TP-LINK TL-WPA4220KIT - Reviews

browny 25-08-2016

Eenvoudig en effectief apparaat

Deze set heb ik als extra aangeschaft op voor moeilijk bereikbare plaatsen.

De handleiding is nogal vaag maar kortgezegd is het eigenlijk heel simpel

kleine kastje met utp kabeltje aan je router verbinden + aanslutien op stopcontact, grote kastje in stopcontact.

CD-tje plaatsen, starten, draadloos verbinden met de wifi adapter (TP-link xxxxx) via je computer/laptop, via menu op 2e regel clicken dan start het programma, dan wordt de apdater zichtbaar, click op connext en login met admin / admin.

Dan zit je in de powerline en kan je instellingen wijzigingen die je wil (is niet nodig maar het kan zoals kanaal, wachtwoord etc..).

Ready? dan even op de paarknop drukken van grote kastje en daarna gelijk op kleine kastje (zit aan de voorkant) en alles werkt !!

Dit even ter zijde.

Ervaring:
installatie gemakkelijk/eenvoudig
verbinding: was bij mij goed maar zal wel afhankelijk van je huis zijn
voordeel: je kan ook je computer op wifi punt (grote kastje) aansluiten waardoor je een nog snellere verbinding hebt. Je hebt 2 aansluitpunten.
support: is goed, snelle reacties

puntje van aandacht:
Ik wilde gelijk de nieuwste firmware er op hebben en die moest geplaatst worden (appaaraat doet het wel maar ik wil de hoogste snelheid vandaar deze upgrade)
Daarom even contact gezocht met support en kreeg snelle reacties. Helaas werd ik door een verkeerd linkje op het verkeerde been gezet. Na een dag had ik het gefixt door 5 x met support te bellen.

Morgen ga ik hem nog even uitvoerig testen.

conclusie: snel en effectief apparaat, eenvoudige installatie en goede support. Daarnaast in de actie gekocht voor een scherp prijsje (39,95)
Rechstreeks op UTP is nog altijd de beste oplossing echter niet altijd mogelijk dan is dit een goed alternatief.

Pluspunten

• eenvoudige installatie
  • goede support
  • ideale oplossing
  • 2 UTP aansluitingen snel

Minpunten

• handleiding niet lezen
Alwin H 01-10-2015 Product paar dagen in bezit

Gisteravond besteld, vandaag in huis. Ik heb de Engelstalige Quick Installation Guide (= A4'tje) gevolgd, dat is volgens mij de makkelijkste methode. Dus beide stekkers met een kabel verbonden: de kleine stekker beneden aan de router, de grote stekker boven aan de PC. Het kleine boekje vond ik een beetje cryptisch. Met ons oude WiFi haalden we boven slechts 0.71 Mb/s, met de Powerline adapters 12.15 Mb/s, op ong. hetzelfde moment gemeten met een speedtest. Onze provider adverteert met internet "tot 20 Mb/s", dus dat lijkt me zeer acceptabel zo. Het is in ieder geval een factor 17 sneller! Hadden we dit maar eerder gedaan...

wfl 02-11-2014 Product paar weken in bezit

Heb de driedelige TP-link 4220 kit gekocht. Het is een uiterst instabiel systeem. zowel het bedrade netwerk signaal als het wifi signaal vallen vaak op onbegrijpelijke wijze uit. Heb het systeem meerdere malen gereset en helemaal opnieuw ingesteld. Geen succes.
Uit pure ellende mijn oude Sweex homeplugs uit de kast gehaald. Die doen het gewoon zonder morren. Maar helaas hebben ze geen wifi extentie.
Gelukkig heeft Alternate de Tp-Link zonder probleem teruggenomen en omgewisseld voor de Devolo dlan 500 Wifi. Die doen het als een zonnetje.

TJ-Venlo 31-12-2013 Product paar dagen in bezit

Na enkele wifi signaal versterkers geprobeerd te hebben en allen zonder resultaat besloten om voor deze (iets duurdere) methode te gaan. Man, had ik dat meer eerder gedaan! Order (a EUR55,-) zaterdag om 21 uur geplaatst en gisteren om 15 uur in ontvangst mogen nemen. De kleine adapter met de meegeleverde ethernet kabel aangesloten op mijn modem en in een stopcontact gestoken, vervolgens de grote adapter in een stopcontact gestoken, de WPS knop van mijn modem ingedrukt en daarna de wifi kloon knop op de grote adapter ingedrukt en als laatste de grote adapter in een stopcontact gestoken in de ruimte waar ik voorheen geen wifi signaal had. De draadloze snelheid direct bij mijn modem is zelfs nog ietsje lager dan de snelheid in de ruimte waar de grote adapter is geplaatst, prima kwaliteit adapter dus. Eindelijk een product dat dus ook echt plug & play is! Het mooie aan dit systeem is dat het bestaande wifi signaal niet wordt versterkt maar bedraad (via het stroomnetwerk) vanaf het modem naar de adapter gaat en de adapter zet het om naar een nieuw wifi signaal, nul snelheid verlies dus!

ratar 14-11-2013 Product maand in bezit

Sinds een maand heb ik de TP-LINK WPA4220 KIT in huis. Ik ben er erg tevreden over. Ik heb mijn router in de woonkamer staan en heb daar ook de TP-LINK staan. De ander staat op zolder waar ik nu een beter WiFi bereik hebt. Op zolder heb ik bedraad een netwerkprinter aangesloten en deze werk ook perfect!!

Echt een aanrader om je Wifi of netwerk te versterken, verlengen.....