Bosch MUM56340 zilver - Reviews

4 liter
Aantal snelheden
Onderdelen vaatwasmachinebestendig

Terra65 27-11-2013 Product paar weken in bezit

Sterk genoeg om ook pastadeeg te kneden, dat redt mijn brooddeegmachine écht niet! Gebruik m voornamelijk voor brooddeeg en dat doet ie uitstekend, zelfs op de langzaamste stand (beetje afhankelijk van hoeveelheid meel)
Prima alternatief voor de veel duurdere Kitchenaid. Niet zo mooi wellicht, maar de vele accessoires zoals de vleesmolen en blender maken veel goed. En hij is licht en klein genoeg om zonder problemen na gebruik in een kastje weg te zetten.

En echt helemaal geweldig is natuurlijk de snoer-oprol-automaat. Snap niet dat niet iedere huishoudelijk apparaat, behalve de stofzuiger, die optie als standaard heeft....zowel voor opbergen in een kast, maar ook voor als ie op het aanrecht blijft staan, is dat een hele prettige feature!

phouterm 15-09-2013 Product paar weken in bezit

Super machine. Veelzijdig, eenvoudig schoon te maken. Voelt solide en robuust aan. Ik wilde hem eerst in de kast zetten maar hij is te mooi en wordt te vaak gebruikt om niet zichtbaar te laten staan. Door de diverse hulpstukken en mogelijkheden is het echt een alleskunner.

fredutch 27-03-2013 Product kwartaal in bezit

Een alleskunner die ook nog goed oogt in de keuken. We gebruiken hem bijna dagelijks voor het maken van brooddeeg, gebak, rauwkosten, patat frites, persen van sap, malen van vlees, blenderen van fruit enz. enz.
Een fijne machine waar je wel voorzichtig mee moet omgaan want veel accessoires zijn van kunststof en lichte metalen. Ook de draaikop van de machine zit wat zwakjes in elkaar, wat zich vooral uit bij het maken van deeg.
Hij zal niet vele jaren meegaan maar daar is dan ook de prijs naar.

Abgerabjt 20-08-2012 Product kwartaal in bezit

Wat ben ik tevreden met mijn bosch. Ik heb hiervoor een philips cuicina mixer met kom gehad. Dit is echt een heel verschil. Een heerlijk apparaat met veel mogelijkheden. Ik was opzoek naar een goede mixer met hoge vermogen omdat ik veel bak. De overige opties waren een extra. Inmiddels al veel gebakken. Ben daar heel tevreden over. Ook voor pizza en brooddegen is hij heerlijk. Ben heel tevreden.
Hij heeft echter wel een paar kleine nadelen, die ik op de koop toeneem maar wel het vermelden waard vind. Omdat niet de schaal maar de garde ronddraait kun je tijdens het mixen niet de randen schoonvegen. Hiervoor moet je de machine helemaal uitzetten en de garde omhoog zetten. Ook vind ik de ruimte die overblijft (als de garde naar beneden is) een beetje krap als je nog ingredienten toe wilt voegen. Al moet ik toegeven dat nu ik er aan gewend gaat dat ik er veel minder last van heb.
De citruspers hoefde van mij bij aankoop niet. Die zou ik toch nooit gebruiken. Nou, hij was net uit de doos en de kinderen waren al sinaasappels aan het persen. Inmiddels wordt hij bijna net zoveel gebruikt als de mixer.
Over de blender had ik van te voren mijn twijfels. Ik maak vooral milkshakes van bevroren vruchten en inmiddels al twee blenders aan gort gedraaid. Omdat deze van plastic is, verwachte ik niet dat hij stand zou houden. Maar dat is mij meegevallen. Zonder moeite werden de vruchten vermalen. Helaas viel hij van de aanrecht. Hierdoor is de plastic onderrand deels afgebroken en is er een scheur in de kom gekomen. Hij is nog wel te gebruiken maar hij lekt wel. Daar moet ik dus een nieuwe voor kopen.
De snij/raspschijven heb ik nog niet zoveel gebruikt. Maar de bieten vliegen erdoor. Door een actie van Bosch kreeg ik ook een patatsnijder erbij. Dat is mooi meegenomen.
De gehaktmolen heb ik nog nooit gebruikt. Ik was van plan om de sapcentrifuge erbij te kopen toen ik de prijs daarvan zag, heb ik dat niet gedaan. Voor ruim 100 euro heb ik ook een compleet sapcentrifuge. Begrijp niet waarom dat zoveel moet kosten.
Bij aanschaf was ik van plan om de machine steeds terug in de kast te zetten maar daar is hij eigenlijk te mooi voor. Hij staat nu mooi op de aanrecht te pronken. En ik gebruik hem te vaak om steeds op te moeten bergen. En de opbergtas voor de gardes en schijven is ideaal. Met de extra schijf erbij past het nog precies in de kom. Daardoor heb ik alles bij de hand als ik ga mixen. Mocht ik meer schijven kopen dan moeten ze apart opgeborgen worden. De opbergtas is ook heel makkelijk schoon te vegen.
Over de degelijkheid kan ik eigenlijk nog niet zo veel zeggen omdat ik hem nog niet zolang bezit. Maar ik verwacht wel dat dat goed zit. Helaas van mijn blenderkom, maar dat is eigenlijk een slordigheid van mijzelf en domme pech. Een glazen kom had dat ook niet overleeft.

Peter Runhardt 11-06-2012 Product paar dagen in bezit

Na diverse positieve reakties gevonden te hebben over deze "alleskunner" zijn we tot aankoop overgegaan bij DealBird voor een redelijke prijs. Het is een zeer fraai ogende machine, zit vernuftig in elkaar, komt degelijk over (maar de werkelijke degelijkheid moet nog blijken) en de eerste resultaten zijn goed. De RVS kom doet het niet slecht op tafel, echt fraai.
Echter, toch ook een paar teleurstellingen: de sapcentrifuge zit er standaard echt niet bij, ondanks de vermelding op Kieskeurig. Wel is een extra hulpstuk te koop dat op de - wel bijgeleverde - vleesmolen is aan te sluiten waardoor deze veranderd in een vruchtenpers voor meer dan 100 euro. Bij deze daarom het verzoek om in de specificaties de sapcentrifuge weg te halen. Wat in onze ogen ook mist, en we als zo vanzelfsprekend beschouwden dat we er niet op gelet hebben: een sikkelmes om bijvoorbeeld noten meer of minder fijn te hakken. Waar de sapcentrifuge voor ons leuk is om te hebben, maar niet essentieel, is het sikkelmes dit wel. We gaan dus wel de multimixer met (onder andere) het sikkelmes aanschaffen voor deze machine voor ruim 70 euro, waardoor de prijs/prestatieverhouding voor ons onderuit zakt, maar het uiteindelijk wel een heel complete machine wordt.
Had liever de multimixer standaard en de vleesmolen optioneel verkocht, dan zou dit de perfecte machine voor ons zijn geweest voor een redelijke prijs.

AHK02 05-04-2012 Product paar weken in bezit

Was op zoek naar een alles in 1 machine. Mijn zusje heeft deze ook net gekocht en alleen maar lof. Zelf heb ik nog extra artikelen bij besteld. Kan er jaren mee vooruit. Makkelijk schoonmaken, stabiel door zuignapjes en goede gebruiksaanwijzing. Voor alle onderdelen.
Zeer tevreden.