• Test panel 8,7 dec 2021
Voeg toe aan vergelijker Prijs volgen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG GSXV90MCDE zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Dree 25-06-2022

Super moderne koelkast!

Geschreven voor: LG GSXV90MCDE zwart

Ik mocht de koelkast testen. Ik vind de koelkast er modern uitzien. Ik ben tevreden over de koelkast omdat hij op een stille manier koelt, hij makkelijk te bedienen is en redelijk veel ruimte biedt. De ijsblokjes, koud water en crushed ijs maker is super bevallen. Ook krijg je bovenin het vriezer gedeelte grote ijsballen. Dit was een verrassing! Het knock systeem is ons super goed bevallen met 2 pubers in huis. Deze laten de koelkastdeur vaak veel te lang open omdat ze niet kunnen beslissen welk drinken ze willen. Nu konden ze door de deur heen kijken en hun keuze maken. Dit scheelde genoeg energie!

Minder goede punten: Ik vind dat de crushed ijs mond te ver naar achteren staat. Hierdoor gaat er veel naast het glas op de grond. Ik zou zelf gekozen hebben voor lades in het vriesvak. Dit omdat je dan meer kwijt kunt dan alleen planken. Ik zou voor de koeling een logischere indeling hebben gekozen. Bijvoorbeeld de 2 bakken naast elkaar onderin. Als je niet technisch aangelegd bent, lukt het je niet om op de juiste wijze het filter van de wateraansluiting aan te brengen. De stromingsrichting ontbrak.

• veel mogelijkheden

Minpunten

• duur
  • donker uiterlijk

z**6@h**l.com 24-06-2022
Geschreven voor: LG GSXV90MCDE zwart

Ik heb dit product getest omdat ik zeer geïnteresseerd was in deze koelkast. Vanwege de prijs had ik nog wel wat twijfels maar het testen heeft eigenlijk al mijn twijfels weggenomen.
Ik was in 1 opslag verliefd op het design maar ben nu ook zeer tevreden over de koelkast zelf! Vooral de door in door vindt ik erg handig je hoeft niet altijd de hele koelkast open te maken, de belangrijkste dingen (drinken) zet je gemakkelijk en overzichtelijk de vakken van de deur. De knock knock functie gebruik ik zelf niet heel veel maar de overige gezinsleden en onze visites zijn er erg van

In vergelijking met mijn vorige Amerikaanse koelkast zorgt de LG ervoor dat er niet overbodig veel ijs wordt geproduceerd. En de ice craft functie was tijdens de warme zomer dagen een echte uitkomst! En via de LG app kan je gemakkelijk de productie van de ice craft bijstellen wat zeker een pluspunt is. Zo een app is dan ineens wel heel handig

Ew72 27-05-2022

Topper

Geschreven voor: LG GSXV90MCDE zwart

Deze koelvriescombinatie is de top! Genereus wat betreft de voorziene vries-en koelinhoud, extra diep wat maakt dat ik er enorm veel in kwijt kan. Hij is geluidloos en geeft dankzij de InstaView Door-in-door (2× kloppen op raam en licht gaat aan in koelgedeelte) meteen aan waar het benodigde staat, waardoor er minder energie verloren gaat na het openen van de deur. De koelkast deur kan ook apart bovenaan geopend worden, wat ook weer energie bespaard. Het vriesgedeelte heeft 2 aparte vakken voor groete en vlees. Daarnaast kan je deze kanjer ook aansluiten op watertoevoer, zodat je gekoeld ijswater of ijsblokjes kan gebruiken.
Deze dubbele koelvriescombi is een coole aanwinst voor mijn keuken en ik raad hem warm aan !

Pluspunten

• Groot !
  • Geluidloos

AnneTD 23-05-2022

Ruime koelkast

Geschreven voor: LG GSXV90MCDE zwart

Een geweldige mooie Amerikaanse is deze koelkast. De koelkast beschikt over een ruime opbergruimte. Dit is voor zowel de koeling als het vriesgedeelte. Ideaal is ook het flessenrek, waar je ook hier weer ruimte hebt! Wat ruim is in de binnenkant, zie je ook aan de buitenkant. Het is een aanwezig object in je keuken. Houd hier rekening mee in je ruimte die je beschikbaar hebt. Het gebruik van de water en ijsdispenser is geweldig! ICE craft zorgt voor een heuse grot ijsbal die voor een lange tijd je drinken koel houdt. Top!

Pluspunten

• Ruimte
  • Ijs en water dispenser
  • ICE craft
  • Express cooling

Minpunten

• Watertoevoer op kraan
  • Ontbreken lekbakje

Gsur81 23-05-2022

High Tech LG Amerikaanse Koelkast - Aanrader !

Geschreven voor: LG GSXV90MCDE zwart

Ik heb met veel plezier deze Amerikaanse koelkast mogen testen.

Al vanaf dat de koelkast uit de verpakking kwam, viel het design met zwart geborsteld metaal en glas op en ik was gelijk verkocht ! De Door in Door view, en met name de Knock Twice - See Inside opties zijn echte blikvangers.

