De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 23 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG GSXV90MCDE op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,7

z*********@h********** 24-06-2022
Geschreven voor: LG GSXV90MCDE

Ik heb dit product getest omdat ik zeer geïnteresseerd was in deze koelkast. Vanwege de prijs had ik nog wel wat twijfels maar het testen heeft eigenlijk al mijn twijfels weggenomen.
Ik was in 1 opslag verliefd op het design maar ben nu ook zeer tevreden over de koelkast zelf! Vooral de door in door vindt ik erg handig je hoeft niet altijd de hele koelkast open te maken, de belangrijkste dingen (drinken) zet je gemakkelijk en overzichtelijk de vakken van de deur. De knock knock functie gebruik ik zelf niet heel veel maar de overige gezinsleden en onze visites zijn er erg van

In vergelijking met mijn vorige Amerikaanse koelkast zorgt de LG ervoor dat er niet overbodig veel ijs wordt geproduceerd. En de ice craft functie was tijdens de warme zomer dagen een echte uitkomst! En via de LG app kan je gemakkelijk de productie van de ice craft bijstellen wat zeker een pluspunt is. Zo een app is dan ineens wel heel handig

Ew72 27-05-2022

Topper

Geschreven voor: LG GSXV90MCDE

Deze koelvriescombinatie is de top! Genereus wat betreft de voorziene vries-en koelinhoud, extra diep wat maakt dat ik er enorm veel in kwijt kan. Hij is geluidloos en geeft dankzij de InstaView Door-in-door (2× kloppen op raam en licht gaat aan in koelgedeelte) meteen aan waar het benodigde staat, waardoor er minder energie verloren gaat na het openen van de deur. De koelkast deur kan ook apart bovenaan geopend worden, wat ook weer energie bespaard. Het vriesgedeelte heeft 2 aparte vakken voor groete en vlees. Daarnaast kan je deze kanjer ook aansluiten op watertoevoer, zodat je gekoeld ijswater of ijsblokjes kan gebruiken.
Deze dubbele koelvriescombi is een coole aanwinst voor mijn keuken en ik raad hem warm aan !

Pluspunten

• Groot !
  • Geluidloos

Minpunten

• Geen

Vaya_1 16-05-2022

Super mooi en praktisch

Geschreven voor: LG GSXV90MCDE

Ik heb het geluk gehad om deze koelkast te mogen testen.
En ik kam met een word zeggen: Prachtig apparat
Design: Het staat super mooi in de keuken. Echt een juweel.
- Indeling: zeer praktisch. Meer dan voldoende ruimte. Ruimtelijk en inzichtelijk. Flessen rek. Losse potjes kunnen handig aan de deur. Mogelijkheden meer dan voldoende.
- Ruimte: Overzichtelijk
- Uiterlijk: Zeer mooi
- Door-in-door: praktisch, mooi, modern
- Instaview: altijd in zicht zonder warmte\kou te verliezen
o Craft ice- niet kunnen testen ( niet afgesloten aan de waterleiding)
o Doorcooling- zeer economisch
o Freshbalancer- fruit en groente zeel lang in perfecte conditie
o Hoeveelheid ijs en condensatie (niet kunnen testen)
o ThinQ app- nog niet geinstalleerd
o Gebruiksgemak- als je eenmaal gewend bent is zeer makkelijk.
Deze koelkast heeft bredere deuren. Daarom heeft het veel meer vrije ruimte nodig om de deuren vrij te kunnen openen.
In mijn geval is dat niet zo. Al ben ik helemaal weg van deze koelkast, ben ik genoodzakt door de ontbrekende ruimte.

Pluspunten

• Mooie indeling
  • Ruimte
  • krachtig
  • stil

FrankDeSchutter 08-11-2021

Groot langs buiten, net te klein langs binnen

Geschreven voor: LG GSXV90MCDE

Het toestel valt nogal groot uit (zoals verwacht) maar tegelijk ook net te klein.
zowel breed als diep is het niet een standaard maat en ook in de hoogte had hij iets groter gemogen.

Het uiterlijk oogt zeer mooi en strak de deuren gaan vlot open en sluiten vlot. Verdere bediening en aansluiting gebeurt zeer vlot. De app en instel functies zijn een leuke meerwaarde. Zelf tracking hoe vaak en Hoelang de frigo open staat.

