Philips EP2220 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 9 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips EP2220 zwart op Kieskeurig.be.

6,1

Essie13 16-12-2019

Fijn en handig espressoapparaat in het gebruik

Geschreven voor: Philips EP2220 zwart

Nadat ik de handleiding had doorgenomen ben ik aan de slag gegaan met het apparaat. Het is even uitvinden waar alle knopjes en bakjes en filters geplaatst moeten worden, maar staat goed omschreven gelukkig. Hierna alle smaken wel gemaakt, espresso, latte machiato, ameticano. Allemaal heerlijk en het wijst voor zich.
Ik ben zeer tevreden over het apparaat. Het enige minpuntje is dat als je niet in de gaten hebt dat de bonen een eind op zijn je weleens een heel slap kopje koffie kan treffen.

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Veel variatie
  • Handig in gebruik

Minpunten

• Watertank vrij klein
  • Maakt veel lawaai

Wendyyyyyy 29-11-2019

Ik ben tevreden.

Geschreven voor: Philips EP2220 zwart

Wat ik goed vind aan dit apparaat is dat er zowel bonen als gemalen koffie in kan, je kan instellen of hij grof of fijn maalt,helemaal instelbaar .
De aquaclean in het grote waterreservoir vind ik fijn tegen kalk.
Er is ook een heet water optie voor de thee!!
Hij is eenvoudig te bedienen en slaat de instellingen op.
Melkopschuimen gaat simpel en is makkelijk schoon te maken.
Hij maakt wat lawaai tijdens het maken van de bonen maar dat doen volgens mij alle boonmaalapparaten.
De koffie is erg lekker,dat ligt waarschijnlijk ook deels aan welke bonen je koopt.

• Grof/fijn malen instelbaar
  • Heet water functie
  • Bonen en gemalen koffie optie
  • Aquaclean tegen kalk

Minpunten

• Lawaaierig tijdens het malen

a**a@d**s.nl 05-05-2021

Niet kopen!

Geschreven voor: Philips EP2220 zwart

Niet kopen. Binnen een jaar loopt er meer koffie in de opvangbak dan in je kopje. Ik ben een perfectionist qua onderhoud. Maakt niks uit. Het is een drama van een apparaat. Philips, je weet het eigenlijk van te voren al. Niet kopen mensen. Echt niet.

Pluspunten

• Prima koffie, zolang het werkt!

Minpunten

• Slechte kwaliteit
  • Veel te snel stuk! 59% binnen een jaar!

Sabrina S 18-12-2019

Heerlijke Profi koffie

Geschreven voor: Philips EP2220 zwart

Ik heb net een kindje gekregen en daardoor heel veel kraambezoek om te ontvangen. het is nu heel makkelijk om mensen zelf hun eigen koffie te laten maken in het koffie apparaat zonder dat het voelt alsof ik een slechte gastvrouw ben. Iedereen vind het echt een ervaring om zelf offie te zetten die er erg professioneel uitziet. Het was geen probeelm om het apparaat zelf te installeren, dat ging echt in ene paar minuten. Wel neemt hij nu een groot deel van mijn keuken in beslag. dat is wel een beetje jammer. Iets kleiner was fijn geweest. De koffie wordt goed gemalen en de smaak van de koffie is goed, Het stoompijpje werkt ook heel goed. En de espresso kan je perfect afstellen. Ik ben fan!

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Koffie
  • Melkopschuimer

Minpunten

• Groot

Bart Doets 21-07-2020

Lekkere koffie

Geschreven voor: Philips EP2220 zwart

Apparaat in de aanbieding bij AH gekocht en nu een aantal weken in gebruik. De koffie is zonder meer lekker, ook de cappuccino! En dat-ie twee koppen tegelijk doet is erg prettig.
Wel verwacht de handleiding dat je regelmatig het nodige onderhoudswerk doet, zoals afspoelen van de maalunit en smeren van bepaalde delen. Het webadres dat de handleiding gaf om de speciale Philips ontkalker te kopen (die zeer prijzig is!) stuurde mij de krochten van internet in dus heb maar iets van HG gekocht en dat ging ook. Ik heb besloten geen AquaClean te gaan gebruiken (als je in een gebied woont met veel kalk in het water beter wél) dus ik weet niet of dat gemakkelijker te kopen is.

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • verschillende koffiesoorten
  • maling, sterkte en hoeveelheid aan te passen
  • Twee koppen tegelijk

Minpunten

• Onderhoud volgens gebruiksaanwijzing gedoe
  • Ontkalkproduct niet te vinden op Philips site

h**e@j**h.nl 27-07-2021

Slecht apparaat

Geschreven voor: Philips EP2220 zwart

January deze machine gekocht, february al stuk, na 1 keer het schuim systeem te gebruiken deed deze het al niet meer, laten repareren en na 2 weken weer stuk, nu omgeruild.
Was onze 2e Philips al, de eerst was na 2 jaar al stuk, voor nu geen Philips weer.
Ik beveel dit apparaat zeker niet aan.

Minpunten

• Snel stuk
  • Koffie niet heel warm
  • Melk opschuimer werkt niet naar behoren

Cor en Marja 04-06-2021

Philips EP2220

Geschreven voor: Philips EP2220 zwart

Goede ervaring bij anderen nu 1 jaar in het bezit en vanaf het begin al drama. Altijd netjes onderhouden maar geeft geen koffie meer nu. Triest van zo'n duur apperaat dat net een jaar mee gaat. Enkele reis kliko.
Voor mij dit type nooit weer.

Pluspunten

• Mooie vormgeving

Minpunten

• Veel lawaai
  • Na 1 jaar overleden

Hijme Stoffels 24-04-2021

Compact apparaat, lekkere koffie.