Na een aantal kilo aan verpakkingsmateriaal te hebben losgetrokken stond er een high tech koelkast in mijn keuken. Mooie vervanger voor mijn inbouwkoelkast.

Over de ruimte / maten ben ik zeer tevreden: De buitenmaten vallen mee, alleen de diepte van de koelkast laat het lichtjes uitsteken in een inbouwkeuken.
Daardoor is de koelkast wel ruim bemeten van binnen, inclusief het vriesgedeelte, met handige vakjes in de deur. Ook is de achterkant van metaal wat ijsvorming moet tegengaan. Het apparaat koelt ook goed en snel.

Daarnaast kan je makkelijk dozen Pizza's kwijt, en kan er een grote pan met gemak in staan. Ook de handige vakjes en indeling voor groenten houdt alles lekker vers. ook de "Utility Box"komt goed van pas voor beleg. Ook het flessenrek is handig voor wijn of waterflessen.

Ook kan de deur gesplitst open zodat je maar een klein gedeelte

De opties maken dit een high tech koelkast, zoals de WiFi aansluiting en aansluiting op de ThinQ app van LG. Ook de ijsmaker die apart cocktail ijsbollen maakt is een mooie "feature". Ook het water smaakt lekker, en de ijsblokjes zijn altijd handig.

De intelligente verlichting, en afstelling van de temperatuur via de ThinQ app zijn mooie features, en maken de koelkast heel handig in gebruik. Ook is de koelkast heel stil in operatie en hoor ik hem minder duidelijk dan mijn inbouwkoelkast.

Afsluitend: Ik ben helemaal weg van de look, de ruimte en de opties die deze Amerikaanse koelkast heeft.

Ook wel een paar kleine aadachtspunten:

- Met inhoud wordt de deur zwaar en valt redelijk hard dicht, of soms niet goed dicht.
- Gevoelig voor vingerafdrukken door het design.
- Redelijk "krachtige" afgifte van ijs / water dispenser.
- Koelkast in aan de prijs, maar biedt veel opties en design waarde ervoor terug

• Bomvol opties en features
  • Handige eigenschappen

Minpunten

• Deur kan zwaar vallen met inhoud
  • Vingerafdrukken gevoelig

Mila Ram 22-05-2022

Prachtige Amerikaanse koelkast van alle gemakken voorzien!

Geschreven voor: LG GSXV90MCDE zwart

Wat een prachtige koel-vriescombinatie met veel opties! Een echte eyecatcher in de keuken, qua geluid merk je er bijna niets van. Soms hoor je weleens ijsblokjes vallen in de dispenser maar dat valt helemaal niet op. Zowel het koelgedeelte als het vriesgedeelte hebben heel veel ruimte, wij hebben altijd een inbouwkoelkast gehad en dit is echt een verademing. Er zijn 2 ruime lades aanwezig voor groente/fruit en een klein laatje voor je beleg, naast deze lades is er ook nog heel veel ruimte om producten te plaatsen. Alles is heerlijk overzichtelijk!
Het vriesgedeelte is ook erg ruim en voorzien van no-frost dus nooit meer ijsvorming! Tevens is er een bak waarin ronde ijsballen worden opgevangen, persoonlijk had ik deze functie weggelaten. Wij hebben bijna alleen gebruik gemaakt van de ijsblokjes dispenser in de deur. De koelkast was na (zeer makkelijke) installatie snel op temperatuur. Aan de buitenkant is er de mogelijkheid om gekoeld en gefilterd water, ijsblokjes of gemalen ijs uit het apparaat te halen. Ik mis alleen een opvangbakje omdat de dispenser soms kan nadruppelen. Dit los je natuurlijk makkelijk op door er snel een doekje over te halen. In de app kan je gemakkelijk de koelkast bedienen en opties aanpassen, dit werkt ook op afstand als het apparaat aangesloten is op afstand (handig voor als je op vakantie bent).

De "knock knock" functie is ideaal, voor als je een boodschappenlijstje samenstelt bijvoorbeeld. De kids zijn er ook weg van!
De door in door scheelt ook qua zuinigheid, je hoeft namelijk niet de gehele koelkastdeur te openen.
De kinderen maken alleen die deur open om bijvoorbeeld hun favoriete drinken te pakken.

Al met al een prachtige Amerikaanse koelkast die elke cent waard is!

