Voeg toe aan vergelijker Prijs volgen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 80 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens EQ.6 plus rvs op Kieskeurig.be.

H. v. Loon 27-05-2021

Sierraad voor de keuken en top genieten van alle keuzes

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

Ik was op zoek naar een volautomatisch koffiemachine die perfecte cappuccino maakte met schuim waar een suikerklontje op bleef liggen en er ook nog mooi uit ziet. In alle opzichten een perfecte aankoop.

Pluspunten

• Digitaal display met favorieten snelkeuzen
  • Volautomatisch en mooi design
  • Makkelijk in onderhoud

Minpunten

• Tot nu toe geen

Don 17-07-2020

Heerlijke hete, naar ieders smaak, koffie

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

Na even zoeken en reviews lezen kochten wij dit topapparaat. De koffie die je hiermee zet is DE ultieme koffie. De smaak is zo in te stellen dat het kopje koffie precies is zoals de drinker dit wenst. Zelfs bezit dit apparaat een apart bakje voor bijvoorbeeld cafeïne vrije koffie. Dit biedt de mogelijkheid om een hele kamer vol visite te voorzien van de heerlijke bonen koffie en daarnaast een kopje cafeïne vrije koffie te serveren. Het schoonmaken is ook vrij simpel en het slangetje voor de melk werkt hygiënisch. Wij hebben de versie met een verlichte achtergrond, Dit zorgt voor een professionele uitstraling. Kortom het is een behoorlijke uitgave, maar dan zet je wel een professioneel waardig kopje koffie neer. Een barista zou er trots op zijn!

Pluspunten

• hete koffie
  • van sterk, minder sterk tot mild
  • test om waterhardheid te testen
  • keuze uit grote mok of klein
  • geeft aan wanneer je moet ontkalken

Leo Logister 01-12-2021

Lekker en veel koffievariaties.

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

Uitpakken van de Siemens gaat vlot, netjes verpakt en snel mee aan de slag.
Alles ziet degelijk en luxe uit, en binnen no time de eerste kop koffie. Lekker!
Daarna even de details nalopen en per koffie variant is de optie voor kleine, middel of grote kop. Deze zijn qua inhoud ook netjes aan te passen op je eigen kopjes.
Ook de varianten met melk gaan soepel. Er zit een mooie dubbelwandige RVS melkkan bij, maar slangetje in melkpak hangen gaat net zo goed.
Schoonspoelen van melksysteem gaat ook easy.

Ervaring nu na 2 weken in gebruik:
Nog steeds erg positief! Fijne koffiemachine en heerlijke koffie variaties.
Zaken die mij wel opvallen:
Zodra water bijna op is, kan het koffiezetten op de helft onderbroken worden. Maakt na vullen niet de sessie af en is dus ook niet zo slim om eerder de watermelding te geven, zodat kopje afgemaakt kan worden.
Het legen van water en restkoffie bak gaat eenvoudig en is dan ook niet extreem vol. Geeft dus wel best vaak een melding om even leeg te maken.

Conclusie: Zeker een aanrader.

• Lekkere koffie
  • Degelijk

Minpunten

• Lekbak vaak legen
  • koffiezetten breekt af bij watermelding

Alexis1982 26-11-2021

Een blijvertje!

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

Na ontvangst het apparaat snel en eenvoudig kunnen installeren. Het apparaat wijst zich in principe van zelf. Het apparaat ziet er ook niet alleen heel fraai uit, hij heeft ook heel veel keuzemogelijkheden. Je kunt gaan voor 1 of 2 kopjes of kan-functie voor koffie, alleen heet water en verschillende koffie/melkspecialiteiten. Deze kun je ook allemaal nog weer naar smaak (sterkte) en hoeveelheid aanpassen. Nog handiger is als je je favoriete(n) gevonden hebt, deze ook nog eens op kunt slaan in het apparaat. Er zit ook een handige melkkan bijgeleverd, welke je tussendoor af kan koppelen en in de koelkast plaatsen. Het apparaat reinigt zich veelal zelf. Kortom een hele fijne gebruiksvriendelijke machine, welke naar onze mening heerlijke koffie(specialiteiten) kan maken.

