• Test panel 8.8 jun 2022

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 24 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG GSJV91MCAE op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Solidx 06-06-2022

Zeker het aanraden waard!

Geschreven voor: LG GSJV91MCAE

Het was een genoegen om deze Amerikaanse Koelkast te mogen testen, zo moeilijk om strak weer afscheid te moeten nemen.
In één woord, compleet! Een koelkast die is ontworpen voor het gemak zonder moeilijke digitale schermen maat heel netjes een start display in de binnenkant van het koeldeel. Bij de eerste start stel je hier de temperaturen vast van vries- en koelgedeelte, verbinding met wifi en app, kun je tijdelijk de temperaturen met een druk op de knop verhogen voor bijvoorbeeld het snel koelen bij nieuw boodschappen of met hogere temp invriezen bij grote partijen in te vriezen voedsel zodat alles snel is ingevroren zonder te veel temperatuurschommelingen. Een fijne indeling van het koelgedeelte, geheel te openen of alleen het bovendeel om zoveel mogelijk kou door de deurkoeling vast te houden binnen de koel, open je de minder grote bovendeur dan heb je makkelijk toegang tot je drankjes in de deur of alles wat je graag snel toegankelijk wil maken. Veel ruimte in het koeldeel door vele leggers en aparte laden voor kaas en gebak maar ook voor groente en fruit, zelf in het midden een flessenrek.
Het diepvries deel kent ook vele leggers maar ook 2 laden speciaal voor vis en vlees. In de binnendeur van de vriesdeur zit de werking van het maken van de ijsblokjes netjes maar toegankelijk weggewerkt. Aan de buitenkant van de vriesdeur zit natuurlijk de unit voor het aftappen van koud water, ijsblokjes of crushed ijs, het water hiervoor komt uit de watertank in het koelgedeelte en moet regelmatig worden aangevuld zodat alles voorhanden blijft, ik gebruik gefilterd water maar volgens de gebruikshandleiding mag dat ook met gewoon drinkwater uit de kraan, de watertank kan niet worden aangesloten op de waterleiding. Werkt allemaal prima en veel genoten van deze mogelijkheden, één minpuntje vond ik wel dat het gekoelde water voor mij kouder mag, maar met een beetje crushed ijs erbij snel koud genoeg. De koelkast maakt weinig geluid tenzij hij water moet oppompen voor de ijsblokjes, dan natuurlijk wel even wat geluid. Deze koelkast is echt heel fijn en het aanraden waard.

Pluspunten

• goede indeling
  • veel ruimte
  • unit voor koel water, ijsblokjes en crashend ijs
  • dubbele koeldeur

Minpunten

• water niet heel koel, voldoende

g********@p********** 24-05-2022

Reuze-koelkast: letterlijk en figuurlijk

Geschreven voor: LG GSJV91MCAE

Bij de levering begint het al goed: wat een mega toestel: de eerste indruk is overweldigend! Het toestel is niet alleen groot, het is ook mooi. Kwalitatieve afwerking zowel aan buiten-als aan binnenkant. En wat een ruimte! Alles heeft zijn plaats: fruit & groenten, er is een handig flessenrek en met het door-in-door systeem kun je gemakkelijk en snel een fles uithalen zonder dat je de hele koelkast hoeft te openen.
Ook het diepvriesgedeelte is ruim met plaats voor meer dan voldoende voorraad.
Een speciale vermelding voor de ijs- en waterdispenser: een hele fijne feature die hier dagelijks werd gebruikt!

Pluspunten

• Prachtig design
  • Ijs- en waterdispenser

c********@z************ 16-05-2022

Praktische design koelkast

Geschreven voor: LG GSJV91MCAE

Amerikaanse koelkast met strak design. Kleur mat zwart, heel stijlvol.
Vriesgedeelte is heel handig ingedeeld. Niet alleen maar lades zoals bij een reguliere vrieskist. Maar 2 lades voor vlees en vis en verder glazen plateaus. Ik vind het super en overzichtelijk. Je trekt de vriezer open en ziet in 1 oogopslag wat erin staat. Het vriesgedeelte is kleiner dan het koelgedeelte.
Het koelgedeelte is groot, koelkast is lekker diep. Plateaus zijn goed ingedeeld. Op de bovenste plateua, kun je kg verpakkingen kwark met gemak,op elkaar zetten.
Door in door deur vind ik geweldig. Hardlopers staan hier in de deur zodat niet steeds de gehele deur open hoeft, energie besparend!
Handig flessenrek en vlees/kaas lade. Fresh groente en fruitlades. Ditt zijn lades waar je groente /fruit langer vers in blijven.
Het meest toffe is natuurlijk de ijsblokjes maker. Werkt perfect, wel je glas er goed tegen houden anders vliegen de blokjes overal. Keuze uit crushed ice, ijsblokjes of koud water. Geen wateraanssluiting nodig. Reservoir is voldoende voor een dag.
Apparaat is super stil.
Enige nadeel is dat hij niet zo energiezuinig is (klasse E).

