Bosch MUM9AX5S00

5,5 liter
Rotatiesnelheid
8500 rpm
IJs-crusher

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 14 reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch MUM9AX5S00 op Kieskeurig.be.

J 18-01-2019

Solide in gebruik

Geschreven voor: Bosch MUM9AX5S00

Gekozen voor een Bosch keukenmachine en voldoet aan de verwachtingen.
Blijft stabiel bij normaal gebruik. Gekocht icm glazen blender en doet het prima.

Pluspunten

• Visueel aantrekkelijk
  • Blijft stabiel

Pieter 31-05-2017

Perfecte keukenhulp!

Geschreven voor: Bosch MUM9AX5S00

Erg goed apparaat; Robuust en veel vermogen. Doet wat er beloofd wordt. Vooral de sensor en de ingebouwde weegschaal zijn erg handig.

Haroun 28-09-2020

Geweldig apparaat

Geschreven voor: Bosch MUM9AX5S00

Ik heb het aparaat nu ongeveer 1 jaar in gebruik. Als extra de PastaPassion MUz9PP1 gekocht. In één woord: fantastisch. Eenvoudig in gebruik en een fijne, krachtige motor. Ik hoef me geen zorgen te maken dat de motor te warm loopt. Zelfs het toch zware deeg voor pasta (t/m 400 g meel en 4 eieren) is geen probleem voor de machine. Ook de geintegreerde weegschaal is een enorme hulp, evenals de timer. De drie programma's om o.a. met sensor eiwitten stijf te slaan, wordt niet veel gebruikt. De machine is dagelijks in gebruik, een aanwinst.

Al met al een zeer goede koop. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Theo en Natalie 20-02-2020

Stoere keukenmachine

Geschreven voor: Bosch MUM9AX5S00

Nog maar kort in huis met veel extra's.
Het eerste brood was een succes!
's morgens makkelijk een shake maken met bevroren bessen, yogurt, havermout en banaan.
Gaan deze stoere keukenhulp veel gebruiken voor deeg, pasta, rauwkost en misschien af en toe een taart.

Wel een punt bij deze machine is dat soms best veel kracht nodig is om de hulpstukken te plaatsen of verwijderen.
De messen zijn echt vlijm scherp!!! Pas op dus en gebruik de meegeleverde beschermkapjes dus ook.

De machine is gerust stil te noemen. Het kneden, mengen en snijden doet hij met gemak. De blender(s) maken meer lawaai.

De weegfuntie is handig maar niet altijd even nauwkeurig.
Met name dat hij weegt met stapjes van 5 gram is vervelend.

Wij verwachten lang plezier te kunnen hebben met deze stoere hulp. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Haroun 19-02-2020

Prachtig apparaat

Geschreven voor: Bosch MUM9AX5S00

Sinds aanschaf (3 maanden geleden) dagelijks één of meerdere keren in gebruik. Vooral brood, maar ook cakebeslag en eiwitten stijf slaan (voor macarons bv.); alles moeiteloos voor de Bosch. Gebruik vaak de ingebouwde weegschaal en timer - erg handig. Automatisch eiweitten stijf slaan is ook gemakkelijk, vooral als je Zwitserse macarons wilt maken. Deze extra's vind ik het geld meer dan waard. Gelukkig heb ik voor deze optie gekozen.

Pluspunten

• gemakkelijk in gebruik
  • robuust en constante snelheid
  • staat erg vast op de werkplek

Minpunten

• eigenlijk geen.

Simone 14-01-2020

Krachtige mixer

Geschreven voor: Bosch MUM9AX5S00

Mooie krachtige machine, neemt al het beslag goed mee tijdens het mixen. En de ingebouwde weegschaal, timer echt top

Pluspunten

• Weegschaal
  • timer slagroom

Rudolf the red nose raindeer 04-12-2019

Duur maar het geld waard.

Geschreven voor: Bosch MUM9AX5S00

Ondanks dat die erg duur is, toch heel tevreden mee. Bewust een mooie machine willen hebben, en dat is ie! Super gaaf ding, ben er nog lang niet mee "uitgespeeld". Erg tevreden.

Haroun 10-11-2019

Pracht apparaat

Geschreven voor: Bosch MUM9AX5S00

Twee weken in mijn bezit, maar dagelijks in gebruik. Kneed perfekt brooddeeg. Automatisch eiwit kloppen, als de beste. Slagroom en gistdeeg nog niet gedaan.