Pluspunten

• mooi design
  • makkelijk in gebruik
  • goede smaak

Peter 21-11-2021

En te gek apparaat

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

Ik heb na lang zoeken en vooral reviews te lezen bij Kieskeurig .
Telkens kwam deze espressomachine als goed uit de testen.
Enige is hij duur in onderhoud. Ontkalken en reinigen.
Maar de koffie is fantastisch wat hij maakt.
Een topper.
Soms komen vrienden nu een bakkie doen!

Pluspunten

• Alles is instelbaar

Minpunten

• Duur zijn de ontkalking en reinigen

KarinM 27-10-2021

Geen service van Siemens na aankoop

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

Wij hebben op in oktober 2016 een Siemens EQ 6 700 aangeschaft voor €787,-. Tot december 2020 heeft deze goed gefunctioneerd. Het apparaat staat bij ons thuis en ons huishouden bestaat uit 2 personen. In december 2020 maalde hij geen koffie meer en is hij ter reparatie aangeboden bij Siemens. Deze reparatie heeft ons €249,- gekost, een derde van de aanschafwaarde.
Nog geen jaar later, oktober 2021, lekt de machine water aan de onderzijde als er koffie gezet wordt. Contact opgenomen met de reparatieafdeling en het laten repareren zou opnieuw €249,- gaan kosten. Het apparaat is net 5 jaar oud en is altijd onderhouden volgens het onderhoudsprogramma dat het apparaat aangeeft. We vinden deze kosten buitensporig hoog voor een apparaat van deze prijs en deze leeftijd. Daar het vertrouwen in het bestaande apparaat inmiddels behoorlijk geslonken is, hebben we Siemens gevraagd of zij tegemoet kunnen komen bij de aanschaf van een nieuwe machine. De ‘tegemoetkoming’ van Siemens is zij een aantal koffiemachines voorstellen tegen een prijs die gelijk of hoger ligt dan waar de machines voor worden aangeboden in de winkel.
Verwacht dus geen after sale service bij Siemens!

Pluspunten

• Goede koffie
  • Makkelijke bediening

Minpunten

• Twee reparaties van 249,- in 5 jaar
  • Geen service van Siemens

e**s@g**l.com 30-07-2021

Zeker een aanrader

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

De Siemens EQ6 Plus extra klasse espresso machine bevalt heel goed. Het zet onder andere heerlijke koffie, espresso en cappuccino in verschillende sterktes en goed heet. Het apparaat is eenvoudig te bedienen en gemakkelijk schoon te maken . Kortom, zeker een aanrader.

Pluspunten

• vele variaties lekkere koffie, goed heet
  • eenvoudig te bedienen
  • gemakkelijk te reinigen melkopschuimer

Minpunten

• lekbak snel vol

Geert 30-07-2021

Koffie prof.

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Top koffie apparaat, makelijk te bedienen, veel mogelijkheden, geruisloos, echt een koffiezetapparaat voor de professional en koffie liefhebber.

Reina Br. 21-07-2021

Perfecte Koffie

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] De koffie is heerlijk en als je de melkvariant neemt heb je ook nog een heerlijke schuimkraag.
Vele variaties in koffie en je kan ook thee tappen. Plus niet te vergeten een kanfunctie. Ik heb de hele dag door een lekker bakkie koffie.

g**s@g**l.com 09-07-2021

Top product

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

Perfecte koffie, uitgebreide keuze en makelijk te bedienen. Apparaat is geruisloos. Makelijk te instaleren , website voor registratie mag iets duidelijker, daarom een 9. Moet altijd ruimte voor verbetering zijn alleen op deze koffiezetter geloof ik niet dat dit nog kan.

