Siemens CT636LES1

koffiebonen
Soorten koffie
americano, espresso, latte macchiato
Verlichting

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 131 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens CT636LES1 op Kieskeurig.be.

Toontje 08-06-2017

Lekkere koffie, veel gebruikersgemak!

Geschreven voor: Siemens CT636LES1

Dit inbouw koffieapparaat sprong er gelijk uit tijdens mijn zoektocht naar een nieuwe koffiemachine. De vorige heeft het 9 jaar gedaan en ruim 25.000 koppen koffie gezet.
Nu dus een nieuwe. Er is in die tijd heel wat veranderd. Je kunt je eigen smaak instellen, maar mijn dochter houdt meer van een andere samenstelling en ook zij kan haar kop koffie in de memory vast zetten.
Er wordt nogal geklaagd over onderhoud. Ik vind dat reuze meevallen. 2.4 liter water is niet zo snel op. En ja, af en toe raken bepaalde bakken vol, afvalwater, en ook de opvangbak voor de koffieprut moet wel eens geleegd worden... Gek hè?
Een fantastisch apparaat, lekkere koffie, super gemakkelijk te bedienen en een mooi design. Voor de komende 15 jaar hebben wij er weer vertrouwen in!
Het enige verschil tussen deze en de CT636LES5 is dat je die LES5 scheinbaar kunt bedienen met een app. Nou, dat kost wel érg veel, dat verschil...

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Goeie temperatuur
  • Gebruikersgemak
  • Zelfreinigend vermogen

Minpunten

• Sorry, ik weet nog niets te bedenken!

Fatih 08-10-2017

Ik heb mijn apparaat nog maar net en krijg er geen melkschuim uit maar wel enkel warme melk en die spad nog eens overal rond dus echt geen pretje om cappecino of dergelijken mee te maken
Kan er iemand mij helpen waar ik op moet letten om melk schuim te krijgen

F. Boogaard 19-08-2016

Heerlijke koffie, ruime keuze aan variaties

Geschreven voor: Siemens CT636LES1

Dit apparaat zet zeer goede koffie, ruime instelmogelijkheden zoals temperatuur, hoeveelheid, verhouding koffie en melk, etc. Zetgroep en onderdelen zeer eenvoudig te reinigen. Enige minpuntje is dat de lekschalen relatief snel vol zijn en het apparaat hier regelmatig een melding over geeft. Erg handig is ook het meegeleverde melkkannetje wat de koude melk nog vier uur koel houdt. Verder erg stille werking en makkelijk te bedienen met het intuïtieve touchscreen. Al met al een aanrader!

Pluspunten

• Smaak is perfect
  • Eenvoudige bediening
  • Veel variaties
  • Eenvoudig te reinigen

Minpunten

• Lekschalen snel vol

Jager779 08-04-2017

Mooi koffiezetapparaat

Geschreven voor: Siemens CT636LES1

Mooi koffiezetapparaat. Heeft wel alleen dagelijks onderhoud nodig.
En voor een dagelijkse koffiedrinken houd dit in elke dag of vaker water bijvullen en lekbakje meerdere keren per dag legen. Daarnaast moet er ook regelmatig gereinigd worden en ontkalkt handmatig en met een programma. Wel super lekkere koffie als je de juiste bonen toevoegt :) ook het maken van een goede cappuccino of latte gaat gemakkelijk.

Pluspunten

• Makkelijk
  • Hete koffie
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Legen van bakken
  • Onderhoud
  • Er passen geen grote latte glazen onder
  • Geen twee brede koffiebekers naast elkaar

Siemens koffiezet app inbouw 07-08-2016
  • Product maand in bezit

Siemens koffiezet app inbouw

Geschreven voor: Siemens CT636LES1

Mooie inbouw koffie machine, zet lekker koffie en is met presets in te stellen naar ieder wens van de verschillende gebruikers.

Het lekkerste bakje koffie van Siemens 22-07-2016

Het lekkerste bakje koffie

Geschreven voor: Siemens CT636LES1

Een super mooi design apparaat. Veel mogelijkheden simpel te bedienen en te onderhouden. Naar je eigen persoonlijke smaak te programmeren. Heerlijke koffie. Duurzaamheid kunnen we nog niet invullen maar gezien onze ervaring met Siemens apparatuur zou dit zeker een 9 moeten zijn.

Ron 17-07-2016
  • Product maand in bezit

Lekkere koffie uit een handig product

Geschreven voor: Siemens CT636LES1

Op eenvoudige wijze de lekkerste koffie of espresso maken, dat is mijn ervaring tot nu toe! Daarnaast is de machine makkelijk schoon te maken en is de vormgeving erg mooi!

esueem 15-04-2017

kan toch niet waar zijn.. makkelijk schoonmaken? Of maak je alleen de buitenzijde schoon

Jos van Zijl 21-02-2016
  • Product half jaar in bezit

Ook na 6 maanden zijn we nog steeds tevreden over smaak vormgeving en gebruiksgemak. Een nadeel dat we echter wel willen noemen is het feit dat onderhoud van het apparaat best arbeidsintensief is. 1x per week een half uur voor schoonmaken. Verder regelmatig de lekbak legen

Remco B 30-11-2015

Prachtig apparaat, heerlijke koffie, vol aroma met gefilterd water. Klein aandachtspuntje: afvoerbak is snel vol, ondanks we een kopje onder schenktuit plaatsen.

