Bosch KGN49XLEA

dubbeldeurs koel/vriezer
A++ energieklasse
Inhoud koelruimte
330 liter inhoud

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 11 reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch KGN49XLEA op Kieskeurig.be.

Patrick 31-07-2020

Breed, ruim en stille koel-vriescombinatie

Geschreven voor: Bosch KGN49XLEA

Tijdens een zoektocht naar een extra koelkast met diepvries voor in huis uiteindelijk uitgekomen op de Bosch KGN49XLEA. Onze voornaamste eisen waren toch dat we zowel in het vriesgedeelte als koelgedeelte genoeg ruimte kregen, waarbij de Bosch met zijn 70cm brede combinatie echt zijn naam aan doet.

In het begin was het wennen aan voornamelijk de breedte van het apparaat, maar wij waren hier snel aan gewend. Doordat de koelkast extra breed is heb je gewoon merkbaar meer ruimte in de koelkast als dat wij anders gewend waren. Voornamelijk wanneer je groentes, drinken en vlees tijdens de wat warmere dagen gekoeld wil houden is dit hier een gemak. De koelkast is voorzien van 1 grote la en 2 kleinere laden, waar je meer dan genoeg groente en fruit in kwijt kan. Zodat je op de reguliere planken ruimte zat overhoud om flessen drinken en andere dingen te koelen.
Zijn er dan geen minpunten, jawel. Wij missen vooral een houder waar meerdere flessen neergelegd kunnen worden, bij de koelkast wordt wel eentje geleverd, maar is bedoeld voor 2 flessen. Gezien de breedte van de koelkast hadden hier wel één of twee extra bij gedaan kunnen worden.

De diepvries is evenals de koelkast ook gewoon gemakkelijk, met drie grote laden waar je ook weer van alles in kwijt kan. Hier zitten er toevallig wat pizzadozen in, waarbij er ook nog ruimte overblijft voor andere zaken.

Algemeen zorgt de extra brede koelkast voor meer ruimte en gemak.

• Veel ruimte

Minpunten

• één flessenhouder voor 2 flessen

Maas 20-07-2020

Uitstekende eerste indruk

Geschreven voor: Bosch KGN49XLEA

In verband met gezinsuitbreiding zochten wij een grotere koelkast. Wij hebben geen ruimte voor een 'Amerikaanse koelkast', maar gelukkig biedt Bosch dit XL-formaat van 70cm breed. Wij hebben enkel goede ervaring met diverse producten van bosch, dus was het voor ons kiezen uit de verschillende Xl modellen. Nu tijdelijk met cash back!
We overwogen de Bosch KGE49VI4A vanwege de lagere prijs, A+++, en stiller. Maar een low-frost model...
daarom kozen wij de KGN49XLEA, omdat deze wel de no-frost functie heeft.

De koelkast is precies als verwacht en gehoopt. De eerste uren koelen maakt hij aardig veel geluid, maar zodra alles op temperatuur is, weer zeer stil.

Al met al zeker een aanrader wanneer je dit formaat koelkast zoekt!

Pluspunten

• ruim
  • specifiek formaat
  • maakt kwaliteitieve indruk

Minpunten

• de koelkastdeur opent behoorlijk zwaar
  • legplanken koelkast bieden beperkte flexibiliteit
  • zijkanten echt andere look dan de voorzijde

R Roosenburg 16-07-2020

Mooie ruime koel/vries combinatie

Geschreven voor: Bosch KGN49XLEA

Geweldig product, lekker ruim kan lekker veel in. Ben er erg blij mee. Vooral makkelijk met de koelkast, alles op oog hoogte.

Pluspunten

• mooi display op de voorzijde deur

Mirry 14-07-2020

Geweldige, Goed uitziende XXL Koel Vries Combo

Geschreven voor: Bosch KGN49XLEA

Super blij met deze geweldige, goed uitziende koel vries combo. Wij moesten keuzen maken, weer een inbouw koelkast of
een los staande koelkast, Toen wij deze XXL koel vries combo zagen, waren wij gelijk verkocht. Wij hebben een groot gezin
dus kunnen best wel wat koel ruimte gebruiken, nou ik kan zeggen, deze XXL heeft dat zeker. Fantastisch disign! De RVS look is echt heel mooi, en heeft een fijne indeling. bovendien staat hij geweldig in de keuken. Wij zijn er erg blij mee!

