Bosch MCM3501M zwart - Reviews

2 liter
Aantal snelheden
Kleuren
zwart

Beoordeling op basis van 89 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Enna 23-06-2016

Wat staat daar nu voor een sieraad in de keuken?

Sinds de aanschaf van dit pracht-apparaat is mijn leven totaal veranderd! Was ik eerst in de weer met een hakmachientje van een niet nader te noemen merk waar na twee minuten een akelige brandlucht vanaf kwam omdat het mes zich genadeloos had vastgebeten in een stuk gember, nu gooi ik blind handen vol noten, zaden, goij bessen en andere voedingsmiddelen waardoor ik minstens honderdentwee zal worden in de magnifiek vormgegeven mengbeker. Het vlijmscherpe mes en de krachtige motor zorgen voor een smoothy van sublieme kwaliteit maar ook het schoonmaken is zeer aangenaam te noemen. Het hele gevaarte kan pardoes in de afwasmachine, minus motorblok natuurlijk. Ook de andere functies werken perfect, aan mijn wortel-jullienne kan menig topkok een puntje zuigen. En had ik het al gehad over het robuuste doch elegante ontwerp? En de handige hulpstukken? Die met enig puzzelen in elkaar passen zodat het ruimte-innemend proces geminimaliseerd wordt? Dit is niets anders dan een aanrader te noemen, hulde! Waar wacht u nog op?

Bas 31-05-2016

Meer dan tevreden

Ik heb de Bosch MCM3501M MultiTalent 3 Foodprocessor nu vier dagen in bezit. Hiervoor heb ik een jaar lang een staafmixerset met een hakmolen gebruikt, maar na lang twijfelen heb ik er toch voor gekozen om een foodprocessor te kopen. Mijn oog viel direct op de Bosch MCM3501M MultiTalent 3 Foodprocessor en na er nog twee dagen over nagedacht te hebben, heb ik deze foodprocessor toch maar besteld. En dat had ik véél eerder moeten doen!

Hoewel ik nog lang niet alle functies heb uitgeprobeerd, ben ik tevreden met de functies die ik wel heb gebruikt:
- Een potje kokosboter was in vijf minuten gemaakt;
- Een potje pindakaas was in vijf minuten gemaakt;
- Pesto was in zo'n veertig seconden gemaakt;
- Een smoothie met aardig wat ingrediënten was ruimschoots binnen een minuutje klaar.

Ook het snijden en raspen van wortelen, zoete aardappelen en courgettes ging erg snel.

De handleiding is zeer duidelijk. Bovendien wordt er los van de handleiding een overzichtje bijgeleverd waarin uitgelegd wordt hoe je de verschillende onderdelen van de foodprocessor in elkaar dient te zetten. Daardoor hoef je de eerste paar keer dat je de foodprocessor gebruikt, en misschien nog niet helemaal weet hoe je een onderdeel in elkaar zet, niet steeds het boekje door te bladeren op zoek naar de juiste bladzijde.

Ook op het gebied van veiligheid heb ik geen aanmerkingen. Wanneer je het apparaat aan wilt zetten, dan dienen eerst de onderdelen die je gebruikt op de juiste manier te zijn bevestigd. Als bijvoorbeeld de blender niet op de juiste manier is vastgeklikt, dan kun je de foodprocessor dus niet aanzetten. Hierdoor is het vrijwel onmogelijk voor iemand (bijvoorbeeld nieuwsgierige kinderen) om in aanraking te komen met een mesblad wanneer de foodprocessor aanstaat. Daarbij werken de zuignapjes onderop de foodprocessor ook goed, zowel op het aanrecht als een tafel. Je hoeft dus niet bang te zijn dat de foodprocessor opeens van een tafel trilt wanneer je de foodprocessor enkele minuten op vol vermogen aan hebt staan.

Oh, en alle onderdelen (met uitzondering van twee kleine onderdelen) zijn vaatwasmachinebestendig. Helaas heb ik daar zelf niets aan, maar het is wel het vermelden waard.

