Siemens EQ.6 plus rvs

tile-Aantal kopjes
2 kopjes per keer
Kleur(en)
rvs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 33 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens EQ.6 plus rvs op Kieskeurig.be.

Marcel 29-02-2020

Het WAS een super Esspresso volautomaat

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

Na lang wikken en wegen, veel testen en proberen, veel info via internet vergaren zijn we uiteindelijk voor deze Espresso volautomaat van Siemens gegaan.
voor ons was de cappuccino de belangrijkste optie. Wij zijn beide namelijk vervend cappuccino drinkers.
De mogelijkheid van deze machine om ook een kan koffie te leveren was een mooi bijkomstigheid, die we tot volle tevredenheid tijdens een verjaardag hebben getest.
Net voor de feestdagen werd de machine geleverd, en door ons behoorlijk aan de tand gevoeld, we waren super blij met onze aankoop!! Een perfecte kop koffie, een cappuccino met een prachtige stevige schuimlaag. We drinken de koffie uit dubbelwandige glazen kopjes, de cappuccino zag er uit als een plaatje!! Prachtig in drie laagjes nadat de koffie was toegevoegd!
We hebben ons aan een strak schoonmaak schema gehouden, na elk gebruik het melk systeem gereinigd ( via het menu ) en een keer in de week de hele automaat uit elkaar en alles gereinigd volgens het boekje.
Ca. drie weken geleden vroeg de automaat om een ontkalk beurt hetgeen ons verbaasde we hebben de automaat via het menu op de optie Waterontharder ingesteld omdat wij een dergelijk apparaat in ons watersysteem hebben aangesloten… Maar geen probleem tabletten gekocht en de machine volgens de gebruiksaanwijzing ontkalkt. Zover zo goed, echter na het ontkalken gaf de machine aan dat en na ca 20 kopjes weer een ontkalking zou moeten plaatsvinden ???? Maar daarnaast was er geen fatsoenlijke kop cappuccino meer uit het apparaat te krijgen. Geen stevige schuimlaag meer, meer melkwater dan schuim.. een groot drama!! De machine is inmiddels een keer naar de servicedienst opgestuurd waar hij ca 1.5 week is geweest, afgelopen vrijdag is de machine retour geleverd. Meteen de cappuccino geprobeerd… een DRAMA. Zo goed als de machine in het begin was, daar is niets meer van over. Nieuw afspraak gemaakt en volgende week wordt hij weer opgehaald. Hopelijk wordt hij dit maal wel goed hersteld, zodat wij weer kunnen genieten van een super kopje cappuccino!

Ik weet niet of het kan anders zal ik na de volgende reparatie een update plaatsen.

Op het volgende scherm kan ik een advies geven over deze automaat, en sterren geven voor de koffie mogelijkheden, het design en de koffie smaak.
Omdat we zeer tevreden waren in het begin sta ik hier heel dubbel in vandaar een laag advies ( anders zeker een 10 ) maar wel alle sterren! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Don 17-07-2020

Heerlijke hete, naar ieders smaak, koffie

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

Na even zoeken en reviews lezen kochten wij dit topapparaat. De koffie die je hiermee zet is DE ultieme koffie. De smaak is zo in te stellen dat het kopje koffie precies is zoals de drinker dit wenst. Zelfs bezit dit apparaat een apart bakje voor bijvoorbeeld cafeïne vrije koffie. Dit biedt de mogelijkheid om een hele kamer vol visite te voorzien van de heerlijke bonen koffie en daarnaast een kopje cafeïne vrije koffie te serveren. Het schoonmaken is ook vrij simpel en het slangetje voor de melk werkt hygiënisch. Wij hebben de versie met een verlichte achtergrond, Dit zorgt voor een professionele uitstraling. Kortom het is een behoorlijke uitgave, maar dan zet je wel een professioneel waardig kopje koffie neer. Een barista zou er trots op zijn!

