Krups Evidence ECO-Design EA897B volautomatische espressomachine zwart

Voeg toe aan vergelijker Prijs volgen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Krups Evidence ECO-Design EA897B volautomatische espressomachine zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Maritmanelleke 29-06-2022

Mooi slank en goed apparaat

Wat een mooi, slank apparaat. Ik heb ondertussen alle varianten geprobeerd. De ristretto en espresso zijn niet zo aan mij besteed. Maar alle andere varianten: heerlijk. En ook een kopje thee behoort tot de opties. Ik ben heel blij hiermee, mis alleen een passend melkreservoir met koelfunctie. Nu staat het melkpak op het aanrecht, vind ik iets minder mooi. Maar verder: prima!

Pluspunten

• Veel keuzes
  • Slank
  • Niet tè lawaaiig

Minpunten

• Geen melkreservoir

GreRas 29-06-2022

Top apparaat

De eerste indruk was gelijk goed. Het is een mooie slanke machine om te zien. Het in gebruik nemen van de eerste keer is makkelijk. Ook staat er goed aan gegeven hoe je verschillende instellingen kunt doen en welke opties er zijn. Het apparaat is snel en een stuk sneller dan onze vorige koffiemachine. Het is ideaal dat je per drankje de mogelijkheid hebt om te kiezen uit 3 verschillende porties, namelijk M, L en XL. In het instructieboekje staat keurig aangegeven hoeveel ml een bepaalde maat drankje bevat. Ook is er de mogelijkheid om 2 kopjes koffie of thee tegelijk te zetten. De smaak en temperatuur van de koffie is uitstekend. Ook fijn dat je na het zetten van een kopje koffie met melk gelijk de mogelijkheid hebt om de machine geijk te spoelen. Zo blijft het melkgedeelte mooi schoon en hygiënisch. Tot nu toe hebben we espresso, long Coffee, ristretto, cappuccino, latte macchiato en heet water geprobeerd. Hier en daar zijn we nog zoekende naar de voor ons juiste afstelling van de sterkte en maalinstelling, maar buiten dat zijn we super blij met het apparaat.

Pluspunten

• Veel keuzemogelijkheden

l**s@g**l.com 27-06-2022

Een TOP machine

Een TOP machine!

Een prachtige mooie, gebruiksvriendelijke machine die in elke keuken tot zijn recht komt, precies goed van formaat en een mooi design.
Het is handig dat je de sterkte zelf kunt bepalen voor een lekkere kop koffie en dat er 2 kopjes tegelijk kunnen worden gezet. Daarnaast is er een legio aan keuzemogelijkheden. Voor elk wat wils. Het ontkalken is nog niet nodig geweest, maar de tussentijdse schoonmaak gaat erg gemakkelijk. Na ieder melkgebruik kan de machine worden gereinigd. Wel zo hygiënisch.
Even via Google meer info opzoeken. Hier is wel meer en duidelijkere info te vinden over het gebruik dan in de boekjes staat die bij de machine worden meegeleverd. Heet water voor een kop thee vinden wij iets minder lekker smaken.
Wij zijn erg tevreden met de machine.

Pluspunten

• 2 koppen tegelijk, mogelijk
  • gebruiksvriendelijk
  • hygienisch door reining na ieder melkgebruik
  • veel varianten
  • koffiesterkte in te stellen

Minpunten

• verpakking zit erg strak om de machine
  • gebruiksaanwijzing niet heel erg duidelijk

Melissiie 25-06-2022

Mooi compact design!

