Thule FreeRide 532 - Reviews

Laadvermogen
17 kg

fm0099 14-08-2015 Product jaar of meer in bezit

4,3
Eenmaal afgesteld, snel en gemakkelijk in gebruik.

Voor de vakantie gebruik Ik er vijf: 2 op het dak van de auto en 3 op de bagage aanhangwagen.
Deze zijn al vaker gebruikt. Door het gebruik is de kunststof beschermlaag aan de binnenkant van de klem een beetje gesleten. Na een rit kan door het hobbelen en bewegen van de auto de lak wegschuren op de fiets. Bij het vastzetten/klemmen van de fiets in de drager plaats ik nu een extra stuk rubber als bescherming tussen de klem en de fiets.

Afgelopen zomer in Italië op vakantie geweest. Hier is de kwaliteit van de autoweg minder en stuitert de aanhangwagen met drie fietsen meer dan op normale autowegen. Ik weet zeker dat ik de fietsen in de klemmen goed vastgemaakt had en toch door het hobbelen van de kar is 2keer een fiets uit de klem losgeschoten – levensgevaarlijk. Gelukkig is de fiets met de wielklemmen op de bagagewagen vast blijven zitten. In de toekomst gebruik ik spanbandjes of tie-raps voor het extra vastbinden bij de klem zodat de fiets hier niet meer uit kan “hobbelen”. !!!

mediafreak123 22-05-2011 Product maand in bezit

eenvoudig, goedkope en degelijke fietsdrager, nieuw model 2011. ik heb er twee voor de racefiets en onder het rijden 120km/u hoor je wel wat geruis maar dat is normaal. je kunt er drie op het dak kwijt. bevestiging van de drager is eenvoudig, de eerste keer wel iets meer werk omdat je hem eenmalig goed moet afstellen. daarna klikkerdeklak. bevestiging van de fiets op de dakdrager is echt nog geen 20sec werk! prijs-kwaliteit prima. gekocht via sportiek.nl was het goedkoopst.

Bas Terwee 20-05-2011 Product paar dagen in bezit

Heb het product een aantal dagen in mijn bezit, en heb hem één keer kunnen gebruiken dus zal even kort mijn bevinden opschrijven.

De bevestiging op het voertuig is wat mij betreft zeer goed. Ook zitten er twee kleine sloten op de drager die ervoor zorgen dat ik in ieder geval met een gerust hard bij een benzinepomp kan stoppen, zonder dat ik bang ben dat mijn dure racefiets gejat wordt. Enige puntje van kritiek vond ik de bijgeleverde handleiding. Het was voor mij de eerste keer nog best wel puzzelen, maar toen alles eenmaal zat was het bij de tweede drager al stukken eenvoudiger!

Als ik kijk naar de bevestiging van de fiets op de drager, ben ik gewoon tevreden. Voor de wielen zit er een slim systeem, twijfel alleen een beetje over de bevestiging van het frame. Het zit zo vast als een huis, dus daar maak ik me geen zorgen om! Ben alleen een beetje bang dat het harde plastic eventueel krasjes achter kan laten op het frame, alleen heb ik het product daarvoor te kort in mijn bezit.

Voor een goede indruk wat betreft de degelijkheid heb ik het product ook nog te kort in mijn bezit. Daar moet ik alleen wel bij zeggen dat ik een erg goede eerste indruk heb over de gebruikte materialen.