• JAN 2022
Bekijk 1 andere uitvoering
Voeg toe aan vergelijker Prijs volgen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips EP2220 zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,2

y**s@g**l.com 02-04-2022

Prima automatische bonen koffiemachine

Geschreven voor: Philips EP2220 zwart

Prima machine, zeker voor de prijs. Koffie smaakt heerlijk en onderhoud is prima te doen. Heb nog geen echte nadelen kunnen vinden en heb de machine nu al ruim 10 maanden. Wordt dagelijks veel gebruikt door meerdere mensen en bevalt ieder prima.
Wekelijks onderhoud is wel aan te raden on alles goed hygiënisch te houden, maar dat zal voor ieder apparaat gelden.

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Makkelijk in onderhoud

b**s@c**s.nl 10-02-2022

Probleem met klassieke melkopschuimer

Geschreven voor: Philips EP2220 zwart

Apparaat inmiddels ruim een jaar in gebruik, en er heeft zich een problerm ontwikkeld m.b.t. de "klassieke melkopschuimer". Terwijl deze aanvankelijk perfekt werkte was dat op een gegeven moment voorbij... nu is het een loterij, de ene keer doet ie het leuk, andere keer lijkt het nergens naar. Als pijpje & houder in de afwasmachine zijn geweest doet ie het zowiezo anderhalve dag helemaal niet, daarna werkt hij een dag prima en daarna begint de loterij weer. Pijpje wordt na ieder gebruik schoongeveegd, en af en toe nog extra schoongespoeld... maakt allemaal niet uit.
Zijn er nog meer bezitters van dit apparaat die dit euvel kennen?

Pluspunten

• Goede koffie
  • Over het algemeen gemakkelijk gebruik

Minpunten

• Probleem met melkopschuimer

BartDoets 23-12-2021

Opschuimprobleem

Geschreven voor: Philips EP2220 zwart

Apparaat nu plm. 16 maanden in gebruik. Reden van deze aanvulling: het stoompijpje werkt soms wel, soms niet... we hebben van alles geprobeerd maar er lijkt niets dat de werking consistent beïnvloedt: vaker reinigen of juist niet, op andere manier reinigen, andere melk... als iemand een goede tip heeft??
Voor de rest werkt het ding naar behoren, ondanks eigen opvattingen van fabrieksvoorschriften.

Pluspunten

• Goede koffie

Minpunten

• Onderhoud best wel gedoe

j**r@z**o.nl 25-11-2021

Slecht product

Geschreven voor: Philips EP2220 zwart

Een machine die binnen 3 maanden na aankoop al kapot is kan ik geen goed cijfer geven. Machine is opgestuurd na Consumer contact Center ter reparatie en daar zijn maar liefst 5 onderdelen vervangen. Erg snel voor een machine van 3 maanden oud. De reparatie was dermate slecht uitgevoerd met als resultaat dat de machine voor de 2de keer naar Contact Center is opgestuurd met dezelfde klacht.
Het vervelende is dat je voor de 2de keer om het hand zit. Geen 2de koffiemachine aanwezig dus weer aan de oploskoffie. Zeker dit Philips product niet aan te raden.

