komen. Hoop dat t nu def opgelost wordt. Kookplaat ziet er mooi uit en service is prima maar performance valt tot nu toe erg tegen. Hoop dat dit nu definitief verholpen wordt!

• Monteurs

Minpunten

• Wordt niet (bij mij) heet genoeg
  • Storingsgevoelig

j**3@k**t.nl 30-06-2022

Geweldige kookplaat

Geschreven voor: ETNA KIF890ZT

Deze inductie kookplaat voldoet aan al mijn eisen. Bijzonder mooi en functioneel en daarbij ook nog aantrekkelijk in prijs en gemakkelijk in gebruik en onderhoud.

Pluspunten

• ontwerp
  • prijs

Officiele reactie van Atag 01-07-2022

Beste heer / mevrouw,

Hartelijk bedankt dat jij de moeite nam om deze mooie review te schrijven.
Fijn dat jij zo tevreden bent over het gebruiksgemak, mooie design en het eenvoudige onderhouden van de kookplaat.

Wij wensen jou heel veel kookplezier!

minipi 22-06-2022

Langzaam van het gas af en toch lekker koken.

Geschreven voor: ETNA KIF890ZT

Ik heb altijd gekookt op gas, maar omdat bij mijn laatste energiecontract dat werd afgesloten begin november de prijs van gas aardig was verhoogd wilde ik toch zo snel mogelijk, als het kan van het gas af, alle kleine beetjes helpen.

Dus ik had eerst een 1 pit inductiekookplaat gekocht bij ikea om te proberen of het wat was, nou ik was al snel om ik ging steeds meer met dat ene pitje doen en met gas steeds minder.

ik had,m uitgeprobeerd o.a met hoogtes van de standen, koken en laten pruttelen.

En toen pas heb ik na een tijdje zoeken gekozen voor de Etna KIF890ZT en sinds die tijd ben ik nog steeds blij met mijn kookplaat, pauze knop /warm houd knop /en tijds instelling wat handig is met kooktijden.
Dus voor deze kookplaat moet je niet twijfelen.

Pluspunten

• uiterlijk, een sierraad in de keuken.
  • makkelijk schoon te maken
  • handig met pauze stand /warm houden en kinderslot

Minpunten

• tot nu toe niets

Officiele reactie van Atag 23-06-2022

Beste heer / mevrouw,

Een 10, wow! Bedankt voor het schrijven van deze uitgebreide review. Wat leuk om te lezen dat je bij de overgang van gas naar inductie hebt gekozen voor ETNA. Fijn dat de kookplaat naar behoren werkt en dat je er zo blij mee bent.
We wensen je nog veel kookplezier!

Frans K 18-06-2022

een top inductiekookplaat

Geschreven voor: ETNA KIF890ZT

We hadden al 20 jaar een Miele Gaskookplaat waardoor we aan de inbouwmaten vast zaten.
Alleen de ETNA had hiervoor de goede inbouwmaten en ook nog eens de beste keuze
Dit is een top kookplaat voor een geweldige prijs echt een geweldige keuze.

Pluspunten

• goede inbouwmaten
  • geweldige garantie van 5 jaar
  • ziet er mooi uit
  • makkelijk te monteren
  • om trots op te zijn

Minpunten

• optijd bestellen

Officiele reactie van Atag 20-06-2022

Beste Frans,

Hartelijk bedankt voor deze mooie beoordeling, een 10!
Wat fijn dat de kookplaat precies past in jouw keuken!
Leuk om te lezen dat jij zo tevreden bent het mooie design en de mogelijkheden van de kookplaat.
Op naar de volgende 20 jaar koken!

Wij wensen jou heel veel plezier van jouw aankoop!

h**g@h**l.com 14-06-2022

Kookplezier

Geschreven voor: ETNA KIF890ZT

fantastische kookplaat....was eerst even wennen (kookte eerst op gas), maar wil niet meer anders. Deze kookplaat is gemakkelijk in gebruik en erg gemakkelijk schoon te maken. Kortom; toppie!

