Beste deals -16% prijsdaling
  • Test panel 7.4 mrt 2019

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Powerplus POWXG90410 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,8

m*********@g******** 23-11-2021

Miskoop

Geschreven voor: Powerplus POWXG90410

Gekocht vanwege de goede review in kieskeurig
Aankoopdatum was januari 2020, ik heb het apparaat tot nu toe 2 keer gebruikt en stond daarna netjes opgeborgen in de schuur. Vandaag zou ik de groene aanslag van de stenen in mijn tuin verwijderen.
Het apparaat aangesloten kraan aangezet en dacht te beginnen. Het water spoot eruit bij de aansluitingen aan het apparaat en ook bij het pistool. WAARDELOOS APPARAAT.
Dus bon opgezocht en opgestuurd naar de winkel waar ik hem gekocht had, en nu maar afwachten of het netjes opgelost wordt, ik heb 3 jaar garantie dat stond op het boekje.
Maar je weet maar nooit.

R.Lieveld 09-05-2020

Slechte terrasreiniger

Geschreven voor: Powerplus POWXG90410

Dit product heb ik op advies van tests gekozen.De terrasreiniger valt zwaar tegen.
Vandaag voor de 2e keer proberen het terras te reinigen maar de aansluiting van de slang op het spuitpistool lekt.
Verder bij het eerste gebruik vorig jaar pulseerde de hogedrukreiniger ook nadat ik de in de handleiding voorgestelde oplossing probeerde.
De verkoper gaatkijken wat hij kan doen om de problemen op te lossen met de fabrikant.

Pluspunten

• Uiterlijk

Minpunten

• Terrasreiniger
  • Machine
  • Aansluiting tuinslang op machine
  • Aansluiting slang van de machine op spuitpistool

Ton van Rijn 23-03-2019

Fijne compacte hogedrukspuit.

Geschreven voor: Powerplus POWXG90410

Ik heb deze hogedrukreiniger getest voor heel wat taken op en rond het huis.
De installatie was even puzzelen daar deze niet voor gemonteerd geleverd word. Maar met een kruis schroevendraaier ben je in 10 minuutjes wel klaar. Beetje logisch nadenken en gebruik makend van de ietwat kleine handleiding komt dit vast goed. Deze handleiding had wel wat groter gemogen.

Mooi aan dit product is dat de volgende hulpstukken bij geleverd worden.
Hogedrukslang van 8 meter. Makkelijk zijn de snel sluitingen hiervan op de lans en het toestel en is lang genoeg voor de meeste gebruikers.
De twee verschillende spuitlansen waarvan één roterend en de ander van een gebonden straal naar een brede straal werkt.

En de terrasborstel werkte op ons terras niet goed genoeg. De roterende spuitlans is beduidend krachtiger. Voor lichte werkzaamheden is het waarschijnlijk wel genoeg.

In het toestel aan de achterzijde zit het reservoir voor reinigingsmiddel mooi weg gewerkt.

Onze terrassen zijn mooi schoon geworden mbv de roterende lans.
Deze heeft ook het betonnen dak van de schuur weer zijn origine grijze kleur terug gegeven en de groene aanslag verwijderd. De houten schuttingen hebben we met de brede lans gereinigd om het hout niet te beschadigen. Met een smalle straal is het te sterk voor hout en zal je het beschadigen.

Het is een mooi compact apparaat en met de diverse hulpstukken vind ik het een echte aanrader.

Pluspunten

• Prijs
  • Bijgeleverde assesoires
  • Geluidsniveau
  • Haspel op het apparaat
  • start-stop systeem

Minpunten

• Gebruikershandleiding
  • Terrasborstel niet heel krachtig
  • Hoe de haspel werkt

