Melitta Optima Timer - Reviews

Soorten koffie
koffie

7,9

linefarmer1 17-07-2015 Product paar dagen in bezit

Omdat diversen koffieapparaten na het begaven (senseo van Philips, pads ding van de Aldi, Pads ding van Krups en een Dolce Gusto ding) werd het weer eens tijd voor een "normaal" koffiemachine.
Het moest er wel 1 zijn met een klok en een timer. Makkelijk voor zondags!
We hebben de machine nu bijna 1 week en het valt niet tegen!
De machine is redelijk robuust, makkelijk in gebruik en zuinig met stroom.
Er zit een timer op, kalkindicatie, en klokverlichting. Met de bijgeleverde kalkstaafje kan je de hardheid bepalen. En die stel je in.
We zijn benieuwd hoelang we plezier van dit apparaat mogen hebben, de bovenstaande machines waren binnen 3 maanden tot een jaar kapot gegaan.

leontine35 08-04-2015 Product half jaar in bezit

Een goede koffiefilterapparaat, makkelijk in gebruik en de koffie smaakt goed. Geen gedoe, gewoon een lekkere bak koffie zetten!
Een aanrader! We hebben hem nu bijna een jaar, geen problemen, geeft ook aan wanneer hij ontkalkt moet worden en met een timer.

Drax 04-10-2014 Product paar dagen in bezit

3,8
Vanwege goede reviews hier, apparaat bij de bobshop besteld, netjes geleverd helemaal goed.

Bij eerste keer gebruik, stroomde bloed heet water onder het apparaat vandaan, zeer kwalijke zaak, gelukkig waren mijn kinderen niet in de buurt.
En ja ik heb gecheckt of ik nergens iets vergeten was af te halen tbv vervoer.
maandag morgen modelletje , ja anno 2014 ze bestaan nog.
Dank Melitta, voor deze doa, en ik weer de moeite moet gaan doen om dit hardware matig incontinente wit plastic ergernis weer terug te sturen.

JoSchaap 01-05-2014 Product paar dagen in bezit

Ik ben altijd al een fan geweest van filterkoffie. de instantoplossingen zoals senseo/nespresso en consorten smaken mij niet.

Toen ons oude ros (een princess uit 1998) overleden was zijn we naar deze uitgeweken.

Het apparaat is mooi vormgegeven en voelt stevig/rigide aan.
De waterbak is afneembaar om te vullen, maar uit gewoonte doe ik het vullen nog steeds met de kan! :)

De timer-functie is nieuw voor mij, vanochtend even geprobeerd en het gaat perfect. je bed uitkomen en meteen koffie in kunnen schenken! :)

Wat wel jammer is, is dat het aanbevolen filterzakjesformaat in geen enkele winkel direct leverbaar is (Melitta filterzak maat 102) je zult dus telkens bij de filiaalmanager van je supermarkt van te voren een bestelling moeten doen.

Als alternatief kun je filtermaat 2 van je eigen merk pakken. dat werkt ook gewoon!

De klantenservice van Melitta support reageert snel op emails via hun website! jammer dat de 'correcte' filterzakjes zo lastig verkrijgbaar zijn. Vandaar de 6 voor gebruiksgemak.

Ada SR 09-02-2012 Product paar dagen in bezit

9,6
Ben heel blij met deze (filter)koffiezetter. Perfecte smaak, zet bijna geruisloos lekkere hete koffie. De timer zorgt dat de koffie klaar staat als je wekker 's morgens afloopt! De max. inhoud van de kan is 1 ltr (12 kopjes/ 6 bekers)
Mooi design. Kortom: een aanwinst!

Ada SR 03-02-2012 Product paar dagen in bezit

9,6
Mooi design. Kortom: een aanwinst!
Van deze serie is ook een waterkoker (Look Aqua Vario 1.7 ltr) te koop.