Het frigo gedeelte:
Dit is zeer ruim en handig met de schuiven. Ook verlichting binnenin is ideaal.
De deur in deur is Super handig en flessen zijn rap te nemen zonde HEEL de frigo open te moeten doen. De plaats voor de flessen is zeer ruim. De klop functie op de deur is een zeer leuk en geeft een handig en rap overzicht.
Wij zijn een gemiddeld gezin met 2 kindjes 3j & 5j.
Onze kinderen drinken graag en veel water, waardoor de ingebouwde water tap een echte meerwaarde is.
De kinderen kunnen makkelijk en zelf fris water tappen. De ijsblokjes functie heeft zeker met warme dagen ook zijn meerwaarde en als dit niet genoeg is heb je een heel bakje kleine ijsblokjes en en bakje grote ijsbollen ter beschikking. als je van gekoeld drinken houd of een goede cocktail zeker een plus puntje.

Het vries gedeelte:
Dit is het punt waar ik me aan amerikaanse frigo/vries combinatie wat aan stoor.
De overvloed aan allerlei soorten ijsblokken is leuk maar soms wil je ook gewoon producten kwijt in de vriezer. Hier merk ik direct waar er in het frigo gedeelte schuiven genoeg zijn mist het vries gedeelte schuiven. De vriezer is voornamelijk uitgerust met legplanken, Iets wat ik niet logisch vind in een staande vriezer. Ik verkies een vriezer volledig uitgerust met schuiven. Buiten het gebrek aan schuiven valt ook op dat de ijsblok benodigdheden veel plaats innemen. De vriezer valt hierdoor klein uit en onpraktisch in gebruik.

Conclusie:
Leuke Frigo/Vries combinatie, met fris water en ijsblokjes.
Maar gezien de niet standaard maten, de te kleine vriezer en de aanzienlijke prijs ben ik niet overtuigd van dit toestel. Het voordeel van het frisse drinkwater voor de kids wint niet van de verdere nadelen.

Pluspunten

• Ruime Frigo
  • Veel plaats voor flessen en vlot bereikbaar
  • Fris drinkwater tapje
  • automatisch maken van grote ijsbollen

Minpunten

• Onpraktisch maat voor inbouwkeuken
  • Vries gedeelte te klein
  • Gebrek aan schuiven in het vries gedeelte

Nick Ryckaert 05-11-2021

Strakke designkoelkast met doordachte mogelijkheden

Geschreven voor: LG GSXV90MCDE

De eerste indruk was wat gemengd. Een strak mooi design (zowel interieur als exterieur), maar valt zeer groot uit. De koelkast is immers 73,5cm diep, waardoor deze niet mooi uitkomt in een standaard keuken van 60cm diep. Er moet nagedacht worden bij het keuken ontwerp als je voor deze koelkast kiest.

Eenmaal geïnstalleerd werd de koelkast geopend en dacht ik zowat van: dit is in mens groot, wie haalt zoveel koelproducten. Ik ben namelijk gewend om een standaard inbouw koelkast te gebruiken. Eenmaal gevuld, werd het me snel duidelijk. Alles is mooi en proper geordend per voedsel waar. Er is zowel in het koel als in het vriesgedeelte een mooie schuif die heel vlot open en dicht gaat waar er aangeduid (als suggestie) dat dit de ideale plaats is voor groenten en fruit. Zo kan je natuurlijk veel ordelijker werken bij het vullen. Ideaal is ook de metalen achterwand, waardoor er geen plastic aan blijft plakken of dat er geen ijsvorming komt in de frigo en vriesgedeelte.

Dan komt het leuke gedeelte aan deze frigo: de knock twice to see inside. Als je denkt: "ik heb zin in iets, maar weet niet wat". Kan je 2 maal kloppen op de glazen deur en begint er een Led-licht te branden. Zo kan je in een gedeelte van de frigo kijken zonder deze te openen waardoor je geen koude verspilt. Als je opnieuw 2 maal klopt gaat het lichtje terug uit.
Je kan ook uw drank op een strategische manier plaatsen dat deze in het zicht van de deur staat. Dit maakt het fantastisch dat je enkel het voorste deeltje van de deur kan openen en zowel aan praktisch alles van het bovenste gedeelte van de frigo kan, inclusies het flessenrek. Op het flessen rek past bvb ook een petfles van 1,5L zonder dat je moet proppen. Het is dus niet alleen voor wijnflessen. Je verliest ook maar een minimum aan koeling omdat er een luchtrooster voorzien is net voorbij het eerste deel van de deur waardoor het diepe stuk altijd gekoeld blijft. Als je de deur opent gaat er ook na 30 sec een akoestisch signaal af. Een voor en nadeel. Je weet dat je koude verliest, maar het vullen van de koelkast duur bij mij meestal langer dan 30 seconden + de regeling zit in de koelkast. Deze had toch wel aan de buitenzijde mogen zitten. Je kan hiervoor natuurlijk ook wel de App gebruiken.

