Siemens EQ500 Integral TQ505R09

Netfrequentie
50 Hz
Type/soort
koffiezetter

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 19 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens EQ500 Integral TQ505R09 op Kieskeurig.be.

Mikdju 12-01-2020

Mooi desgin en eenvoudige bediening

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ505R09

Deze koffiemachine is een fraaie blikvanger in de keuken. Wat hem uniek maakt, is de mogelijkheid om voor ieder gezinslid 'koffie op maat' te maken: Ik houdt van een sterke espresso, mijn vrouw houd het graag bij een latte. Dat kun je per persoon instellen, inclusief de hoeveelheid koffie (grote bak, klein kopje) zodat je altijd je favoriete hoeveelheid koffie krijgt. De melk kun je eenvoudig toevoegen en in de koelkast bewaren. Hij is eenvoudig in gebruik, relatief stil en snel opgewarmd.

• Eenvoudig bediening en stil
  • Lekkere koffie
  • Temperatuur goed in te stellen
  • Voldoende inhoud watertank

Minpunten

• Geen verlichting tijdens het maken van koffie

Siemens TQ505R09 28-12-2019

Siemens TQ505R09

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ505R09

Het bedieningsgemak van dit apparaat is fantastisch, maar het is wel jammer, dat het eerste kopje koffie nooit goed warm is, maar lauw. Daarnaast is het schuim bij bv. de cappucino toch minder lekker, minder lobbig, dan wanneer je een aparte melkopschuimer gebruikt, zelfs wanneer je de dure opschuimmelk gebruikt. Dat hadden we niet verwacht van zo'n duur apparaat. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Anoniem 27-12-2019

niet helemaal perfect

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ505R09

apparaat zet heerlijke koffie, is makkelijk bedienbaar.Nadeel isde veel te kleine opvangbak voor residu, na 6 cappucino moet de bak geleegd worden, tijdens het legen van de bak blijft er koffiedrap
/water in de machine druppelen waardoor je telkens de machine van binnen droog moet maken [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Anoniem 27-12-2019

niet helemaal perfect

Klok0891 20-12-2019

Super stil apparaat

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ505R09

Overstap gemaakt van een Philips naar een Siemens. Het apparaat is erg stil. Makkelijk in gebruik. Het grote voordeel is dat je 2kopjes tegelijkertijd kan zetten. Met de juiste afstelling en koffiebonen de perfecte koffie.

Pluspunten

• Weinig geluid
  • 2 kopjes tegelijkertijd zetten

AshleyH 13-12-2019

Luxe apparaat, veel reining!

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ505R09

Wij gebruiken het koffiezetapparaat nu ongeveer een maand. Allereerst vind ik het een aanwinst voor je keuken, wat een mooi design! We hebben diverse soorten koffie geprobeerd en vinden eigenlijk alles lekker.

Een groot pluspunt is dat je voor elke soort de hoeveelheid en de sterkte kan aangeven. Echt op "maat gemaakte" koffie dus.

Een echt minpunt vind ik toch het de "oplaad" tijd. Zowel bij het aanzetten als bij het uitzetten gaat het apparaat spoelen. Dit duurt ongeveer een halve minuut en levert ook nog wel aardig wat water op. Dit is eigenlijk het enige minpunt wat ik over het apparaat kan bedenken!

Daarnaast vind ik het lekken erg veel. De bak is snel vol, ondanks dat wij er een kopje onder hebben staan. Waar komt dit water dan vandaan?