Officiele reactie van Atag 15-06-2022

Beste heer/mevrouw,

Dank je wel voor deze review. Het koken op inductie zal zeker even wennen zal als je eerst hebt gekookt op gas. Maar wat fijn te horen dat het je zo goed bevalt, de kookplaat makkelijk is in gebruik en goed is schoon te houden. Wij wensen je veel kookplezier!

e**r@l**e.nl 14-06-2022

Etna elektrische kookplaat

Geschreven voor: ETNA KIF890ZT

We wilden graag op elektrisch koken en moesten daarbij rekening houden met het gat wat in ons aanrechtblad zat.
Het gasfornuis moest eruit en er wat anders weer erin. Na wat rondvragen kwamen we uit bij deze kookplaat.
We zijn erg tevreden over onze kookplaat, maar het installeren heeft wel de nodige problemen opgeleverd.

Bij het aansluiten van onze kookplaat hebben we samen met een elektricien gedaan, helaas hadden we wel stroom maar ging onze kookplaat in demo stand. Deze stand kregen we er niet af en moesten een monteur inschakelen, waar wij deze plaat gekocht hebben is ons niet verteld dat wij hem niet zelf mochten aansluiten. We zijn 2x terug geweest naar de winkel omdat we plaat niet in gebruik konden nemen en de winkel gaf aan dat ze zelf geen service hebben voor het aansluiten.

De monteur is geweest en deze vroeg gelijk of we de plaat zelf aangesloten hadden , die hebben we zelf met hulp van elektricien aangesloten. De monteur heeft van alles geprobeerd en hij kwam ook niet uit de demo stand. Uit eindelijk heeft hij een nieuw bedieningspaneel geïnstalleerd en nu werkt de plaat naar behoren.

We hebben de kookplaat aangemeld bij Etna voor de storing en de dame aan de telefoon die gaf al aan de storing te lezen en wat er telefonisch is besproken dat er een fout in het paneel zal zitten, dit was ook uiteindelijk het geval.

Pluspunten

• tiptoetsen
  • snel koken
  • ruime kookplaat

Minpunten

• lastige gebruiksaanwijzing

Officiele reactie van Atag 15-06-2022

Beste heer/mevrouw,

Dank je wel voor deze review. Een slimme keuze om van gas naar inductie te gaan. Vervelend dat het installeren van de kookplaat heeft tegen gezeten en deze op de demo stand terecht is gekomen. Maar goed dat middels een servicebezoek de monteur het heeft kunnen oplossen.
Des te fijner is te lezen dat je na een moeizaam begin, toch zo tevreden bent over de kookplaat; veel ruimte en snel koken.
Wij wensen je veel kookplezier!

r**g@k**t.nl 03-06-2022

helemaal top

Wat een fantastische mooie grote strakke kookplaat.
Een plaatje die op het aanrecht ligt.
Ideaal voor de echte kookliefhebber.
Reageert snel en je kan ook op een zeer laag vermogen in stellen.
Ook met het hoge vermogen alles snel aan de kook.
Ruime afstand tussen de kookzones echt comfortabel.
Dus allemaal lof voor ETNA

Officiele reactie van Atag 07-06-2022

Beste heer/mevrouw,

Bedankt voor je enthousiasme. Erg leuk om te lezen dat je zo tevreden bent over de kookplaat.
Klant blij, wij blij!

Wij wensen je veel kookplezier toe.

Met vriendelijke groet, Femke

j**a@g**l.com 01-06-2022

Zeker aan te bevelen.

