Beste deals -13% prijsdaling
  • Test panel 7.7 mei 2020

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch Indego M 700 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,4

s********@g******** 19-06-2023

Onbetrouwbare Bosch Indigo

Geschreven voor: Bosch Indego M 700

Het toestel is reeds meer weggeweest voor herstelling dan het gras gemaaid heeft. Het was reeds een vervanging van een indino van de eerst generatie, die zij niet meer konden herstellen.
Deze valt steeds uit met foutmelding accu-pack niet ondersteund.
Hiervoor is het al 3x teruggestuurd, maar het probleem wordt niet opgelost.
Ik zou dit toestel aan niemand aanraden.

Pluspunten

• Maait in stroken

Minpunten

• Onbetrouwbaar
  • Goedkoop gebouwd
  • Slechte servicedienst

Jacobel 26-08-2021

Bosch Indego heeft problemen met de Logicut functie.

Geschreven voor: Bosch Indego M 700

De robotmaaier is 5 maanden in mijn bezit. de installatie gaat even goed als andere maaiers. Hij begint goed te maaien maar na een week zie je dat er iets grondig mis is. Ganse gebieden van het gazon worden niet gemaaid, zelfs na 5 volle maaibeurten. Dan mag je je handmaaier bovenhalen en het gazon zelf maaien. De Logicut functie werkt niet. Bosch contacteren helpt niet, ze laten je gewoon stikken. Weg met deze maaier, ik ga een andere kopen (een die wel werkt).

Pluspunten

• goed bouwkwaliteit
  • stil

Minpunten

• Logicut werkt niet
  • Logicut kun je niet uitschakelen
  • Software loopt regelmatig vast
  • Eigenzinnige maaitijden

mvheurck 12-05-2021

Doet zijn werk als je tuin als een biljarttafel erbij ligt.

Geschreven voor: Bosch Indego M 700

Ik heb de Bosch Indego M 700 – Robotmaaier in gebruik. Deze was goed en stevig verpakt. Zodat er tijdens het transport niet veel kan aankomen. Bij het uitpakken kwam ik al op de korte handleiding uit. En deze is goed en verstaanbaar uitgelegd. Ik heb ook op YouTube wat filmpjes bekeken hoe is de Bosch Indego M 700 – Robotmaaier in gebruik moet nemen. Het terrein afbakenen is een hele klus. Die wel wat tijd in beslag neemt. Ook staan er in onze tuin wat punten die moeten afgebakend worden. Zoals een schommel, schuif-af en waspalen. Heb dit mooi kunnen verwerken met de meegeleverde draad en plastieke pennen om deze op zijn plaats te houden. Daarna werd het basis station mee in het gebied gezet. En kon de Bosch Indego M 700 – Robotmaaier zijn terrein al is verkennen. Dit deed hij goed op een paar plaatsen na waar de tuin niet vlak was. Door het gras niet zo mooi recht ligt en aan de hoge kant heeft hij soms wel wat problemen om verder te rijden en staat hij stil in de tuin. Door de grote van de tuin rijdt hij ook niet alles in eens af zodat het in begin raar is en denk je dat er plaatsen vergeten zijn.

Pluspunten

• stil
  • weinig onderhoud

Minpunten

• vlakke tuin

KenKer 08-05-2021

Niet onder de indruk

Geschreven voor: Bosch Indego M 700

De installatie van de Bosch Indego M 700 robotmaaier is een lang en vervelend karwei. De handleiding is over sommige zaken onduidelijk, ze zeggen dat als er objecten in de tuin zijn waar hij omheen moet maaien, je de draad er rond kan spannen. Maar ik heb een boom en een speeltuig in de tuin staan waar hij van mij gerust tegen mag rijden om er dan vervolgens omheen te rijden, nergens in de handleiding staat of dit al dan niet mag, of misschien zelfs schade kan toebrengen aan het toestel. Hij vormt zijn eigen kaart van de tuin, maar ik weet niet of vaste objecten er na verloop van tijd aan toegevoegd worden zodat hij bijvoorbeeld na 10 keer op dezelfde plek iets tegen te komen dit weet en er niet meer tegen gaat rijden. Hij lijkt er voorlopig goed mee om te gaan maar rijdt nog steeds overal tegen. De bescherming tegen optillen is een mooie veligheidsfeature maar als hij tegen een schuine kant aan rijdt denkt hij hierdoor dat hij opgetild wordt, stopt hij maaien en moet hij handmatig weer ingeschakeld worden. Het maaien op zich doet hij goed, maar als je de draad gespannen hebt zoals voorgeschreven in de handleiding (30 cm van de kant) laat hij best wel een brede boord staan.