Lies 22-03-2019

Mooi ontwerp, lichtgewicht, handig in gebruik

Geschreven voor: Powerplus POWXG90410

Ik ben, na het testen van deze hogedrukreiniger (ik kreeg hem dus om hem te testen), in zijn algemeenheid heel tevreden over deze hogedrukreiniger. Om te beginnen: hij ziet er mooi uit (het oog wil ook wat). Daarnaast is het apparaat niet te duur. Ik hoop dat hij ook lang mee zal gaan en daarmee op de lange termijn duurzaam is, die inschatting kan ik nu nog niet maken.
De machine is goed hanteerbaar door het lichte gewicht, door de wielen én doordat de waterslang lang is, het elektriciteitssnoer is dan weer minder lang. Hierdoor kun je (net als bij een stofzuiger met een lang snoer) goed uit de voeten. Hij beweegt ook soepel mee, zonder dat je teveel kracht hoeft te zetten. Dat is erg prettig, anders is het wel heel hard werken!
De powerplus geeft een hele sterke straal en is hierdoor erg effectief. Ik ben tevreden over het resultaat in de tuin! Vooral het roterende mondstuk, dat een bredere straal geeft, werkte goed in de tuin. Het smalle mondstuk geeft wel een heel erg sterke straal. Dat was in mijn tuin (nog) niet nodig. Ik probeerde de terrasreiniger op een klein stukje buiten mijn tuin, ook die werkte erg effectief en naar tevredenheid! Ik was al tevreden zonder schoonmaakmiddel, met was het nog effectiever.
Ik vond het prettig dat de powerplus veilig is door het start/stop systeem, dit is erg prettig omdat het ook een sterkte (en daarmee potentieel gevaarlijke) straal is.
De onderdelen zijn ,akkelijk in elkaar te klikken, na de eerste keer monteren (dat was lastiger) en onderdelen wisselen gemakkelijk. Het is ook echt een hele complete set met al die verschillende spuitmonden.
Minder vond ik vooral de haspel, die echt niet makkelijk rolt en het eerste in elkaar zetten was een flinke uitdaging (zoals met de meeste apparaten de eerste keer). Ook is het nadeel van lichtgewicht dat hij iets makkelijker omviel. Ook had de handleiding iets beter gemogen.

Pluspunten

• Krachtig
  • Mooi ontwerp
  • Lichtgewicht
  • Effectief resultaat
  • Wendbaar door langere slang

Minpunten

• Onhandig snoer
  • Onpraktische handleiding
  • Het apparaat valt makkelijk om

Han 22-03-2019

Krachtige hogedrukreiniger

Geschreven voor: Powerplus POWXG90410

De Powerplus Hogedrukreiniger heb ik mogen testen. Aanvankelijk was ik een beetje sceptisch, aangezien de montage van het apparaat mij de nodige moeite kostte. Vanuit een klein boekje moest ik het apparaat in elkaar zetten en die omschrijving leek mij ook niet helemaal compleet. Eenmaal alles gemonteerd ben ik er mee gestart om ook alle onderdelen goed te testen.
De eerste verrassing was de spuitkracht, die overtrof mijn verwachting. De eerste keer alleen getest met puur water op een pad met hele oude en versleten tegels. De snelheid van het werkelijk schoonspuiten was verbluffend. De aangekoekte modder en groene aanslag verdween als sneeuw voor de zon. Hiervoor gebruikte ik voornamelijk de spuitlans met het roterende mondstuk. Ideaal voor tegels omdat de spuitmond een groter, breder oppervalk bestrijkt. De andere spuitlans met het verstelbare mondstuk is wel heel erg krachtig en bedoeld voor hardnekkige plekken. Meer een heel gericht dun spuitstraal maar met enorme kracht.

Meest verrassend was de terrasreiniger. De locatie waarop ik het gebruikte bestond uit een terras met composiet planken. In die planken zitten inkepingen waarin groene aanslag makkelijk blijft vastzitten. Hier heb ik eerst getest met pure waterkracht en vervolgens op andere plekken met gebruik van de detergent tankje, gevuld met groene aanslag reiniger. Zelfs zonder detergent zag je al snel een goed resultaat. Met gebruik van de detergent werkte het evenwel nog beter. Vervolgens een tegelterras schoongemaakt en ook hier waren het gemak en resultaat van het schoonspuiten uitstekend. Het hanteren van de terrasreiniger is heel soepel en makkelijk. Geen kracht zetten, de roterende terrasreiniger doet het werk.
De dosering die het detergent tankje gebruikt is prima. Niet teveel en niet te weinig, uitstekende verdeling.