De linkerzijde van de koelkast is de vrieskant. Deze heeft zoals het frigo gedeelte ook lades en suggestie plaatsen voor eetwaren. Ook weer goed bedacht met de metalen plaat waardoor condens praktisch niet aan vriest. In het deur gedeelte zit de ijsblokmaker. Deze is gemakkelijk en goed bereikbaar voor onderhoud. Er kunnen ongeveer een 30tal ijsblokken gestockeerd worden. De ijsblokken zijn rond waardoor ze niet blijven haperen als er een paar tegen elkaar liggen. Een leuk weetje is dat ronde ijsblokken minder snel smelten. Verder kun je ook nog het craft ice gedeelte nemen. Dit is ideaal voor constant koele dranken te hebben of voor cocktails te maken. Er kan ook fris water getapt worden aan de voorkant in de deur. Tussen de waterkraan en de koelkast zit een Koolstof filter die om de 6 maanden (aanbevolen tijd voor koolstof) wel moet vervangen worden.

Als je deze koelkast koopt zie je natuurlijk wel een verschil tussen het venstergedeelte en het frigo gedeelte. Verder maakt deze naar mijn mening toch wel wat lawaai (staat op een losse plaats en is niet gebouwd) waar ik me wat aan stoor en geeft deze links onder aan het rooster koude lucht af. De eerste indruk hier rond was niet echt positief. Het went, maar blijft toch koude lucht. Ideaal in de zomer, maar niet in de winter.

Pluspunten

• niets vriest aan
  • design
  • instavieuw door in door
  • capaciteit
  • suggestieplaatsen

Minpunten

• maakt lawaai
  • Geeft koude lucht af
  • bediening binnen in de koelkast

Peter Van Engelandt 29-10-2021

Ideale koel-vriescombinatie voor ijskoude drankjes

Geschreven voor: LG GSXV90MCDE

Deze koel-vriescombinatie wordt in een grote doos geleverd is heel goed verpakt. Eens uitgepakt moet er enkel nog een drinkwateraansluiting voorzien worden. Dit kan met de bijgeleverde wateraansluiting en waterfilter. Deze aansluiting gaat heel vlot.

Dit is een hele grote combinatie waar je vlot al je diepvriesproducten en gekoelde etenswaren in kwijt kan. Er zijn verschillende handig zones voor je diepvriesproducten en enkele handige doorzichtige bakken voor diepgevroren vis of vleesproducten. Aangevuld met enkel schappen voor andere diepvriesproducten. De handige indeling zorgt ervoor dat je alles gemakkelijk kan terugvinden.
Het vriesgedeelte heeft een aparte deur, zodat je geen koude verliest met het openen van het koelkastgedeelte.

Het vriesgedeelte heeft ook een ice-craft gedeelte wat 3 ronde grote ijsblokken kan maken per dag. Deze vallen dan in een bakje met een rubberen matje zodat je deze niet kan horen vallen. Ik vermoed dat er een 30-tal van deze ronde ijsballen in dit bakje kunnen. Deze ijsballen beginnen ook niet aan elkaar te kleven. Het voordeel van deze ijsballen is dat ze veel trager smelten dan ijsblokjes en zo je drankjes langer ijskoud houden. Aan de voorkant van het vriesgedeelte is aan de buitenkant ook nog dispenser voor koud water, gewone ijsblokjes en crunched ice. Als liefhebber van ijskoude drankjes is dit voor mij een veelgebruikte functie die ik niet meer zou kunnen missen. Er is nu altijd vers ijs beschikbaar. Het water waarmee het ijs gemaakt wordt is door een meegeleverde filter nog extra zuiver gemaakt. Daarnaast wordt word de watertoevoer bacterievrij gehouden door middel van UV technologie. Het vriesgedeelte is ook voorzien van een technologie zodat er geen ijsvorming optreed op de wanden.

Het koelgedeelte bestaat uit een 2-delige deur. Een kleinere deur in de grote deur zorgt dat je heel gemakkelijk aan je meest gebruikte dranken en voedsel kan zonder de volledige koelkast te hoeven openen. Dit zorgt voor minder energieverlies doordat er minder koude kan ontsnappen. Deze kleine deur heeft een extra functie. Deze deur heeft een ingewerkt dubbel glas en als je hier 2 keer op klopt kan je zien wat er zich in de koelkast bevind. Magisch de deur wordt doorzichtig.
Verder is het koelgedeelte voorzien van handige leg schappen en bakken die opvallend soepel schuiven.