Voor circa twee weken ben ik dit apparaat nu aan het testen. Het begon met de levering, het apparaat word geleverd in een doos met verstevigd karton in plaats van piepschuim. En het apparaat zelf, ik was verbaasd van hoe mooi klein hij is vergeleken met mijn vorige machine. Vooral de gerecyclede onderdelen aan het apparaat, geven het een stoere uitstraling. Na wat spelen met de maalstand, zet hij heerlijke koffie. Erg fijn dat je zelf kan aangeven hoe groot een kop is. Van alle soorten koffie, ook de melkspecialiteiten, kun je zelfs twee tergelijkertijd maken. Echt een groot pluspunt. Mijn vorige machine had een melkkan, vond dat erg onhandig. Hierbij is een slangetje geleverd die je zo in het melkpak doet. Na gebruik even afspoelen, en regelmatig in een heet bakje met water zetten om goed te reinigen. Ook het melksysteem zelf van het apparaat klik je heel simpel los, en spoel je makkelijk af. Hij geeft zelf aan wanneer je een kleine of grote reiniging moet doen na een melkspecialiteit. Al vind ik het prettig om de grote reiniging sowieso einde van de dag te doen, er gaat tenslotte melk doorheen. Bij mijn vorige apparaat had ik 10 seconden om op reinigen te drukken, bij deze kun je zelf bepalen wanneer. Je kunt hem ook instellen dat hij bij automatisch uitschakelen uit zichzelf een spoeling doet, of niet. Wij drinken aardig wat koffie en hebben dit uitstaan, maar je kunt heel makkelijk begin en einde van de dag de reiniging handmatig aanzetten. Je kunt hierbij niet zelf de zetgroep reinigen. Het grotere reinigingsproces, met tabletjes of ontkalken heb ik nog niet kunnen testen. Het apparaat word geleverd met twee melkslangetjes en een paar reiniging tabletjes. Een aanrader is, vooral als je hard water in de regio hebt, om een waterfilter aan te schaffen. Deze installeer je heel simpel in de watertank. Het enige minpuntje vind het het hete water. Dit gaat door de melktuit heen, en je ziet dit wel aan het water. Tevens komt er geen constante straal heet water uit, het "sputtert" een beetje. Maar echt wat een lekkere koffie. Van espresso tot een café latte. Voor ieder wat wils!!

Pluspunten

• Compact
  • Gerecycled
  • Veel opties
  • Handige schoonmaakprogrammas
  • Groot waterreservoir

Minpunten

• Heet water komt door de melktuit
  • Heet water geen constante straal, maar 'sputtert'

Reginak 24-06-2022

Tevreden over deze koffiemachine

Mijn indruk van de Krups Evidence Eco-Design is dat het een niet al te brede koffiemachine is waardoor hij in veel keukens zal passen.
Het apparaat heeft een mooie uitstraling.
de drankinstellingen zijn via de display makkelijk te personaliseren.
Ik heb de verschillende koffie op verschillende sterktes getest. Wij houden van een sterke bak koffie dus de sterkste met 3 boontjes beviel hier in huis het beste.
Het apparaat maakt niet veel lawaai met bonen maken en de koffie zetten.
Wat mij verder opvalt is dat ik het display op het apparaat overdag goed kan zien en lezen wat er onder de afbeeldingen staat maar s’avonds als je je lampen in de keuken aan hebt zijn de afbeeldingen en tekst erg moeilijk te zien op de display.
Ook in het boekje van de gebruiksaanwijzing is op de afbeeldingen niet goed te zien wat er staat. Ik heb online de handleiding opgezocht want daar zijn de afbeeldingen duidelijker te zien.
Maar al met al overheersen voor mij zeker de pluspunten boven de minpunten.
Ik zou dit apparaat zeker aan bevelen.

Pluspunten

• Weinig herrie
  • Zuinig in koffie gebruik

Minpunten

• Display moeilijk te lezen
  • Handleiding niet duidelijk

Kyliz 24-06-2022

Goedemorgen zeg!

De eerste ochtend nadat ik in de avond mijn Krups Eco Design geïnstalleerd had, voelde alsof ik wakker werd op mijn verjaardag en dat de cadeaus stonden te wachten. Wat zal ik als eerste kiezen? De heerlijke geur van verse koffie was al een cadeau op zich! Eerst een Lungo, daarna een Americano, Espresso en nog een Ristretto. Later in de middag een mooie Cappuccino met een goed boek en in de avond een zachte Café Latte. Gedurende de hele dag drink ik thee, en ook die zet het apparaat zonder moeite. Alle symbooltjes leren kennen vraagt om nog even het boekje erbij te houden, maar de instellingen om je favoriete drankje in te stellen gaat behoorlijk intuïtief. Daarbij is het design slank en luxe ogend in mijn keuken. De Lungo met extra shotje is mijn favoriet als eerste drankje in de ochtend!