De start-stop functie werkt verassend goed en snel en is een prettige ervaring.
Ik ben ook heel benieuwd hoe het apparaat zich op de langere termijn zal bewijzen, mede omdat het voornamelijk uit kunststof bestaat wat mogelijk sneller kapot zal gaan.

Mindere punten zijn:
- als gezegd, de montage handleiding. Klein boekje en niet erg praktisch opgetekend. Bijvoorbeeld de haspel en hoe of welke richting de slang moet worden gewikkeld was niet duidelijk. Haspel rolt ook niet soepel af bij gebruik.
- Apparaat staat niet heel erg stabiel en valt makkelijk om bij gebruik

Pluspunten

• Handzaam
  • Spuitkracht
  • Resultaat terrasreiniger
  • Detergent tank en dosering

Minpunten

• Handleiding, klein boekje, niet praktisch
  • Haspel rolt niet makkelijk af
  • Stabiliteit apparaat, valt makkelijk om in gebruik

Mw. De la Fleur 21-03-2019

Matige hogedrukreiniger

Geschreven voor: Powerplus POWXG90410

Dit product ontvangen om te testen.

Een deel van het apparaat dien je zelf in elkaar te zetten. Hiervoor moest ik de gebruiksaanwijzing raadplegen. Bij het checken of alle onderdelen ook in de doos zaten, viel het mij op dat er soms verschillende namen voor één en het zelfde onderdeel gebruikt worden, wat bij mij verwarring bracht. Daarnaast zaten er ook onderdelen in de doos die helemaal niet vermeld werden in de gebruiksaanwijzing. Ik ben er wel uitgekomen, maar dit vond ik niet consequent. De gebruiksaanwijzing zelf is erg klein. Deze mag voor het gemak wel wat groter.

De hogedrukreiniger oogt netjes, maar niet erg stevig door het veelvuldig gebruik van plastic.

De haspel voor het oprollen van de waterslang vond ik onhandig en bij het oprollen moest ik de hogedrukreiniger stevig vasthouden om te voorkomen dat deze omviel.

Het vastklikken van de lans is net zoals bij mijn eigen hogedrukreiniger: indrukken en draaien. Het verwisselen van de lans is zo gepiept. De lans die niet gebruikt wordt kan vastgemaakt worden aan de hogedrukreiniger zelf en is dus altijd binnen handbereik. Handig.

Over de spuitmonden kan ik kort zijn, ik kreeg het niet voor elkaar de gewenste spuitstraal geselecteerd te krijgen en heb enorm zitten stoeien. Of deze was heel dun en krachtig of deze had een waaiervorm. De terrasreiniger werkte beter dan ik verwacht had en een voordeel is dat houten vlonders niet beschadigd raken. Niet te veel kracht opzetten, vooral de reiniger zelf het werk laten doen. Je moet er wel echt even de tijd voor nemen, want het gaat niet heel snel.

De hogedrukreiniger had voldoende kracht en vond dit niet veel verschillen van mijn eigen hogedrukreiniger die een stuk duurder in aanschaf was. Ik twijfel over de duurzaamheid van het product, maar denk wel dat deze in verhouding tot de prijs is. Doordat ik de duurzaamheid in twijfel trek en ongemak ondervond aan het selecteren van de spuitstraal zou ik zelf deze hogedrukreiniger niet snel aanbevelen, maar er een kiezen in een iets duurder segment.

Pluspunten

• Lange waterslang
  • Redelijk stil

Minpunten

• Slap plastic
  • Onhandige haspel

Jelle 20-03-2019

Krachtige machine

Geschreven voor: Powerplus POWXG90410

Op het eerste gezicht een professionele hogedrukreiniger. De machine is voor particulieren zeer geschikt. Je kan er prima je achtertuin mee schoonspuiten. De spuitkracht valt niets tegen en maakt de tegels en klinkers dan ook goed schoon. Waar ik me het meest over verbaasde was de terrasreiniger, deze is erg sterk maar beschadigd de bestrating niet.