Geschreven voor: ETNA KIF890ZT

De levertijd was wel heel erg lang, maar sinds een paar weken is de inductie kookplaat geïnstalleerd door de installateur.
Na de mogelijkheden te hebben gelezen en de kookplaat voor het eerst in gebruik te nemen (iets vochtige doek afnemen) de eerste maaltijd bereid. Kookplaat ziet direct dat er een pan aanwezig is en door middel van de boost functie kan je het water snel op het kookpunt brengen. door middel van de Light & Slide regelaar bepaal je precies de kookstand om het gerecht te laten garen.
Door de slimme indeling is deze plaat zeer functioneel, ook naast een grote pan zijn de andere plaatsen ruim genoeg om ook de andere zones te gebruiken.
Een tip, zie voor meer informatie YouTube. Dit heeft ons doen besluiten om deze kookplaat aan te schaffen.

Pluspunten

• Tot 3 fasen aan te sluiten
  • Gemakkelijke bediening
  • Veel mogelijkheden.
  • Veilig
  • Mooi strak design.

Minpunten

• Lange levertijd

Officiele reactie van Atag 02-06-2022

Beste heer / mevrouw,

Bedankt voor deze mooie beoordeling! Leuk dat u heeft gekozen voor ETNA en fijn om te lezen dat de kookplaat makkelijk in gebruik en onderhoud is.
Wij wensen u nog veel kookplezier toe!

l**s@g**l.com 01-06-2022

Tevreden gebruiker van de Etna KIF890ZT

Geschreven voor: ETNA KIF890ZT

Deze inductiekookplaat was voor ons de ideale overstap van koken-op-gas naar koken-op-inductie. Het gemak en eenvoud van overstappen waren geweldig. Dit prima apparaat doet alles wat we willen: snel iets koken, langzaam opwarmen of enkel warm houden. De 5 zones zijn meer dan voldoende.
Absoluut geen spijt van de overstap, misschien wel dat we dit niet veel eerder gedaan hebben.

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Strak uiterlijk
  • Makkelijk schoon te maken
  • Reageert snel op wijzigingen (harder/zachter)
  • Budgetvriendelijk

Officiele reactie van Atag 02-06-2022

Beste heer / mevrouw,

Bedankt voor het schrijven van deze mooie review. Wat leuk om te lezen dat u heeft gekozen voor ETNA bij de overstap van gas naar inductie! Fijn dat het gebruik ervan zo goed bevalt.
Wij wensen u nog veel kookplezier toe.

a**n@h**t.nl 31-05-2022

Zeker een aanrader!!

Geschreven voor: ETNA KIF890ZT

Deze inductie kookplaat is weer een sieraad in onze keuken. We hopen hier weer net zoveel plezier van te hebben als van onze vorige. Het is wel even wennen aan het nieuwe systeem, maar de de eerste poging had al het verlangde resultaat. We gaan de verdere mogelijkheden ook snel uitproberen, want al doende leert men. Kortom: wij zijn er blij mee!!

Officiele reactie van Atag 01-06-2022

Beste heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor deze beoordeling. Fijn te lezen dat dit model een sieraad is in jullie keuken. Een nieuw product is meestal even wennen, maar de eerste poging had al een goed resultaat. Wij wensen jullie heel veel kookplezier toe!

Natascha 29-05-2022

mooie ruime kookplaat met handige functies

Geschreven voor: ETNA KIF890ZT

mooie kookplaat met ruime kookzones. Ideaal ook de timers die per pan ingesteld kunnen worden. Tot nu toe dus heel tevreden!

Pluspunten

• ruim
  • makkelijk in onderhoud
  • timer per kookzone

Minpunten

• nog niet ontdekt

Beste Natascha,

Bedankt voor deze mooie review. Leuk om te lezen dat je tevreden bent met de werking en mogelijkheden van de inductiekookplaat.
We wensen je veel kookplezier toe.

Ko 29-05-2022

Goed product

Geschreven voor: ETNA KIF890ZT

Mooie kookplaat, en aan te sluiten op elke voeding.
in ons geval 3 fase aansluiting.

Pluspunten

• strak
  • 3 fase

Beste Ko,

Dank je wel voor het schrijven van de review. Leuk om te lezen dat je tevreden bent met de inductiekookplaat. We wensen je veel plezier met jouw aankoop.

r**1@p**t.nl 27-05-2022

Een tevreden klant.

