Melitta Barista Smart T Black volautomatische espressomachine F830-102

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 50 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Melitta Barista Smart T Black volautomatische espressomachine F830-102 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

b**e@g**l.com 28-09-2023

verrassend stil

Was eerst een beetje terughoudend omdat ik dat vaak vergeleek met luide toestellen. En aangezien ik nogal een ochtendhumeur heb voor mijn eerste tas koffie. Maar dit toestel kon ik nog aan en is net ietsje luider dan mijn koffiezet. Maar het verschil is wel te verwaarlozen. Een echte aanrader

Pluspunten

• makkelijk te bedienen
  • handige app
  • goed handleiding en in het nederlands
  • geluidsniveau goed
  • recepten via site

Minpunten

• valt wat groot uit als je kleine keuken hebt

z**2@h**l.com 21-09-2023

Melitta Barista Smart T

Super leuk toestel met overzichtelijke app erbij. Alle denkbare koffie kun je zetten met dit toestel. Met bonen of gemalen koffie. Alles wordt goed uitgelegd via schermpje. Ook wordt er aangegeven wanneer er water of bonen moeten aangevuld worden. Ook als het lekbakje te vol word, wordt dit aangegeven via het scherm. Voor warme melk of melkschuim is er een apart bakje bij om via een slangetje aan te sluiten op het toestel. Daar heb ik 2 puntjes op; de aansluiting van slangetje op het bakje is zwart op zwart, dus soms moeilijk te vinden als je smorgens vroeg een cappuccino wilt 😅. En bij het easy cleaning proces wordt het slangetje gekuist maar niet het bakje.
Ook vind ik het lekbakje wat onhandig en lang. Wat ik wel super vind is dat het afval koffie geruis word opvangen in een bakje. Dit wordt verder gebruikt in de tuin. Super toestel!!

Pluspunten

• Alle soorten koffie
  • Met bonen en gemalen koffie
  • Handige en duidelijke app via Bluetooth
  • Koffie geruis word apart opgevangen

Minpunten

• Cleaning proces van het melkbakje
  • Wat onhandig lekbakje

a**l@h**l.com 21-09-2023

Melitta Barista Smart

Ik heb nu paar weken deze Machine mogen test en mijn bevindingen zijn:
Maak ongelooflijk goede koffie en espresso. Dubbele bonen bakken zijn een pré, zo kan je kiezen uit 2 verschillende soorten koffiebonen. De slimme functie (via app) geeft een veel beter overzicht van de recepten dan het ingebouwde display en is snel mooi design.
andere kant is het aan grote kant dat je niet op aanrecht met boven kasten kan zetten, je hoort hem wel malen en stomen verder moet je melkkan iedere keer in de koelkast zetten.
Verder heel mooie apparaat die een lekkere koffie zet
Sterk aanbevolen.

Pluspunten

• Mooi desing
  • lekkere koffie
  • Snel

Minpunten

• Grote apparaat

r**8@h**l.com 17-09-2023

expressomachine die top is!

Het is een prachtig product. Snel en efficiënt en doet wat het moet doen. We hebben alle functies duidelijk getest en niets op aan te merken. Het is ook gebruiksvriendelijk.

l**1@t**t.be 15-09-2023

Makkelijk en in stilte koffie maken

Vergeleken met mijn oud toestel, is dit een ongelooflijk stille machine. Spoelen, koffie maken, … niemand heeft het door.
Handig om met 1 druk op een knop een andere soort koffie te kunnen zetten. Melk wordt gewoon voor jou opgewarmd en de juiste hoeveelheid wordt toegevoegd. Drink je graag zeer warme koffie? Wil je in je latte meer melk? Of toch een beetje meer koffie? Iets straffere koffie? Alles kan geregeld wordt. Koffie zoals jij het wilt. Zalig!

Pluspunten

• Stil
  • Personaliseerbaar
  • Twee bonen reservoirs
  • Spoelfunctie

Minpunten

• App
  • Grootte
  • Veel “kuisen”

c**9@h**l.com 11-09-2023

Misschien wel , misschien niet

Pluspunten:
Een stille machine,
met een makkelijke watertank.
Minpunten:
Per persoon een betere aanduiding van voorkeur
En niet Smart, want als het afstaat (spaarstand) kan je niet via Bluetooth koffie maken smorgens!
En de melk, zou beter gekoeld ín de machine zitten…

Pluspunten

• Stil
  • Uiterlijk

Minpunten

• Melk zou in machine moeten zitten

f**7@g**l.com 11-09-2023

The best

de beste koffiemachine ooit. de machine maakt voor mij direct verschillende cappuccino, macchiato, espresso en zachte koffie. Ze waarschuwt me zodra ik hem moet schoonmaken, water moet toevoegen, de bak moet legen. Ik ben dol op de reinigingsfunctie van het melkreservoir. Ik raad aan dat het gebeurt. Ik vind het formaat gewoon erg groot.