Pluspunten

• veel keuze koffie
  • Alles aanpasbaar
  • Mooie, luxe uitstraling

Minpunten

• veel en lange spoeltijd

Marion 09-12-2019

vriendelijk apparaat, lauwe koffie

Mooi apparaat maar lauwe koffie
Ik heb deze Siemens in huis om te mogen uittesten. Qua uiterlijk een prachtig apparaat, niet al te groot, mooi design, handige tiptoetsten met verlichting. Eenvoudig in gebruik, ook eenvoudig te reinigen. Lekbak is aan de kleine kant, en aangezien hij veel doorspoelt is het wat meer legen dan ik gewend was. Diverse soorten koffie te zetten, espresso, crema, cappucino, machiato en melkschuim. Cappucino en machiato zijn te melkachtig. uitgeprobeert met diverse soorten melk, ook is de opgeschuimde melk steeds te koud. Koffie en melk zijn lauw van temperatuur, te lauw naar mijn smaak en dat is voor mij de afknapper van dit apparaat geweest. Je moet de kopjes echt voorverwarmen wil je de koffie wat langer laten staan. De temperatuur van de koffie is in te stellen, maar op maximaal is het nog lauw. Het apparaat kan zelf de kopjes NIET voorverwarmen. Daarnaast is hij gewoon traag. Niet in het opstarten of uitzetten, dit gaat redelijk vlot, maar een bakkie zetten duurt wel erg lang. Ik heb zelf een 5 jaar oud apparaat en deze is sneller als de Siemens. Wel is het apparaat heel vriendelijk, er komt altijd wel een altublieft, wanneer de koffie klaar is maar ook als de lekbak weer geleegd moet worden. Wel jammer dat het apparaat eigenlijk niet waarmaakt wat et ervan verwacht want ik ben echt op zoek naar een vervanger van mijn oude apparaat, maar deze gaat het niet worden.

michel 09-12-2019

Mooi design

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ505R09

Dit apparaat een periode mogen testen. Bediening is zeer makkelijk, alles goed gestructureerd via een menu en duidelijk leesbaar.
Veel keuze in sterkte en variatie. Temperatuur van de koffie is heel goed, de melkvarianten zouden wat warmer mogen. Reiniging ook zeer duidelijk en makkelijk. Enige minpunt is de opvangbak. Deze is zowel voor de koffiepads als het water klein. Verder valt het op dat er veel water in de opvangbak komt, ondanks dat er altijd een kopje onder de uitloop staat. Maar al met al een aanrader

Michiel Verhappen 09-12-2019

zonder moeite fantastische koffies

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ505R09

Deze koffiemachine nu een maandje in gebruik en wat een genot is dit!
Een mooi vormgegeven apparaat. De pictogrammen zijn erg duidelijk en maken de bediening kinderlijk eenvoudig, maar het oogt daardoor ook wat 'goedkoop' - (doet me beetje denken aan de menukaart vd shoarmatent..).
Kopjes kunnen bovenop gezet worden, maar het apparaat bevat geen warmhoudplaatje. Had ik niet verwacht voor deze prijsklasse
In 1-2 minuutjes is ie bedrijfsklaar en daarna zijn alle soorten koffie, inclusief die met melk, met simpele druk op de knop te zetten. Zelfs 2 koppen tegelijk!
Hij maakt wel een wat harder geluid, maar dat duurt niet lang. En dan het resultaat: geweldig lekkere koffie!

Persoonlijke voorkeuren zijn gemakkelijk in te stellen. Helaas is er voor de melkbereidingen geen instellingen-menu. Ik had de melktemperatuur nl graag wat hoger willen instellen.
De regelmatige automatische spoelingen die ook het melksysteem reinigen en een deurtje aan de voorzijde, zorgen ervoor dat het onderhoud minimaal is en super snel gedaan kan worden.
Het lekbakje en het koffiepuckbakje moeten wel vaak geleegd worden.
Deze Siemens volautomaat heeft mijn semi-professionele halfautomaat van zijn troon/aanrecht gestoten.
Dikke aanrader.

Pluspunten

• Mooi strak design
  • Serviceluik aan voorzijde
  • Uitneembare zetgroep
  • Eenvoudig onderhoud
  • Gemakkelijke bediening

Minpunten

• Melk aan de koude kant
  • Geen alarm op lage bonenvoorraad

Dimitri28 08-12-2019

Mooi en premium apparaat, Heerlijke koffie

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ505R09

De EQ500 is echt een mooi en kwalitatief apparaat om te gebruiken. De koffie is met enige afstelling en het kiezen van mijn persoonlijke favoriete branding (medium roast) echt heel erg goed. Je merkt gewoon dat het allemaal goed en prettig werkt. Enig nadeel dat ik ervaar is het feit dat het schoonmaken wel regelmatig moet gebeuren. Maar dat is bij ieder volautomatisch koffie apparaat zo. De variatie's aan koffie die je kunt kiezen is is ook erg prettig. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Wouter 06-12-2019

Perfecte automaat voor een heerlijke bak koffie!