Pluspunten

• Stil
  • Veilig

Minpunten

• Lange installatietijd
  • Handleiding onduidelijk

Sjeffke04 07-05-2021

Super robot

Geschreven voor: Bosch Indego M 700

We kregen de unieke kans om de Indego 600 te kunnen testen. Een beetje onverwacht zijn we super tevreden over de robotmaaier! Vorig jaar hebben we onze tuin verbouwd, inclusief een mooi strak gazon aangelegd. Tot voor kort maaide we dit met een zitmaaier gezien de hoeveelheid bomen op het gazon waar regelmatig rommel vanaf komt. We waren daarom niet direct overtuigd van het gemak van een robotmaaier.
De installatie is simpel, maar duurt even. Per 75cm moet de lijn vastgeprikt worden met een pinnetje. De lijn kun je ingraven of wachten tot het gras er een beetje overeen groeit. Dat laatste hebben wij gedaan. Paadjes, bloembakken en overige obstakels moet je uitsluiten uit het maaigebied. Als dit klaar is, is het instellen en maaien! Je kunt de maaier instellen binnen een aantal vaste tijdvakken in de week. Het afronden van 1 maaibeurt neemt wel wat tijd in beslag, gelukkig geeft de machine aan hoeveel maaibeurten hij af kan ronden in de tijdvakken die je gekozen hebt.
De Indego 600 beschikt niet over de mogelijkheid om te verbinden met een app. (dan moet je de + variant hebben) echter heb ik dit niet gemist. Je stelt de maaier 1x in en daarna heb je er geen omkijken meer naar.
Het meest fantastische aan deze maaier is dat hij baantjes maait en niet kris kras over het gras heen gaat. Hierdoor krijg je een super strak eindresultaat en dat volledig automatisch. Tevens wijzigt de maaier na elke maaibeurt het maaipatroon. Super blij met dit apparaat en zeer tevreden over het resultaat!

Pluspunten

• Stil
  • Mooi
  • Duidelijke installatie
  • 700m2

Riannetje11 05-05-2021

Niet voor herhaling vatbaar

Geschreven voor: Bosch Indego M 700

Ik zou dit artikel niet aanrader.
Als je de draadjes niet goed in het gras drukt, dan maait hij de draadjes gewoon door. hierdoor moet je alles weer opnieuw instellen.
Ook pakt hij stoepjes niet goed en geeft hij vaak een foutmelding.

Het valt wel mee hoeveel werk het is om het te installeren, maar één hand grasmaaien is net zo prima

Pluspunten

• Makkelijk te installeren
  • Mooi uiterlijk

Minpunten

• Maait zijn eigen draad door
  • Pakt stoepjes niet mee
  • Onduidelijk soms

b**************@l******** 04-05-2021

Handige tuinhulp

Geschreven voor: Bosch Indego M 700

Goede robotmaaier maar de installatie heeft me enorm veel tijd en moeite gekost.
Na installatie rijdt de robotmaaier een rondje om de gazon in kaart te brengen en een ideaal maaitraject te vormen. Hij maait in parallele banen met echt wel een knap resultaat.
In het begin wel problemen gehad dat de maaier niet spontaan in het basisstation kon rijden, waardoor we de bedradingen weer opnieuw hebben moeten leggen.

Wat ik positief vind is dat er een diefstal beveiliging opstaat dmv een pincode.

Qua design ziet hij er ook prima en compact uit.

Pluspunten

• compact
  • maait goed

Minpunten

• installatie

PJ 03-05-2021

Goed maairesultaat en handig in gebruik

Geschreven voor: Bosch Indego M 700

Het viel mij op dat er bij een mooi gazon altijd robotmaaiers rijden. Met een tuin van 500m2 wil ik zelf ook graag zo een mooie grasmat dus besloot ik de proef op de som te nemen. De installatie spreekt niet voor zich. Het is even uitzoeken hoe het draad gespannen worden dat aangeeft waar de robotmaaier mag maaien en waar niet. Dit is een tijdrovende klus. Ik was een hele middag bezig. Hou er goed rekening mee dat het draad vlak gespannen is en gebruik bij kuilen extra grondpennen zodat het goed strak ligt en robotmaaier niet je draad doorsnijd. Na een paar uur werk kon ik gaan maaien. Het instellen is een fluitje van een cent. De robotmaaier beschikt over LogiCut en berekend dus zelf hoe het moet maaien en zorgt voor snellere maairesultaten. Je ziet geen lijnen in je gazon. De maaier laat het gras vallen tussen je gazon als bemesting en neemt de randjes ook goed mee. Dit zorgt voor een prachtig resultaat. De maaier is ook beveiligd tegen optillen en met een pincode zodat hij ook echt in je tuin blijft staan en niet wordt "geleend" door andere. Het is even doorbijten om te installeren en uit te zoeken hoe dit moet maar daarna puk je er de vruchten van.