Pluspunten

Minpunten

• Werkt niet
  • Maakt veel lawaai

Lucasenfloris 20-11-2021

2 kopjes koffie tegelijk zetten met cupjes- machine

Geschreven voor: Philips EP2220 zwart

Na een paar weken gebruik gemaakt te hebben van de nieuwe L’or Barista koffiecupmachine zijn wij erg tevreden.
Hij werd stevig verpakt geleverd met een proeverijtje aan koffiesmaken.
Zodat je gelijk wat smaken en functies uit kunt proberen. Altijd leuk.
Mijn eerste eerste indruk van het apparaat is dat het een mooi Matt zwart design is, met gouden accenten wat een luxe uiterlijk geeft en niet misstaat in de keuken.
Hij neemt wel iets meer ruimte in dan ons vorige cupjes koffiezetapparaat maar daarentegen past er meer water in het reservoir dan ons eerdere apparaat wat minder regelmatig bijvullen betekend.
Het bedieningspaneel spreekt voor zich: 3 knopjes naast elkaar bovenop de machine voor espresso, ristretto& lungo. En in tegenstelling tot ons vorige koffiezetapparaat heeft hij geen lange opwarmtijd maar kan de koffie binnen een paar seconden al pruttelen&de koffie is wel gewoon goed warm.
Cupjes laden is erg makkelijk: je trekt de hendel naar boven en het cupje past dan in de lader.
Wat erg handig is is dat het apparaat zelf herkend of er een klein of jumbo cupje geladen is& daarop de watertoevoer aanpast. 25ml/ 2x 25 ml
40 ml/ 2x 40 ml of 80 ml
1x
110 ml/ 2x 110 ml
Wat ik uitermate handig vind -en dat is volgens mij vrij uniek met een cupjes machine- dat je 2 kopjes tegelijk kunt zetten. Handig met visite.
De L’or koffie vinden wij van prima kwaliteit& zowel de kleine als de jumbo cupjes hebben een heerlijk rijke volle koffiesmaak.
Met de jumbo grand cupjes kun je zelfs werkelijk heerlijke filterkoffie zetten. (Aanrader voor de ochtend!)Hiermee kun je een lungo zetten. Normaal drink ik altijd 2 latte machiato in de ochtend maar nu hoef ik maar 1x koffie te zetten! Ik moest heel even zoeken hoe ik de cupjes uit het opvangbakje moest halen maar als je het lekbakje wegschuift ging het opvangbakje heel makkelijk los.

Kortom ik ben uitermate tevreden over deze aankoop: veel verschillende functies zijn er te kiezen&goede kwaliteit koffie voor een leuke prijs!

Pluspunten

• Zet 2 kopjes koffie tegelijk
  • Apparaat stelt af op kleine/grote cup

t**k@o**k.com 27-08-2021

Goede prijs/kwaliteit verhouding

Geschreven voor: Philips EP2220 zwart

Mooie compacte machine , eenvoudige bediening en hele lekkere koffie.
De eerste paar kopjes moeten echt op smaak komen, na een paar keer is het super. Dit staat ook in de gebruksaanwijzing

Er zijn meerdere opmerkingen over het "lawaai" van het malen.... Hij is niet stil inderdaad, maar oorverdovend is het ook niet. Malen maakt nu eenmaal geluid.

En dit is geen Espresso apparaat van 1500 euro, die waarschijnlijk wel wat minder geluid maakt

Pluspunten

• compact
  • goed gebouwd, daardoor eenvoudig schoon te maken
  • precies in te stellen naar smaak

Minpunten

• bonenreservoir had iets groter mogen zijn
  • waterfilter vind ik aardig aan de prijs

h**e@j**h.nl 27-07-2021

Slecht apparaat

Geschreven voor: Philips EP2220 zwart

January deze machine gekocht, february al stuk, na 1 keer het schuim systeem te gebruiken deed deze het al niet meer, laten repareren en na 2 weken weer stuk, nu omgeruild.
Was onze 2e Philips al, de eerst was na 2 jaar al stuk, voor nu geen Philips weer.
Ik beveel dit apparaat zeker niet aan.

Minpunten

• Snel stuk
  • Koffie niet heel warm
  • Melk opschuimer werkt niet naar behoren

Cor en Marja 04-06-2021

Philips EP2220

Geschreven voor: Philips EP2220 zwart

Goede ervaring bij anderen nu 1 jaar in het bezit en vanaf het begin al drama. Altijd netjes onderhouden maar geeft geen koffie meer nu. Triest van zo'n duur apperaat dat net een jaar mee gaat. Enkele reis kliko.
Voor mij dit type nooit weer.

Pluspunten

• Mooie vormgeving

Minpunten

• Veel lawaai
  • Na 1 jaar overleden

a**a@d**s.nl 05-05-2021

Niet kopen!

Geschreven voor: Philips EP2220 zwart

Niet kopen. Binnen een jaar loopt er meer koffie in de opvangbak dan in je kopje. Ik ben een perfectionist qua onderhoud. Maakt niks uit. Het is een drama van een apparaat. Philips, je weet het eigenlijk van te voren al. Niet kopen mensen. Echt niet.

Pluspunten

• Prima koffie, zolang het werkt!

Minpunten

• Slechte kwaliteit
  • Veel te snel stuk! 59% binnen een jaar!

Hijme Stoffels 24-04-2021

Compact apparaat, lekkere koffie.