Pluspunten

• Melkschuim
  • automatische reiniging

Minpunten

• De grootte

d**w@g**l.com 10-09-2023

Mooie Barista ervaring

Wij keken er naar uit om dit toestel te mogen testen! De 18 verschillende koffiemogelijkheden geeft zo’n brede waaier aan smaken en geuren. Indien je slechts 1 soort kopje koffie gewoon bent en niet wil veranderen dan is dit toestel niet voor jou. Maar wil je daarentegen je koffie ervaring uitbreiden en elk kopje als een nieuwe ontdekking testen, ga gerust voor dit toestel.
Door de dubbele bonenkamer én de sleuf voor gemalen koffie heb je zelfs de mogelijkheid om 3 soorten gebrande koffie te testen. En dat met die 18 koffierecepten.
Als een echte barista kun je je gasten verwelkomen met hun gepersonaliseerde kopje koffie.
My Coffee Memory geeft je de mogelijkheid om jouw persoonlijke instelling van 4 koppen koffie op te slaan. Maar je huisgenoten hoeven zich geen zorgen te maken want je kunt tot 4 profielen met elk 4 afzonderlijke koffies instellen. Wat een luxe! On top of that, kun je jouw favoriet kopje koffie laten zetten vanuit je luie zetel doormiddel van de Smart functie met de Melitta Connect app.

Pluspunten

• Uitgebreid koffie aanbod
  • Gemalen koffie alsook bonen
  • App op je mobiel
  • Personaliseren van koffie recepten

Minpunten

• klein reinigingsbakje

Lieve 10-09-2023

Een heerlijke warme tas koffie

Mijn verwachtingen waren hoog om deze Melitta Barista T smart te testen. De gebruiksaanwijzing is duidelijk beschreven om aan de slag te gaan.
Het bonen reservoir is makkelijk te vullen met 2 soorten bonen naar keuze. Het maalproces verloopt quasi geruisloos. Door de manuele hendel, schakel je makkelijk tussen de 2 soorten. Om individueke dranken in te stellen en voor het onderhoud navigeer je makkelijk door het menu. Met de bluetooth functie zet je een heerlijke tas koffie vanaf de bank. Jammer dat de machiene bij iedere opstart begint te spoelen, je moet steeds waakzaam zijn dat je nog geen kopje op de rooster plaatst. Ook is het lekbakje hierdoor zeer snel vol. De machiene geeft een heerlijk melkschuim. Zorg er wel voor dat het melkkannetje en de aansluiting dagelijks gereinigd zal worden.
Deze Melitta Barista T Smart geeft een heerlijke, warme tas koffie aangepast aan je eigen smaak en sterkte.

Pluspunten: Duidelijke gebruiksaanwijzing; Hete koffie; Goed melkschuim
Minpunten: Lekbakje snel vol; Automatisch spoelen bij elke opstart

Pluspunten

• Snelle installatie via Bluetooth
  • Duidelijke gebruiksaanwijzing

Minpunten

• Lekbakje snel vol

C**s@h**l.com 10-09-2023
Ik had het geluk de Melitta Barista Smart T Black volautomatische espressomachine F830-102 te mogen testen en ik moet zeggen dat ik echt onder de indruk ben van de mogelijkheden van deze machine. Het is niet zomaar een gewone espressomachine, het is een slimme espressomachine die met je meedenkt en zorgt voor een perfect kopje koffie, elke keer weer.

Allereerst wil ik het hebben over het design van de machine. De Melitta Barista Smart T Black heeft een strak en modern ontwerp dat perfect past in elke keuken. De zwarte kleur geeft het een elegante uitstraling en het touchpad aan de voorkant zorgt voor een intuïtieve bediening.

Maar het gaat natuurlijk niet alleen om het uiterlijk. De prestaties van de machine zijn ook van belang en ook daar scoort de Melitta Barista Smart T Black in mijn ogen zeer goed. Met een druk op de knop kun je kiezen uit maar liefst 21 verschillende koffiespecialiteiten, van espresso tot cappuccino en latte macchiato. De machine maakt gebruik van een efficiënt bonensysteem en een melkopschuimer, waardoor je altijd kunt genieten van verse melk en een heerlijk romig melkschuim.

