De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 7 reviews die zijn achtergelaten voor de LG GSJV71PZTE Staal rvs op Kieskeurig.be.

kmdckrs 30-11-2021

Functionele en ruimte koelkast

Geschreven voor: LG GSJV71PZTE Staal rvs

Onze Amerikaanse koelkast is aan vervanging toe na 15jr.
En wat een verademing is de LG. We hebben deze mogen testen.

1. Door-in-Door: een kwart van de koelkast gaat open dmv een verborgen knop. Hierdoor kan je makkelijk en snel bij bijv flessen en verlies je minder energie. Wij hebben in onze huidige Amerikaanse koelkast een klepje om drank in te zetten. Dit is wel even next level. Ontzettend fijn.

2. LinearCooling: dit vermindert temp schommelingen waardoor alles langer vers blijft. Ik heb de koelkast te kort om dit echt te beoordelen maar klinkt als een ideale functie.

3. DoorCooling: levert gelijkmatige en snelle versheid. Ik merk zeker dat drankjes kouder blijven. Top. Boodschappen zijn ook erg snel koel.

4. FreshBalancer zorgt voor een optimale vochtigheid zodat groenten en fruit langer en vers blijven. Nog niet echt iets van kunnen merken maar met de feestdagen zal dat zeker gebeuren als we veel eten inkopen en bewaren.

5. Inhoud is echt fantastisch. 635l. Meer dan ik had en dat met maar een enkele cm verschil in afmeting. Erg goede indeling ook. Benut de ruimte goed. Met softled verlichting en metallic afwerking ziet alles er top uit.

6. Erg slank design maar dan komen we gelijk bij 1 van mijn minpunten. De afwerking aan de buitenkant is m.i. niet over nagedacht. Je trekt de deuren weliswaar open aan de rand maar iedereen duwt de deur dicht met de hand. Met als gevolg overal vingerafdrukken.

7. Nog 1 groot minpunt, voor de prijs had deze zeker energiezuiniger mogen zijn. Er zijn veel zuinigere opties op de markt.
Maar voor ons heft het grote pluspunt dit op. Te weten, geen wateraansluiting! Nu kunnen we de koelkast overal neerzetten. Onze huidige heeft een aansluiting die ook nog eens meer dan eens kapot is gegaan met waterschade tot gevolg. Dus groot pluspunt.

8. Geluid is voor ons juist minder dan we gewend waren dus pluspunt!

9. Kleine vermelding voor de app. Deze is eigenlijk vrijwel nutteloos. Leuk dat LG een start ermee gemaakt heeft maar voegt hier niet veel toe.

Samengevat, een prachtige koelkast. Een upgrade voor ons!

Pluspunten

• Inhoud
  • Geen wateraansluiting
  • Door-in-Door
  • No frost

Minpunten

• RVS design
  • Niet energiezuinig

Tillo 29-11-2021

Grote, functionele koelkast

Geschreven voor: LG GSJV71PZTE Staal rvs

Deze koelkast werd bij ons geleverd door 2 sympathieke heren. Het is nogal een groot toestel maar in een mum van tijd was de koelkast geïnstalleerd en klaar voor gebruik.
Het design oogt mooi, maar springt er voor ons nu niet echt tussenuit in vergelijking met andere toestellen. Je kan heel wat kwijt in dit toestel, er is meer of voldoende plaats. De grote bakken voor groenten en fruit zijn een pluspunt en gemakkelijk in gebruik. De koelkast zit niet onmiddellijk vol en je kan ze gesplitst insteken om de versheid langer te bewaren.
Instant cooling is een aanrader voor mensen zoals wij die niet altijd alles voorbereiden. Als we last minute nog iets organiseren is alles in een sneltempo koel.
Linear cooling bespaart ons tijd en geld. Wij kopen in het weekend voor de volledige week. Via linear cooling blijft alles voor langere tijd vers in de frigo & moeten we niet invriezen, je merkt echt wel het verschil.
Door-in-door was iets nieuws voor ons. Wat een verrijking en zou in iedere koelkast moeten zitten, zeker voor gezinnen met kinderen. We steken daar nu al onze ‘kids’producten in zodat ze enkel het kleine deurtje moeten opendoen. Want wie van de kinderen laat de deur niet veel te lang open staan om alles eens goed te bekijken? Omdat ze weten dat alles voor hen in de deur staat, gaat alles veel makkelijker, sneller en efficiënter.
Onze drank staat in de doorcooling. Vroeger hadden wij een keukenfrigo en nog een drankfrigo. Met deze koelkast is dat niet nodig. Je hebt plaats voor alles in te steken zodat er geen dingen in een vergeten hoekje komen te zitten die dan over datum gaan.
De diepvries is handig in gebruik, al had 1 of 2 extra lades helemaal perfect geweest.
Conclusie, het is een groot toestel, maar als je plaats hebt om dit te zetten is dit een droom om mee te werken. De verschillende opties zorgen voor een extra die zeker hun geld waard zijn & een groot gebruiksgemak.