Geschreven voor: ETNA KIF890ZT

Mooi uitziende plaat. Maakt heel gemakkelijk schoon. Kan op een gewoon stopcontact. Werkt zoals de handleiding aangeeft. Prettige bediening van de tiptoetsen.

Pluspunten

• Prima prestaties
  • Ziet er mooi uit.
  • Makkelijk schoon te maken.
  • Werkt heel goed met normale stekker.
  • Van kleine pan tot heel grote pan past.

Minpunten

• Nog geen minpunten ontdekt.

Beste heer / mevrouw,

Een 10! Dank je wel voor deze mooie beoordeling. Leuk om te lezen dat je voor tevreden bent met de werking en uitstraling van de kookplaat.
We wensen je veel kookplezier toe.

g**s@k**l.nl 26-05-2022

meesterkookplaat!

Geschreven voor: ETNA KIF890ZT

inductiekookplaat gemakkelijk in gebruik, duidelijke bediening. Snel te reinigen, bevalt prima!!

Pluspunten

• mooie vormgeving
  • snel schoon
  • makkelijk in gebruik

Officiele reactie van Atag 27-05-2022

Beste heer / mevrouw,

Bedankt voor deze mooie beoordeling.
Leuk om te lezen dat jij zo tevreden bent met deze meesterkookplaat!
Fijn dat het gebruiksgemak, eenvoudige bediening en het eenvoudige reinigen jou zo goed bevallen.

Wij wensen jou heel veel kookplezier toe.

p**1@h**t.nl 26-05-2022

Het product voldeed aan onze wensen. Was wel wennen na het koken op gas. Echter na 4 dagen gebruik kortsluiting in het apparaat. Intussen zijn beide printplaten vervangen. Afwachten dus.
Officiele reactie van Atag 27-05-2022

Beste heer, mevrouw,

Bedankt voor het schrijven van deze review.
Ik kan me voorstellen dat u even heeft moeten wennen, het is natuurlijk best een overstap van gas naar inductie.
Wat vervelend dat al na 4 dagen een reparatie nodig was.
Ik ga ervan uit dat dit, na het vervangen van de printplaten, niet meer voor zal komen.

Wij wensen jou heel veel kookplezier toe!

Ineke 21-05-2022

Zeker een aanrader

Geschreven voor: ETNA KIF890ZT

Gebruik m’n nieuwe inductie plaat nu een week
Werkt super, is makkelijk te bedienen en heeft een heerlijk grote zone voor een grote pan en kan links grillen
Kortom een plaat die alles heeft en er ook nog prachtig uit ziet
Ben er erg blij mee
Ineke

Pluspunten

• Grill gedeelte
  • Grote zone voor grote pan

Minpunten

• Heb geen min punten kunnen bedenken

Officiele reactie van Atag 23-05-2022

Beste Ineke,

Hartelijk bedankt voor het schrijven van deze review.
Wat leuk dat de nieuwe inductiekookplaat zo goed bevalt.
Fijn dat je zo tevreden bent over het gebruiksgemak en de ruimte van de kookplaat.

Wij wensen jou heel veel kookplezier toe!

a**s@g**l.com 19-05-2022

zeker een aanrader

Geschreven voor: ETNA KIF890ZT

De 3e Etna plaat die we hebben aangeschaft.
Na 2x een gasplaat nu over op inductie. We zijn zeer tevreden. Het is even puzzelen op de hoogte van de pit, omdat we gas gewend waren, maar ook dat heb je snel door.
Wij zochten nadrukkelijk voor een 2 fase kookplaat van 90 cm en 5 pitten, daar zijn er niet veel van. Dus we zijn erg blij met deze.

Pluspunten

• prijs
  • 2 fase
  • indeling kookplaten
  • makkelijk schoonmaken

Minpunten

• nog niet gevonden

Officiele reactie van Atag 20-05-2022

Beste heer / mevrouw,

Hartelijk bedankt voor het schrijven van deze review.
Wat leuk dat jij opnieuw voor ETNA hebt gekozen!
De overstap van gas naar inductie is natuurlijk even wennen, goed om te horen dat het zo goed bevalt!