Wat deze espressomachine voor mij echt uniek maakt, is de slimme functionaliteit. Via de Melitta Connect app op mijn smartphone kan ik de machine op afstand bedienen, recepten en instellingen aanpassen en mijn eigen koffiespecialiteiten creëren. Daarnaast leert de machine mijn verschillende voorkeuren kennen en past deze automatisch de maalgraad, hoeveelheid koffie en water aan om elke keer weer de perfecte smaak te leveren.

Het onderhoud van de machine wordt ook gemakkelijk gemaakt door de automatische reinigingsprogramma's en het display dat aangeeft wanneer er onderhoud nodig is. Dit bespaart me veel tijd en gedoe, ook de app geeft aan wanneer de bonen aangevuld moeten worden.

Het enige minpunt voor mij persoonlijk is dat de watertank er langs boven uitmoet. Ik heb in mijn keuken een ingebouwde kast voor de koffiemachine en dit is niet altijd even handig.

Ik ben over het algemeen dus wel zeer tevreden over de Melitta Barista Sm rt T Black volautomatische espressomachine F830-102. Het is niet alleen een prachtige machine om te zien, maar ook een slimme machine die met je meedenkt en altijd de perfecte kop koffie zet. Als je op zoek bent naar een espressomachine van hoge kwaliteit met moderne functies, dan raad ik deze machine zeker aan!

j**n@h**l.com 09-09-2023

3 weken toestel mogen testen

Het toestel werkt heel simpel en is zeer handig via de app te besturen en je koffie precies te maken zoals jij het wilt
Handig dat je verschillende profielen kan maken zodat heel het huishouden direct zijn gewenste koffie kan krijgen zonder alles opnieuw te moeten instellen.
Het toestel ziet er mooi uit. Voelt wel beetje goedkoop aan. Maar voor de rest een toptoestel en het is echt plug en play zelfs zonder app is op het toestel alles heel makkelijk te bedienen.

Pluspunten

• Bediening met app
  • Plug en play
  • Strak Uiterlijk

Minpunten

• Voelt goedkoop aan
  • Melk schuim
  • Melkreservoir niet ingebouwd

p**3@g**l.com 09-09-2023

lekkere koffie maar te duur voor mij

ik heb het toestel mogen testen voor kieskeurig.be. de testperiode was nogal kort daardoor heb ik niet alle functies kunnen testen. ik heb wel lekkere en vooral warme koffie en espresso gedronken uit de machine. de koffie werd vlot gemaakt. de bonenkoffie was lekkerder dan de op gemalen koffie die ik eens gezet heb. ik zou dit toestel niet kopen omdat het teveel plaats inneemt in mijn keuken en het toch wel een prijzig toestel is

Pluspunten

• snelheid
  • smaak

Minpunten

• prijs
  • formaat

w**l@g**l.com 08-09-2023

Koffie voor de liefhebbers

Ik heb dit toestel enkele weken mogen testen, en onze eerste ervaring ermee is fantastisch.
Doordat de machine vrij simplistisch is gemaakt zorgt ervoor dat ook al ziet het toestel er geavanceerd uit. Je hem toch heel makkelijk kan bedienen.
Door dat je je mobiele toestel hier aan kan koppelen heb je altijd de handleiding op zak.
Toen we de eerste koffie aan het maken waren merkte we meteen dat het toestel vrij stel is in gebruik.
We vonden het ook fijn dat we 2 soorten koffiebonen konden gebruiken in het toestel. We hebben in 1 espresso bonen gedaan en in de andere latte macchiato bonen.
Omdat het toestel 18 programma’s had je keuze genoeg, moesten deze smaken je toch niet 100% aanspreken kon je nog altijd zelf wat personaliseren en opslaan in je eigen profiel.

Er zijn ook wel wat nadelen aan het toestel. Zo zijn de 2 koffie reservoirs redelijk klein en gebruiken ze dezelfde onderliggende trechter.
Het toestel wordt ook heel snel vuil omdat alles blinkende plastiek is en aluminium. Je ziet er meteen melk resten op weer.

Overal is het toestel wel een echte aanrader voor de koffieliefhebbers onder ons

Pluspunten

• 2 reservoirs
  • groot water reservoir
  • 18 programma's
  • handige app

Minpunten

• snel vuil
  • zwaar

k**7@h**l.com 08-09-2023

Een fantastische koffieapparaat!