• Ruim
  • Makkelijke installatie
  • Prachtig design

Minpunten

• Craft Ice niet nodig, neemt een plank in beslag
  • Geen opvangbakje

d**x@g**l.com 17-05-2022

Een echte aanrader, deze Eye Catcher

Geschreven voor: LG GSXV90MCDE zwart

Wat een heerlijkheid om deze koelkast te mogen testen. Deze koelkast is niet alleen een Eye Catcher in je keuken, maar is ook nog eens prettig in het gebruik.
Ongelovelijk veel ruimte in zowel het koel gedeelte als het vries gedeelte. Voordeel is dat je in het vriesgedeelte zoveel meer ruimte en inzicht hebt in wat er in je vriezer ligt, doordat niet alles verstopt ligt in lades, wel zijn er twee lades onderin waar je je reeds bevroren verpakkingen makkelijk kwijt kunt.
Het koelgedeelte is zeer prettig in gebruik, omdat de ruimte per deel extra hoog is waardoor ook de wat grotere items makkelijk geplaatst kunnen worden. De door in door functie met instaview is prettig in gebruik, makkelijk om even snel je lievelingsdrankje te kunnen pakken en van te voren te kunnen zien waar wat staat, hierdoor staat de koelkast niet onnodig lang open.

De functie Craft Ice wordt hier ook veel vuldig gebruikt, ideaal om je drankje voor een langere periode koel te houden. De keuze voor ijsklontjes of crushed Ice is zeker met het warme weer een uitkomst, om daarna aan te vullen met vers water. Het enige nadeel vinden wij hier dat er geen opvang bakje voor het gemorste ijs (wat soms gebeurt) onder zit, zoals je dat bijvoorbeeld bij een koffiezetapparaat hebt, hierdoor is het wel raadzaam om er direct met een doekje overheen te gaan.

Wij zijn vooralsnog zeer tevreden over deze mooie en functionel koelkast.

Pluspunten

• Door in Door
  • Instaview
  • Craft Ice
  • Ruimte

Minpunten

• Geen opvangbakje

Vaya_1 16-05-2022

Super mooi en praktisch

Geschreven voor: LG GSXV90MCDE zwart

Ik heb het geluk gehad om deze koelkast te mogen testen.
En ik kam met een word zeggen: Prachtig apparat
Design: Het staat super mooi in de keuken. Echt een juweel.
- Indeling: zeer praktisch. Meer dan voldoende ruimte. Ruimtelijk en inzichtelijk. Flessen rek. Losse potjes kunnen handig aan de deur. Mogelijkheden meer dan voldoende.
- Ruimte: Overzichtelijk
- Uiterlijk: Zeer mooi
- Door-in-door: praktisch, mooi, modern
- Instaview: altijd in zicht zonder warmte\kou te verliezen
o Craft ice- niet kunnen testen ( niet afgesloten aan de waterleiding)
o Doorcooling- zeer economisch
o Freshbalancer- fruit en groente zeel lang in perfecte conditie
o Hoeveelheid ijs en condensatie (niet kunnen testen)
o ThinQ app- nog niet geinstalleerd
o Gebruiksgemak- als je eenmaal gewend bent is zeer makkelijk.
Deze koelkast heeft bredere deuren. Daarom heeft het veel meer vrije ruimte nodig om de deuren vrij te kunnen openen.
In mijn geval is dat niet zo. Al ben ik helemaal weg van deze koelkast, ben ik genoodzakt door de ontbrekende ruimte.

Pluspunten

• Mooie indeling
  • Ruimte
  • krachtig
  • stil

Greetje 09-05-2022

Mooie en goede Amerikaanse koelkast

Geschreven voor: LG GSXV90MCDE zwart

Deze Amerikaanse koelkast heeft een mooi design.
De ruimte had wat mij betreft wel groter gemogen.
De gadget van het verlichting in de deur om te zien wat er in de koelkast zit is grappig maar nodig???
De deelbare deur van de koelkast is wel handig.
Wat het vriesgrdeelte betreft : doet het prima!!
De mega ijsballen zijn echt mega....
De ijsblokjes zijn fijn en ijswater is lekker koud met een goede smaak.
Jammer van de dispenser is dat hij nalekt als je water tapt.
Er zitten geen stootblokjes aan de achterkant waardoor je goed op moet letten dat hij niet tegen de muur aanstaat, er moet 5 cm tussen de koelkast en de muur vrijblijven.
Het aansluitstuk voor de waterslangetje was er niet bijgeleverd( wat ws een fout is)
Wij hadden al een Amerikaanse koelkast dus hebben ons eigen aansluutstuk erop gezet.
Prijs van deze Amerikaanse koelkast varieert van €2795 bij de duurste aanbieder tot voor €1800 (?) bij de goedkoopste aanbieder.
Dus goed googlen is mijn advies.

• Ijsblokjes machine
  • Ijswater

Minpunten

• Lekt bij dispenser
  • Voor 4 personen inhoud mag hij groter

CDYJ 06-05-2022

Top koelkast!!

Geschreven voor: LG GSXV90MCDE zwart

Deze koelkast is een geweldig. Voor ons, gezin met 3 pubers, is er voldoende ruimte voor een hele week boodschappen kwijt te kunnen. Echt een verademing. Zo blij en fijn dat wij deze mogen testen.
Een klein minpuntje is dat je zelf niet de indeling van je schappen kan bepalen, maar de vakken in de deur maken dit weer goed, waar de grotere verpakkingen geplaatst kunnen worden.
Het door-in-door systeem is een uitkomst om snel wat te drinken te pakken en hierdoor ook energie te besparen, omdat de koelkastdeur niet in zn geheel open gaat.
De vriezer heeft voldoende ruimte en is overzichtelijk.
De dispenser aan de buitenkant is echt een luxe. Heerlijk fris water, ijsblokjes, gecrushed ijs is voor ons een heerlijke toevoeging aan deze prachtige koelkast.

