Virtufit iConsole HTR 2.1

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 79 reviews die zijn achtergelaten voor de Virtufit iConsole HTR 2.1 op Kieskeurig.be.

Emstelon 13-12-2016

Compact, geruisloos en mooi design

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1

Na lang zoeken voor vervanging van mijn oude Tunturi uitgekomen bij dit merk. Vandaag ontvangen. De montage was vrij eenvoudig met de duidelijke stappenplan. Hij is lekker compact en geruisloos. Verder heeft het een mooi design. Duurzaamheid weet ik natuurlijk niet maar ik heb er de volste vertrouwen in met de 3 jaar service aan huis.
De app Iconsole+ moet ik nog gaan uitproberen.

Pluspunten

• Compact
  • Geruisloos

emstelon 16-12-2016

Inmiddels ook de Iconsole+ app gebruikt en ik moet zeggen: geweldig, maakt het nog leuke, uitdagender om visueel op een willekeurige plek in de Wereld te fietsen. Je ziet via Iroute je route zoals op Maps, maar je kunt er ook voor kiezen om het straatbeeld te zien in de desbetreffende stad.

Jaccossimmo 06-08-2018

Vandaag, 6 aug. 2018, werd mijn hometrainer afgeleverd, de VirtuFit iConsole HTR 2.1 Ergometer Hometrainer. Echter, het apparaat maakt geen BlueTooth verbinding met mijn iPad Pro waarop iOS 11.4.1. draait. Dit is de allerlaatste versie. Nergens vind ik op internet iemand die wel een connectie heeft met deze applicatie. Dus, kunt u mij meer vertellen?

Hans 20-10-2018

Fietst bijna als een gewone fiets

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1

Deze hometrainer fietst uitstekend. Komt vermoedelijk ook door het zware vliegwiel. Lekker veel verschillende programma's. Prima.

Pluspunten

• Veel instelmogelijkheden
  • Fietst natuurlijk

Kpetro83 17-09-2018

Geweldige app

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1

Deze hometrainer gekocht mede om zijn iconsole computer. Sinds kort is er een vernieuwde versie van de iconsole app uit. Deze werkt goed en is een stuk mooier weergegeven ten opzichte van de vorige app. Ik gebruik de app om gegevens te registreren en voor de maps functie.

Pluspunten

• App

Frans 19-09-2019

Goede hometrainer

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1

Hometrainer is eenvoudig in elkaar te zetten, kan niet mis gaan. Er staat: met twee personen, maar alleen is ook goed te doen.
Gebruik is prima. De hometrainer is erg geruisloos, trapt licht (totdat je de weerstand opvoert ;-) Ook bij intensievere belasting blijft de hometrainer goed stabiel. Veel instelmogelijkheden en met de iConsole+ app lijken de mogelijkheden wel oneindig. Het vergt misschien even tijd om alle mogelijkheden te ontdekken, maar ook dat is niet ingewikkeld.
Als je dan een min puntje zou moeten noemen: de bidonhouder zit tamelijk dicht tegen de verstelgreep voor het stuur, dat het gebruik van een grote bidon (zoals gratis bij de bestelling mee gekregen) niet past. Een kleine bidon past wel.

Pluspunten

• Geruisloos
  • Stabiel en stevig
  • Instelmogelijkheden

Minpunten

• Bidonhouder te dicht op stelschroef

fietser 18-09-2019

goede trainingsfiets

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1

Ik mag mijn voeten niet belasten maar wil natuurlijk wel blijven bewegen, fit blijven. Zo kwamen wij uit op deze fiets: een iets zwaardere categorie.
De fiets is goed instelbaar, zodat ik met mijn hakken kan fietsen i.p.v. mijn voorvoeten.
De fiets heeft een fijn zadel, dat de zenuwen in de bekken ontlast.
De trainingsprogramma's zijn goed voor jongere mensen, die thuis aan hun conditie willen werken of zwaarder mogen revalideren.
De fiets is stil, wat fijn is voor de medebewoners.
Als ik klaar ben met de training heb ik het gevoel alsof ik in de sportschool ben geweest maar hoefde niet de deur uit.
Ik heb de fiets al aanbevolen aan andere jongere mensen, die van zo'n fiets een beeld hebben dat het voor 'ouderen' is.
Zo'n fiets is een investering maar je krijgt de prijs eruit als je berekent wat je zou uitgeven aan een sportschool.

Pluspunten

• goed instelbaar op je lichaamsverhoudingen
  • goed zadel, die je bekken ontlast
  • de programma's zijn goed voor conditietraining

hometrener 19-02-2019

Hometrener

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1

Een heel fijn product. Zo goed als geruisloos, door de 20kg roterende massa, mooie uitstraling. voldoende programma's. De hometrainer van Virtufit is van goede degelijke kwaliteit. Stuur en zadel verstelbaar. Duidelijk verlicht aflees scherm.

Pluspunten

• goede kwaliteit
  • Geruisloos
  • voldoende programma's

Minpunten

• de app's zijn niet je van het...