Wij wensen jou nog heel veel kookplezier toe!

r**s@g**l.com 19-05-2022

Wat een fantastische mooie grote strakke kookplaat.

Eenvoudig te installeren, strip tegen het vuil plakken, stekker aansluiten en klaar voor gebruik.
Voor het aansluiten vd perilex stekker had ik wel wat hulp nodig, want elektrische schema’s dat is niet helemaal mijn ding en ik dacht het gaat mij niet gebeuren dat dit fout gaat.

Ik heb járen alleen maar op gas gekookt en vind/vond dat altijd wel wat hebben op een grote 5 pits gasfornuis lekker bakken en braden. En was eigenlijk van mening dat gas fijn koken was. Tot ik de eerste keer bij mijn vriendin een paar jaar geleden met inductie te maken kreeg. Aanvankelijk was ik toch wel wat sceptisch, maar al héél snel (zo goed als direct) was ik om. De snelheid van opwarmen en de gelijkmatigheid van het opwarmen vd pannen… echt super.

Bij de overgang van gas naar inductie was ik door de grote vd nis in het granieten keukenblad was ik bebonden aan een grote inductie kookplaat. Na enig speurwerk deze kookplaat gevonden welke mij direct aansprak vwb functies, uiterlijk, design, combi zone en de grootste kookzone rechts (vind ik persoonlijk erg handig). De nis moest nog 1cm breder gemaakt worden, maar dat heb ik professioneel op laten lossen.

Na de bestelling heeft het uiteindelijk 6 weken geduurd voor de plaat binnen was, doordat er een leveringsprobleem was mbt de chips die er in zitten. Dat is “overmacht” is niet anders, maar ben echt blij dat ik hem gisteren kon ophalen en heb ‘m gelijk geïnstalleerd en in gebruik genomen.
Wat een weelde! Pannetjes er op, slides zijn echt fijn en makkelijk te bedienen. Timer fuctie echt handig. Lekker pruttelen en klaar en de kookplaat koelt redelijk snel af vind ik.

De kookplaat laat zich super eenvoudig bedienen en heeft een snelle pandetectie. Wat is snel en/of sneller, dat weet ik niet precies, maar lijkt mij niet echt nuttig of extra handig of een pan nu binnen 1 of 1,4 sec gedetecteerd wordt… het is gewoon snel en de betreffende kookzone licht op. De boost functie zit aan het einde vd slide (schuifregelaar), die gaat na max 5min automatisch over op niveau 9 (handig)
De bridge-inductiezone heb ik nog niet gebruikt, maar laat zich makkelijk inschakelen. De 2x 8-hoekvormige zones maken een perfecte bridge zone, met een groot oppervlak. Ik moet nog wel op zoek naar een goede grillplaat voor deze bridge zone.
Pauze functie lijkt me ook handig.
Als je na het aanzetten de plaat niet gebruikt gaat deze na een aantal seconden ook weer uit.
De lock fuchtie is even wennen maar uiteindelijk toch handig en werkt die super. Veilheid voor alles.

Kortom na 2 dagen nu al dik tevreden over deze KIF890ZT inductiekookplaat van ETNA en weet zeker dat het een aanwinst is en blijft in de keuken en heeft kookplezier naar een next level brengt.

Oh ja, en na gebruik (dat was bij gas wel anders) dan is het een doekje er over met reinigingsmiddel een klaar… klaar voor de volgende kook uitspatting.

Ennuh, niet vergeten de kookplaat te registreren, dan krijg je nl 3jaar extra garantie van ETNA.