Pluspunten

• Goed maairesultaat
  • LogiCut
  • Mulchsysteem
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Lastige en tijdrovende installatie

Bart 01-05-2021

Maait goed, installatie is minder

Geschreven voor: Bosch Indego M 700

Het valt mij wat tegen. Ik vind het veel geld en met name de zijkanten worden niet goed gemaaid. Installatie komt zeer precies. Enige oneffenheid en hij komt niet in de lader. Goeie kalenderfunctie. Hij maait verder goed, alles binnen het vak wordt verder geraakt.

Pluspunten

• Kalenderfunctie
  • Maait goed

Minpunten

• Installatie heel precies
  • Zijkant maait hij niet mooi

Angels 30-04-2021

Kan beter

Geschreven voor: Bosch Indego M 700

Ik schrok me een ongeluk toen ik de verpakking openmaakte. Ik dacht dat het net zoiets zou zijn als een robotstofzuiger die vrijwel direct plug and Play is.
Bij deze maaier moet je een soort netwerk van snoeren in je tuin aanleggen. Het aanleggen kost veel tijd en in mijn geval lag het ook niet in 1 x goed. Wat ook een nadeel is dat het station op het gras moet staan dat betekent dus dat je daar ook stroom niet hebben. Eenmaal geïnstalleerd maait hij met weinig geluid. Het is heerlijk dat je niet zelf elke week hoeft te maaien. Wat ik wel jammer vind is dat er geen app bij zit. Af en toe raakt hij in de war en mist hij de kanten. Kortom het is een goed apparaat maar er is zeker ruimte voor verbetering

Pluspunten

• Weinig geluid
  • Maait behoorlijk goed

Minpunten

• Geen app
  • Aanleg kost veel tijd

mrlmcmr 29-04-2021

Geruisloos en zonder moeite maaien

Geschreven voor: Bosch Indego M 700

Wat fijn een robotmaaier die offline werkt. Na het uitzetten van het parcours is de robotmaaier snel ingesteld. Het uitzetten van het draad met de pins is het meeste werk, gelukkig is dit eenmalig. Het instellen gaat zoals gezegd eenvoudig en de robotmaaier komt na het maken van een tuinkaart zelf met een voorstel. Dan is de kalender in te voeren en doet de maaier zelf zijn werk, tenminste als het onder stroom blijft staan. Het snoer is lang genoeg om van het stopcontact het laadstation te bereiken. De maaier maait expres kriskras. Ik mis mijn lange rechte gemaaide banen wel. De millimetertjes gras blijven liggen en mulchen gelijk het grasveld, dit zonder het te verstikken. Ook dat is een vorm van duurzaamheid. De robotmaaier maakt opvallend weinig geluid, een stofzuiger maakt aanzienlijk meer herrie. Laat staan een benzinemaaier

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • niet snel gestoord

Minpunten

• kriskras maaien

Marga 29-04-2021

Leuke grasmaaier, welke simpel is in gebruik.

Geschreven voor: Bosch Indego M 700

Leuke grasmaaier simpel in gebruik

Het maaien werkt perfect! Maar voor je alles goed hebt.. het basisstation moet vlak staan en recht voor de draad, langs borders 30cm afstand tegels 5cm.. om bomen, trampolines, speelhuisjes moeten overal draden om heen geleid worden. Maar als het eenmaal werkt is het een mooi simpel apparaat. Het is jammer dat het basisstation op het gras moet staan.

Pluspunten

Maait mooie banen,

Minpunten

lastige installatie, af en toe de weg kwijt, gedoe met de draden langs het gras en andere bomen e.d.

Pluspunten

• maait mooie banen, recht
  • Je kunt hem instellen op vaste tijden

Minpunten

• lastige installatie
  • af en toe de weg kwijt

Sander 28-04-2021

Enkele foutjes

Geschreven voor: Bosch Indego M 700

Vorig jaar onze tuin onder architectuur laten aanleggen en dan kan een robotmaaier ook niet ontbreken, of toch wel?
De start ging niet soepel. De maaier maakte het rondje niet af, ging niet naar het laadstation en heeft zelfs door de draad gemaaid. Momenteel hebben wij hem twee weken in bezit en gaat het steeds beter. We moeten alleen nog even kijken hoe we de voortuin erbij kunnen betrekken en hoe we de maaier optimaal kunnen instellen. De maaier slaat soms wat gras over en beland nog wel eens buiten de draad in de border. Wordt vervolgd...