Bij deze hogedrukreiniger zitten al verschillende spuitlansen, wat een groot voordeel is zo heb je alles makkelijk in 1 koop compleet. Wat erg fijn is dat wanneer je stopt met spuiten de machine ook stopt met druk opbouwen/draaien. Zo heb je niet de hele tijd herrie aan je oren. Het geluid dat de machine produceert is ook weinig in vergelijking tot andere hogedrukreinigers waarmee ik heb gewerkt.

Een wat minder punt aan de machine is dat deze volledig kunststof is incl. het handvat waaraan je de hogedrukreiniger op tilt. Het voelt wat gammel aan. Ook het systeem waarmee je de losse slang op kan rollen werkt voor mij niet echt lekker. Na de eerste keer gebruik merkte ik al dat ik de slang oprolde en over het handvat heen legde.

Wanneer je opzoek bent naar een wat hogere kwaliteit hogedrukreiniger kun je beter verder kijken. Voor de huis, tuin en keuken werkzaamheden is de machine wel zeer geschikt. De prijs kwaliteit klopt.

Pluspunten

• Lange stekker
  • verschillende spuitlansen
  • zeepreservoir
  • start/stop systeem

Minpunten

• Veel (slappe) kunstof onderdelen
  • losse slang op haspel

Wouter 20-03-2019

Krachtpatser met een bescheiden prijskaartje.

Geschreven voor: Powerplus POWXG90410

Ieder jaar is het weer een lijdensweg om je tuin lenteklaas te krijgen. Je hebt vaak de neiging dingen uit te stellen totdat er gepiept wordt. In dit geval waren het mijn buren die me attent maakten op een groene voorkant van mijn zonnescherm. Daar moest ik ze helaas gelijk in geven. Op de ooit eens smetteloos witte ondergrond had zich een behoorlijke laag mos gevestigd.

Tijd voor een hogedrukreiniger. Dat werd dus de Powerplus POWXG90410. Voor onder de € 100,- was ik klaar en mocht ik me de trotse eigenaar van alweer mijn 2e hogedrukreiniger noemen. De andere (geel) was indertijd een roemloze dood gestorven. Toch alweer 10 jaar terug. En ik had daar een berg aan accessoires bij gekocht die ik dus ook niet meer kon gebruiken. En om nou steeds de reiniger van mijn schoonmoeder te lenen was ook niet ideaal.

Enfin de doos bleek lichter dan dat ik me in 1e opzicht had voorgesteld. Alle onderdelen zaten netjes allemaal in het karton getTetrist. Mooi geen schuimplastic meer. Het enige plastic was de zak waar de hoofdeenheid in zat. Ik zie het deze keer maar door de vingers. :-)

Normaal gesproken ben ik niet zo van het lezen van gebruiksaanwijzingen. Deze keer nu wel, waant ik wilde deze hogedrukreiniger wel wat langer gebruiken. Wat een klein boekje was dat zeg. Zonder leesbril waren de mierenlettertjes niet te lezen zonder een fikse hoofdpijn te ontwikkelen.

Tip1:
Scheur meteen de pagina’s tussen het onderdelenoverzicht en de NL gebruiksaanwijzing uit het boekje, zodat je meteen begint aan de NL gebruiksaanwijzing zonder steeds oeverloos heen en weer te moeten naderen om te zien wat men nu precies bedoelt met bijvoorbeeld Fig. 4

Suggestie aan Gardenpro is om de gebruiksaanwijzing op A5 formaat uit te brengen met wat grotere letters. Een hogedrukreiniger wordt doorgaans door de wat ouderen onder ons gebruikt. En deze mensen zijn vaker brildragend.