Eenvoudig in gebruk, hoewel nog wel enige verwarring welke 'spatels' ik zal gebruiken. Moet ik voor cake de klopper of de garde gebruiken?

Sterke en geruisloze motor. De kneedhaak kneed en slingert het brooddeeg niet door de kom. De klopper schraapt alles netjes van de binnenkant van de kom.

Ik verwacht er zeer lang (20 jaar of zo) zonder enige problemen plezier van te hebben. De tijd zal het leren. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Marek 07-11-2019

supermachine

Geschreven voor: Bosch MUM9AX5S00

werkt super, super sterk, geen minpunten [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Haroun 01-11-2019

Mooi apparaat

Geschreven voor: Bosch MUM9AX5S00

Alleen al de kneedhaken en gardes zijn, tot mijn grote verbazing, zeer robust uitgevoerd. De keukenrobot online gekocht, dus niet eerst in de winkel gezien. Ondanks de kracht een zeer stille motor. Er kunnen veel hulpstukken bijgekocht worden, maar indien nodig, loont zich dat, omdat de keukenrobot vele jaren mee gaat (is mijn indruk). Hulpstukken die je niet nodig hebt, liggen zo ook niet in de weg. Aanschaf prijzig, maar mocht er na vele jaren iets aan mankeren, kan die altijd gerepareerd worden, denk ik. Dus zijn geld waard.

Pluspunten

• sterke motor
  • gemakkelijk in gebruik
  • kneedhaken en garde van zware kwaliteit
  • veel hulpstukken te koop, zoals extra kom

Minpunten

• eigenlijk geen.

Marco Flevo 01-11-2019

Mooi apparaat met handige extra functies

Geschreven voor: Bosch MUM9AX5S00

Ik heb oorspronkelijk de MUM9YT5S24, welke een keukenmachine extra heeft maar deze bleek reeds uit de verpakking geweest,had geen weegschaal (die er volgens de leverancier wel in zat) en sloot niet strak genoeg waardoor de deksel rammelde. De machine werkte op zich prima maar die rammelende deksel was erg vervelend. De machine retour gestuurd en bij een ander bedrijf de MUM9AX5S00 met los de keukenmachine opzet gekocht en ik ben er erg blij mee.

Met de weegschaal (met tarra functie) heb je veel minder rommel in de keuken omdat je alles direct in de mengkom kan wegen. Dit scheelt losse schaaltjes en een keukenweegschaal op het aanrecht. Het brood bakken was een kwestie van ingrediënten erin, even met een garde door elkaar gemengd, water erbij en de machine lekker laten mengen en kneden. Wat een genot!
Met het recept van Bosch kan je volstaan met de ingrediënten in de bak gooien en de machine zelf laten bepalen wanneer het deeg goed is. Dat nog niet getest maar de functie met slagroom getest (min 300 ml room nodig) en bij voldoende stijfheid stopte de machine vanzelf dus geen angst voor doorgeklopte room.

De bediening van de machine en het verwijderen van de meng/kneed hulpstukken is even wennen maar werkt goed. De machine "weet" ook wat er voor meng- of kneed hulpstuk in de machine zit (door de vorm van de aansluiting, welke per onderdeel iets anders is).

De machine valt me wat grootte betreft erg mee en misstaat zeker niet op het aanrecht.

Er zijn voldoende accessoires verkrijgbaar en even shoppen kan goed lonend zijn.

Slechts een week in gebruik dus ik kan nog niet over alles iets zeggen maar de machine komt (met extra onderdelen) zeer veelzijdig en robuust op me over. Staat ook zeer stabiel op het aanrecht.

Daarnaast vervangt deze machine met de accessoires meerdere machines.

Pluspunten

• Weegschaal
  • Sterke motor
  • Slim mengsysteem voor deeg, eiwit en slagroom
  • Bijna alle onderdelen kunnen in vaatwasser
  • Onderdelen ook met hand snel schoon te krijgen

Minpunten

• Min. weeggewicht 10-20 gram, dus zout wegen lastig
  • Je gaat zoeken naar redenen om hem te gebruiken

Florence Slot-Veldhuizen 27-05-2019

Keukenmachine

Geschreven voor: Bosch MUM9AX5S00

Het is een hel mooie machine. Ik heb er nu 2 keer meegewerkt. 1 keer om slagroom te kloppen met de sensor ingesteld. Geweldig resultaat. Ik was zeer verrast. Vandaag brooddeeg gemaakt. Kwam er ook perfect uit. Tot nog toe ben ik heel erg blij dat ik de beslissing genomen heb om deze machine aan te schaffen. Kost wel wat. Het kwam iets boven mijn budget uit, maar maakt het weer goed met de resultaten. Een aanrader.