Wies 10-07-2020

STRAKKE KOELKAST/VRIEZER

Geschreven voor: Bosch KGN49XLEA

Een strakke koelkast met vriesfunctie. Flexibele indeling mogelijk. Flessen kunnen staan in de deur. Verschillende zones, waardoor alles vers bewaard kan worden. Vriesvak mooi ruim waardoor gemakkelijk grotere verpakkingen erin passen.

Pluspunten

• flexibele indeling
  • flessen in de deur

Minpunten

• niet meest energie zuinig, A++

Jacco 09-07-2020

Mooie grote koelkast met veel ruimte

Geschreven voor: Bosch KGN49XLEA

Mooie strakke koel-vriescombinatie. Veel ruimte, eenvoudig te bedienen met tiptoetsen voor op de deur

Pluspunten

• Veel ruimte
  • Strak design

Wyb. 30-06-2020

Mooi uiterlijk heeft heel veel koel en vriesruimte.

Geschreven voor: Bosch KGN49XLEA

Wij vinden het een zeer mooi apparaat met ontzettend veel koel en vries ruimten. Heel makkelijk in te stellen met het display op de deur. Heel geruisloos! Ook zuinig in het gebruik. Nu ook nog in de actie dus 100 euro retour bij aankoop van dit apparaat. Wat ons betreft een echte aanrader.

Pluspunten

• Mooi en zuinig in gebruik

Dora 30-06-2020

Super!

Geschreven voor: Bosch KGN49XLEA

Zeer ruim koelcel met 3 aparte laden. No front diepvries. Extra breed formaat 70 cm. Bosch is goed merk.

Pluspunten

• zeer hoog en breed, no front, goed energielabel
  • 3 aparte laden voor groente/fruit en vlees/kaas

Suus 28-06-2020

Heerlijke koelkast, ruim, licht, handig indeling

Geschreven voor: Bosch KGN49XLEA

We moesten snel besluiten, onze oude ging stuk en toen deze gekozen. Hij is heerlijk groot en ruim - heeft een slimme indeling - is heel licht zodat je alles goed kunt zien. Daarnaast is alles stevig en robuust - de lades, de deur etc. Snelle keuze, maar zeer tevreden mee!

Pluspunten

• Veel ruimte, handige indeling

Meneer 30 jaar 25-06-2020

Geniaal. Mooi Formaat lekker hoog/breed.

Geschreven voor: Bosch KGN49XLEA

Om te beginnen hadden we een bepaald merk koelkast voor een vintage look.
Vriezer zat boven en de koelkast onder wat ik heel vervelend vind om met mijn bijna 2m elke keer te moeten bukken voor wat drinken of eten.
Deze koelkast heeft dat andersom wat een must was voor mij want in de vriezer kom ik gewoon minder.
Daarbij vind ik een amerikaanse koelkast net te veel van het goede want we zijn maar met 3 en deze heeft net die extra 10 cm wat hem naar mijn inzicht stukken ruimer maakt dan de standaard 60 cm koelkasten.

Al met al heel tevreden met deze kolossale koelkast.
Maatje past precies in mijn straatje, niet te veel poespas strakke koelkast.

Pluspunten

• Kolossaal
  • Ruim Licht Geruisloos

Minpunten

• Nog geen.

jur 09-06-2020

Big Boy refridgerator

Geschreven voor: Bosch KGN49XLEA

Wat een grote jong jonge, veeeel ruimte. Nu al super tevreden. goed in te stellen, mooi 0 graden vak. alles past er in en "then some" Wat een upgrade ten opzichte van de vorige. Voelt goed en stevig aan, wieltjes aan de achterkant en prima te stellen.

Pluspunten

• lekker groot
  • goeie bediening