Buiten de kleine lettertjes en het inentte mini formaat van het boekje staat er best wel nuttige informatie in. Met name de tip hoe de reiniger helemaal zonder water te krijgen als je ‘m na gebruik opbergt. Aan de achterkant van de gebruiksaanwijzing tref je een gebogen ijzerdraadje dat als ontstoppingsnaald dienst doet. Handig, maar ook niet. Ben je bij een blokkade de gebruiksaanwijzing kwijt, ben je alles kwijt. Had liever gezien dat deze naald ergens in een speciaal vakje in de reiniger zou zitten.

Ontwerp:
Wat me bij de Powerplus POWXG90410 opvalt, is dat deze zodanig is ontworpen dat alle onderdelen die je op dat moment niet nodig hebt handig aan de hoofdunit vastgeklikt zit. Daarmee houd je overzicht waar de losse onderdelen zijn en als je een keertje tussendoor van spuitmond moet wisselen dan hoef je niet meer terug naar de schuur om daar zachte verwensingen te uiten waar dat ding nou ook al weer is. Of draag ik nu voor uit eigen werk? :-) Ook heel handig is de haspel aan de bovenzijde waar je je slang netjes aan kan oprollen. Geen gedoe met een slang waar je steeds mee in de war zit of over struikelt.

Aan de slag:
Eenmaal alle onderdelen aan elkaar geklikt zie je inderdaad het logische ontwerp en een mooi zwart apparaat dat kracht uit straalt. Een keertje gaan geel of blauw. Stoer zwart. Het aansluiten aan de waterslang ging ook gemakkelijk via de universele Gardena aansluiting die in iedere tuin wel terug te vinden is. Handig.
Ik had als eerste werkje mijn zonnescherm front en de gevel voor ogen. Na een paar minuten kwam het maagdelijk wit weer tevoorschijn en was ik verbaasd dat ik al zo snel klaar was. Toen was het hek van de dam. De gevel, tegels, tuinmeubilair en picknickbank kreng allemaal een beurt en kleurden weer terug naar de dag dat ze uit de verpakking kwamen. Wat een kracht. Naderhand heb ik het terras van een vriend van me onder handen genomen. Deze woont aan zee en had nogal last van zoutafzetting. Ook daar ging de Powerplus POWXG90410 als een mes door de boter. Heel inspirerend als je voorheen met minder materiaal moest werken.

Opruimen:
Nadat ik het apparaat van het restwater had voldaan klikte ik alle onderdelen vast aan de hoofdeenheid en rolde ik de slang op. Met een doekje en het opdraaien aan de katrol kon ik daarna de slang gemakkelijk ontdoen van alle prut die tijdens de schoonmaaksessie door de lucht vloog. En omdat de Powerplus POWXG90410 rechtop op zijn wielen staat, neemt deze weinig plaats in in je schuurtje.

Al met al ben ik erg tevreden met de aanschaf van dit apparaat en kan ik de volgende jaren gemotiveerd aan de gang blijven om de strijd tegen mos en andere groen griezels aan te gaan en te blijven winnen.

Veel resultaat voor een gunstige prijs.

Pluspunten

• Klikbaar ontwerp alle onderdelen op 1 plek
  • Krachtige straal
  • Flexibel en snel onderdelen wisselen
  • Hulpstukken van andere merken passen er 1 op 1 op
  • Lichtgewicht

Minpunten

• Mini gebruiksaanwijzing met kleine lettertjes
  • Ontstopnaald heeft geen special vak ivm verlies

Mandy 18-03-2019

Lichtgewicht krachtpatser

Geschreven voor: Powerplus POWXG90410

Ik heb deze krachtpatser enkele weken mogen uittesten. Deze kwam in een erg grote doos aan, maar eenmaal opengemaakt bleek dit een lichtgewicht hogedrukreiniger te zijn met vele extra's.
De extra spuitpatronen en de terrasreiniger met zeepbakje maken het ideaal om de gehele tuin in één keer te kunnen schoonmaken. De handleiding was even puzzelen, maar al snel bleek alles goed te zitten en kon ik snel aan de slag. Wel alles goed (!) aandraaien voordat de waterslang wordt aangezet.
Voor de tuinslang zit ook een hulpstukje bij, zodat deze altijd past. Wel goed aanduwen anders loopt er snel water langs en doet de hogedrukreiniger het niet naar behoren.