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ505R09

Mooie Machine, erg functioneel en zet perfecte koffie! Jammer wel dat de melkhouder niet gekoeld kan worden waardoor je die er vaak uit moet halen. Ook past een grote beker voor de maximale capaciteit aan Late er niet erg lekker onder, maar het past. Kwa onderhoud, leegmaken druppelbak ect. is het allemaal logisch ingedeeld en goed schoon te houden. Uiteindelijk is geen automaat perfect maar komt deze Siemens automaat toch heel dicht in de buurt! :) [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Anoniem 05-12-2019

Mooie machine, eenvouding schoonmaak en gebruik

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ505R09

Het apparaat biedt zowel de mogelijkheid voor espresso, gewone koffie en diverse melkkoffiedranken te maken. Een echte meerwaarde vind ik dat het melkreservoir los in de koelkast gezet kan worden zodat je altijd beschikbaar hebt voor de cappucino. De koffiesterkte is eenvoudig in te stellen door het touchscreen. Ook de knoppen voor het kiezen van de koffievariant werkt eenvoudig. Ik ben zeer te spreken over de smaak van de koffie en het gemakkelijke schoonmaken ervan. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Waldemar de Haas 05-12-2019

Complete koffiemachine, eenvoudig in gebruik en schoonmaak

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ505R09

Deze koffiemachine heb ik nu een aantal weken in gebruik en heb al diverse verschillende koffiedranken gemaakt. Het melkresevoir is eenvoudig los te koppelen en los in de koelkast te zetten. Het bijvullen van water en de bonen is ook gemakkelijk te doen. De smaak van koffie is erg goed en naar ieders smaak in te stellen door het menu aan de bovenkant te gebruiken. Bij elke opstart- en uitmoment reinigt het systeem zichzelf door heet water door de leidingen te spoelen. Je hoeft in principe slechts één keer week het binnenste van het apparaat schoon te maken door deze af te spoelen onder een lauwe kraan. Dit maakt het apparaat erg eenvoudig in gebruik. Bij ons staat het apparaat op het aanrecht en sluit het design goed aan op de rest van de keuken. Samengevat: een prima koffiemachine met veel mogelijkheden en eenvoudig in gebruik!

Pluspunten

• eenvoudig te gebruiken
  • gemakkelijk schoon te maken

Minpunten

• lekbak raakt snel vol

marian 04-12-2019

Heerlijke koffie

Heel fijn apparaat.
Display is erg duidelijk.
Wat ook fijn is het grote waterkan.
En je kan 2 kopjes koffie te zetten.
De koffie is lekker warm.
Apparaat is makkelijk in gebruik, het aansluiten lukte mij zelfs.
Wat ook erg handig dat je het melk kannetje eraf kan halen zodat je die na gebruik in de koelkast kan zetten.
Hoef je de overgebleven melk niet weg te gooien. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Anoniem 04-12-2019

Makkelijk!

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ505R09

Ik mocht dit apparaat testen. Prachtig design, heel duidelijk en overzichtelijk. Heel makkelijk te bedienen. De opvangbak is wel heel snel vol en moet m meerdere keren per dag legen. Wat ook fijn is is de grote watervoorraad. De varianten met melk kunnen wel wat warmer. Het zou fijn zijn als er een 2e melkcontainer te krijgen is want ik drink bv amandelmelk en mijn man gewone melk. Alle melkvarianten worden prima opgeschuimd. De gemalen koffiemuntjes heb ik nog niet getest.
Ik denk dat ik m ga houden maatwerk t nog niet zeker. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Michiel V 03-12-2019

zonder enige moeite de meest fantastische koffies

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ505R09

Deze koffiemachine nu een kleine maand in gebruik en wat een genot is dit!
Een mooi vormgegeven apparaat. De pictogrammen zijn erg duidelijk en maken de bediening kinderlijk eenvoudig, maar het oogt daardoor ook wat 'goedkoop' - (doet me denken aan de menukaart vd shoarmatent).
Het lekbakje en het koffiepuckbakje moeten wel vaak geleegd worden.
Dikke aanrader. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Michel 03-12-2019

Degelijke machine

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ505R09

Deze machine 6 weken mogen testen. De smaak van de koffie is heel goed. De temperatuur van de espresso en creme is perfect. Goed heet. De melk varianten zijn wat minder warm maar goed drinkbaar. Genoeg variatie is keuze en makkelijk reinigen. Enige nadeel is de kleine opvang bak voor de koffie pads en water

Pluspunten

• Smaak
  • Bedieningsgemak

Gera 03-12-2019

Mooie volautomaat

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ505R09

We hebben het apparaat nu een aantal weken in gebruik. Hij is erg mooi, ziet er strak uit en is een aanwinst op het aanrecht.