Ik gebruik dit apparaat nu enkele weken in huis en ik ben er super blij mee. Wat een geweldige koffiemachine! De machine is zeer stijlvol, perfect in mijn keuken.
Met de app kun je je eigen koffie customizen vanuit de bank. Er zijn zoveel verschillende koffiemogelijkheden. De machine werkt simpel en geeft duidelijk aan als er wat is.
De machine maakt weinig lawaai, dat vond ik wel echt heel fijn!
Wel was het voor ons even zoeken naar de juiste instellingen om de perfecte bak koffie te krijgen. Nu heb ik een perfecte koffie elke dag en voor iedereen !
Je kan de temperatuur/sterkte en hoeveelheid melk zelf instellen.Bovendien is het eenvoudig om de machine schoon te maken en te onderhouden, dankzij de uitneembare zetgroep en de automatische reinigingsprogramma's.
Ik zou deze machine zeker aanbevelen!

Pluspunten

• weinig geluid
  • Schoonmaakprogramma's
  • Makkelijk in gebruik
  • Warmt snel op
  • Veel variaties van koffie

Minpunten

• Prijs

d**s@g**l.com 07-09-2023

Bombastisch toestel van zeer goede kwaliteit

Deze Melitta Barista Smart T is een beest van een toestel. Hij is best bombastisch groot, waardoor een goede plek zoeken niet simpel is. Ik heb er dan op de dressoir maar een gezellig koffiehoekje van gemaakt.
Het is mijn eerste machine die koffiebonen maalt. Ik had vooral schrik van het mogelijke lawaai daarmee. Maar dat valt super mee, de maler is best wel stil.
Op zich is het toestel simpel te gebruiken. Ook al moet ik zeggen dat je soms meerdere keren de aanraaktoetsen moet gebruiken omdat het de eerste keer niet herkend wordt. Daarom kan je het ook doen via een app op de smartphone. Fijn om mee te spelen, maar daarna gebruik je het toch niet meer.
De latte die het toestel maakt is best geslaagd. Melk wordt aangeleverd via een buisje dat in een extern bakje steekt. Helaas is dit een extern bakje dat je daarna zelf in de koelkast moet steken. Waardoor je ook telkens wel wat melk vlekken hebt als je het buisje moet uittrekken. Gelukkig kan je deze kant dan wel alweer in de lekbak steken zodat het er niet blijft uitlopen.
Het toestel is makkelijk te onderhouden. Helaas is de lekbak niet technisch gelinkt met het toestel waardoor je soms wordt gevraagd hem leeg te maken terwijl je dat net daarvoor hebt gedaan. Verwarrend.
Standaard zit er een waterfilter bij het toestel. Ik heb geen idee hoeveel liter die meegaat, dus die moet je wel regelmatig vervangen.
Mijn toestel heeft één klein raar probleempje. Elke keer dat ik het toestel opstart, zegt hij dat ik het waterreservoir moet vullen om te kunnen cleanen. Dit zelfs als hij helemaal vol is. Effe drukken op “ok” en je kan weer verder.
Al bij al een goed toestel die lekkere koffie maakt. Voor mij persoonlijk veel te groot, dat wel.

Pluspunten

• Zeer stille maler
  • Maakt lekkere koffie, capuccino, latte,...
  • Mooi design
  • Gemakkelijk te gebruiken
  • Simpel te onderhouden

Minpunten

• Groot toestel
  • Externe melkbak
  • Kleine lekbak
  • Kleine software probleempjes

f**t@h**l.be 07-09-2023

Perfect toestel

Toen ik te horen kreeg dat ik het Mellita Barista T Smart koffiezetapparaat mocht testen, was ik meteen heel enthousiast en benieuwd om alle functies uit te proberen. Na enkele weken getest te hebben, kan ik zeggen dat ik een grote van ben geworden van het toestel. Naar mijn mening zijn er enkel voordelen aan dit volautomatisch toestel. Om te beginnen zijn er heel veel soorten koffies die je eenvoudig kan zetten door een druk op de sneltoetsen bovenaan. De koffie die erachter zit kan je wijzigen naar eigen smaak, binnen de opties uit de soorten koffie. Daarnaast kan je ook de eigenschappen van elke koffie individueel instellen naar eigen smaak zoals de temperatuur en sterkte van de koffie of de verhouding tussen koffie en melk. We hebben ook meteen gebruik gemaakt van de 4 unieke profielen zodat ieder meteen zijn eigen favoriete koffie kan zetten. De bijhorende app is ook zeer eenvoudig te bedienen en een mooie extra, enkel opletten dat de bonen/melk/water voor je koffie aangevuld zijn.
Verder is het 2 vaks bonenreservoir echt handig, zo kan je bonen uitkiezen voor een lekkere espresso en daarnaast bonen voor een gewone tas koffie. Het zoeken naar de juiste bonen was in begin moeilijk om de perfecte cremalaag te krijgen. Een laatste groot voordeel voor mij is het automatische reiningsysteem. Het toestel geeft zelf aan wanneer het gereinigd moet worden, waarop je enkel moet bevestigen om te starten. Ook het melksysteem reinigt zichzelf na elke bereiding.
Echt enkel voordelen aan het toestel. Als je interesse hebt in volautomatisch koffiezetapparaat zou ik de Barista T Smart van Melltia zeker aanraden!