Geschreven voor: Philips EP2220 zwart

Tien jaar lang heb ik naar tevredenheid een vorige versie van dit apparaat gebruikt en kan nu vaststellen dat het nieuwere model niet alleen goedkoper is maar ook handiger en vooral compacter. De lekbak en opvangbakken voor de koffieprut zijn nu min of meer geïntegreerd. Dat is makkelijk met schoonmaken. De bediening is, als je het eenmaal door hebt, eenvoudig. Al ben ik geen fan van tiptoetsen.
En het belangrijkste: de koffie is lekker.

Pluspunten

• Compact
  • Makkelijk schoonmaken
  • Lekkere koffie
  • Eenvoudige bediening, lees de gebruiksaanwijzing!

Minpunten

• Tiptoetsen, ik voel graag een klik.

Joop jazz 21-09-2021

Enorm blij mee

Geschreven voor: Philips EP2220 zwart

Na veel overleg toch voor deze Philips gekozen, na heel veel Nespresso jaren.
Een geweldig apparaat.

Mohamed1 20-09-2021

Tevreden

Geschreven voor: Philips EP2220 zwart

De koffie is heerlijk! Soms te heet maar beetje afkoelen geen probleem. Water moet je wel bijvullen maar dat is logisch als je al wat koppen op hebt. Je kan genoeg kopjes zetten zonder water bij te vullen

Mignon 20-09-2021

Erg fijn apparaat!

Geschreven voor: Philips EP2220 zwart

Apparaat is makkelijk in gebruik en zet heerlijke koffie. Goed schoon te houden en geeft op tijd aan wanneer er iets moet gebeuren (bak legen, water bijvullen, etc.). Dus erg tevreden mee.

Ndalen 17-09-2021

Geweldig apparaat, heerlijke koffie

Geschreven voor: Philips EP2220 zwart

Het apparaat is eenvoudig te bedienen, de koffie is heerlijk. Over de andere mogelijkheden weet ik niets, wij gebruiken het apparaat alleen voor espresso.
Enige nadeel: 2 kopjes tegelijk maken is in feite automatisch 2 keer 1 kopje achter elkaar.

michael almelo 17-09-2021

slechte kwaliteit voor dat geld

Geschreven voor: Philips EP2220 zwart

koffie machine geeft steeds verschillende hoeveel heden koffie
geen sensor zo dat je weet waneer bonen bij gevuld moeten worden
afval bak geef regelmatig aan dat die vol zit terwijl dit niet zo is
en de bediening werkt ook niet helemaal soepeltjes regelmatig werkt het bedieningspaneel niet
en dit allemaal in een maand tijd van gebruik
na kijken door philips kan wel ben je wel je koffie machine paar weken kwijt
al met al voor zo veel geld waardeloos

Juno en Tess 15-09-2021

Heel slecht

Geschreven voor: Philips EP2220 zwart

1e reparatie, gereedschap lampje branden, retour gezonde.
2e reparatie, lekte als een gek. retour gezonde.
Werkt weer niet naar behoren, er komt steeds minder koffie uit, espresso knop reageert niet meer. Ik ben er helemaal klaar mee. Jaren lang Saeco gehad nooit problemen. Ik heb er genoeg van.

RIRIMAGIC 12-09-2021

Très contente de mon achat

Geschreven voor: Philips EP2220 zwart

Je cherchais une machine qui pouvait me faire mon café sans utiliser de capsules car niveau écologique c'est pas top. Cette machine vous permet d'utiliser le café moulu et en grains, de faire du thé et génère de la vapeur.

Nicophilipsfan 28-08-2021

Zeer goed

Geschreven voor: Philips EP2220 zwart

Zeer goede koffiemachine, enkel voor gemalen koffie lukt het niet altijd even goed. En verder maakt hij wel veel lawaai als het gemalen wordt.

t**k@o**k.com 27-08-2021

Goede prijs/kwaliteit verhouding

Geschreven voor: Philips EP2220 zwart

Mooie compacte machine , eenvoudige bediening en hele lekkere koffie.
De eerste paar kopjes moeten echt op smaak komen, na een paar keer is het super. Dit staat ook in de gebruksaanwijzing

Er zijn meerdere opmerkingen over het "lawaai" van het malen.... Hij is niet stil inderdaad, maar oorverdovend is het ook niet. Malen maakt nu eenmaal geluid.

En dit is geen Espresso apparaat van 1500 euro, die waarschijnlijk wel wat minder geluid maakt

Pluspunten

• compact
  • goed gebouwd, daardoor eenvoudig schoon te maken
  • precies in te stellen naar smaak

Minpunten

• bonenreservoir had iets groter mogen zijn
  • waterfilter vind ik aardig aan de prijs

Growar 27-08-2021

Goed, maar rumoerig

Geschreven voor: Philips EP2220 zwart

Het apparaat zet lekkere koffie, maar produceert veel geluid. Mijn vorige machine was beduidend stiller. Ken 2 anderen die dezelfde machine hebben, heb het idee dat die minder geluid produceren.

Anoniem 21-08-2021

Geweldige koffie machine

Geschreven voor: Philips EP2220 zwart

Geen spijt van onze keus met dit prachtig apparaat,beveel het aan als Uw een heerlijke espresso wilt ..top

DannyDG 21-08-2021

heerlijk aroma

Geschreven voor: Philips EP2220 zwart

Opstaan met de geur van verse koffie ! Zeer gemakkelijk in gebruik. Je voelt je (bijna) een echte barista. Waterfilters mochten wel ietsje langer meegaan.