Pluspunten

• Ruimte
  • Door-in-door systeem

Minpunten

• Niet zelf indelen van schaphoogte

Anne 07-03-2022

Heel fijne koelkast

Geschreven voor: LG GSXV90MCDE zwart

De koelkast hebben wij nu een week in gebruik en is echt top! De nieuwe eyecatcher van ons huis.
Iedereen die op visite komt wordt als eerst naar de koelkast meegenomen.

Het licht wat gaat branden door 2 keer op de deur te kloppen is enorm fijn. De koelkast gaat een stuk minder fijn open.
In de grote deur van het koel-gedeelte zit een handige optie, waarbij je het glas van de deur kan openen, waardoor je niet de hele deur hoeft te openen. Echt een waardevolle toevoeging.

De koelkast heeft heel veel ruimte, wat wij een groot pluspunt vinden. Niet meer nadenken in de supermarkt of de hoeveelheid wel in de koelkast/vriezer past.

De ijsmaker is ook heel fijn, al heb je wel een wateraansluiting nodig voor extra comfort. Nu gooien wij "kant en klare" ijsblokjes in de bak, wat ook prima werkt.

Wel merk ik, dat wanneer er te veel spullen in de koelkastdeur staan, de deur echt zwaar is en hij dus hard dicht klapt. Alles staat wel stevig in de koelkast, dus in principe is het geen groot probleem

Al met al een heel fijne koelkast, waarbij ik elke keer blij wordt als ik hem open.

Pluspunten

• Veel ruimte
  • goed verlicht
  • instaview

Minpunten

• deur wordt zwaar
  • heeft wateraansluiting nodig

Wesley M 14-02-2022

pure luxe in je keuken

Geschreven voor: LG GSXV90MCDE zwart

Ik heb de kans gekregen om deze geweldige koelkast te mogen testen. De ijskast is zo goed als plug and play waardoor ze snel geinstalleerd was. Je moet enkel de waterleiding en filter eventjes aansluiten en je bent vertrokken.
Persoonlijk vond ik dat de ijskast enorm snel koud was waardoor ik ze binnen de kortste keren kon beginnen gebruiken.
Het handige aan deze ijskast is dat je de door in door view functie hebt, dit zorgt ervoor dat je zonder dat je de ijskast opendoet snel even kan zien wat er nog allemaal in ligt. Gewoon 2 tikjes op het glas en voilà je ziet alles in je koelkast.

Doordat het een Amerikaanse koelkast is, heb je natuurlijk ook het diepvries gedeelte. Dit zorgt ervoor dat je ijskast ook heel de tijd ijsblokjes aan blijft maken. Deze uitvoering heeft 2 soorten ijsblokjes. Je hebt de kleinere en dan heb je de grote ijsballen voor in een lekkere gin-tonic of whisky on the rocks.

De Koelkast is ook smart connected waardoor als je perongeluk de ijskast laat open staan je binnen de kortste keren een melding krijgt op je smartphone om te zeggen dat je deur nog openstaat. Je kan van op afstand ook de ijskast regelen.

Persoonlijk raad ik deze koelkast wel aan, maar dit gezegd te hebben moet je er natuurlijk wel wat voor over hebben. Ze is niet 1 van de goedkopere modellen. Ze zit in het premium gamma.

Pluspunten

• Craft Ice
  • Door in Door
  • Fresh Balance

Minpunten

• prijs
  • geen bakje voor overtollig water op te vangen

L**r@o**k.com 12-01-2022

WAUW wat een gaaf apparaat!

Geschreven voor: LG GSXV90MCDE zwart

Wauw wauw wauw hoe gaaf is dit product. Waar moet ik beginnen want zodra er vrienden over de vloer zijn is het eerste wat ik roep; CHECK MIJN KOELKAST! Ik kan bijna niet beginnen met hoe enorm cool het is om met 2 tikjes op het raam te kunnen zien wat er in je koelkast ligt. Over energiezuinig gesproken! Dan de Door-in-Door functie waarmee je slechts een deel van de koelkastdeur opent zonder dat je hele koelkast open hoeft. Met de verschillende lades heeft de koelkast aan de binnenkant een geweldig design en is erg praktisch ingericht. bij zowel de opbergvakken als de deur is er aan efficiëntie geen gebrek. Door het linear Cooling systeem blijft je groente en fruit in vergelijking met mijn vorige koelkast dagen langer vers en dit scheelt weer in het aantal keren naar de supermarkt te gaan.
Snak jij in de zomer ook zo naar een lekker koud glas drinken? Dan is de waterdispenser de BOM! Glas eronder en voila koud water. Nog kouder? Dan vul je met de ijsklontjes direct je favoriete drinken, handig en cool!
Het vriesgedeelte is ook praktisch ingericht, groot en gebruiksvriendelijk. En nooit meer ijs wegbikken want ijs vind je niet meer in deze machine door de anti ijs functie.
Je koelkast in de gaten houden doe je met de WIFI functie op je telefoon. Gewoon je koelkast managen vanaf de bank. Hoe gemakkelijk wil je het hebben.