Mvd 21-05-2016

Currypasta en Smoothies binnen no time klaar!

Onze blender ging tijdens het maken van currypasta kapot. Terug gekomen van de winkel met dit keukenapparaat. Wat een verademing! Alles was binnen no time tot moes gehakt. Net als de smoothie vanochtend. Eerste indruk: heel fijn apparaat, ziet er netjes uit. Straks de koffiebonen maar eens malen :)

Shelly101088 24-05-2016

Ik heb een vraag. Bij de blender zit een filter welke de pitjes opvangt. De filter zie ik niet bij deze machine.. Komen de pitjes in de smoothie terecht?

Bosch MCM3501M 04-06-2016

Super handig en degelijk. Makkelijk schoon te maken en sterke materiaal !!

Na 30 jaar was mijn keukenmachine kapot. Daar ik net taart aan het bakken was. Heb ik de machine direct naar de afvalverwerking gedaan en ben ik naar de Mediamarkt gegaan voor een nieuwe. Maar welke? Zelf speuren. Mijn ook viel op deze vanwege de handige onderdelen, draaiknop is handig, makkelijk schoon te maken. En de koppeling van de deegbak op het statief is sterk!! Duidelijke beschrijving aan de hand van plaatjes hoe het apparaat te gebruiken! Erg handig voor direct gebruik. Praktisch. Dank u wel. Ik ben er super blij mee en met de bijgeleverde kan voor smoothies en kleine bak om kruiden in fijn te maken. Heerlijk. Inmiddels is de taart af en we smullen er heerlijk van. Nogmaals dank u wel. Met vriendelijke groet, Stans Koot

Harold 15-01-2017

compact, krachtig, functioneel en stijlvol

Prijs-kwaliteit verhouding is ideaal. Een klein, stijlvol apparaat met de juiste accessoires.
Voldoende accessoires voor dagelijks gebruik.
Staat prachtig in de keuken - met relatief weinig ruimte gebruik.
Apparaat is krachtig , zeer gebruikersvriendelijk en makkelijk om schoon te maken.

Jet Kording 01-12-2016

Snel Soepel en Veilig

Prima foodprocessor. Ik moest even wennen aan het feit dat je de stukken echt goed en precies vast moet zetten, anders werkt het apparaat niet. Maar dat is juist handig voor een onhandig iemand als ik. Voorkomt drama met rondvliegende smoothies. Apparaat zelf werk heel snel en substanties worden mooi glad. Kwaliteit naar zijn geld.

Pluspunten

• Veilig
  • Snel
  • Degelijk

Minpunten

• Handleiding kan duidelijker.

Nick 08-06-2016

Multifunctioneel apparaat!

Zeer gebruiksvriendelijk en voor 1001 dingen te gebruiken. We hebben het apparaat nu enkele dagen in ons bezit en we gebruiken het overal voor. Van het bakken van een cake tot het raspen van kaas en wortelen, het maken van rauwkostsalade en het kloppen van slagroom. Ideaal en alle andere apparaten zijn in de kast verdwenen.

kees 24-05-2016

leuke machine voor € 79,00 netto ( actie ) met heel veel mogelijkheden

we waren opzoek naar een vervanger voor onze keukenmachine na ruime overweging gekozen voor deze Bosch machine omdat deze veel mogelijkheden bied en voor een leuke prijs te koop is

Niels 23-05-2016

Goede allrounder!

Opzoek naar een degelijk apparaat waarbij hete dranken bereid kunnen worden, hiernaast is het voor ons belangrijk dat er ook hardere voorwerpen moeiteloos vermalen kunnen worden. Noten geven tot dusver totaal geen probleem!

Onderhoud is eveneens weinig werk, dit is bij de slowjuicer wel anders...

Qayser 22-05-2016

Het ging perfect!

Ik heb hem meteen goed aan de gang gezet: eerst een heerlijke kubba, falafel, en een cake gebakken. Het ging perfect!
Het apparat beschikt over veel mogelijkheden, veilig gebouwd, en simpel in gebruik.