Er zit een makkelijke aan/uit knop op, zodat deze alleen naar links of rechts gedraaid hoeft te worden.

Het geluid is zeker niet hard te noemen en vergeleken met mijn eerdere hogedrukreiniger is dit zeker een pluspunt.

De spuitpatronen zijn ideaal om tuinmeubilair, stenen beeldjes of containers mee schoon te spuiten. Deze zijn er in brede of smalle stralen. Zelf vond ik deze ook vrij krachtig en de aanslag ging er goed en snel vanaf. De patronen zijn ook nog te regelen/draaien in directe of zachtere stralen, zodat deze nooit écht te hard aankomen.

De terrasreiniger heeft zachte borsteltjes, zodat de tegels niet beschadigd raken, maar heel voorzichtig worden aangeraakt en zo gelijk het vuil wordt weg geboend. Dit duurde wel iets langer, waarschijnlijk omdat de borstel groter is waardoor er minder kracht op komt te staan en deze veel plekjes mist.

De hogedrukreiniger heeft ook wielen, dus het onnodig optillen hoeft tegenwoordig niet meer.

De tuinslang kan mooi aan de bovenkant van de hogedrukreiniger hangen, zodat deze niet in de weg komt te zitten of contact kan maken met de electriciteitssnoer.

Het enige nadeel is het electriciteitssnoer, deze is aan de korte kant dus een verlengsnoer is zeker aan te raden.

Al met al, is deze krachtpatser zeer aan te raden voor dit bedrag.

Pluspunten

• extra mondstukken
  • Snoerophanging
  • geluid is niet te hard

Minpunten

• kort electriciteitssnoer

ramoontje 13-03-2019

Goede hogedrukreiniger

Geschreven voor: Powerplus POWXG90410

Wij hebben deze hogedrukreiniger een aantal weken mogen testen. Wij hebben er twee tuinen mee schoongemaakt. Het uitpakken en in elkaar zetten van de Powerplus POWXG904 hogedrukreiniger is niet moeilijk, met 10 minuten zit hij helemaal in elkaar en is hij klaar voor gebruik, waterslag aansluiten en schoonmaken maar! Er zit een gebruiksaanwijzing bij voor het in elkaar zetten. Het apparaat is niet zwaar en door het handvat en de wieltjes is het makkelijk te verplaatsen. De hogedrukreiniger voelt ondanks zijn gewicht (7,5 kg) stevig aan. Erg handig dat je de slang kunt oprollen in het haspel bovenop het apparaat. De hogedrukreiniger heeft een automatisch start/stop-systeem waardoor je energie en water bespaart.

De terrasreiniger vonden wij iets minder goed, je moest het vrij lang op hetzelfde plekje straat houden om het volledig schoon te krijgen. Zelfs met de maximale druk van 140 Bar. Het zeepbakje is makkelijk te verwijderen en te plaatsen. De spuitkracht van het andere spuitstuk (met het ovale mondje) is prima, daar haal je in een handomdraai alle aanslag van je en het onkruid tussen de tegels mee weg. Nadeel is wel dat je het spuitpistool ingedrukt moet blijven houden onder het schoonmaken, er zit geen knop op waardoor het vastgehouden wordt, na een aantal vierkante meters krijg je daardoor kramp in je hand.

Erg fijn is het 5 meter lange stekkersnoer en de 8 meter lange waterslang waardoor je een groot stuk kunt schoonmaken zonder een verlengsnoer nodig te hebben. Mocht je net niet ergens bij kunnen omdat het bijvoorbeeld te hoog is dan kun je het verlengstuk van 33 cm gebruiken voor het spuitstuk
Het geluid van deze hogedrukreiniger is stiller dan die we eerder is ons bezit hebben gehad.
Tip! Zorg dat de opzetstukjes goed vastzitten voordat je het apparaat gaat gebruiken!
Voor nog geen €100,- een prima apparaat. De Powerplus hogedrukreiniger is zeker een aanrader.