Pluspunten

• Ijsblokjes zonder wateraansluiting
  • Veel ruimte

Minpunten

• Niet zuinig
  • Erggroot

Stijn Gr 12-12-2021

Bevalt goed, een echte aanrader

Geschreven voor: LG GSJV91MCAE

We hebben deze ijskast 2 maanden mogen testen. De ijskast geeft een robuuste indruk en past met zijn zwarte kleur mooi in onze strakke keuken. Ze is ons zeer goed bevallen. Dit is voor ons de eerste ijskast met drink en ijsdispenser en we willen nooit nog een ijskast zonder.

De voordelen:

Zeer ruim, geschikt voor een gezin van 4 personen en meer.
Overzichtelijk display en gemakkelijk om instellingen aan te passen.
Handige Door-in-Door voor het nemen van drinken
Handige schuiven.
Veel ruimte en een goed overzicht
Handige schuiven
Ijsmachine & waterdispenser

De minpunten:

Legplanken zijn niet verstelbaar in hoogte
Toestel is niet aan te sluiten op de waterleiding
Pomp waterdispenser is soms wat luidruchtig.

Pluspunten

• Veel ruimte
  • overzichtelijk
  • Door-In-Door
  • Goede verlichting
  • Ijsmachine

Minpunten

• Niet op de waterleiding aan te sluiten
  • Legplanken niet verstelbaar

Christel1975 07-12-2021

Zeer ruime en gebruiksvriendelijke koel-vriescombinatie

Geschreven voor: LG GSJV91MCAE

Ik was op zoek naar een koel-vriescombinatie die vrijstaand in onze woning komt te staan.
Vooral belangrijk voor mij is het design en meer nog de beschikbare ruimte in het koel- en vriesgedeelte. Deze LG bevalt me enorm.
Zowel het koel- als diepvriesgedeelte zijn enorm ruim en praktisch ingericht. De draaideuren bevatten zeer ruime opbergvakken, groter dan bij andere vergelijkbare toestellen. Daarbij is het door-in-door systeem handig om snel iets uit de koelkast te nemen, zonder daarvoor de ganse deur te moeten openen (energiebesparend).
De schuiven in het koelgedeelte zijn een surplus, groenten en fruit zijn opmerkelijk langer houdbaar dan bij mijn huidige koelkast.
Het flessenrek is zeer geschikt voor grotere flessen. De dispenser voor water, ijsblokjes en crushed ice wordt veel gebruikt. Wel goed opletten met het nemen van ijs dat je glas goed onder de opening is geplaatst, anders vliegt het ijs wat in het rond. Gemakkelijk is dat deze dispenser niet op de waterleiding moet aangesloten worden en kan gevuld worden via een reservoir in het koelgedeelte van de koelkast.
In het diepvriesgedeelte is meer dan voldoende ruimte om eten netjes in te vriezen en zonder ijsvorming. Extra lades onderaan.
Wat ons opvalt is dat deze koelkast die momenteel in de woonruimte staat zeer stil werkt, enkel af en toe geluid wanneer de waterfilter zijn werk doet voor enkele seconden of wanneer er ijsblokjes gemaakt worden hoor je af en toe iets.
Enige – punt wat design betreft vinden wij het zij-aanzicht minder mooi, de bovenkant van de koelkast had vlak afgewerkt mogen zijn, het lijkt of ze nog ingebouwd kan worden.
Kortom een zeer praktische, ruime en degelijke koelkast.

Pluspunten

• grote, ruime koelkast met diepe legvlakken
  • door-in-door met grote opbergvakken
  • maakt weinig geluid - geluidsstil
  • water- en icedispenser met reservoir
  • geen ijsvorming in het vriesgedeelte

Minpunten

• afwerking bovenkant
  • opening voor ijsblokjes te dicht bij de rand