Al met al een hele vette machine die ik met trots aan mijn vrienden laat zien!

Pluspunten

• Praktisch ingericht
  • Geweldig design
  • met 2 keer kloppen zien wat er in je koelkast ligt
  • Wifi management
  • Koud water en ijs kant en klaar

Scorpion65 09-01-2022

Lg Koelkast

Geschreven voor: LG GSXV90MCDE zwart

Nadat de koelkast simpel geplaats, en aangesloten was, kwam het mooie design van de LG koelkast tot zijn recht.
De koelkast is zeer gebruiksvriendelijk, en gemakkelijk in gebruik, ook heel overzichtelijk, wat de indeling betreft.

+ De koelkast heeft een heel mooi design.
+ Overzichtelijk, en met een ruime inhoud voor koelgedeelte en ook vriesgedeelte
+ Heel erg handig is de InstaView door, je kunt je favorieten producten vooraan zetten, zodat niet het hele koelkast gedeelte open moet.
+ Wifi op de koelkast is zeker handig, je kunt vanaf je gsm de instellingen beheren, wat het een stuk gemakkelijker maakt.

- Bij uitpakken liet de verpakking zich slecht verwijderen, vooral plaktape en folie.
- Geen Nederlandse handleiding, zelf maar gezocht op internet.
- we miste de ouderwetse eieren houder, wat nu een bak is geworden.

Frits 09-01-2022

Zeer uitgebreide, moderne koelkast

Geschreven voor: LG GSXV90MCDE zwart

Voor een gezin met 2 kinderen (5 en 10) is dit een ideale vervanger voor onze 2 oude koelkasten.
Er past eenvoudig voor 1 week boodschappen in. De indeling van het koelgedeelte is zeer overzichtelijk. Het vriesgedeelte is anders dan we gewend zijn (geen lades maar vakken) maar het went snel. Een doos met ingevroren groenten gaat bijvoorbeeld veel makkelijker in een vak dan in een la.

De koelkast heeft een moderne uitstraling; zwart met zilverkleurige accenten. Het is groter dan we gewend zijn - vooral de diepte (73,5 cm) moesten we even aan wennen. Het sluit hierdoor niet aan op je aanrechtblad bijvoorbeeld. Dat is een kwestie van wennen; we storen ons er na 2 weken gebruik niet meer aan. Stil is hij ook; af en toe hoor je wat geluid (in een stille kamer) maar zeker niet storend.

Waar ik erg enthousiast over ben is de 'door in door' functie bij het koelgedeelte. De deur van het koelgedeelte bestaat uit 2 delen. Door enkel het bovenste deel te openen, kun je eenvoudig bij de meest gebruikte zaken (bijv. melk, boter, sap) zonder de hele koelkast te openen. Dit beperkt het energieverlies en blijft voedsel beter koel (= langer houdbaar). Was eerst bang dat het een gimmick was maar het hele gezin is er inmiddels aan gewend. Hier gaan we niet meer zonder kunnen.
De Instaview functie (2 x kloppen en je kijkt door de koelkastdeur naar de inhoud) is ook leuk, maar gebruik het niet zo vaak (meer om indruk te maken dan voor de functionaliteit).

Deze koelkast heeft de optie om 3 soorten ijsblokjes te maken: bollen, normale ijsklonten en crushed ice. Ik heb de functie nog niet getest (is er ook het weer niet voor) maar lijkt me een uitkomst voor het voorjaar/zomer. De kinderen kunnen niet wachten.

Nadelen zijn er niet echt, wel wat kleine minpunten. Zo zit de bediening van de extra functies (bijv. instelllen koel/vriesgraad, WiFi) aan de binnenzijde van de koelkast. Als je dit handmatig wilt instellen, zul je de koelkastdeur dus moeten openen wat niet energiezuinig is. Gelukkig is er de smart app van LG waarmee je veel kunt instellen, vandaar dat ik het als klein minpunt ervaar.

Als je de koelkastdeur sluit en de bakken aan de binnenzijde van de deur zijn goed gevuld, 'klapt' de deur dicht wat de koelkast een beetje doet wankelen. Het is dus zaak om de Amerikaanse koelkast op een vlakke ondergrond te plaatsen en goed af te stellen (hij is dan weer wel eenvoudig te verplaatsen).

De meegeleverde handleiding biedt beperkte informatie. Je kunt er wel mee starten maar voor de extra functies is meer infomatie gewenst. Gelukkig is er op de LG site wel een goede handleiding te vinden.

Al met al zeer tevreden over deze koelkast; van alle gemakken voorzien en met functies waarmee je jaren vooruit kunt. Daar betaal je uiteraard voor maar dat is het zeker waard.

