Bosch CTL636ES1 - Reviews

gemalen koffie, koffiebonen
Type
espresso machine
Soorten koffie
caffe crema, cappuccino, espresso, heet water, koffie, latte macchiato, ristretto

Ik 15-07-2016 Product paar dagen in bezit

Heerlijke koffie

Makkelijk apparaat met veel mogelijkheden. Wel onduidelijkheid over het toevoegen van melk. Mooi design, past goed in onze keuken.

JSMEL 24-11-2015 Product paar dagen in bezit

Heerlijk apparaat om diversre koffie mee te maken. Het geluid voor het vermalen van de bonen valt mij heel erg mee. Nu een week in het bezit en diverse vrienden en familie leden zijn al langs geweest om te kijken en te proeven niets meer dan lof. Smaak is persoonlijk en welke boon je gebruikt natuurlijk ook. Bediening is heel gebruiksvriendelijk alleen het schuifje om de maal graad aan te passen werkt niet echt lekker. Deze kan je niet helemaal op gevoel verschuiven. Schoonmaken is ook geen probleem je kan overal heel gemakelijk bij.

Johan de Jong 13-02-2017 Product paar dagen in bezit

Fijne machine, eenvoudig schoon te houden

Mooie vormgegeven machine die prachtig staat in onze keuken maar bovendien heerlijke koffie zet. Daarnaast is de machine ruim opgezet van binnen en daardoor eenvoudig schoon te houden. Dat maakt het een aantrekkelijk apparaat voor iedere keuken!

Pluspunten

• Ruime binnenruimten
  • makkelijk schoon te houden
  • Mooi scherm en instructies

Minpunten

• Nog niet kunnen vinden

René 26-01-2017 Product paar maanden in bezit

Prima koffie, mooi apparaat, goed te bedienen

Heerlijke koffie met veel gebruiksmogelijkheden (koffie, espresso, cappuccino, macchiato, en meer). Ook handig dat er een favorieten menu is (t/m 8 verschillende plekken). Tevens kan je veel punten apart regelen (hoeveelheid, temperatuur, etc). Wel apart dat je bij een favoriet meer kan instellen (bijv: verhouding melk / koffie bij een cappuccino) dan bij de 'normale' keuze.

Relatief groot waterreservoir, melkkan, bonenbak en lekschaal. Apparaat is ook goed schoon te maken, ook de aparte melkkan en slangen zijn goed te doen. Zeker t.o.v. andere losse automatische machines.
Staat ook erg mooi bij andere Bosch apparatuur met zelfde uiterlijk.

Twee nadelen:
- de menu keuze draaischijf is wat lastig (snel glad), dus je hebt de neiging om je vinger nat te maken
- wanneer het apparaat zelfstandig uitschakelt, is er geen signaal dat er nog een melkkan in staat, die vergeten we af en toe

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Instellingsmogelijkheden
  • Onderhoud gemakkelijk

Minpunten

• Selectieschijf menu te glad

Ad Huigen 13-01-2017 Product paar weken in bezit

grote reservoirs voor koffie en water

Bijvullen is altijd nodig, maar het is wel plezierig dat er bijna 1 kg bonen ingaat bijvoorbeeld. ook het waterreservoir is erg groot. Gemakkelijke bediening en voldoende keuzemogelijkheden in sterkte, hoeveelheid en aantal kopjes. Melkreservoir is een stalen kan die in de koelkast bewaard kan worden.

Pluspunten

• groot water reservoir
  • maakt weinig geluid

Minpunten

• veel onderdelen in het melkcircuit

Sander 26-11-2016 Product paar weken in bezit

Duidelijk menu

Zelfs zonder handleiding lukt het de machine de eerste keer te bedienen. Goede user interface dus.
Door hoeveelheid en temperatuur van het water en de maalgraad in te stellen is heerlijke koffie te maken.

Pluspunten

• User interface
  • Favorieten

Minpunten

• Vraagt soms om lekbak, terwijl die geplaatst is

Elise 11-09-2016 Product paar dagen in bezit

Heerlijke koffie van bonen

We hebben de koffiemachine een week in gebruik. Geweldig lekkere koffie van bonen.
Het apparaat is makkelijk te installeren en bedienen, geheel naar eigen smaak.
Mooie, moderne vormgeving. Een pareltje in onze keuken!

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Mooie vormgeving
  • Heerlijke koffie
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Snel water aanvullen

Sjoerd 23-08-2016 Product paar weken in bezit

Snel, simpel en super!

