TP-LINK AV1200

Type/soort
PowerLine-netwerkadapters
Kleuren
wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 4 reviews die zijn achtergelaten voor de TP-LINK AV1200 op Kieskeurig.be.

7,1

djordman 23-07-2016

AV1200 TP-Link PA8010P snel en makkelijk

Geschreven voor: TP-LINK AV1200

Ik heb deze adapters gekocht ter vervanging van de TP link AV500 type TL-PA4010. Die voldeden qua snelheid en bereik op zolder niet meer voor mijn Steam Link. Ik had hogere snelheid en beter bereik nodig. Ondanks dat ik niet over randaarde stopcontacten beschik is het bereik en de snelheid duidelijk van de TL-PA8010P veel beter dan dat van de vorige adapters. Probleemloos streamen met de Steam Link en Netflix. Downloaden met 17 tot 18 megabyte per seconde ( vrijwel de volledige snelheid van mijn Ziggo 150 mbps dus ). Ik beveel dit product dan ook zonder meer aan!

Jeroen 19-08-2017

TL-WPA8630 KIT - Goede snelheid en eenvoudige installatie.

Geschreven voor: TP-LINK AV1200

We hadden geen wifi ontvangst in de schuur en op het terras / tuin. Hiermee hebben we eenvoudig een stabiele en vooral snelle verbinding in de hele tuin.
Zelfs via verschillende zekeringen, aardlek enz. Nog steeds een zeer goede netwerkverbinding. Zender in de meterkanst / Ontvanger achter in de tuin in de schuur.

LET OP! Dit werkt alleen als zowel zender als ontvanger op dezelfde fase zitten. (Dit geld voor alle homepluggen)

Pluspunten

• Snelle verbinding
  • Eenvoudige installatie
  • Afstand tussen zender en ontvanger
  • Wi-Fi clown button

Minpunten

• Opstarten na inpluggen duurt lang
  • Ontvanger heeft helaas geen extra stopcontact

AlWil 28-06-2017

Slecht, teruggestuurd

Geschreven voor: TP-LINK AV1200

Installatie was nogal een gedoe. Bij het installeren was het pairen na een aantal keren gelukt. Overnemen van de wifi-instellingen ging daarentegen in een keer goed. Maar daarna viel het allemaal erg tegen. Na het verplaatsen van de wifi-adapter naar de uiteindelijke plaats, moesten de adapters weer gepaird worden. Blijkbaar moet dat elke keer gedaan worden als de spanning eraf gegaan is. Na het opnieuw pairen, werkte het wel als een zonnetje. Echter, na een uur ging de pairing blijkbaar wederom verloren en dit zorgde ervoor dat andere computers en tablets op het huisnetwerk geen internet meer hadden, alleen nog intern verkeer was mogelijk. Een laptop (Windows 10) ging n.b. telkens in crash-mode (elke keer als hij weer op was crashte deze). Nadat ik de internetkabel tussen de adapter en de router had verbroken, werkte alles weer.
Dus daarom: terug naar Coolblue (uitstekend geld terug regeling).

Pluspunten

• Eenmaal ge-installeerd, werkt het goed.

Minpunten

• Opnieuw pairen na spanningsuitval
  • Kan huisnetwerk ophangen.

Henk 21-04-2017

ideaal voor de computerkamer op zolder

Geschreven voor: TP-LINK AV1200

Omdat ik boven op zolder slecht wifi had heb ik deze gekocht en nu heb ik nergens last meer van. De reden waarom ik op dit model uitkwam was dat ik geen stopcontact kwijt wilde raken en nog een printer had die met een kabel aangesloten moest worden.

Erg makkelijk te installeren en ik ben heel erg tevreden.

Pluspunten

• goed wifi waar je anders geen bereik hebt
  • geen stopcontact kwijt, handig!