Pluspunten

• Geruisloos
  • Makelijk te bedienen
  • Lekkere koffie
  • Grote variatie aan koffie mogelijk
  • Makelijk 1e in gebruik instructie

Minpunten

• Website registratie

Koffieleut69 29-06-2021

Geweldige koffieautomaat

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

Een geweldig koffieautomaat,wat de titel ook is.Ik heb iedereen zijn advies in de wind geslagen en eerst een andere merk koffieautomaat genomen(omdat ie goedkoper was)Na een paar dagen was ik die koffieautomaat al goed zat het werkte niet naar behoren……. Machine retour gestuurd en na een tijdje gekeken en vergeleken met de verschillende Siemens EQ app hebben we uiteindelijk de EQ6plus extraklasse genomen.Echt alle koffie’s die je maar kan bedenken staan er op,ook alleen warme melk kan je kiezen….Na het eerste bakkie waren we verkocht,dit was het:de perfecte koffie/ cappuccino/ latte machiatto met een mooie stevige schuimkraag. Weet nu wel,deze machine blijft komt geen ander merk meer.Afgelopen zaterdag een bbq gehad en na de bbq iedereen heerlijk een koppie eigen koffiekeuze gegeven.
Ik wens ieder zo’n app toe die van een lekker bakkie houd. (zijn wel prijzig,maar je hebt wel wat)
Veel koffieleutplezier groet RB

Pluspunten

• Vele koffiekeuzes
  • Makkelijk in onderhoud

Minpunten

• Geen kunnen vinden

Eileen 10-06-2021

Super lekker en eenvoudig een kopje koffie

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

Door het gemak vd display vooraan de koffie machine, duidelijk wat je gekozen hebt, en goed aan te passen in ml en koffie sterkte. Ook vanuit de rolstoel een gebruikersvriendelijk kopje koffie zetten!
Zetgroep makkelijk te verwijderen en te reinigen.
Boekje erbij geleverd, duidelijk en overzichtelijk.

Pluspunten

• Hete koffie
  • Zeer veel keuze
  • Eigen voorkeuren in te stellen
  • Display aan de voorzijde
  • Makkelijk te verwijderen water reservoir

Minpunten

• Best duur apparaat

Robert66 24-05-2021

Siemens koffie machine

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

Wij hebben deze gekocht tvv van een ouder model van Siemens.
Alle mogelijkheden die wij wensen zitten hierop, instellen was eenvoudig en de koffie / cappuccino / melkschuim subliem!

Pluspunten

• Super koffie en melkspecialiteiten
  • Zeer degelijk
  • Handig melkreservoir
  • Duidelijke instructies voor installatie en gebruik

Stroombergen 19-05-2021

Duidelijk

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

Mooi , duidelijk apparaat.
Erg makkelijk te bedienen en héérlijke koffie.
Met 1 druk op de knop een heerlijke kop koffie

Pluspunten

• Duidelijjk
  • Makkelijk
  • Mooi apparaat
  • Niet te groot

Minpunten

• Waterreservoir zou iets groter mogen

EQ-6 Plus 10-05-2021

Siemens Fully Automatic Espresso Mchine

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

De Siemens EQ-6 Plus (Fully Automated Espresso Machine) is Snel, Makkelijk en een All-In-One product!

Ruud 17-04-2021

Perfect

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Ten opzichte van de vorige versie verder verbeterd.

hvs 29-01-2021

Goed apparaat

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

Goed apparaat, stil en lekkere koffie, cappuccino, espresso enz..
Het is eenvoudig te bedienen, dus veel gebruikersgemak, en daarna kunt u genieten van een heerlijke verse kop met warme koffie zoals het hoort..

Pluspunten

• stil
  • warme koffie
  • goed naar smaak te regelen

I-Know 27-01-2021

Gewoon Siemens met een smaakje!