Pluspunten

• Reiningssysteem
  • Bediening via app
  • 2 vakken bonenreservoir
  • 4 koffieprofielen
  • Optie instellen eigenschappen per koffie

Minpunten

• Reiniging gebeurt heel vaak

l**d@i**d.com 05-09-2023

Heerlijke koffie maar minder gebruiksvriendelijk.

Met dit apparaat kan je heerlijke koffie maken maar toch heb ik naar gebruiksvriendelijkheid een aantal bedenkingen. Het instellen op maat van wat men wenst is vrij omslachtig. De laatste instelling wordt onthouden dus als je de koffiesterkte, de schuimhoeveelheid, de hoeveelheid wil instellen moet je als gebruiker toch wel teveel stappen doorlopen. Het reinigen van de reservoir (spoelwater & koffiegruis) verloopt gemakkelijk maar het is wel jammer dat het apparaat niet voelt of het reservoir geleegd moet worden maar afgaat op het aantal bereidingen. Het kan dus zijn dat het toestel vraagt om het reservoir te legen terwijl je dit net op eigen initiatief hebt gedaan. Ondanks de vele mogelijkheden vind ik dit toestel vrij duur.

Pluspunten

• uitgebreide instelmogelijkheden
  • legen "afvalreservoir"

Minpunten

• te klein waterreservoir
  • geen sensor "afvalreservoir"
  • minder gebruiksvriendelijk

e**s@h**l.com 04-09-2023

Kon beter

Het apparaat getest voor een aantal weken. Bij binnenkomst gelijk gekoppeld met de gsm, dit is in eerste instantie gelukt. En het werkte. Echter na het apparaat voor een 2e keer aan te zetten, werkte de app niet meer. Dit zo gelaten omdat de app niet echt een meerwaarde is. Het apparaat moet je toch aanzetten om de app te kunnen gebruiken. Er is een grote verscheidenheid aan koffievarianten beschikbaar van latte tot americano. De sterkte is in te stellen, maar voor mij als Latte drinker nog te sterk ondanks diverse aanpassingen. Mijn echtgenoot vind de cafe creme wel lekker.
Het apparaat heeft een modern design. Het is handig dat je de melk in de koelkast kunt zetten, maar ook een nadeel omdat je altijd wat melk over hebt. Ten opzichte van ons eigen apparaat schuimt hij de melk niet goed op.

Pluspunten

• Veel verschillende smaken
  • modern design
  • 2 verschillende bonen kunnen erin

Minpunten

• De latte is nog te sterk
  • Je blijft altijd met een beetje melk zitten
  • app is niet echt zinvol

Katrien Ruysschaert 04-09-2023

Koffiemachine met app

Ik heb deze koffiemachine een tijdje mogen testen. Ik vind het superhandig dat je de koffiemachine kan bedienen via de app op je gsm. Als het water op is, of de lade moet geleegd worden of de koffiebonen zijn op, geeft de machine automatisch een melding hiervan. Wat de koffiemachine zeer gebruiksvriendelijk maakt en makkelijk is in gebruik. De koffie is zeer lekker, je kan ook via het Barista menu je eigen koffie instellen en de sterkte, inhoud enz. aanpassen en opslaan. Het enige nadeel vind ik dat de koffiemachine wel heel groot en zwaar is.

Pluspunten

• Koffiebereinding via app
  • Onderhoudsvriendelijk

Minpunten

• De koffiemachine is groot en zwaar

b**************@h********** 30-08-2023

Alleskunner voor de echte liefhebber

multifunctionele machine die in staat is voor elke liefhebber de perfecte koffie te maken

Pluspunten

• mogelijkheden
  • kwaliteit van gemaakte koffies
  • oogt mooi
  • grote watercapaciteit
  • keuze uit 2 soorten bonen of poeder

Minpunten

• eerder luid
  • geregeld schoonmaken verplicht
  • prijzig