Pluspunten:
Indeling vd zones, grootste rechts,
bridge zone;
Eenvoudige bediening,
makkelijk schoon te maken;
Mooi, groot en strak design;
Een klein oplichtend aan/uit puntje; GÉÉN GAS

Minpunten:
Nog niet gevonden
Officiele reactie van Atag 20-05-2022

Beste heer / mevrouw,

Wat een uitgebreide review heb je geschreven, bedankt hiervoor!
Wat fijn om te lezen dat de overstap van gas naar inductie zo goed verlopen is.
Een kleine aanpassing in het blad en het aansluiten laten doen is erg slim van je! Dit kan soms nog best ingewikkeld zijn en voor een professional is dit een fluitje van een cent.

Natuurlijk is voor het eerst koken op inductie altijd even wennen, fijn dat jij hier al wat ervaring mee had dankzij jouw vriendin.

Wij zijn natuurlijk ontzettend blij dat jij voor ETNA gekozen hebt.
Wij hebben bij de ontwikkeling van de kookplaat natuurlijk goed nagedacht over de bediening. Wij wilden natuurlijk zo veel mogelijk functies, maar ook een makkelijke bediening zodat iedereen met dit toestel kan werken. Erg leuk dat jij de bediening ook zo handig vindt.

Na het koken alles weer lekker snel schoon is natuurlijk ook mooi meegenomen.
Kortom, wij wensen jou nog heel veel kook- en bakplezier toe van jouw aankoop.

Eric 17-05-2022

Erg goede ervaringen

Geschreven voor: ETNA KIF890ZT

Het koken met deze kookplaat bevalt ons erg goed. De overstap van gas naar inductie was even wennen maar uiteindelijk zijn we blij dat we de overstap hebben gemaakt! De royale afmetingen van deze kookplaat (voor ons geen keuze omdat onze oude gaskookplaat ook 90cm breed was en we dus vastzaten aan een grote inbouwmaat ) maakt dat er veel (grote) pannen tegelijk op de kookplaat kunnen staan. De handige functies (pauze, warmhoud, timer, boost etc.) leren we steeds meer waarderen en de bediening is erg intuïtief. Kortom wij zijn zeer tevreden gebruikers van deze kookplaat. Uiteraard kunnen na iets meer dan een jaar gebruik nog niet echt iets zeggen over de duurzaamheid maar gezien onze ervaringen tot nu toe denken wij dat we er nog heel lang plezier van gaan hebben!

Pluspunten

• intuïtieve bediening
  • ideale afmetingen
  • mooi design
  • veel mogelijkheden

Officiele reactie van Atag 18-05-2022

Beste Eric,

Dank je wel voor deze uitgebreide review.
Wat fijn te lezen dat je de inductiekookplaat al een jaar in gebruik hebt en je er erg goede ervaringen mee hebt. Het design zo mooi vindt en de extra functies van de kookplaat zo waardeert.
Wij wensen je nog vele jaren kookplezier!

Chantal Wecare ETNA

e**e@h**l.com 15-05-2022

Bevalt erg goed en simpel te installeren

Geschreven voor: ETNA KIF890ZT

Onze gas kookplaat vervangen door de granieten blad passen niet alle kookplaten er in
Daarnaast ook geen 3 fase aansluiting in huis

Mooie van deze plaat is dat we op 1 fase nu kunnen koken op een grote plaat 90 CM zonder het hele huis kwa elektra om te bouwen en ook het blad hoefde niet et worden aangepast
Alles heerlijk schoon te maken en 2 zones voor een grillpan te koppelen
Werkt allemaal erg intuitief

Pluspunten

• kan op 1 fase stopcontact
  • zones te koppelen
  • rustig design
  • makkelijk schoon te houden

Minpunten

• nog niet gevonden

Officiele reactie van Atag 16-05-2022

Beste heer / mevrouw,

Een 10! Dank u wel voor deze mooie en uitgebreide review. Wat leuk om te lezen dat u voor ETNA gekozen heeft bij uw overstap van gas naar inductie koken en wij deze overstap op een positieve manier hebben kunnen beïnvloeden.
Wij wensen u veel kookplezier toe.

Marijke Webcareteam ETNA