Pluspunten

• Start en Stop systeem
  • krachtig
  • Lang stekkersnoer
  • Stil
  • Verlengstuk

Minpunten

• Minder goede terrasreiniger
  • handvat niet vast kunnen zetten

Davezoetermeer 12-03-2019

Krachtige Hogedrukspuit

Geschreven voor: Powerplus POWXG90410

Ik heb dit product mogen testen voor een aantal weken. Ik heb mijn eigen tuin en de tuin van een familielid onder handen genomen en dit gaf een goed resultaat. Bij ontvangst van het product moet het nog wel deels in elkaar gezet worden. De handleiding hiervan is erg klein en niet heel erg duidelijk. Het is wel gelukt om het in elkaar te zetten.

Bij gebruik merk je bij mijn lengte 1,90 dat je wel een stuk voorover staat, maar dit was in mijn geval niet lastig. Er zit een verlengstuk bij de spuit die ervoor zorgt dat je niet nog verder voorover staat. Het vervelend wat ik wel vond is dat de knop om hem te bedienen niet vast gezet kan worden waardoor je de knop de hele tijd moet inhouden. Ik heb de de terrasborstel niet gebruikt omdat die mijn inzien minder schoon maakte dan met de de vuilfrees.
Wat ik handig vond waren de verschillende lansen die bij het apparaat zitten en voor elke klus is er wel een oplossing. Het opruimen van de slag gaat ook makkelijk op de katrol bovenaan het apparaat. Het apparaat maakt minder herrie dan de concurrent en dat vond ik ook een stuk aangenamer. Ik heb het inzeepsysteem niet gebruikt omdat ik alleen de tuin heb schoongespoten.

Wat ik vooral goed vind is de lans die erbij zit die je kan instellen van nevel tot en met een hele sterkte straal die zelfs de groenste stukken schoon krijgt. Wel is in deze stand het een stuk moelijker te richten.

Pluspunten

• verlengstuk om de lans langer te maken
  • makkelijke opbergplek voor de haspel
  • Niet heel erg lawaaierig
  • instelbare lans

Minpunten

• onduidelijke gebruiksaanwijzing
  • terrasborstel werkt niet zo goes als vuilfrees

karin oostindie 11-03-2019

goed resultaat

Geschreven voor: Powerplus POWXG90410

Naarmate ik langer met het apparaat werkte, kreeg ik steeds meer in de gaten dat er van alles vuiler was dan ik in eerste instantie dacht. Mijn terras, muren van het huis, schutting en hardhouten tuinmeubelen heb ik onderhanden genomen en ik ben tevreden over het resultaat. In zekere zin ook verrast, want zelfs de meest hardnekkige resten van de klimop, die ik niet met de hand los kreeg, verdween van de muren. bij de tuinmeubelen schuurde ik de aanslag altijd weg met een schuurmachine, maar met de hogedrukreiniger gaat dat beter, omdat je in kleinere hoekjes kunt werken. De gebruiksaanwijzing mag van mij uitgebreider, ten aanzien van de hogedrukslang op de haspel en het gebruik van het inzeep-systeem.

Pluspunten

• spuitkracht
  • startstop systeem
  • lengte hogedrukslang

Minpunten

• te summiere gebruiksaanwijzing
  • onduidelijk hoe de hogedrukslang op de haspel moet
  • instelbare turbolans kan vast komen te zitten
  • terrasreiniger vliegt te makkelijk over de kop

henk 01-03-2019

hogedrukspuit

Geschreven voor: Powerplus POWXG90410

het product valt tegen. niet schoon genoeg. ik heb 100 vierkante meter gedaan. de lans is tekort voor mensen tot 180 cm .
je staat te veel voorover gebogen. dan krijg je last van je rug. en geen vast houd knop op het pistool.

Pluspunten

• start en stop

Minpunten

• niet schoon
  • te korte lans. bij een ander merk 20 cm langer
  • geen vast zet knop, op pistool