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

Soms kun je maanden uitkijken naar iets wat je heel graag wil hebben, ook in mijn geval waren onze ogen gevallen op deze ongelooflijk mooie machine van Siemens. Zeer mooie kwaliteit veel RVS in deze 'extraKLASSE' en tevens ledverlichting wat het geheel nog veel fraaier maakt. Er zijn een klein dingentje die ik graag anders zou hebben gezien. namelijk het omvouwen van RVS bij de twee hoeken van de wateruitloop daar zit iets ruimte wat toch jammer is omdat de rest wel zo perfect is afgewerkt.
De smaak is hier zeker niet minder om want die is perfect en heerlijk heet van temperatuur!
Lekker veel keuzes en het wekelijkse onderhoud is eigenlijk en soort van dank voor het goede presteren van deze machine ;-)
Toch zit mij iets dwars: Er is voor ons het welbekend waterfilter bijgeleverd plus antikalk en schoonmaak pil voor de maler. De Brita Intenza Waterfilter past echter niet goed in het waterreservoir. Het installatie en principe is voor ons meer dan duidelijk, maar het is maar net aan dat deze in de aanvoerbus van de waterfilter past. Ik schat 1 t/m 1.5 mm en dat is kenbaar te weinig voor een goede grip omdat bij het fluctueren van het waterniveau het waterfilter los laat en gaat dobberen in het waterreservoir. Heb een nieuwe set filters gekocht (TZ70003), maar ook die blijft heleaas niet goed vast zitten. Heb daarom contact opgenomen met de klantenservice van Siemens. En om een heel lang verhaal beknopt te houden. Ze konden mij niet helpen en wist het ook niet. Kon wel heel mijn machine opsturen voor reparatie voor alleen een waterreservoir lijk mij dit een tikkeltje overdreven! Even Googlen en ik kom filmjes tegen en forums waarin precies hetzelfde probleem wordt aangegeven. Het lijk mij dus onwaarschijnlijk dat dit bij Siemens niet bekend is??!

Jammer, omdat ik toch wel een grote fan ben van dit merk, heb zowat alles van Siemens omdat deze mij ook nooit in de steek heeft gelaten tot aan vandaag helaas, en dat voelt niet goed. Ben oprecht wel teleurgesteld. Want ik ben best wel technisch en wil automatisch het beste uit mijn product halen. Nu zit ik met een dobberende waterfilter dit doet heel erg goedkoop aan. En ik denk dat in de top van Siemens men dit echt niet wil. Ik hoop dat ook voor een gepaste oplossing.
Daarom een 6, ik hoop dat Siemens contact met mij opneemt voor een goede oplossing.

• Smaak
  • Veel keuzes
  • Hete koffie
  • Duurzaam

Minpunten

• Service / aftersales

Anoniem 20-01-2021

Ik hou van koffie!!!

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Als je espresso apparaat je teleurstelt en/of in de steek laat en de koffie steeds minder lekker is, of als dat t apparaat kuren begint te vertonen en al na 2½ jaar moet worden vervangen, dan wordt het tijd voor Siemens!
Wij hebben gekozen voor de Siemens espresso volautomaat eq.6 plus extraklasse rvs te657f03de en dat blijkt een verdomd goeie keuze te zijn geweest. Allereerst straalt de kwaliteit van het apparaat zelf er na te zijn uitgepakt direct van af door materiaalgebruik en design, een eyecatcher in de keuken. Vervolgens is de installatie en ingebruikname een fluitje van een cent en t word je wel heel gemakkelijk gemaakt met de display en de keuze-toetsen. Het reinigen gebeurt automatisch en een kind kan de was doen. Dit alles gebeurt fluisterstil.
Maar waar t om gaat: de koffie ► een genot en goed warm om niet te zeggen heet! En dat voor alle varianten. Chapeau en zeer zeker zijn geld waard!
Bedankt Siemens dat ik een koffieliefhebber blijf!

Dekker 19-01-2021

eenvoudige bediening en een geweldig resultaat

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

Na lang zoeken het juiste apparaat gevonden, eenvoudige bediening, weinig lawaai en heel veel keuze mogelijkheden. Nu een bakkie zoals je op dat moment wenst en dan in eigen keuken.