Pluspunten

• hete koffie
  • van sterk, minder sterk tot mild
  • test om waterhardheid te testen
  • keuze uit grote mok of klein
  • geeft aan wanneer je moet ontkalken

EQ6 extraklasse 26-08-2020

Mijn Siemens EQ6 extraklasse

EQ6 extraklasse 26-08-2020

Mijn Siemens EQ6 extraklasse

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

Zeer tevreden heerlijke koffie, makkelijk te reinigen mooi melkschuim maakt bv. een cappuccino heerlijk af. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Tim 05-08-2020

Mooie en handige volautomatische espressomachine

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

Sinds 1-2 maanden heb ik de Siemens EQ 6 Plus Extra Klasse. Ik heb hiervoor 9 jaar lang een EQ 7 plus gehad, waar ik de EQ 6 plus dus mee kan vergelijken. De EQ 7 plus begon de geest te geven na 9 jaar trouwe dienst en aangezien ik zeer tevreden was over het apparaat ging ik op zoek naar een vergelijkbare Siemens volautomaat. Na een en ander uit te hebben geplozen kwam ik terecht bij de EQ6 plus Extra Klasse. Voor een scherpe prijs online besteld bij Bemmel en Kroon en er gebruik kunnen maken van de cash back actie van Siemens (wat verrassend snel op de rekening stond). Uiteindelijk ongeveer 800 euro voor het toestel betaald.

Het apparaat ziet er mooi uit, het RVS voelt stevig aan en is eenvoudig te reinigen. De installatie en het gebruik van de machine is eenvoudig. Het bedienen gaat via een touchscreen (vingerafdrukken zijn helaas snel zichtbaar) en als het apparaat uit staat, dan staat hij ook echt helemaal uit. Je kan veel tweaken van de hoeveelheid water/melk tot de sterkte van de koffie, de maalgraad en de temperatuur van het water. Het grote voordeel t.o.v. de EQ7 is dat je twee melk producten tegelijk kan zetten. Daarbij komt alles uit 1 uitloop wat ook makkelijk is. Het water reservoir is groot genoeg voor een twee persoonshuishouden.

Het apparaat geeft zelf aan wanneer er wat moet gebeuren qua reiniging. Voor mijn gevoel is dit vaker dan bij EQ7 plus, vooral de lekschaal legen lijkt frequenter voor te komen. Ook is het oog waarmee schijnbaar bepaald wordt of de lekschaal geleegd moet worden wat gevoelig, waardoor hij soms na het schoonmaken al weer aangeeft dat hij weer schoongemaakt moet worden. Dit is snel op te lossen door met een doekje (of je vinger) even over het oog (plastic rondje in de bodem) te wrijven. Echter dit zou wat mij betreft niet nodig moeten zijn bij een apparaat in deze prijsklasse.

Van binnen is het aantal randjes waar koffie dik op kan blijven liggen gereduceerd. Tevens zijn de koffie dik pucks beter (lees minder zompig) dan bij de EQ7 (ondanks allerlei verschillende afstellingen van maalgraad en verschillende bonen). Het malen gaat goed, maar maakt wat meer geluid dan de EQ7.

Het belangrijkste: de koffie smaakt goed en de melk producten hebben een beter schuim dan de EQ7. Al met al zeker tevreden over dit apparaat, maar er zijn nog wat verbeterpunten mijn inziens. Voor de prijs die ik er voor heb betaald is het gewoon een goed en mooi apparaat.

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Twee (melk) producten tegelijk
  • Mooi uiterlijk
  • Na uitschakelen geen energie verbruik

Minpunten

• Maal geluid kan zachter
  • Touchscreen vingerafdruk gevoelig
  • 'Foutieve' melding lekschaal verschonen

Alex de Jong 27-07-2020

Cappuccino en onderhoud dramatisch

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

Koffie smaakt goed, keuzemenu werkt goed, verlichting functioneel. Het zogenaamde beperkte onderhoud is echter een aanfluiting. Hoewel je er een kopje onderzet voor het spoelen moet je regelmatig (afhankelijk van het aantal kopjes meerdere malen per dag) de lekbak alsnog legen, waarin ook de koffierestanten zitten. Blijkbaar spoelt er heel veel water op een andere manier in het apparaat.
Na een half jaar begon de overige ellende, altijd onderhoud zoals benodigd uitgevoerd en gereinigd. Reinigen of ontkalken moest toen opeens al na ongeveer 20 kopjes opnieuw. Nog erger, de melk schuimt nauwelijks meer op en in ieder geval het eerste kopje niet. Bij meerdere kopjes na elkaar is het vaker nog goed maar daar koop je niet zo'n duur apparaat voor.
Apparaat inmiddels 3x opgestuurd voor reparatie. Met name de melkopschuimer ventiel en de pomp is vervangen. Het ging vaak om interne lekkage. we zijn nu in overleg met onze verkopende partij over vervolg, maar geen reparatie!

Echt een miskoop, voor mij nooit geen Siemens espresso meer. Ga weer terug naar DeLonghi, die heb ik hiervoor gehad en nooit een probleem (elk meer dan 7 jaar volgehouden).