DNooijen 21-05-2016

Super tevreden!

Ik heb hem meteen goed aan de gang gezet: eerst een heerlijke amandelpasta gemaakt, oude kaas geraspt en een cake gebakken. Het ging allemaal perfect!

Gosia 17-08-2017

Dagelijks gebruikt!

Ik gebruik ellke dag de keukenmachine en tot nu toe ben ik helemaal tevreden. Mijn Bosch kan prima mixen, snijden enzovoort. Het is makkelijk in gebruik en om schoon te houden. Ik doe het wel al paar maanden in de vatwas en het blijft mooi en schoon. Ik zou niet weten wat kan beter? De keukenmachine doet super smoothies, degen voor pannenkoeken en snijdt geweldig groente b.v. De keukenmachine werkt hard al half jaar bij mij en heeft me nog nooit teleurgesteld. Een echte aanrader.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Snijdt en mixt uitstekkend
  • Goede kwaliteit

Lucas 13-06-2017

Echt een BOSCH

Valt weinig over te vertellen, krachtig goed ontwerpen apparaat... gewoon kwaliteit!
Misschien mochten er wat extra snijschijven als extra aan te schaffen accesoire beschikbaar zijn, dan was het helemaal af.

Damelsa 22-05-2017

Mooi en degelijk design. Kleine minpuntjes

Jammer is dat er geen accessoires bijgekocht kunnen worden voor de compact machine. Andere kleine minpuntje is dat de schijven enkel kunnen raspen of plakjes. Blokjes kunnen helaas niet.

Gosia 28-04-2017

Goede kwaliteit, handig.

Ik ben heel tevreden. Ik gebruik de mixer voor smoothie, pannenkoeken, de keukenmachine voor snijden van groenten. Het is makkelijk om schoon te houden. Het staat niet op de gebruikaaanwijzijng maar ik was hem wel in de vaatwasser, dan blijft de keukenmachine hygiënisch schoon en blijft onveranderd.

Pluspunten

• Klein
  • Veel funkties

Minpunten

• Ken ik niet

Romina 21-03-2017

Luxe apparaat

Ik gebruik mijn blender dagelijks! Heerlijk en maakt niet veel geluid. Een van mijn beste aankopen! Ik ben er alleen nog niet helemaal uit hoe ik deeg kan malen

Jis 28-02-2017

Bosch foodprocessor MCM3501M

Zeer goede kwaliteit materiaal (rvs schijven, gehard plastic), voelt allemaal zeer soliede aan. Inmiddels blender en de twee rasp/snijschijven gebruikt, met mooi resultaat. Maakt voor een foodprocessor weinig lawaai. Alle onderdelen zijn erg makkelijk schoon te maken.

Pluspunten

• zeer soliede
  • veel mogelijkheden

Jolanda 23-02-2017

Formaat rasp niet functioneel

Er zit een raspschijf bij met aan een zijde een enorm grove rasp en aan de andere zijde een heel fijne rasp. Een normaal, gemiddeld formaat voor bv. wortels te raspen ontbreekt.
In de gebruiksaanwijzing zie ik nog een extra raspschijf afgebeeld (zie foto) maar die zit er niet bij. Die staat ook niet afgebeeld bij het product maar van die afbeelding kan je niet bepalen hoe grof/fijn de rasp is. Dit had ik niet verwacht.

Steven 13-01-2017

Iedeaal keukenapparaat en handig voor meer dan smoothies

Top ding, ziet er goed uit en is niet te groot.
Ook handig om groente mee te snijden voor een soepje.

Ook goed school te maken

Pluspunten

• Strak desing
  • Divers

cindy 09-01-2017

Prima apparaat voor prima prijs!

Prima apparaat met heel veel functies! Hij neemt niet veel ruimte in, hij is gemakkelijk in gebruik en makkelijk schoon te maken.

Pluspunten

• veel functies
  • goede prijs
  • makkelijk in gebruik
  • makkelijk schoon te maken