Uitdaging;
Helaas gaf de machine binnen twee weken al 'gedoe' doordat hij geen melkschuim meer maakte, enkel warme melk. Hierdoor klopten de Machiatto, Cappuccino en Café Latte niet meer. Na uitzoeken in het boekje of via de klantenservice waar het aan kan liggen.... Hmmm. De koffie is heerlijk en het gebruik verder vriendelijk. Voor deze prijs heb ik geen zin in gedoe binnen twee weken. Zeker niet omdat ik elke keer onderhoud/schoonmaak na melkbereiding gevolgd heb zoals in het boekje staan...

Oplossing;
Na het volgen van het handleiding boekje in het doen van uitgebreidere schoonmaakhandeligen in het One touch cappuccino deel (waar het schoonmaakpinnetje ingebouwd zit); is er weer mooie schuim te zien. Gelukkig! Binnen enkele minuten weer perfecte Cappuccino.

Al met al zeer gelukkig met het apparaat. Iedere ochtend weer een feestje om heerlijke verse koffie te horen malen en te kunnen drinken. Én Krups biedt geweldige acties waardoor aanschaf een stuk leuker is!

• Duurzaam
  • Veel variaties mogelijk

Minpunten

• Klantenservice bereiken was uitdagend, wel gelukt

a**r@m**e.com 24-06-2022

Voor een lekker bakje koffie

Een prachtige eyecatcher voor in je keuken. Deze wil je zeker laten staan op je aanrecht!
Het bedienen is heel gemakkelijk, alle knoppen spreken voor zich.
Alle koffie momentjes zitten er tussen, van een espresso tot een heerlijke latte. En allemaal op smaak te maken. Ook de grote van je bakkie kun je aanpassen.
Heb je nou je perfecte bakkie gevonden… dan kun je deze opslaan en vaker gebruiken.

Een top machine met heerlijke koffie!

Enige minpuntje vind ik het slangetje van de melk opschuimer. Deze moet je zelf goed reinigen na gebruik.

Pluspunten

• Vele keuzes
  • Snel klaar

Minpunten

• Het melkslangetje

JelsS 23-06-2022

Prachtige koffiemachine met heerlijke koffie!

Een prachtige koffiemachine met ontzettend veel mogelijkheden. We zijn ontzettend blij met de koffiemachine, omdat alles zo fijn werkt. De gebruiksaanwijzing is eenvoudig waardoor we heel snel ons eerste kopje koffie konden zetten. De machine heb ik nu een aantal weken in gebruik en ik vind de machine heel eenvoudig in gebruik. De koffie smaakt heerlijk met de verse bonen, maar ook een kop thee is zo gezet! Om de latte machiatto niet te vergeten! Wat een verwennerij en dat gewoon thuis i.p.v. in een restaurant. De machine geeft duidelijk aan als er iets geleegd of gereinigd moet worden en dat vind ik erg fijn. Daarnaast is het een prachtige machine die perfect staat op mijn keuken! We zijn dolenthousiast over deze machine en zou hem niet meer kunnen missen.

Pluspunten

• eenvoudig in gebruik
  • geeft zelf aan wanneer reiniging nodig is
  • heerlijke verse koffie

Heleenkroesbergen 22-06-2022

Heerlijke koffie!

Snel, geluidsarm en heerlijke koffie!
De volautomatische koffiemachine heeft een prachtig design en een mooi compact formaat. Groot voordeel is dat de waterkan erg groot is en voorzien is van een uitklapbaar hengsel. Er is veel keuze in de koffie die je uit dit apparaat kan halen, met of zonder toe te voegen melk. De koffie is heerlijk en zit vol smaak. Het digitale scherm is overzichtelijk en wijst voor zich. De afvalbak voor de koffieprut is eveneens groot en mooi weggestopt aan de zijkant van het apparaat. Aangezien mijn man en ik samen koffiedrinken is de '2x' knop erg handig. Het apparaat spoelt, met een enkele druk op de start knop, na elke gezette kop koffie heel kort na. Dit is voor ons de perfecte koffiemachine die weinig onderhoud vergt en daardoor erg gebruiksvriendelijk is.

Pluspunten

• Mooi en compact uiterlijk
  • Weinig (dagelijks) onderhoud

k**2@g**l.com 21-06-2022

Wat een geweldig koffie-bonen- apparaat

Wat een gemakkelijk apparaat, zoveel mensen, zoveel wensen, maar voor iedereen is het aan te passen. De sterkte, de hoeveelheid, de maling, het aantal en zelfs kun je favorieten opslaan. Zo heb je ongekend veel mogelijkheden en kun je jezelf of je gasten altijd blij maken met een koffierecept zoals ze dat graag willen. Stekker erin, water erin, koffiebonen erin en klaar.