Pluspunten

• energievriendelijk
  • veel ruimte
  • door in door

Minpunten

• groot
  • neemt veel plaats in

c**t@s**t.be 28-11-2021

Bevalt erg goed

Geschreven voor: LG GSJV71PZTE Staal rvs

De koelkast hebben we een 3 tal weken in ons bezit om te testen en we zijn er best tevreden van
De koelkast heeft een mooi strak, modern uiterlijk

Zowel het koel als vriesgedeelte zijn ruim genoeg voor ons gezin, ik vind het vooral praktisch dat de deur enkel bovenaan open kan (door in door systeem) om er spullen in te bewaren die je vaak nodig hebt vb, drank, boter, confituur...

De lades in de koelkast en vriezer zijn ruim en gebruik ik voor groenten en fruit (frigo) vlees (diepvries) de groenten en fruit blijven langer vers tot 2 weken doordat het vochtgehalte optimaal is. Ik mis wel iets om mijn voorverpakt charcuterie in te leggen omdat ik nogal veel moet stappelen, ik gebruik nu meer bakjes daarvoor, al onze boodschappen voor een week kunnen vlot weggewerkt worden in de frigo. Ik gebruik nu meer de diepvriezer dan vroeger omdat het ook in mijn keuken zit nu

Via een app en in de koelkast kan je de temperatuur voor de vriezer en koelkast instellen naar je eigen wensen. Wij zijn tevreden over hoe goed de vriezer en koelkast de temperatuur en vochtigheid behoudt. Ook kan je via de app de felheid van het licht bepalen; handig als het donker is en je niet verblindt wordt door het soms felle licht.

Het gekoeld water systeem vind ik super, we gebruiken het via de bak van 4 liter die in de koelkast ingebouwd zit, ik drink nu veel meer water uit de kraan terwijl ik vroeger flessen water gebruik. het ijsblok systeem is heel leuk maar vraag me af of het in de zomer genoeg is. het geluid is niet storend, soms vliegen er wel wat ijsblokjes naast het glas, maar geen probleem

voor ons gezin is dit een ideale koelkast, kan gemakkelijk gereinigd worden met een doek

plus punten

ijsblokjes
extra deur
groenten en fruit lades
temperatuur blijft constant op peil
producten blijven extra lang vers

Barry van Velzen 23-11-2021

Straks design met veel inhoud - inclusief ijsblokjes machine

Geschreven voor: LG GSJV71PZTE Staal rvs

Als ik denk aan een Amerikaanse koel- vriescombinatie, dan denk ik aan groot en nog groter.
Met een koelinhoud van 416 liter en een vriesinhoud van 219 liter heb je samen 635 liter opslag.
Dit is allemaal verwerkt in een mooie RVS uitvoering van 179x92x73cm. (hxbxd)
Met deze afmetingen kan deze koel- vriescombinatie zonder problemen door de voordeur. De wieltjes onder de koel-vries combinatie zorgen ervoor dat je deze ook makkelijk kan verplaatsen.
Vanwege zijn strakke vormgeving in RVS uitvoering zou je denken dat deze gelijk alle aandacht trekt in de keuken. Dit valt wat mij betreft heel erg mee.

De handleiding bestaat uit vele talen met beknopt de uitleg hoe de koel- vries combinatie gebruikt moet worden. Het advies is om bovenin de producten te plaatsten die het eerst of snelst koud moet worden, om zo verder werken naar beneden. Bij mij staat alles lekker door elkaar. (Op de website van LG staat een uitgebreidere handleiding)
In het koel gedeelte is een display verwerkt mee de naam ThinQ. Hier is de temperatuur van de koelkast en vriezer af te lezen. Met tiptoetsen kan de temperatuur aangepast worden.
Ook kan hier de optie “Express Cool” en “Express Freeze” geactiveerd worden. Met deze opties kan heel snel (grote hoeveelheden) voedsel gekoeld of ingevroren worden. Of dit echt een aanvulling is weet ik niet.