Automaat is makkelijk en simpel te bedienen. Keuze uit een hoop koffie-varianten die snel te bereiden zijn. Hoeveelheden en sterktes zijn makkelijk aan te passen en de koffie is super! Het apparaat heeft wel specifieke reinigingsproducten van Bosch zelf nodig.

Pluspunten

• Snelle bereiding
  • Veel keuze
  • Stil apparaat
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Reiniging

skopje 11-08-2016 Product paar weken in bezit

duidelijk leesbaar scherm; duidelijke instructies

mooi en goed koffiezetapparaat; schoonmaken gaat erg goed; verschillende soorten koffie smaken goed en worden goed bereid

cynthiaenroy 01-08-2016 Product kwartaal in bezit

Heerlijke koffie, uit een prachtig apparaat

De koffiemachine heeft een handig en overzichtelijk menu wat de bediening eenvoudig maakt. Veel keuze uit verschillende soorten koffie. Naast het bonenreservoir is er ook een klein reservoir voor gemalen koffie. Zowel de sterkte als de temperatuur is instelbaar waardoor de koffie geheel naar smaak is aan te passen. Het design is strak en mooi vormgegeven. Voor ons een echte uitblinker in de keuken!

Sandra 29-06-2016 Product paar weken in bezit

Bosch espresso automaat, inbouw

Gekocht bij de aanschaf van een nieuwe keuken. We wisten meteen dat we deze koffie automaat wilde hebben. Mooi van vorm, volop keuze en makkelijk in gebruik. Tot nu toe heeft de automaat ons niet teleurgesteld. Iedere bakje koffie, espresso, cappuccino etc is perfect. Heet water voor thee is ook precies goed. En bijna alles kan aanpast worden aan de eigen voorkeur. Het instellen van favorieten is erg handig, 's ochtends hoef ik niet meer na te denken. Melkcontainer vanuit de koelkast aansluiten en op start drukken.

Arnold 19-06-2016 Product paar dagen in bezit

Geweldig apparaat

9,4
Wij hebben het apparaat pas een paar dagen maar zijn er nu al laaiend enthousiast over. Met het grootste gemak en eenvoud zet je de lekkerste koffie. Het was even zoeken naar de juiste bonen maar die hebben we gevonden en het apparaat maalt heel erg goed en ook de melkfunctie is erg prettig. Onze cappuccino is heerlijk. Dit apparaat hadden we jaren eerder moeten hebben.

Chris 09-01-2016 Product kwartaal in bezit

Prima echter 1 probleem. Regelmatig blijft het apparaat aangeven dat de lekschalen geleegd moeten worden terwijl ze leeg en schoongemaakt zijn en afgedroogd. Weet iemand waar de sensor zit die hier voor zorgt? Het is echt heel irritant, duurt soms een dag voordat ik weer koffie kan pakken

Simon 02-11-2015 Product paar dagen in bezit

Geweldig apparaat. Maakt heerlijke koffie en is redelijk makkelijk in het onderhoud. Je kan er alle soorten koffie mee bereiden.

Jos Las 10-10-2015 Product kwartaal in bezit

Lekkere smaakvolle koffie, en overige varianten. Apparaat is makkelijk schoon te maken. Mooie uitstraling vooral in combinatie met de andere apparaten van deze accentlijn.

Diana 05-10-2015 Product paar weken in bezit

Heerlijke koffie en super makkelijk in het gebruik, erg gebruikersvriendelijk dus, een echte aanrader!

FamGeerts 09-09-2015 Product paar dagen in bezit

Wij zijn ontzettend tevreden met deze koffiemachine. Hij heeft vele mogelijkheden voor verschillende 'vormen' koffie en voor ieders persoonlijke smaak.

Als wij min 1 punt mogen benoemen, is dat de lekschaal veelvuldig moet worden geleegd. Daarom een 8 en geen 9

Klant uit Aerdenhout 14-08-2015 Product paar dagen in bezit

Heerlijke koffie, optisch erg mooi en duidelijk selectiemenu. Lekbak snel vol door grondig spoelen, maar daardoor blijft de machine wel goed schoon. Topapparaat.

Miel1971 10-07-2015 Product maand in bezit

lekkere koffie, makkelijk in gebruik.
Enige nadeel is toch wel wat onderhoud. Water toevoegen, lekschalen legen, koffiepulp afvoeren, schoonmaken, ontkalken of reinigen om de 200 koppen koffie. Maar ja voor het behoud van een lekker kopje koffie niet bezwaarlijk! Mooi apparaat in combinatie met cmg836ns1.

amvddraai 01-07-2015 Product paar weken in bezit

Na het gebruik van de Senseo is dit een verademing.
Heerlijke koffie en zeer gemakkelijk te bedienen.