Jeebo 07-04-2015
  • Product kwartaal in bezit

Smaak:

De smaak ligt natuurlijk aan de instellingen en de bonen die je gebruikt. Maar ik ben zeer tevreden over de smaak, koffie is heet en de crème laag ziet er goed uit. Voor koffie waarbij gebruikt wordt gemaakt van melk, het schuim is stevig en smaakt prima.

Mogelijkheden:

De mogelijkheden zijn zeer uitgebreid. Elke koffieliefhebber kan zijn favoriete kopje zetten. Elk optie is apart in te stellen. Denk hierbij aan hoeveelheid, sterkte en temperatuur. Erg ideaal.

Gebruiksgemak:

Na het instellen van het eerste gebruik is het apparaat zeer gebruiksvriendelijk. Bij het zetten van koffie hoeft u enkel op start te toetsen. Mits u de instellingen niet wilt veranderen naar eigen smaak. Wilt u dit wel gaat dit gemakkelijk met het touchscreen. Voor de producten met melk, bv. cappuccino, hoeft u enkel het reservoir binnen in het koffie apparaat aan te sluiten. Dit is gemakkelijk en gaat door middel van een buisje en 2 slangetjes. Een bijkomend voordeel van dit apparaat is dat na gebruik van melk producten je de slangetjes kan laten doorspoelen. Zodat je ze zo goed als schoon weer kan terug hangen in het apparaat. De algemene schoonmaak is de eerste keer even lastig. Je moet even weten hoe je alles uit en in elkaar zet. Als je dat éénmaal weet is het niet moeilijk, daarnaast gaat schoonmaak geheel automatisch.

Vormgeving:

Ik vind de vormgeving strak en chique. Past perfect in mijn keuken.

Paul 23-10-2019

Lekkere koffie & veel onderhoud

Geschreven voor: Siemens CT636LES1

Als je van lekkere koffie houdt en veel onderhoud, dan zit je met dit apparaat goed.
Bediening voor koffie en toebehoren is eenvoudig en handig, maarrrrrrrr, onderhoud is een drama.
Je krijgt de ene melding na de andere om onderhoud te plegen. Lekbak vol, water leeg, waterfilter vervangen, ontkalken, reinigings procedure uit voeren. Je wordt er niet goed van.
Lekbak is erg lastig schoon te maken, moeilijke hoekjes en gaatjes. Drukgroep is complex en veel losse koffie drap in de machine met moeilijk hoekjes en gaatjes.
Lekbak is na 5-8 kopjes vol en dient dan geleegd te worden. Water filter na 20 kopjes vervangen. Als je de melkbus eruit haalt voordat de machine dit aangeeft, moet je 2 handelingen extra doen om de melding in het display weg te krijgen.
Maar de koffie, met de juiste bonen uiteraard, en cappucino is erg lekker. De instelmogelijkheden zijn prima.
Ik zal niet weer een dergelijk apparaat kopen. Een losse espresso machine kost een derde en zijn veel handiger in onderhoud.

Pluspunten

• Goed in te stellen voor een heerlijk bakkie
  • Melkschuim top
  • Mooie blikvanger in de keuken, naast de oven
  • Eenvoudige bediening
  • Groot water reservoir

Minpunten

• Veel "onderhouds" meldingen
  • Lekbak snel vol (5-8 bakkies)
  • Moeilijk te reiningen hoekjes
  • Drukgroep vaak vol met prut, lastig te reiningen

ideaal apparaat als je tijd te veel hebt... 12-08-2019

prima koffie, totdat je moet schoonmaken...

Geschreven voor: Siemens CT636LES1

lekkere koffie, maar daar moet je wel wat voor over hebben. ik ben meer tijd kwijt met lekschalen legen, machine reinigen, keukenvloer dweilen, reservoir legen, ontkalken dan een fietstochtje naar amsterdam om 2 cappuccino bij starbucks te gaan halen... Echt WAARDELOOS, nog nooit zo'n spijt gehad. Met weemoed denk ik terug aan ons miele inbouw nespresso apparaat.. miskoop eerste klas dus. Apparaat reinigen kun je echt wel een zaterdagje voor uittrekken. sowieso niet te doen zonder een opleiding werktuigbouwkunde. Hele keuken een tyfus zooi, je komt nergens aan, ook niet met een tandenborstel, dunne afwasborstel of vaatdoek.