Wat ik zeker wel een aanvulling vind is het deur-in-deur principe.
Je moet het zien als een boerendeur waarbij dus alleen de bovenkant open kan. (van de koelkast)
Hierbij kom je direct bij de producten die in de deur staan. Bijvoorbeeld melk, frisdrank, boter. Hiervoor hoeft dus niet de hele deur open wat weer ten goede komt aan de temperatuur (en je portemonnee).
De deur-in-deur gaat erg makkelijk open, maar valt niet altijd dicht als ik deze dicht gooi. Een extra zetje is dan nodig. Desondanks ben ik erg te spreken over deze optie.
En mocht je toch niet in de gaten hebben dat de deur open staat, dan laat deze LG je dit weten door middel van een piepje.

De inhoud van het koelgedeelte is ruim voldoende om de wekelijkse boodschappen in een keer kwijt te kunnen. Er zijn 4 glazen planken aanwezig om zo je eigen ruimte (hoogte) te creëren.
Onderin zijn twee lades aanwezig waarin los van elkaar groente en vlees bewaart kan worden.
Het vriezer gedeelte is iets smaller en heeft eveneens 4 glazen planken en 2 lades.
Toch is deze nog erg groot. Voor mij eigenlijk te groot. Met gemak kan ik 15 pizza’s kwijt, ijs voor de hele aankomende zomer, een paar kilo kippenpoten en bitterballen. Plek genoeg, dat wel.

Een Amerikaanse koel- vriescombinatie kan natuurlijk niet zonder een ijsblokjes machine.
Deze is verwerkt in de deur van de vriezer. Het benodigde water kan via een waterslang aangevoerd worden. Indien je niet de mogelijk heb om een waterslang aan te leggen, dan kan in de koelkast ook een 4 liter waterreservoir geplaatst worden. Hier haalt de vriezer het water vandaan waar hij ijsblokjes van maakt. Het is leuk om te horen als er daadwerkelijk ijsblokjes gemaakt worden.
Met drie tiptoetsen kan gekozen worden voor koud water, ijsblokjes of crushed ijs. De kinderen hebben er in ieder geval de grootste lol mee.

Met de LG ThinQ app kan verbinding gemaakt worden met deze koel- vriescombinatie.
Als de deur te lang openstaat laat de app dat weten, de temperatuur kan aangepast worden en Express Cool en Freeze kan gestart worden. In deze app kan ook de functie Smart Learner gestart worden.
Hiermee leert hij zichzelf aan wanneer er meer of minder gebruik wordt gemaakt en past hierop de koel en vriestijden aan. Hetzelfde idee als een slimme thermostaat.

Met een energieverbruik van 350kWh per jaar is deze zeker niet aan de hoge kant. En als het meer was geweest dan had ik het ook goed gevonden. De specificatie laat weten dat er 36dB aan geluid geproduceerd wordt. Alleen als het stil is in de keuken hoor je soms wat gebrom.

Al met al een heel fijne Amerikaanse koel- vriescombinatie die zeker gezien mag worden.
Het koelen en vriezen gaat lekker vlot en er is voldoende plek. Het deur-in-deur principe wil ik zeker niet meer kwijt en de ijsblokjes machine maakt het helemaal af.

Door de RVS uitvoering moet wel wat vaker een doekje gebruikt worden voor vingerafdrukken.
Ondanks dat de aanschafprijs voor deze LG niet hoger is dan andere modellen/merken, is het toch een flinke uitgave.

Pluspunten

• RVS design
  • IJsblokjes machine (+ijswater +crushed ijs)
  • Veel inhoud en snel koel/koud
  • Makkelijk verplaatsbaar
  • Deur-in-deur is ideaal

Minpunten

• Vingerafdrukken zijn sneller zichtbaar
  • Aankoopbedrag
  • Koelkastdeur sluit niet altijd

sylvia1971 13-11-2021

mooie koelvries combi

Geschreven voor: LG GSJV71PZTE Staal rvs

Het was super om deze te testen, hij is heerlijk groot vooral het koel gedeelte, ook heel fijn dat je koud water en ijsklontjes en crusch ijs kunt tappen. Het vriesgedeelte is op zich ook mooi van ruimte, het enige nadeel is dat er in het vriesgedeelte maar 2 lades zitten, waardoor de rest plankjes zijn waarop je de artikelen moeilijk kwijt kan, vooral als je moet stapelen dan valt alles om, dus dat is het enige nadeel wat ik ervaren heb

Pluspunten

• mooi groot koelgedeelte
  • koel water en ijs

Minpunten

• te weing laden vriesgedeelte

Anouk91 07-11-2021

Fijn koel-vriescombinatie, bevalt ons uitstekend!

Geschreven voor: LG GSJV71PZTE Staal rvs

De koelkast nu een paar weken in gebruik en we zijn er helemaal weg van!
De koelkast heeft een mooi design en oogt niet te groot in huis.