De buurvrouw van hiernaast 06-02-2019

Soepel en geruisloos

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1

Fijne geruisloze hometrainer. Makkelijk verrijdbaar door de wieltjes aan de voorkant. Prettig groot display.

Pluspunten

• stil
  • loopt soepel
  • verrijdbaar
  • mooi kleurendisplay

Minpunten

• app werkt niet goed (route instellen)

Team VirtuFit 07-02-2019

Beste De buurvrouw van hiernaast,

Bedankt voor uw beoordeling.

Wat vervelend dat de app niet goed werkt. Onlangs is er een nieuwe app uitgebracht voor de VirtuFit HTR 2.1. Via deze link vind u een handleiding voor het installeren en het gebruiken van deze app: https://www.virtufit.nl/service/iconsole/.

Wij hopen dat u hiermee geholpen bent en weer met plezier gebruik kunt maken van de app!

Mochten wij nog iets voor u kunnen betekenen dan horen we dat graag.

Sportieve groeten,

Linda 20-10-2018

Een goed en eenvoudig bedienbaar scherm

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1

Voor mij een Prima hometrainer. Ben veel onderweg in de auto. Even bewegen en niet de deur uit moeten. Heerlijk gevoel. Het nieuws kijken en even fietsen. Toch beweging die ik wel nodig heb.

Pluspunten

• Tijd zelf in kunnen delen

Minpunten

• Zou het niet weten

Leroy 07-09-2018

Beste hometrainer!

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1

Het artikel heb ik al een aantal weken in mijn bezit, in het begin was ik er nogal sceptisch over. Maar wat een apparaat! Hij voldoet 100% aan de verwachtingen en ik ben dan ook enorm blij dat ik dit apparaat heb aangeschaft!

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Ruiseloos
  • Installatie
  • Service

Henrie 11-05-2018

Prima hometrainer!

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1

Fijn apparaat voor een eerlijke prijs. Het apparaat beschikt over vele verschillende trainingsprogramma wat zorgt voor veel afwisseling tijdens het trainen. Ben zeer blij met deze aankoop!

Pluspunten

• Trainingsprogramma

Joost 24-11-2017

Makkelijk te monteren en in gebruik

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1

Degelijke fiets die makkelijk te bedienen is. Veel leuke features via apps . Zeer stil en goed af te stellen. Vooral virtuele etappes zijn leuk, gewoon via Google Maps overal fietsen waar je wilt, het programma past de intensiteit automatisch aan als je naar boven of beneden gaat. Ook duidelijk te volgen via grafiek

Pluspunten

• Degelijk
  • Virtueel fietsen
  • Makkelijk in elkaar
  • Goed af te stellen

Minpunten

• Verbinding met app verliest soms

bertfri 29-03-2016
  • Product maand in bezit

Goede prijskwaliteit

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1

Na een maand in mijn bezit toch maar een review.
Fietst net zo soepel als hometrainer van de sportschool. Niet zo robuust maar wel zo prettig. Heb hem ook zonder stroom geprobeerd en dan met eigen hartslagmeter en dat fietste ook soepel.

Iconsole app heb ik me niet in verdiept omdat ik liever tv kijk via tablet op de tablethouder.

André 22-10-2021

Makkelijk in elkaar te zetten solide hometrainer

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1

Deze Virtufit aangeschaft bij Fitwinkel hebben we eenvoudig zelf in elkaar kunnen zetten. Het is een solide apparaat met veel mogelijkheden. Leuk dat je via de tablet ook routes met beeld kunt fietsen. Is lekker compact en stevig.

Pluspunten

• Compact
  • Uitgebreid programma

j**a@m**n.com 21-10-2021

Een pro home trainer

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1

Mooi en duidelijke home trailer een aan winst in de huis in de kamer netjes afgewerkt. Mooi scherm goed zadel. Zou hem aan bevelen gr jonnyensylvia

m**a@q**t.nl 21-10-2021
Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1

Een zeer goede hometrainer. Solide fiets en makkelijk aan te passen. Met de beschrijving er bij zeer goed te monteren. Instelling voor vier gebruikers gemakkelijk te bedienen.
Met de bluetooth verbinding werk de I-console en de Kinomap goed.
Jammer dat het gebruik van de Kinomap app zo duur is.

Vonneke 21-10-2021

prima Hometrainer

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1

Prima hometrainer met lage instap ik heb nog lang niet alle programma's gebruikt want er zijn echt heel veel mogelijkheden

Pluspunten

• lage instap
  • veel programma's

g**3@g**l.com 20-10-2021

Virtufit HTR 2.1

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1

Deze hometrainer bevalt tot nu toe prima. Hij is stil, heeft veel trainingsprogramma' s, een goede zadel en is betaalbaar.
Ik heb deze aangeschaft om toch door te kunnen trainen in de komende koude wintermaanden. Ben er zeer tevreden over.

Pluspunten

• veel programma's
  • goede zadel
  • iconsole

Minpunten

• bidonhouder bevindt zich op ongelukkige plek

Beste g**3@g**l.com,

Hartelijk dank voor uw feedback!