Pluspunten

• Erg stil
  • Doet zijn werk uitstekend

Minpunten

• Best prijzig

Ikkewij 15-05-2019

Super machine

Geschreven voor: Bosch MUM9AX5S00

De keukenmachine doet wat hij moet doen. Ik maak wekelijks zuurdesem roggebrood, gaat perfect. Ook deeg voor pasta, gaat gewoon goed. Echt zeer tevreden met mijn optimum

Karin 28-12-2018

Ontvoering van mijn MUM9AX5S00 dreigt al....

Geschreven voor: Bosch MUM9AX5S00

De ingebouwde weegschaal leek me niet meer dan een aardige toevoeging, maar ik ben nu erg blij dat hij er in zit. Dat geldt ook voor de programma's voor het maken van gistdeeg, geklopt eiwit en geklopte slagroom. Het lijken kleinigheden, maar het is zo fijn dat je intussen verder kan gaan met je recept en niet steeds hoeft te kijken. Bijna elke dag draait de machine met brooddeeg. De (op hoog niveau vanwege de opleiding) broodbakkende kinderen hebben al aangekondigd de MUM stiekem mee te nemen.... De accessoires zijn heel fijn en makkelijk schoon te maken. Dat laatste geldt ook voor de kom zelf. Vooral voor de Kerst waren de super snel gesneden perfecte plakjes aardappel en komkommer een tijdwinst en een lust voor het oog. De bediening is simpel. Nu nog sparen voor een tweede kom. Dat is in dit kokende en bakkende gezin wel nodig!

naleya 13-12-2018

Heerlijk om mee te bakken

Geschreven voor: Bosch MUM9AX5S00

Mijn taarten worden geweldig. kan lekker deeg maken en mijn brood word lekker luchtig. Erg blij met deze machine, kan hem iedereen aanraden

Anna 14-11-2018

mooie vormgeving

Geschreven voor: Bosch MUM9AX5S00

Makkelijk in het gebruik. In het begin nog wel de gebruiksaanwijzing nodig gehad.
De keukenmachine werkt goed. De ingebouwde weegschaal is erg handig. Het is een duur apparaat, maar het is ook kwaliteit. Jammer dat er niet meer hulpstukken bijzitten. Je kunt het bijkopen, maar ze zijn ook prijzig. De deeghaken enz. zijn gemakkelijk te verwisselen. De machine is zwaar, maar dat heeft ook voordelen. Veel onderdelen zijn RVS en het plastic is BPA vrij! Ik heb hem nog maar heel kort, maar toch al flink uit geprobeerd. Ik ga er veel plezier en gemak van hebben.

Pluspunten

• degelijk
  • mooie vormgeving
  • snel door hoe het werkt
  • goede resultaten.

Minpunten

• prijs

Lisa 11-11-2018

Veelzijdige keukenmachine

Geschreven voor: Bosch MUM9AX5S00

Na lang twijfelen tussen deze Bosch en een apparaat van een concurrerend merk, toch voor de Optimum gekozen. De reden was tweeledig: ten eerste heeft dit apparaat een sterke motor die (volgens andere recensies) een goede levensduur heeft. Daarnaast kan je ook allerlei accessoires aanschaffen die deze machine zeer veelzijdig maken. In combinatie met de Veggielove set kan ik nu mijn keukenmachine de deur uit doen. Dit scheelt veel ruimte en de Optimum doet zijn werk perfect.

Pluspunten

• Veelzijdige machine
  • Veel accesoires beschikbaar

Minpunten

• Zware en grote machine

Gilles Schuilenburg 29-06-2018

Aanwinst voor elke keuken

Geschreven voor: Bosch MUM9AX5S00

Besteld bij NextDeal en de volgende dag geleverd. Goed verpakt en onbeschadigd aangekomen. Een robuust apparaat met veel mogelijkheden, je moet er echter om alle mogelijkheden te kunnen benutten wel wat accessoires bij aanschaffen. Wij maken nu gebruik van een extra (kunststof) mengkom, een blender en de Veggie love voor het nodige snijwerk. Schoonmaken van gebruikte onderdelen is geen probleem: alles in de vaatwasser.