Pluspunten

• past mooi bij de oven en stoomoven

Minpunten

• schoonmaken
  • schoonmaken
  • schoonmaken

John 13-07-2019

Mooie machine met lastige gebreken. Koffie smaakt goed.

Geschreven voor: Siemens CT636LES1

Machine 2,5 jaar in bezit. In garantie periode is hij gerepareerd omdat hij zonder reden aangaf dat de lekbakken geleegd moesten worden. Hierna functioneerde de machine normaal maar sinds een half jaar weer dezelfde ellende. Bijna elke keer als ik de machine aanzet: `lekbakken legen`. Ik verwijder deze dan om een sensor vrij van vocht te maken. Verder vraagt de machine vaak of ik het melkreservoir wel heb verwijderd terwijl ik die helemaal niet gebruikt heb. Erg bewerkelijk en lastig allemaal. Om de maand moet de zetgroep gereinigd worden, dit is een heel klus!
Deze machine is te duur voor dergelijke gebreken. Niet kopen dus.

Pluspunten

• Makkelijk een lekker bakkie tappen.

Minpunten

• Elektronica met te veel mankementen
  • Groot onderhoud is veel werk
  • Te duur voor de kwaliteit.

bmonninkhof 24-01-2019

heerlijke koffie en koffievarianten

Geschreven voor: Siemens CT636LES1

topapparaat, heerlijke koffie en een genot om mee te werken. Spoelt wel veel, maar daardoor ook schoon. Wel jammer dan bij stroomstoring direct de tijdsinstellingen weg zijn.
Oorspronkelijk gepost op siemens-home.bsh-group.com

Kar 31-08-2018

heerlijke gevarieerde koffie naar wens

Geschreven voor: Siemens CT636LES1

Het is een geweldig apparaat en een echte must in een complete keuken, het is makkelijk in onderhoud omdat het apparaat zelf tijdig aangeeft welke handeling nodig is.
Heel eenvoudig in gebruik! een toppertje die intensief gebruikt word in onze geweldige keuken!

Pluspunten

• makkelijk in onderhoud
  • eenvoudig in gebruik

Minpunten

• ontkalkings tabletten zijn niet goedkoop
  • drink te veel koffie op een dag

Sabinesander 29-08-2018

Heerlijke latte

Geschreven voor: Siemens CT636LES1

Heerlijke koffie verse koffie en alles wat je maar kan zetten met dit apparaat.
Zou m alleen heter in willen stellen.
Oorspronkelijk gepost op siemens-home.bsh-group.com

Michel 18-01-2017

Heerlijk genieten met een lekker bakkie koffie

Geschreven voor: Siemens CT636LES1

Mooi apparaat, erg makkelijk te bedienen en het belangrijkste: lekkere koffie. Verschillende koffies mogelijk van espresso tot heerlijke cappuccino

Aangeschaft om samen met de oven en magnetron een mooi geheel te vormen in onze keuken en totaal geen spijt van gehad.

Pluspunten

• uiterlijk
  • bedieningsgemak
  • aantal verschillende koffie keuzes

Minpunten

• lekbak snel vol, ondanks dat deze best groot is

Rob Kragt 01-10-2016

Praktisch en stijlvol

Geschreven voor: Siemens CT636LES1

Past prachtig bij inbouwoven die ernaast zit en maakt heerlijke Latte Macchiato's. Eenvoudig in onderhoud en bediening met mooi touch display.
Lekbak wat onhandig van vorm maar goed schoon te maken.
Nu drie maanden in gebruik dus nog niet alle mogelijkheden ontdekt maar nu al blij mee.

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • Stijlvol Design
  • Intuitieve bediening

Jerry 04-09-2016

Goede koffie maar veel onderhoud

Geschreven voor: Siemens CT636LES1

Dit koffiesetapparaat maakt van verse bonen en verse melk heerlijk koffie, espresso, cappuccino, latte en dergelijke. Helaas is het wel heel arbeidsintensief. Je moet het apparaat en vele interne onderdelen na gebruik grondig schoonmaken. Daarnaast kun je het apparaat niet rechtstreeks aansluiten aan een waterleiding en zal je dus elke keer weer het water reservoir moeten vullen. Ik vind door het schoonmaken en het water reservoir dat dit product niet zo goed is als de andere producten. Dit kan veel slimmer en gemakkelijker voor de klant.

Pluspunten

• lekkere koffie
  • Verse bonen
  • Verse melk

Minpunten

• schoonmaken
  • water reservoir

Mark 03-08-2016

Mooi design, lekkere koffie

Geschreven voor: Siemens CT636LES1

Apparaat nu een paar dagen in bezit, heerlijke koffie, eindeloze mogelijkheden m.b.t. aantal drankkeuzes en variaties binnen die drankkeuze (sterkte, temperatuur water, hoeveelheid koffie etc.)

Barista 29-11-2015

Mooie machine die heerlijke koffies zet. Eenvoudig te bedienen en toch veel mogelijkheden. Had ik veel eerder moeten kopen.