Geschreven voor: Philips EP2220 zwart

Tien jaar lang heb ik naar tevredenheid een vorige versie van dit apparaat gebruikt en kan nu vaststellen dat het nieuwere model niet alleen goedkoper is maar ook handiger en vooral compacter. De lekbak en opvangbakken voor de koffieprut zijn nu min of meer geïntegreerd. Dat is makkelijk met schoonmaken. De bediening is, als je het eenmaal door hebt, eenvoudig. Al ben ik geen fan van tiptoetsen.
En het belangrijkste: de koffie is lekker.

Pluspunten

• Compact
  • Makkelijk schoonmaken
  • Lekkere koffie
  • Eenvoudige bediening, lees de gebruiksaanwijzing!

Minpunten

• Tiptoetsen, ik voel graag een klik.

Bart Doets 21-07-2020

Lekkere koffie

Geschreven voor: Philips EP2220 zwart

Apparaat in de aanbieding bij AH gekocht en nu een aantal weken in gebruik. De koffie is zonder meer lekker, ook de cappuccino! En dat-ie twee koppen tegelijk doet is erg prettig.
Wel verwacht de handleiding dat je regelmatig het nodige onderhoudswerk doet, zoals afspoelen van de maalunit en smeren van bepaalde delen. Het webadres dat de handleiding gaf om de speciale Philips ontkalker te kopen (die zeer prijzig is!) stuurde mij de krochten van internet in dus heb maar iets van HG gekocht en dat ging ook. Ik heb besloten geen AquaClean te gaan gebruiken (als je in een gebied woont met veel kalk in het water beter wél) dus ik weet niet of dat gemakkelijker te kopen is.

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • verschillende koffiesoorten
  • maling, sterkte en hoeveelheid aan te passen
  • Twee koppen tegelijk

Minpunten

• Onderhoud volgens gebruiksaanwijzing gedoe
  • Ontkalkproduct niet te vinden op Philips site

Sabrina S 18-12-2019

Heerlijke Profi koffie

Geschreven voor: Philips EP2220 zwart

Ik heb net een kindje gekregen en daardoor heel veel kraambezoek om te ontvangen. het is nu heel makkelijk om mensen zelf hun eigen koffie te laten maken in het koffie apparaat zonder dat het voelt alsof ik een slechte gastvrouw ben. Iedereen vind het echt een ervaring om zelf offie te zetten die er erg professioneel uitziet. Het was geen probeelm om het apparaat zelf te installeren, dat ging echt in ene paar minuten. Wel neemt hij nu een groot deel van mijn keuken in beslag. dat is wel een beetje jammer. Iets kleiner was fijn geweest. De koffie wordt goed gemalen en de smaak van de koffie is goed, Het stoompijpje werkt ook heel goed. En de espresso kan je perfect afstellen. Ik ben fan!

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Koffie
  • Melkopschuimer

Minpunten

• Groot

Essie13 16-12-2019

Fijn en handig espressoapparaat in het gebruik

Geschreven voor: Philips EP2220 zwart

Nadat ik de handleiding had doorgenomen ben ik aan de slag gegaan met het apparaat. Het is even uitvinden waar alle knopjes en bakjes en filters geplaatst moeten worden, maar staat goed omschreven gelukkig. Hierna alle smaken wel gemaakt, espresso, latte machiato, ameticano. Allemaal heerlijk en het wijst voor zich.
Ik ben zeer tevreden over het apparaat. Het enige minpuntje is dat als je niet in de gaten hebt dat de bonen een eind op zijn je weleens een heel slap kopje koffie kan treffen.

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Veel variatie
  • Handig in gebruik

Minpunten

• Watertank vrij klein
  • Maakt veel lawaai

Wendyyyyyy 29-11-2019

Ik ben tevreden.

Geschreven voor: Philips EP2220 zwart

Wat ik goed vind aan dit apparaat is dat er zowel bonen als gemalen koffie in kan, je kan instellen of hij grof of fijn maalt,helemaal instelbaar .
De aquaclean in het grote waterreservoir vind ik fijn tegen kalk.
Er is ook een heet water optie voor de thee!!
Hij is eenvoudig te bedienen en slaat de instellingen op.
Melkopschuimen gaat simpel en is makkelijk schoon te maken.
Hij maakt wat lawaai tijdens het maken van de bonen maar dat doen volgens mij alle boonmaalapparaten.
De koffie is erg lekker,dat ligt waarschijnlijk ook deels aan welke bonen je koopt.

• Grof/fijn malen instelbaar
  • Heet water functie
  • Bonen en gemalen koffie optie
  • Aquaclean tegen kalk

Minpunten

• Lawaaierig tijdens het malen