Pluspunten

• door in door
  • ruimte
  • overzichtelijk
  • moderne functies
  • stil

Minpunten

• meegeleverde handleiding summier
  • even wennen aan het formaat
  • functietoetsen aan binnenzijde koelkast

c**9@g**l.com 08-01-2022

Amerikaanse koelvries combinatie

Geschreven voor: LG GSXV90MCDE zwart

Een zeer mooie koelvrieskast , helaas was mijn ruimte in de keuken niet voldoende dus moest hij in de garage . Daardoor moest ik het zeer mooie plaatje missen in de keuken , want buiten het geweldige gemak in het geluidloze gemak van deze koelkast is het een aanwinst . Zeer makkelijk in het gebruik inclusief wifi . Het vriesgedeelte is zeer fijn ingedeeld . De verschillende maten van de ijsklontjes is ook zeer gebruiksvriendelijk . De dubbele deur van het koelgedeelte is mooi en gebruiksvriendelijk . Het is zeker een aanrader voor de moderne mens . Nogmaals zeer mooi en een genot om te gebruiken .

Pluspunten

• De dubbele deur
  • De uitstraling
  • Het gebruiksgemak en zeer mooi design
  • Een aanwinst in de keuken

h**p@g**l.com 09-12-2021

Veelzijdige koelkast - zeker aan te raden

Geschreven voor: LG GSXV90MCDE zwart

Een prachtige koelkast met veel volume en diverse handige functies zoals door in door en 'knock on door'. Meer dan voldoende capaciteit voor de meeste huishoudens. De functie van koud water tappen en ijsblokjes of crushed ice is echt een toevoeging die we meteen veelvuldig gebruikten.
Invriezen en koelen van producten gaat razendsnel. Ook de functie om perfect ronde ijsballen te maken is een leuk extraatje.
Koelkast is top als het aankomt op geluidproductie. Je hoort hem nauwelijks.
De specifieke compartimenten in de koeling doen wat je ervan kunt verwachten. Eten blijft mooi van structuur in deze koeling. Dat valt met name op bij groente en fruit.
Afwerking van de koeling is top hoewel je wel snel vingerafdrukken ziet op het glas van de door in door unit.

Wat wel een gemiste kans is is wat mij betreft de knock on door functie. Deze werkt perfect maar heeft als nadeel dat zelfs als je niet op het glas tikt je toch steeds in de koeling kijkt.
Had eerlijk gezegd verwacht dat het ook echt donker zou zijn als je er niet op klopte. Voor mij zou dat wel een breekpunt kunnen zijn want het ontkracht de verder mooie strakke vormgeving. Hoewel de door in door functie wel weer een absoluut pluspunt is. Maar in deze prijsklasse is het glas toch een tegenvaller.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Veel functies
  • Geluidsarm
  • Door in Door

Minpunten

• Glas gevoelig voor vingerafdrukken
  • Je kijkt altijd door het glas de koelkast in

FrankDeSchutter 08-11-2021

Groot langs buiten, net te klein langs binnen

Geschreven voor: LG GSXV90MCDE zwart

Het toestel valt nogal groot uit (zoals verwacht) maar tegelijk ook net te klein.
zowel breed als diep is het niet een standaard maat en ook in de hoogte had hij iets groter gemogen.

Het uiterlijk oogt zeer mooi en strak de deuren gaan vlot open en sluiten vlot. Verdere bediening en aansluiting gebeurt zeer vlot. De app en instel functies zijn een leuke meerwaarde. Zelf tracking hoe vaak en Hoelang de frigo open staat.

Het frigo gedeelte:
Dit is zeer ruim en handig met de schuiven. Ook verlichting binnenin is ideaal.
De deur in deur is Super handig en flessen zijn rap te nemen zonde HEEL de frigo open te moeten doen. De plaats voor de flessen is zeer ruim. De klop functie op de deur is een zeer leuk en geeft een handig en rap overzicht.
Wij zijn een gemiddeld gezin met 2 kindjes 3j & 5j.
Onze kinderen drinken graag en veel water, waardoor de ingebouwde water tap een echte meerwaarde is.
De kinderen kunnen makkelijk en zelf fris water tappen. De ijsblokjes functie heeft zeker met warme dagen ook zijn meerwaarde en als dit niet genoeg is heb je een heel bakje kleine ijsblokjes en en bakje grote ijsbollen ter beschikking. als je van gekoeld drinken houd of een goede cocktail zeker een plus puntje.

Het vries gedeelte:
Dit is het punt waar ik me aan amerikaanse frigo/vries combinatie wat aan stoor.
De overvloed aan allerlei soorten ijsblokken is leuk maar soms wil je ook gewoon producten kwijt in de vriezer. Hier merk ik direct waar er in het frigo gedeelte schuiven genoeg zijn mist het vries gedeelte schuiven. De vriezer is voornamelijk uitgerust met legplanken, Iets wat ik niet logisch vind in een staande vriezer. Ik verkies een vriezer volledig uitgerust met schuiven. Buiten het gebrek aan schuiven valt ook op dat de ijsblok benodigdheden veel plaats innemen. De vriezer valt hierdoor klein uit en onpraktisch in gebruik.