Goed om te lezen dat deze hometrainer u bevalt, dat hij stil in gebruik is, een goed zadel heeft en betaalbaar is. We hebben uw feedback over de bidonhouder gelezen en we bekijken wat we ermee kunnen doen!

Heel veel trainingsplezier gewenst met uw hometrainer!

Trijntje 20-10-2021

Bevalt goed

Trijntje

Sinds enkele weken de hometrainer naar alle tevredenheid in gebruik.
Gemakkelijk in elkaar te zetten, heb dit alleen gedaan en is goed te doen.
Ook is de hometrainer makkelijk te verplaatsen. De programma's zijn prettig om te gebruiken. Heel fijn om tijdens het fietsen via de tablet tv te kijken, alleen jammer dat de iconsole niet viritueel is. Al met al aan te bevelen.

Pluspunten

• Makkelijk in elkaar te zetten en gebruik
  • Simpel te verplaatsen

Minpunten

• De i console is niet wat ik ervan verwachtte

e**n@h**l.com 20-10-2021

Beste in zijn klas

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1

Zeer goed apparaat. Eerst en vooral je voelt zo goed als geen verschil met een echt fiets! Draait soepel en stabiel. Wattage is zeer makkelijk aanpasbaar en in algemeen voelt besturing zeer logisch aan. Hartslag op iConsole HTR 2.1 hometrainer komt tot op slag na overeen met mijn smartwatch. Ook verbrande calorieën zijn in sync. Veel programma's om uit te kiezen. IConsole is niet vermoeiend om naar te kijken maar indien ik serie wil kijken tijdens trainen zet ik mijn tablet erop (past perfect dankzij 2 houders).Het was ook heel makkelijk in elkaar te steken, samen met mijn vader hebben we het op 15 min klaargespeeld. Hometrainer is ook heel stevig gemaakt, ik weeg 95 kilo en zit stabiel. Zadel is comfortabel en na 60 min intensief fietsen heb je geen last (dat kan ik niet van mijn oude hometrainer zeggen). Het is niet te groot trouwens en kan echt wel makkelijk weggezet worden (staat bij mij in de living in een hoekje). Is ook niet lelijk om naar te kijken!

Ik geef 9/10 omdat ik 1 ding mis namelijk usb poort MAAR als je naar prijs/kwaliteit kijkt is dit ook wat veel gevraagd. Voor dit geld zijn er niet te veel concurrenten voor iConsole HTR 2.1.

Een echte aanrader dus!

Pluspunten

• Op 15 min in elkaar gezet, stevig gemaakt
  • Ziet goed uit, makkelijk te verplaatsen
  • Draait soepel, weinig verschil met echt fiets
  • Veel programmas en ergo tot 300 Watt
  • Beste prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• Geen usb poort
  • Drinkfles mocht juist 3 cm lager

Beste e**n@h**l.com,

Bedankt voor uw review!

Fijn om te horen dat het toestel dat u het een zeer goed apparaat vindt met veel pluspunten.
Uw feedback over de positie van de bidonhouder nemen we mee in ons onderzoek om te kijken wat de mogelijkheden zijn.

In ieder geval veel trainingsplezier toegewenst!

t**g@h**e.nl 20-10-2021

Prima hometrainer met smart connect functies

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1

Voor deze hometrainer gekozen omdat hij goed beoordeeld werd op diverse sites door zowel experts als gebruikers. En vanwege zijn bluetooth connect mogelijkheden met de apps Kinomap en iConsole. De bestelling en levering via Fitwinkel verliep probleemloos en snel (voor Fitwinkel gekozen vanwege de betere garantievoorwaarden). Aan de hand van de duidelijke Nederlandse handleiding de hometrainer redelijk makkelijk gemonteerd en vervolgens in gebruik genomen. De hometrainer ziet er mooi uit (zwart met groene accenten) en voelt stabiel aan tijdens gebruik. Ook maakt hij weinig geluid. Je kunt de verschillende programma's gebruiken van de "boordcomputer" maar veel leuker is het om de Kinomap app te gebruiken via de bluetooth connect functie. Daarmee kun je op je tablet (en vanaf daar eventueel casten naar je tv) fietsen op basis van echte fietsvideo's over de hele wereld. De hometrainer past de weerstand automatisch aan op basis van het parcours. Daarbij kun je alleen fietsen of tegen andere gebruikers (challenge). Deze 2 elementen van de Kinomap app maken het bijzonder leuk om de hometrainer te gebruiken. Na een gratis trialperiode dien je wel een abonnement af te sluiten, maar dat is het wel waard (de iConsole app heb ik ook geprobeerd maar valt tegen omdat deze niet met echte fietsvideos werkt maar met Google streetview).

Pluspunten

• Bluetooth connect functie
  • Te gebruiken met Kinomap
  • Stabiel
  • Maakt weinig geluid

Minpunten

• Bidonhouder zit wat te hoog

Beste t**g@h**e.nl,

Hartelijk dank voor uw feedback!

Goed om te lezen dat de het een prima hometrainer met smart connect functies vindt. We hebben uw feedback over de bidonhouder gelezen en we bekijken wat we ermee kunnen doen!

Heel veel trainingsplezier gewenst met uw hometrainer!