Bosch MUM9AX5S00

5,5 liter
Rotatiesnelheid
8500 rpm
Timer

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 11 reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch MUM9AX5S00 op Kieskeurig.be.

J 18-01-2019

Solide in gebruik

Geschreven voor: Bosch MUM9AX5S00

Gekozen voor een Bosch keukenmachine en voldoet aan de verwachtingen.
Blijft stabiel bij normaal gebruik. Gekocht icm glazen blender en doet het prima.

Pluspunten

• Visueel aantrekkelijk
  • Blijft stabiel

Pieter 31-05-2017

Perfecte keukenhulp!

Geschreven voor: Bosch MUM9AX5S00

Erg goed apparaat; Robuust en veel vermogen. Doet wat er beloofd wordt. Vooral de sensor en de ingebouwde weegschaal zijn erg handig.

Haroun 01-11-2019

Mooi apparaat

Geschreven voor: Bosch MUM9AX5S00

Alleen al de kneedhaken en gardes zijn, tot mijn grote verbazing, zeer robust uitgevoerd. De keukenrobot online gekocht, dus niet eerst in de winkel gezien. Ondanks de kracht een zeer stille motor. Er kunnen veel hulpstukken bijgekocht worden, maar indien nodig, loont zich dat, omdat de keukenrobot vele jaren mee gaat (is mijn indruk). Hulpstukken die je niet nodig hebt, liggen zo ook niet in de weg. Aanschaf prijzig, maar mocht er na vele jaren iets aan mankeren, kan die altijd gerepareerd worden, denk ik. Dus zijn geld waard.

Pluspunten

• sterke motor
  • gemakkelijk in gebruik
  • kneedhaken en garde van zware kwaliteit
  • veel hulpstukken te koop, zoals extra kom

Minpunten

• eigenlijk geen.

Marco Flevo 01-11-2019

Mooi apparaat met handige extra functies

Geschreven voor: Bosch MUM9AX5S00

Ik heb oorspronkelijk de MUM9YT5S24, welke een keukenmachine extra heeft maar deze bleek reeds uit de verpakking geweest,had geen weegschaal (die er volgens de leverancier wel in zat) en sloot niet strak genoeg waardoor de deksel rammelde. De machine werkte op zich prima maar die rammelende deksel was erg vervelend. De machine retour gestuurd en bij een ander bedrijf de MUM9AX5S00 met los de keukenmachine opzet gekocht en ik ben er erg blij mee.

Met de weegschaal (met tarra functie) heb je veel minder rommel in de keuken omdat je alles direct in de mengkom kan wegen. Dit scheelt losse schaaltjes en een keukenweegschaal op het aanrecht. Het brood bakken was een kwestie van ingrediënten erin, even met een garde door elkaar gemengd, water erbij en de machine lekker laten mengen en kneden. Wat een genot!
Met het recept van Bosch kan je volstaan met de ingrediënten in de bak gooien en de machine zelf laten bepalen wanneer het deeg goed is. Dat nog niet getest maar de functie met slagroom getest (min 300 ml room nodig) en bij voldoende stijfheid stopte de machine vanzelf dus geen angst voor doorgeklopte room.

De bediening van de machine en het verwijderen van de meng/kneed hulpstukken is even wennen maar werkt goed. De machine "weet" ook wat er voor meng- of kneed hulpstuk in de machine zit (door de vorm van de aansluiting, welke per onderdeel iets anders is).

De machine valt me wat grootte betreft erg mee en misstaat zeker niet op het aanrecht.

Er zijn voldoende accessoires verkrijgbaar en even shoppen kan goed lonend zijn.

Slechts een week in gebruik dus ik kan nog niet over alles iets zeggen maar de machine komt (met extra onderdelen) zeer veelzijdig en robuust op me over. Staat ook zeer stabiel op het aanrecht.

Daarnaast vervangt deze machine met de accessoires meerdere machines.

Pluspunten

• Weegschaal
  • Sterke motor
  • Slim mengsysteem voor deeg, eiwit en slagroom
  • Bijna alle onderdelen kunnen in vaatwasser
  • Onderdelen ook met hand snel schoon te krijgen

Minpunten

• Min. weeggewicht 10-20 gram, dus zout wegen lastig
  • Je gaat zoeken naar redenen om hem te gebruiken

Florence Slot-Veldhuizen 27-05-2019

Keukenmachine

Geschreven voor: Bosch MUM9AX5S00

Het is een hel mooie machine. Ik heb er nu 2 keer meegewerkt. 1 keer om slagroom te kloppen met de sensor ingesteld. Geweldig resultaat. Ik was zeer verrast. Vandaag brooddeeg gemaakt. Kwam er ook perfect uit. Tot nog toe ben ik heel erg blij dat ik de beslissing genomen heb om deze machine aan te schaffen. Kost wel wat. Het kwam iets boven mijn budget uit, maar maakt het weer goed met de resultaten. Een aanrader.