De bakken kunnen aangepast worden met een instelling zodat deze optimaal groeten of fruit bewaren qua vochtigheid en temperatuur. Er is ook een speciaal gedeelte om kaas ideaal te bewaren. Er is ook een rekje voorzien om witte wijn of champagne op een ideale manier te bewaren. De koelkast heeft ook een functie om van sterk geurende voedselwaren de lucht frisser te maken.

Wat ook anders is met deze koelkast is dat de koude lucht via een rooster aan de bovenkant in het toestel verdeeld wordt. Dit zorgt voor een betere en optimale verdeling van de koude lucht in het toestel. Je kan de koude lucht hier zien uitkomen als een soort wolkje. Allemaal heel cool.

Deze combinatie heeft ook een heleboel smart functies. Dit toestel geeft een auditief alarm als je de deur vergeet te sluiten. Dit toestel kan ook gekoppeld wordt met LG ThinQ app zodat je op je smartphone de instellingen van dit toestel kan aanpassen of in meer detail de status van het toestel opvragen. Via LG TinQ zie je ook op je LG TV de status van je koel-vriescombinatie.
Wat me ook opvalt is dat dit toestel fluisterstil is. Dit komt omdat er een compressor in dit toestel zit die veel stiller, zuiniger en duurzamer is dan een gewone compressor. Dus kan ik me zeker aan een lagere energiefactuur verwachten.

Dit toestel is niet enkel aan de binnenkant maar ook een de buitenkant qua design uitstekend, professioneel en luxueus afgewerkt zodat dit toestel in elk interieur past en je dit niet ergens moet verstoppen.

Conclusie: Ik ben uitermate tevreden met deze koel-vriescombinatie. Ik kan me geen beter voorstellen als liefhebber van lekker verse, koude voedingswaren en ijskoude drankjes.

Pluspunten

• Heel mooi design
  • Altijd vers ijs en fris water
  • ruim met handige indelingen
  • geen ijsvorming
  • niet hoorbaar

kristien 26-10-2021

Mooi toestel met veel mogelijkheden.

Geschreven voor: LG GSXV90MCDE

Mijn eerste indruk ging volledig naar het moderne, strakke design van dit grote toestel. Het is duidelijk afgewerkt met kwaliteitsmateriaal. Eenmaal geïnstalleerd, is dit een zeer stil toestel.
De “door-in-door” aan de kant van de koelkast, wordt geactiveerd door 2x te kloppen. Een led-licht laat de binnenkant van de koeling zien, waardoor je het gewenste eten kan vinden, en nadien de deur niet nodeloos lang open moet laten om iets lekkers eruit te nemen. Zodus is er minder verlies van koude lucht.
In de koelkast zit er achteraan een wand “ Metal Fresh ”. Dit vind ik een handige toegevoegde waarde. Wanneer er eten met plastiek zakjes, tegen de Metal Fresh-wand komt, zal het er niet aan blijven kleven zoals bij andere koelkasten.
Ook de “ Utility box “ is een pluspunt. In dit handige schuifje kan je kleine verpakkingen leggen, zodat deze netjes bij elkaar blijven.
De ruime laden voor groenten en fruit (= Fresh Balancer) en de vriesladen (= Freezing Zone), schuiven allemaal erg soepel. Er kan veel inhoud in.
De inhoud van de koeling is groot, en de deurvakjes zijn zeker ruim genoeg.
De inhoudscapaciteit van het vriesgedeelte is minder groot. Ontdooien hoeft eigenlijk nooit, want dit is een no-frost toestel is, zodus zal hier geen rijpingslaag komen.
Het schoonmaken van dit toestel is supermakkelijk: alle laden en schuifjes van dit toestel kunnen er uitgehaald worden, en met de hand afgewassen worden.
Er is ook een mogelijkheid om ijsballen te maken met de ‘Craft Ice Maker’, aan de binnenzijde van de vriezer. Deze worden op een speciaal voorzien matje, in een schuifje geleverd.
Aan de buitenzijde is er een mogelijkheid om gekoeld water, ijsblokjes of gemalen ijs af te tappen.

Pluspunten

• no frost
  • door-to-door
  • modern en strak design
  • metal fresh wand
  • soepele schuiven

Minpunten

• grootte: om schuiven te openen is 1.60m nodig
  • handleiding mag iets uitgebreider zijn.