Titty44 27-04-2021

Bosh indigo m700 robotmaaier

Geschreven voor: Bosch Indego M 700

Je krijgt er een goede handleiding bij of je kan online een filmpje bekijken. Je kan het beste met twee de draad leggen. Een maal de draad gelegd en aangesloten kan je de maaier instellen dit gaat gemakkelijk. Eerste gebruik ging goed. Had de maaier ingesteld twee dagen de week. Je moet echt zien dat er niks van takken op de gazon ligt. Soms rijd hij niet goed in oplaadstation. Is handig je kan intussen andere dingen doen.

LT74 25-04-2021

Handig hulpje, eens ingesteld

Geschreven voor: Bosch Indego M 700

Deze robot maaier test ik nu 3 weken.
Hij zit compact verpakt. De doos bevat een basisstation, de robotmaaier, een veiligheidssleutel, bevestigingskabel 175m, bevestigingsnagels en kabelverbinders.
Ook een gebruiksaanwijzing zit in de doos, al maakt deze me niet veel wijzer. Ik zoch een filmpje om alles te verduidelijken. De installatie neemt heel wat tijd in beslag. Daar ik deze mag testen, bevestig ik de draad bovenop het gazon ipv hem te verwerken in de grond. Eerst werd het basisstation geplaatst en de accu opgeladen. Er goed opletten dat het basisstation goed vlak geplaatst staat en de draad mooi vlak ligt, zonder putjes en mooi recht. Geen makkelijke klus, want wie heeft er nu een mooi vlak gazon? De draad leggen volgens vooraf bepaalde traject. Laat bij begin en retour een grote lus draad om beschadigingen in de draad goed te kunnen herstellen. Op de 3 weken test, gebeurde dit bij mij meermaals. Bade nodige instellingen op het display uitgevoerd te hebben, gaat de indigo aan de slag. Eerst verkent hij het hele traject. Meermaals snijdt hij de draad door, daar waar het grasveld oneven is. Op het displays staat' geen signaal'. Uitzoeken dus hoe het verder moet. Uiteindelijk stroomdraad aan het basisstation enkele seconden afgekoppeld en opnieuw aangekoppeld en code opnieuw ingebracht en dit blijkt te werken. Nu toekijken hoe hij verder zijn werk doet.
Hij doet een hele dag over 1 maaibeurt, als de accu leeg is rijdt hij zelf naar het basisstation om verder te maaien. Eens geïnstalleerd, doet hij zijn werk goed en heeft een mooi maairesultaaat.

Pluspunten

• Mooi maairesultaat

Minpunten

• Meegeleverde handleiding is onduidelijk,. .
  • Alleen voor vlakke grasvelden
  • Geen app

Ri2020 24-04-2021

Teleurstellend

Geschreven voor: Bosch Indego M 700

Keek hoopvol uit naar dit product maar moet zeggen dat ik toch wel teleurgesteld ben...!
Het plaatsen van de draad rondom de tuin is al een huzarenstukje en zeker als je hem 10keer moet verleggen omdat de robot niet doet wat je ervan verwacht. (Dus niet meteen ingraven maar eerst paar testrondjes doen)
Eenmaal hij vertrekt ben je nog hoopvol maar nadien kom je bedrogen uit...je moet erachter aan om de kantjes proper te maken en/of je moet hem weer ergens opweg helpen...
Eens hij ergens een obstakel tegen gekomen is of hij is zijne weg weer kwijt duurt het eeuwen voor hij terug herstart...hij rijdt een minuut of 10 rond in de tuin om em dan vervolgens toch te moeten gaan oprapen...
Hij laat enorm veel stukken gras staan en maaien is ook niet zijn sterkste kant.
Kortom bezin eer je begint met een gewone grasmaaier doe je het zelf en van de eerste keer goed.
Dit is zo teleurstellend en daarbij komt ook nog eens dat de prijs belachelijk duur is!
Moest jouw tuin zo vlak zijn als een biljarttafel en geen obstakels bevatten dan kan je mss iets meedoen maar dan nog...

Minpunten

• Plaats bepaling slecht
  • De draad spannen...
  • Laat veel stukken staan