Pluspunten

• Gemakkelijk in gebruik
  • Automatisch reinigen
  • Veel koffie-recepten en instellingen mogelijk
  • Compacte machine
  • Goede prijs-kwaliteit verhouding

Minpunten

• Geen mogelijkheid om kopjes te verwarmen

Fam Jansen 21-06-2022

Super koffiemachine!

Mooi apparaat, ziet er cool uit met het gerecyclede plastic! Niet super groot, makkelijke bediening. Nu op ontdekking naar lekkere bonen en het zoeken naar de sterktes van de koffies .

Nu 2 weken verder;
ECO-design? mooi design, gelukkig geen glanzend materiaal dus makkelijk om schoon te maken, niet te robuust op mijn keukenblad,

One-touch optie: met één druk op de knop twee cappuccino's of latte macchiato’s tegelijk? Makkelijke bediening, en inderdaad erg fijn dat je 2 koffies tegelijk kan zetten!
Wat vind je van de 8 koffierecepten: ristretto, espresso, lungo, americano, cappuccino, latte macchiato, caffe latte (en heet water voor thee)? Ook makkelijke recepten om te maken, melk "aanhangen" druk op de knop en gaan met die banaan! Waterkoker om thee te zetten ook maar gelijk weggedaan, daar deze functie ook zeer makkelijk is en nog erg warm ook!

Drank personalisatie: het instellen van de koffiesterkte, het aanpassen van het volume, het toevoegen van een extra shot espresso en het bewaren tot twee favorieten instellingen? Je kunt zo naar ieders wens een sterke koffie of juist minder sterkte zetten. Alles hangt natuurlijk wel af van welke bonen je gebruikt. Extra shot espresso is voor mij dan niet nodig. Meer favoriete instellingen had misschien wel fijn geweest....5 ofzo..

Reiniging ? Het apparaat reinigt zich vaak zelf. "de grote schoonmaak" nog niet gedaan. De machine geeft zelf aan wanneer je het opvangbakje van de bonen moet legen, wanneer het water leeg is en je kunt zien wanneer je het opvangbakje van het water moet legen. Het is een mooi, gebruiksvriendelijk apparaat. Voor lekkere verschillenden warme koffies en thee!! Het apparaat is niet geheel geluidloos, maar niet storend.

Pluspunten

• design
  • verschillende automatische koffieprogramma's
  • melk makkelijk aan te hangen vanuit pak

RobinN 21-06-2022

Beter dan ik had verwacht

Het apparaat sinds vorige week in huis. Kleiner dan ik had verwacht en dat is positief! De kwaliteit van de behuizing is erg goed en erg mooi. Het geluid dat de machine maakt is minder dan ik had verwacht. Gelukkig maar ;-)

Voldoende koffiespecialiteiten te zetten. Ik ben zelf meer van de melkloze koffie's: dus lungo's, espresso's en ristretto's. Deze worden allemaal perfect gezet door het apparaat. Mijn vrouw is meer van de cappuccino's en lattes. Ook deze komen er erg goed uit. Het voordeel is dat je het slangetje zo in het melkpak kan zetten. Geen lastige grote kan die niet in de koelkast past....

Kortom, echt hartstikke tevreden. Het eco-design ziet er top uit en geeft me ook een goed gevoel. Een aanrader dit apparaat!

Pluspunten

• Geluidsniveau
  • Eco design

g**s@c**a.nl 20-06-2022

Mooi en verantwoord design

Deze koffieautomaat voldoet aan onze verwachtingen. Hij heeft een mooi design en voor ons was het belangrijk dat de machine voor een groot gedeelte uit gerecycled materiaal bestaat. Krups geeft ook aan dat ze voor dit apparaat lang reserve onderdelen zullen hebben.

De machine is makkelijk bedienbaar. Je kunt 1 of 2 kopjes koffie zetten. De machine geeft aan wanneer deze gereinigd moet worden.

Pluspunten

• Snel
  • Lekkere koffie
  • De bonen komen er als een samengeperst blokje uit
  • Geeft aan wanneer machine gereinigd moet worden