Pluspunten

• Erg stil
  • Doet zijn werk uitstekend

Minpunten

• Best prijzig

Ikkewij 15-05-2019

Super machine

Geschreven voor: Bosch MUM9AX5S00

De keukenmachine doet wat hij moet doen. Ik maak wekelijks zuurdesem roggebrood, gaat perfect. Ook deeg voor pasta, gaat gewoon goed. Echt zeer tevreden met mijn optimum

Karin 28-12-2018

Ontvoering van mijn MUM9AX5S00 dreigt al....

Geschreven voor: Bosch MUM9AX5S00

De ingebouwde weegschaal leek me niet meer dan een aardige toevoeging, maar ik ben nu erg blij dat hij er in zit. Dat geldt ook voor de programma's voor het maken van gistdeeg, geklopt eiwit en geklopte slagroom. Het lijken kleinigheden, maar het is zo fijn dat je intussen verder kan gaan met je recept en niet steeds hoeft te kijken. Bijna elke dag draait de machine met brooddeeg. De (op hoog niveau vanwege de opleiding) broodbakkende kinderen hebben al aangekondigd de MUM stiekem mee te nemen.... De accessoires zijn heel fijn en makkelijk schoon te maken. Dat laatste geldt ook voor de kom zelf. Vooral voor de Kerst waren de super snel gesneden perfecte plakjes aardappel en komkommer een tijdwinst en een lust voor het oog. De bediening is simpel. Nu nog sparen voor een tweede kom. Dat is in dit kokende en bakkende gezin wel nodig!

naleya 13-12-2018

Heerlijk om mee te bakken

Geschreven voor: Bosch MUM9AX5S00

Mijn taarten worden geweldig. kan lekker deeg maken en mijn brood word lekker luchtig. Erg blij met deze machine, kan hem iedereen aanraden

Anna 14-11-2018

mooie vormgeving

Geschreven voor: Bosch MUM9AX5S00

Makkelijk in het gebruik. In het begin nog wel de gebruiksaanwijzing nodig gehad.
De keukenmachine werkt goed. De ingebouwde weegschaal is erg handig. Het is een duur apparaat, maar het is ook kwaliteit. Jammer dat er niet meer hulpstukken bijzitten. Je kunt het bijkopen, maar ze zijn ook prijzig. De deeghaken enz. zijn gemakkelijk te verwisselen. De machine is zwaar, maar dat heeft ook voordelen. Veel onderdelen zijn RVS en het plastic is BPA vrij! Ik heb hem nog maar heel kort, maar toch al flink uit geprobeerd. Ik ga er veel plezier en gemak van hebben.

Pluspunten

• degelijk
  • mooie vormgeving
  • snel door hoe het werkt
  • goede resultaten.

Minpunten

• prijs

Lisa 11-11-2018

Veelzijdige keukenmachine

Geschreven voor: Bosch MUM9AX5S00

Na lang twijfelen tussen deze Bosch en een apparaat van een concurrerend merk, toch voor de Optimum gekozen. De reden was tweeledig: ten eerste heeft dit apparaat een sterke motor die (volgens andere recensies) een goede levensduur heeft. Daarnaast kan je ook allerlei accessoires aanschaffen die deze machine zeer veelzijdig maken. In combinatie met de Veggielove set kan ik nu mijn keukenmachine de deur uit doen. Dit scheelt veel ruimte en de Optimum doet zijn werk perfect.

Pluspunten

• Veelzijdige machine
  • Veel accesoires beschikbaar

Minpunten

• Zware en grote machine

Gilles Schuilenburg 29-06-2018

Aanwinst voor elke keuken

Geschreven voor: Bosch MUM9AX5S00

Besteld bij NextDeal en de volgende dag geleverd. Goed verpakt en onbeschadigd aangekomen. Een robuust apparaat met veel mogelijkheden, je moet er echter om alle mogelijkheden te kunnen benutten wel wat accessoires bij aanschaffen. Wij maken nu gebruik van een extra (kunststof) mengkom, een blender en de Veggie love voor het nodige snijwerk. Schoonmaken van gebruikte onderdelen is geen probleem: alles in de vaatwasser.

Pluspunten

• Mooie vormgeving
  • Veel accessoires
  • Vergeleken met ons vorige apparaat lekker stil.

Minpunten

• De pasta hulpstukken zijn erg prijzig.

Cees 31-12-2017

Enorm veelzijdig en degelijk apparaat

Mijn oude situatie
Het gebruik van mijn oude mixer was altijd een doffe ellende. Daarnaast waren er in de loop van de jaren verschillende losse apparaten in de keuken bijgekomen. Een citruspers, een smoothie maker en aparte blender. Allemaal redelijk goedkoop en dus van niet al te beste kwaliteit. Het was tijd voor iets beters, iets degelijks. Ok, het gaat hier absoluut om een behoorlijk bedrag, zeker met de losse glazen blender en multimixer, maar wel iets wat ik als een goede investering zie.