Gebruiksgemak
Het apparaat was snel en makkelijk geïnstalleerd met de uitgebreide handleiding. Het apparaat is best wel arbeidsintensief in gebruik: de lekbak moet regelmatig geleegd worden en het waterreservoir regelmatig gevuld doordat het apparaat zich uitgebreid spoelt. Ook het schoonmaken vergt wat tijd. Erg fijn is dat bijna alles in de vaatwasser kan.
Het apparaat beschikt over een afneembaar melkreservoir dat daardoor in de koelkast kan worden gezet, ideaal voor het bewaren van de melk zonder dat je elke keer het reservoir schoon hoeft te maken. Er zit een speciaal reinigingsprogramma op voor de melkopschuimer.
Hij geeft aan als de lekbak vol zit en als het waterreservoir bijna leeg is. Helaas wordt niet aangegeven dat de bonen op zijn.

Snelheid
Het opstarten van het apparaat duurt even doordat het apparaat zich spoelt, maar je kunt wel twee kopjes in één keer zetten.

Smaak
Over de smaak van de koffie (espresso, café crema) zijn we behoorlijk tevreden.
De 'melkspecialiteiten' vinden we iets minder, omdat de melk niet altijd goed warm wordt. Daardoor is de cappuccino/latte macchiato niet warm genoeg en moet je 'm direct drinken.

• Makkelijk te installeren
  • Afneembaar melkreservoir
  • Onderdelen mogen in de vaatwasser

Minpunten

• Arbeidsintensief
  • Geen melding als bonen op zijn
  • Melk wordt niet warm genoeg

Angelique 03-12-2019

Mooi apparaat maar lauwe koffie

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ505R09

Ik heb deze Siemens in huis om te mogen uittesten.
Qua uiterlijk een prachtig apparaat, niet al te groot, mooi design, handige tiptoetsten met verlichting. Eenvoudig in gebruik, ook eenvoudig te reinigen. Lekbak is aan de kleine kant, en aangezien hij veel doorspoelt is het wat meer legen dan ik gewend was. Diverse soorten koffie te zetten, espresso, crema, cappucino, machiato en melkschuim. Melkschuim is van wisselende kwaliteit, en zeker niet zo stevig als uit mijn aparte melkopschuimer. Zodra je roert is het schuim weg. Koffie en melk zijn lauw van temperatuur, te lauw naar mijn smaak en dat is voor mij de afknapper van dit apparaat geweest. Je moet de kopjes echt voorverwarmen wil je de koffie wat langer laten staan, doe je dit niet dan moet je hem meteen achterover gieten anders is hij zo koud. De temperatuur van de koffie is in te stellen, maar op maximaal is het nog lauw. Het apparaat kan zelf de kopjes NIET voorverwarmen. Ik deed dit door de mokken met kokend heet water voor te verwarmen, maar dit zou gewoon niet moeten.
Daarnaast is hij gewoon enorm traag. Niet in het opstarten of uitzetten, dit gaat redelijk vlot, maar een bakkie zetten duurt wel erg lang. Ik heb zelf een 11 jaar oud apparaat en deze is 2x zo snel als de Siemens...., ik heb ze tegen elkaar laten "racen"... Heel jammer want ik ben echt op zoek naar een vervanger van mijn oude apparaat, maar deze gaat het niet worden.

Laura Schaap 02-12-2019

Lekkere koffie!

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ505R09

Ik heb dit apparaat nu 3 weken in mijn bezit en ben er erg tevreden. Zeker tov mijn oude Siemens espresso apparaat vind ik deze een stuk beter. Vooral de koffie is een stuk warmer, ook als je een variant met melk kiest. De keuze qua soorten koffie is erg groot. Standaard zijn er de espresso, gewone koffie, cappuccino, latte macchiato, maar je kunt ook voor een flat white kiezen, of gewoon heet water. Elke keer kun je heel gemakkelijk de sterkte van de koffie en de hoeveelheid aanpassen. Nadelen zijn dat het wat lang duurt voor de koffie klaar is en dat je vaak het opvangbakje moet legen, dat is erg klein. Het water reservoir daarentegen is weer lekker groot. Ik ben al met al heel tevreden met dit apparaat!

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Hete koffie
  • Veel keuze

Minpunten

• Langzaam
  • Opvangbakje moet vaak geleegd worden