Pluspunten

• Mooie vormgeving
  • Veel accessoires
  • Vergeleken met ons vorige apparaat lekker stil.

Minpunten

• De pasta hulpstukken zijn erg prijzig.

Cees 31-12-2017

Enorm veelzijdig en degelijk apparaat

Mijn oude situatie
Het gebruik van mijn oude mixer was altijd een doffe ellende. Daarnaast waren er in de loop van de jaren verschillende losse apparaten in de keuken bijgekomen. Een citruspers, een smoothie maker en aparte blender. Allemaal redelijk goedkoop en dus van niet al te beste kwaliteit. Het was tijd voor iets beters, iets degelijks. Ok, het gaat hier absoluut om een behoorlijk bedrag, zeker met de losse glazen blender en multimixer, maar wel iets wat ik als een goede investering zie.

Onderzoek
Na op internet verschillende merken met elkaar te hebben vergeleken, zoals KitchenAid, Kenwood en Ankarsrum, kwam ik de Bosch OptiMUM serie tegen. Omdat ik al erg goede ervaringen heb met de koelkast en vriezers van Bosch en sinds kort ook een waterkoker van Bosch, was dit apparaat zeker interessant. Ik heb naast de testen en reviews op internet ook op YouTube gekeken naar ervaringen en gebruiksgemak van het apparaat. Zo zijn er behoorlijk wat Duitstalige video's waarin op diverse mogelijkheden wordt ingegaan. Aanrader!

Ervaring
Ik heb inmiddels de OptiMUM verschillende keren in gebruik gehad. De citruspers is ten opzichte van mijn oude (ok, goedkope variant) een verademing. Snel en gemakkelijk te gebruiken en schoon te maken. De blender is van dik glas, waardoor deze zwaar en degelijk aanvoelt. Mijn oude Philips blender was erg luidruchtig en kende maar 2 standen: veel herrie en heel veel herrie. Oh ja en een pulserende stand die ik nooit heb gebruikt. De OptiMUM werkt erg fijn omdat je hier de snelheid prima kunt regelen. Zoals met alles is de motor sterk en stil dus je mixt voor je plezier een smoothie of iets anders. Ik ga mijn aparte smoothiemaker (zo'n omkeerding) dan ook niet missen. Vandaag de deeghaak uitgeprobeerd: de motor is supersterk en werkte zich zonder enige moeite door het deeg heen. Ik heb de ingebouwde weegschaal nog niet gebruikt, ook omdat ik een losse digitale weegschaal heb die prima functioneert.

Veelzijdigheid
Ik heb zelf de multimixer en glazen blender erbij gekocht, maar er zijn nog voor de liefhebber verschillende accessoires te koop zoals de pastapassion of vleesmolen. Ik weet nog niet of ik op termijn nog de allessnijder bestel en wellicht de plastic mixbeker.

Duurzaamheid
Hier kan ik nog geen oordeel over vellen omdat ik het apparaat nog maar kort in gebruik heb. Gezien de degelijke afwerking verwacht ik geen problemen. Bij de multimixer is wel veel kunststof gebruikt, dus daar zou op termijn een probleem kunnen ontstaan.

Pluspunten

• Erg degelijk aanvoelend
  • Motor is sterk en stil
  • Veel accessoires te koop
  • Eenvoudig in gebruik

Minpunten

• Multimixer bevat erg veel kunststof

Mariska 01-07-2017

Bosch MUM9AX5S00 Optimum

Geschreven voor: Bosch MUM9AX5S00

Dit was echt mijn grote wens om deze keukenmachine te komen, en nu ben ik de trotste eigenaresse ervan. Ik vind het design super mooi, ook al heeft het RVS wel iets meer onderhoud nodig. De bijgeleverde basis hulpstukken zijn prima, je kan hier echt goed mee aan de slag gaan. Verder is er nog genoeg tools om mee uittebreiden, al vind ik die wel aan de wat duurdere kant. De hulpstukken zijn wel even moeilijk aan te brengen, maar zodoende leert men.
De geïntrigeerde weegschaal en timer zijn super handig, geen gedoe met aparte keukenweegschaal en op de klok kijken. Verder is er een Automatische kabelopberg systeem, wat je kabel netjes opbergt.
Ik ben erg blij met deze aanschaf, kortom mijn dreammachine.

• Geïntrigeerde weegschaal en timer
  • Auto cabelRewind
  • Krachtige 1500 watt

Minpunten

• Los verkopende andere tools vrij prijzig