Pluspunten

• voorkeuzemogelijkheden

Minpunten

• onderhoud
  • cappuccino

Joep 27-07-2020

Siemens Espressemachine

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

Sinds een paar weken in bezit van een nieuwe Siemens Espresso machine. Wat een heerlijke koffie en wat een stil apparaat. Zijn er mee in onze nopjes [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Boon 24-07-2020

Duidelijke display, makkelijk te bedienen

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

Het is een stevig aparaat met een mooie uitstraling, veel keuzemogelijkheden wat betreft sterkte en inhoud, en het geluid valt erg mee. Lekkere koffie, voor ieder wat wils en kopsverlichting, ideaal! Nu een leuke cashback actie !!

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Degelijke uitvoering
  • Fijn te bedienen en kopsverlichting

Minpunten

• Vrij prijzig

Jos 19-07-2020

Vlotte nauwkeurige verwerking van ingevoerd item

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

Apparaat oogt goed, koffie heeft goede smaak, waterreservoir is een beetje moeilijk te hanteren.
Verder een uitstekende machine. Goede koop had alleen wat lager in prijs mogen zijn.

Pluspunten

• bedieningsgemak
  • oogt goed

Minpunten

• waterreservoir

Felix 18-07-2020

Veel keuzeprogramma's Heerlijke koffie

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

Mooi apparaat met vele mogelijkheden. Zelf houd ik van gewone gemalen Decafe, en mijn vrouw houd van cafe capuchino.
Sterkte en volume via menu duidelijk instelbaar. Bij de volgende kop koffie kun je een ander kiezen via de toetsen of dezelfde door nogmaals simpel op start te drukken.

Pluspunten

• veel mogelijkheden
  • Heerlijke warme koffie
  • Geringe hoogte (past onder de bovenkastjes

Minpunten

• Zwaar apparaat

CM 17-07-2020

zeer goed apparaat

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

Lekkere koffie ten opzichte van eerdere apparaten.
Zeer stil en snelle bediening. Ook touchscreen is erg handig alsmede de functie van eigen voorkeursinstellingen.

Koffie liefhebbers! 14-07-2020

Prachtige koffie machine!

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

Prachtig vorm gegeven machine. Verschillende type's geprobeerd. Heerlijke koffie. Ideaal is de favorieten instelling, zo heeft iedereen standaard zijn eigen kopje koffie!

TE657F03DE 14-07-2020

uitermate gemakkelijk te bedienen

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

Dé perfecte keuze als het om een Espresso apparaat gaat. Heerlijke koffie of cappucino om je dag mee te beginnen. Hier word je vrolijk van, de prijs is het zeker waard om dit mooie apparaat in RVS aan te schaffen! Makkelijk te bedienen touch-screen, makkelijk schoon te maken, heerlijk met verse koffiebonen en mooi design melkopschuimer. Dit apparaat verdiend echt de schoonheidsprijs! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Anne 09-07-2020

Heerlijke koffie!

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

We zijn erg blij met onze nieuwe aanschaf. Binnen 15 min. was het apparaat uitgepakt en we had gelijk een vers warm kop koffie. Het hoofdmenu is makkelijk te bedienen en door een enkelt druk kan je het recept bijstellen. Door de vier persoonlijke favorieten kan je ook nog je eigen favoriet opslaan. Het schoonmaakprogramma geeft de nodige instructies en regelt bijna alles zelf. Elke keer dat ik een kop koffie set voel ik me lekker verwend en ik geniet van de geur van verse bonen.

Pluspunten

• Snelle kop koffie op temperatuur
  • De melk-schuimcontainer geeft mooie dikke schuim
  • Machine/melkcontainer makkelijk schoon te maken
  • 4 persoonlijke favorieten zijn erg handig
  • Prijs/kwaliteit verhouding is goed!

Gert 08-07-2020

zeer goed

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

nu een week in huis en al helemaal verslaafd aan de heerlijke koffie. Zeer gebruiksvriendelijk. Stekker in het stopcontact en (bijna) klaar. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Frederik 07-07-2020

Espresso apparaat Siemens

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

Uitstekende snelle service en een laagste prijsgarantie. Apparaat volledig en op tijd geleverd. Uitstekende naservice

Suzan 07-07-2020

Super koffiemachine

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

na veel vergeleken te hebben gaven de goede recensies voor dit typenummer de doorslag om deze machine te kopen.
Wij hebben nog maar net in gebruik , moeten nog veel uitproberen.
Tot nu toe lekkere koffie en cappuccino.
Koffie wordt goed heet , de cappuccino heeft mooie schuimlaag en heerlijke zachte smaak.