Zowel het koel als vriesgedeelte zijn ruim en bevatte veel handige planken en lades. In de koelkast zit een extra deurtje, zodat je makkelijk bij een aantal spullen kan. Wij gebruiken dit voor flessen drinken en items die we dagelijks vaak nodig hebben. Het drinken is lekker koel vanwege de extra koelte langs de de deur, de zogenaamde doorcooling. Door deze 'extra' deur hoeft de koelkast in zijn geheel minder vaak open waardoor het wat energiezuiniger lijkt.

De lades in de koelkast en vriezer zijn ruim en blijven goed op temperatuur waardoor de producten langer vers blijven. Je merkt echt als je de la open trekt dat de koud er goed vanaf komt. De temperatuur wordt goed gereguleerd, waardoor je optimaal gebruik maakt van de houdbaarheidsdatum.

De optie om ijsblokjes en koud water te tappen is aanwezig middels een bak water in de koelkast. De koelkast hoeft dus niet op de waterleiding te worden aangesloten, wat fijn is. De bak water (4 liter) liep in het begin snel leeg, omdat er een grote hoeveelheid ijsblokjes gemaakt werd, maar sinds dat op peil is doe je lang met deze 4 liter.

De koelkast kan wel geluid maken, zeker als hij extra hard koelt of als de ijsblokjes worden gekiept. Je hoort dit best goed, maar is niet storend. Dit zou zachter kunnen. De koelkast zou ook wat zuiniger kunnen zijn in verbruik, maar door de extra deur in de koelkast lijkt dit mee te vallen.

Voor ons een ideale koelkast, waarbij de producten lang en goed vers blijven. De planken en lades goed zijn ingedeeld. Het vriesgedeelte groot genoeg is en goed is ingedeeld. De temperatuur blijft constant en voelt goed aan. De extra opties tot ijsblokjes en koel getapt water zijn top. Voor ons de ideale koelkast.

Pluspunten

• ijsblokjes
  • extra deur
  • praktisch ingericht
  • temperatuur blijft constant op peil
  • producten blijven extra lang vers

Minpunten

• geluid
  • energieverbruik

Randalin 01-11-2021

Gebruiksvriendelijke krachtpatser in de keuken

Geschreven voor: LG GSJV71PZTE Staal rvs

De LG GSJV71PZTE koel-vriescombinatie is een mooie strakke RVS blikvanger in de keuken. De goed doordachte indeling van de lades, planken en vakken zorgen voor voldoende ruimte en mogelijkheden om diverse levensmiddelen gekoeld of ingevroren te bewaren. Deze krachtpatser beschikt over LINEARCooling en FRESHBalance waardoor versheid van levensmiddelen door minder temperatuurschommelingen en optimale vochtigheid en optimale temperatuur sterk verbeterd wordt. Ook bij kwetsbare fruitsoorten of zachte bladgroente wordt de houdbaarheid en kwaliteit sterk verbeterd. DoorCooling zorgt ervoor dat drankjes makkelijk via een halve deur bereikbaar zijn zonder de hele deur te hoeven openen, terwijl de drankjes goed gekoeld zijn. Daarnaast beschikt de koel-vriescombinatie over inverter Linear Compressor daardoor is er een lager geluidsniveau en een duurzamer en energiezuiniger apparaat. Kortom het is een aanwinst in de keuken met een zee aan ruimte, waarin je al je levensmiddelen goed geordend kan opbergen. De Fresh Zone lades geven genoeg ruimte groentes en fruit op een gesorteerde manier optimaal te bewaren. Freezing Zone lades geven ook de mogelijkheid producten zeer snel in te vriezen. Het apparaat beschikt ook over Spaceplus ICE System waardoor je eenvoudig een glas gekoeld water met ijsblokjes of gecrusht ijs kunt tappen. Het enige minpuntje is dat er eenmaal per uur verse ijsblokjes worden gemaakt en de gemaakte blokjes in het reservoir worden gedropt en dit maakt best wel even een pompend schrapend geluid. De verwachting is wel dat dit bij het inbouwen van de combinatie een stuk minder zou kunnen zijn. Maar de conclusie is dat het echt een fantastisch gebruiksvriendelijk apparaat is die een absolute meerwaarde is voor in je keuken!

Pluspunten

• Ruim en overzichtelijk
  • Zeer goede koeling ook voor kwetsbaar product
  • Gekoeld water met ijs tappen
  • Ontdooien hoeft niet

Minpunten

• Geluid bij volpompen en wisselen ijsblokjes
  • Energielabel kan zuiniger
  • Handleiding kan gebruiksvriendelijker