Onderzoek
Na op internet verschillende merken met elkaar te hebben vergeleken, zoals KitchenAid, Kenwood en Ankarsrum, kwam ik de Bosch OptiMUM serie tegen. Omdat ik al erg goede ervaringen heb met de koelkast en vriezers van Bosch en sinds kort ook een waterkoker van Bosch, was dit apparaat zeker interessant. Ik heb naast de testen en reviews op internet ook op YouTube gekeken naar ervaringen en gebruiksgemak van het apparaat. Zo zijn er behoorlijk wat Duitstalige video's waarin op diverse mogelijkheden wordt ingegaan. Aanrader!

Ervaring
Ik heb inmiddels de OptiMUM verschillende keren in gebruik gehad. De citruspers is ten opzichte van mijn oude (ok, goedkope variant) een verademing. Snel en gemakkelijk te gebruiken en schoon te maken. De blender is van dik glas, waardoor deze zwaar en degelijk aanvoelt. Mijn oude Philips blender was erg luidruchtig en kende maar 2 standen: veel herrie en heel veel herrie. Oh ja en een pulserende stand die ik nooit heb gebruikt. De OptiMUM werkt erg fijn omdat je hier de snelheid prima kunt regelen. Zoals met alles is de motor sterk en stil dus je mixt voor je plezier een smoothie of iets anders. Ik ga mijn aparte smoothiemaker (zo'n omkeerding) dan ook niet missen. Vandaag de deeghaak uitgeprobeerd: de motor is supersterk en werkte zich zonder enige moeite door het deeg heen. Ik heb de ingebouwde weegschaal nog niet gebruikt, ook omdat ik een losse digitale weegschaal heb die prima functioneert.

Veelzijdigheid
Ik heb zelf de multimixer en glazen blender erbij gekocht, maar er zijn nog voor de liefhebber verschillende accessoires te koop zoals de pastapassion of vleesmolen. Ik weet nog niet of ik op termijn nog de allessnijder bestel en wellicht de plastic mixbeker.

Duurzaamheid
Hier kan ik nog geen oordeel over vellen omdat ik het apparaat nog maar kort in gebruik heb. Gezien de degelijke afwerking verwacht ik geen problemen. Bij de multimixer is wel veel kunststof gebruikt, dus daar zou op termijn een probleem kunnen ontstaan.

Pluspunten

• Erg degelijk aanvoelend
  • Motor is sterk en stil
  • Veel accessoires te koop
  • Eenvoudig in gebruik

Minpunten

• Multimixer bevat erg veel kunststof

Mariska 01-07-2017

Bosch MUM9AX5S00 Optimum

Geschreven voor: Bosch MUM9AX5S00

Dit was echt mijn grote wens om deze keukenmachine te komen, en nu ben ik de trotste eigenaresse ervan. Ik vind het design super mooi, ook al heeft het RVS wel iets meer onderhoud nodig. De bijgeleverde basis hulpstukken zijn prima, je kan hier echt goed mee aan de slag gaan. Verder is er nog genoeg tools om mee uittebreiden, al vind ik die wel aan de wat duurdere kant. De hulpstukken zijn wel even moeilijk aan te brengen, maar zodoende leert men.
De geïntrigeerde weegschaal en timer zijn super handig, geen gedoe met aparte keukenweegschaal en op de klok kijken. Verder is er een Automatische kabelopberg systeem, wat je kabel netjes opbergt.
Ik ben erg blij met deze aanschaf, kortom mijn dreammachine.

• Geïntrigeerde weegschaal en timer
  • Auto cabelRewind
  • Krachtige 1500 watt

Minpunten

• Los verkopende andere tools vrij prijzig

Capelle 11-05-2017

Great mixer!

Geschreven voor: Bosch MUM9AX5S00

I will first list the things I love about the product then I will write drawbacks and quality issues.

Positive elements:
1. It is really great to make bread and anything you would like to do in the mixing bowl.
2. Scale function is also very good but limited to 5 gr increments. There are several settings you can possibly and easily adjust with scale. This is really nice because you don't have to mess cups while cooking!
3. Size of the machine and the way it stands on my bench is also good.
4. 1500 motor is really powerful: 2 horse power!
5. Shape of the mixing bowl also very nice, a small or large size ingredients are easily mixed.

Downsides of the product:
1. Scale sometimes gives error and you really have unplug the machine. On/off button doesn't help. Scale could be on the machine without extra extension.
2. If mixing bowl is not in place you cannot use other attachments. (tasty moments attachment)
3. There are plastic components which do not stand with stress. As a result, plastic gears of the tasty moments attachment and my machine are broken. Bosch promises to crash ice, hard species and Parmesan cheese. It was an absolute failure to see the machine down and not able to powder Parmesan cheese.
4. Made to use/60 years of experience is just a bla bla after having seen plastic machine gears are down with Parmesan cheese and it was the promise of the product.
5. I wish there were colour options and surface smoothness.

Overall view:
I really love the functions with mixing bowl. It works well and delivers the promise. I bough pasta and tasty moments attachments. Pasta attachment works fine but tasty moments got broken and broke the red plastic machine gears. Price X Quality ratio, I would say negative.