Conclusie:
Leuke Frigo/Vries combinatie, met fris water en ijsblokjes.
Maar gezien de niet standaard maten, de te kleine vriezer en de aanzienlijke prijs ben ik niet overtuigd van dit toestel. Het voordeel van het frisse drinkwater voor de kids wint niet van de verdere nadelen.

Pluspunten

• Ruime Frigo
  • Veel plaats voor flessen en vlot bereikbaar
  • Fris drinkwater tapje
  • automatisch maken van grote ijsbollen

Minpunten

• Onpraktisch maat voor inbouwkeuken
  • Vries gedeelte te klein
  • Gebrek aan schuiven in het vries gedeelte

Nick Ryckaert 05-11-2021

Strakke designkoelkast met doordachte mogelijkheden

Geschreven voor: LG GSXV90MCDE zwart

De eerste indruk was wat gemengd. Een strak mooi design (zowel interieur als exterieur), maar valt zeer groot uit. De koelkast is immers 73,5cm diep, waardoor deze niet mooi uitkomt in een standaard keuken van 60cm diep. Er moet nagedacht worden bij het keuken ontwerp als je voor deze koelkast kiest.

Eenmaal geïnstalleerd werd de koelkast geopend en dacht ik zowat van: dit is in mens groot, wie haalt zoveel koelproducten. Ik ben namelijk gewend om een standaard inbouw koelkast te gebruiken. Eenmaal gevuld, werd het me snel duidelijk. Alles is mooi en proper geordend per voedsel waar. Er is zowel in het koel als in het vriesgedeelte een mooie schuif die heel vlot open en dicht gaat waar er aangeduid (als suggestie) dat dit de ideale plaats is voor groenten en fruit. Zo kan je natuurlijk veel ordelijker werken bij het vullen. Ideaal is ook de metalen achterwand, waardoor er geen plastic aan blijft plakken of dat er geen ijsvorming komt in de frigo en vriesgedeelte.

Dan komt het leuke gedeelte aan deze frigo: de knock twice to see inside. Als je denkt: "ik heb zin in iets, maar weet niet wat". Kan je 2 maal kloppen op de glazen deur en begint er een Led-licht te branden. Zo kan je in een gedeelte van de frigo kijken zonder deze te openen waardoor je geen koude verspilt. Als je opnieuw 2 maal klopt gaat het lichtje terug uit.
Je kan ook uw drank op een strategische manier plaatsen dat deze in het zicht van de deur staat. Dit maakt het fantastisch dat je enkel het voorste deeltje van de deur kan openen en zowel aan praktisch alles van het bovenste gedeelte van de frigo kan, inclusies het flessenrek. Op het flessen rek past bvb ook een petfles van 1,5L zonder dat je moet proppen. Het is dus niet alleen voor wijnflessen. Je verliest ook maar een minimum aan koeling omdat er een luchtrooster voorzien is net voorbij het eerste deel van de deur waardoor het diepe stuk altijd gekoeld blijft. Als je de deur opent gaat er ook na 30 sec een akoestisch signaal af. Een voor en nadeel. Je weet dat je koude verliest, maar het vullen van de koelkast duur bij mij meestal langer dan 30 seconden + de regeling zit in de koelkast. Deze had toch wel aan de buitenzijde mogen zitten. Je kan hiervoor natuurlijk ook wel de App gebruiken.

De linkerzijde van de koelkast is de vrieskant. Deze heeft zoals het frigo gedeelte ook lades en suggestie plaatsen voor eetwaren. Ook weer goed bedacht met de metalen plaat waardoor condens praktisch niet aan vriest. In het deur gedeelte zit de ijsblokmaker. Deze is gemakkelijk en goed bereikbaar voor onderhoud. Er kunnen ongeveer een 30tal ijsblokken gestockeerd worden. De ijsblokken zijn rond waardoor ze niet blijven haperen als er een paar tegen elkaar liggen. Een leuk weetje is dat ronde ijsblokken minder snel smelten. Verder kun je ook nog het craft ice gedeelte nemen. Dit is ideaal voor constant koele dranken te hebben of voor cocktails te maken. Er kan ook fris water getapt worden aan de voorkant in de deur. Tussen de waterkraan en de koelkast zit een Koolstof filter die om de 6 maanden (aanbevolen tijd voor koolstof) wel moet vervangen worden.

Als je deze koelkast koopt zie je natuurlijk wel een verschil tussen het venstergedeelte en het frigo gedeelte. Verder maakt deze naar mijn mening toch wel wat lawaai (staat op een losse plaats en is niet gebouwd) waar ik me wat aan stoor en geeft deze links onder aan het rooster koude lucht af. De eerste indruk hier rond was niet echt positief. Het went, maar blijft toch koude lucht. Ideaal in de zomer, maar niet in de winter.