Pluspunten

• koffie goed heet
  • makkelijk in gebruik
  • ziet er mooi uit

Dirk 05-07-2020

Zalige koffie

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

Na 4,5 jaar genoten te hebben van de koffie uit onze vorige EQ.6, was het tijd voor een nieuwe machine. Na 15.000 kopjes hadden we de keus om de machine te laten schoonmaken (servicebeurt), maar toch maar gekozen voor een nieuwe. Inmiddels onze 3e "alleskunner" van Siemens. Eigenlijk is deze machine hetzelfde als de vorige met een paar uitbreidingen. Er zitten nog meer verschillende koffiekeuzes op, de melkbeker wordt nu meegeleverd en de machine heeft iets meer RVS. Koffie "zetten" is een plezier, aanzetten, keuze maken en de koffie van je keus komt er uit. Alles is in te stellen vooraf, zoals hoeveelheid, sterkte en maalgraad. Schoonmaken is eenvoudig, de machine spoelt vòòr en na gebruik en heeft een automatisch schoonmaakprogramma. Het enige nadeel is dat we eigenlijk te veel koffie drinken.

Pluspunten

• smaak koffie is geweldig
  • makkelijk onderhoud
  • bediening

Minpunten

• lekschaal moet soms onnodig geleegd worden

André 01-07-2020

Geweldige machine

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

Wat een juweeltje in onze keuken. De mogelijkheden zijn divers en je kunt werkelijk alles instellen per categorie. Hoeveelheid melk, inhoud van de kopjes bij normaal, medium en groot per koffiekeuze. Temperatuur van het water is goed, de melk wordt geweldig opgeschuimd waarmee de koffie een traktatie wordt. Mooiste is om koffie te zetten in luxe koffieglazen, dan is het net magic wat je ziet gebeuren. Beetje cacaopoeder op de cappuccino om een feestje te maken en iedereen is blij verrast. De EQ6 plus S700 is dan de meest luxe met RVS afwerking, kopjesverlichting en lekbak met niveau sensor wat een erg prettige bijkomstigheid is omdat de machine niet verder gaat alvorens de lekbak is geleegd en dus nooit overloopt. Op het display wordt alles keurig vermeld in de taal die je wilt dus het kan niet fout gaan. De bediening is kinderlijk eenvoudig en heel goed in elkaar gezet door Siemens. Mooi kleurendisplay met alle koffiekeuzes. Topper vind ik dat de machine het melkpijpje zelf reinigt met heet water en stoom (dat kun je snel kiezen in het menu) zodat deze lekker fris blijft. Extra luxe is het RVS melkreservoir inbegrepen in deze set die je na gebruik weer in de koelkast kunt bewaren. Door de hoge waterdruk proef je een geweldig aroma in je kopje koffie en ruikt de keuken naderhand ook naar dit heerlijke aroma. De zetgroep is eenvoudig uit te nemen om te reinigen. De machine is nagenoeg geruisloos en door de keramische maalschijven nooit een bijsmaak van verbrande koffie. Wel de duurdere koffiebonen gebruiken (meer dan €10 de kilo) want dat komt de machine zeket ten goede en is hij ook meer dan waard. Bij goedkopere bonen kunnen er wel eens harde stukken of een steentje tussen zitten waardoor de maalschijven kunnen sneuvelen. Verder kun je dan de sterkte en maalfijnheid afstellen. Kortom een prachtig apparaat voor vele jaren koffiegenot.

Pluspunten

• Veel koffiekeuzes, geweldig aroma
  • Lekbak met niveausensor
  • Verlichting op de kopjes (extra luxe)
  • RVS afwerking, mooi design
  • Geruisloos en schakeld vanzelf uit

Patricia 27-06-2020

Prachtig apparaat!

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

Na vele reviews en info lezen gekozen voor de Siemens EQ.6 plus extra klasse. Het is een zeer mooi apparaat in rvs met zwart. Installatie eenvoudig, dus snel ons eerste kopje koffie! Heb diverse soorten al uitgeprobeerd en bevalt uitstekend, eenvoudig aanpassen van waar je op dat moment zin in hebt. Wat sterker of juist mild, cappuccino of espresso, het is heel eenvoudig. Heb een schoonheidssalon en de meeste klanten drinken graag cappuccino dus kan ze nu een hoop keuze geven! En dat ik vele jaren plezier ervan ga hebben!

• Eenvoudige bediening
  • Makkelijk schoon te houden

Minpunten

• Uitloop kan niet zo heel laag naar beneden
  • Waterreservoir iets onhandig doordat het breed is