Pluspunten

• niets vriest aan
  • design
  • instavieuw door in door
  • capaciteit
  • suggestieplaatsen

Minpunten

• maakt lawaai
  • Geeft koude lucht af
  • bediening binnen in de koelkast

Peter Van Engelandt 29-10-2021

Ideale koel-vriescombinatie voor ijskoude drankjes

Geschreven voor: LG GSXV90MCDE zwart

Deze koel-vriescombinatie wordt in een grote doos geleverd is heel goed verpakt. Eens uitgepakt moet er enkel nog een drinkwateraansluiting voorzien worden. Dit kan met de bijgeleverde wateraansluiting en waterfilter. Deze aansluiting gaat heel vlot.

Dit is een hele grote combinatie waar je vlot al je diepvriesproducten en gekoelde etenswaren in kwijt kan. Er zijn verschillende handig zones voor je diepvriesproducten en enkele handige doorzichtige bakken voor diepgevroren vis of vleesproducten. Aangevuld met enkel schappen voor andere diepvriesproducten. De handige indeling zorgt ervoor dat je alles gemakkelijk kan terugvinden.
Het vriesgedeelte heeft een aparte deur, zodat je geen koude verliest met het openen van het koelkastgedeelte.

Het vriesgedeelte heeft ook een ice-craft gedeelte wat 3 ronde grote ijsblokken kan maken per dag. Deze vallen dan in een bakje met een rubberen matje zodat je deze niet kan horen vallen. Ik vermoed dat er een 30-tal van deze ronde ijsballen in dit bakje kunnen. Deze ijsballen beginnen ook niet aan elkaar te kleven. Het voordeel van deze ijsballen is dat ze veel trager smelten dan ijsblokjes en zo je drankjes langer ijskoud houden. Aan de voorkant van het vriesgedeelte is aan de buitenkant ook nog dispenser voor koud water, gewone ijsblokjes en crunched ice. Als liefhebber van ijskoude drankjes is dit voor mij een veelgebruikte functie die ik niet meer zou kunnen missen. Er is nu altijd vers ijs beschikbaar. Het water waarmee het ijs gemaakt wordt is door een meegeleverde filter nog extra zuiver gemaakt. Daarnaast wordt word de watertoevoer bacterievrij gehouden door middel van UV technologie. Het vriesgedeelte is ook voorzien van een technologie zodat er geen ijsvorming optreed op de wanden.

Het koelgedeelte bestaat uit een 2-delige deur. Een kleinere deur in de grote deur zorgt dat je heel gemakkelijk aan je meest gebruikte dranken en voedsel kan zonder de volledige koelkast te hoeven openen. Dit zorgt voor minder energieverlies doordat er minder koude kan ontsnappen. Deze kleine deur heeft een extra functie. Deze deur heeft een ingewerkt dubbel glas en als je hier 2 keer op klopt kan je zien wat er zich in de koelkast bevind. Magisch de deur wordt doorzichtig.
Verder is het koelgedeelte voorzien van handige leg schappen en bakken die opvallend soepel schuiven.

De bakken kunnen aangepast worden met een instelling zodat deze optimaal groeten of fruit bewaren qua vochtigheid en temperatuur. Er is ook een speciaal gedeelte om kaas ideaal te bewaren. Er is ook een rekje voorzien om witte wijn of champagne op een ideale manier te bewaren. De koelkast heeft ook een functie om van sterk geurende voedselwaren de lucht frisser te maken.

Wat ook anders is met deze koelkast is dat de koude lucht via een rooster aan de bovenkant in het toestel verdeeld wordt. Dit zorgt voor een betere en optimale verdeling van de koude lucht in het toestel. Je kan de koude lucht hier zien uitkomen als een soort wolkje. Allemaal heel cool.

Deze combinatie heeft ook een heleboel smart functies. Dit toestel geeft een auditief alarm als je de deur vergeet te sluiten. Dit toestel kan ook gekoppeld wordt met LG ThinQ app zodat je op je smartphone de instellingen van dit toestel kan aanpassen of in meer detail de status van het toestel opvragen. Via LG TinQ zie je ook op je LG TV de status van je koel-vriescombinatie.
Wat me ook opvalt is dat dit toestel fluisterstil is. Dit komt omdat er een compressor in dit toestel zit die veel stiller, zuiniger en duurzamer is dan een gewone compressor. Dus kan ik me zeker aan een lagere energiefactuur verwachten.

Dit toestel is niet enkel aan de binnenkant maar ook een de buitenkant qua design uitstekend, professioneel en luxueus afgewerkt zodat dit toestel in elk interieur past en je dit niet ergens moet verstoppen.

Conclusie: Ik ben uitermate tevreden met deze koel-vriescombinatie. Ik kan me geen beter voorstellen als liefhebber van lekker verse, koude voedingswaren en ijskoude drankjes.

Pluspunten

• Heel mooi design
  • Altijd vers ijs en fris water
  • ruim met handige indelingen
  • geen ijsvorming
  • niet hoorbaar