Siemens EQ.6 plus s500 Espresso zwart, metallic

tile-Aantal kopjes
2 kopjes per keer
Kleur(en)
zwart, metallic

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 38 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens EQ.6 plus s500 Espresso zwart, metallic op Kieskeurig.be.

Marco 27-12-2017

Siemens eq6 plus 500 serie

Beoordeling Siemens EQ6 plus 500 serie
Mijn referentiekader bestaat uit de eq5 en eq 6 700. Nu dus een eq 6 plus 500 serie gekocht. Lekbak is verbeterd, geen krassen meer door de kunststof inzet. Het automatisch reinigen van de melk wat bij de eq6 plus is geïntroduceerd werkt vaak niet. Bij sommige melkproducten werkt het niet, of wanneer er zwarte koffie is gezet na een melkproduct vergeet het apparaat zijn melk te reinigen. Je moet dan behoorlijk door het menu klikken om handmatig te reinigen. Ik geef de voorkeur aan het handmatige melk reinigingssysteem van de oude eq6 boven dit wisselvallige systeem. Je hoeft dan niet door het menu.
Verder is de smaak, geluid, warmte van de melk etc allemaal hetzelfde als de oude eq6.
De eq5 is in vergelijking met deze systemen erg lawaaiig, ook is de machine minder makkelijk van binnen te reinigen door hoekjes etc.
Melk is in beide gevallen (terug naar de eq6 en eq6 plus) bij de eerste cappuccino van de dag net warm genoeg en daarna is het systeem op temperatuur. Wel heb ik de indruk dat de eq6 700 iets stiller is door het extra RVS omhulsel. De extra koffie mogelijkheden zijn meer een gadget en bieden geen meerwaarde; je gebruikt ze niet. Ook vind ik de bediening van de oude eq6 intuïtiever.

Kortom, goede machine, pittige prijs, geen enkele reden om deze boven de goedkopere oude eq6 700 te kiezen.

Pluspunten

• goede machine, wel aan de prijs

Minpunten

• oude eq6 is beter en goedkoper

Ernst 06-06-2019

groot scherm

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus s500 Espresso zwart, metallic

mooie machine om te zien lekkere koffie welke smaak je ook lekker vind heerlijk warm het is een rustige machine al verschillende machines gehad maar dit is een apparaat dat je de familie ook aan raad

Danny Zandbergen 12-11-2019

snel, stil en heerlijke koffie

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus s500 Espresso zwart, metallic

We waren op zoek naar een goed en stil koffiezet apparaat. Dit model voldoet meer dan aan onze verwachting. Snel, stil en heel gebruiksvriendelijk. Koffie is heerlijk.

e van oort 24-09-2019

groot scherm

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus s500 Espresso zwart, metallic

het is een prima apparaat makkelijk in gebruik , lekkere koffie, apparaat ziet er mooi uit doet wat wij willen we bevelen deze machine zeker aan de prijs is voor ons prima als je ziet wat het allemaal kan zeker aan te raden aan de mensen die een lekkere kop koffie willen

Elly 04-07-2019

Lekkere koffie

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus s500 Espresso zwart, metallic

Onze vorige koffiebonen-machine was helaas kapot. Omdat we zeer veel problemen met dit apparaat hebben gehad, besloten we voor een ander merk te gaan. Dit is de Siemens TE655319RW geworden. In aanvang moesten we even wennen aan de toch iets andere koffie-smaak, ondanks het gebruik van dezelfde koffiebonen en dezelfde melk. Maar nu na 1 1/2 week in gebruik zijn we toch heel content met de machine.

Pluspunten

• koffie is warmer dan van onze oude machine
  • makkelijk te bedienen scherm
  • kiest automatisch laatst gezette koffie-variant
  • makkelijk schoon te maken

Minpunten

• kleine lekbak, leeg glas eronder dan valt het mee

nelissen 19-06-2019

goed display

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus s500 Espresso zwart, metallic

toen onze oude siemens Koffiezet machine na trouwe dienst het begeven had direct weer de zelfde nieuwe gekocht
omdat deze goed is in gebruik en onderhoud

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • goede koffie

Massie 28-05-2019

Pracht apparaat

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus s500 Espresso zwart, metallic

1,5 week in mijn bezit nu. Apparaat ziet er mooi uit en is echt een aanwinst in mn keuken. Het instellen van het apparaat was een fluitje van een cent. Alles was duidelijk.
Het enige, heeeele kleine minpuntje, is dat het lang duurt voor de koffie doorgelopen is. Natuurlijk duurt het even voor de bonen zijn gemalen maar daarna duurt het wel even voor de koffie helemaal door is. Geen probleem wanneer ik alleen voor mezelf zet, wel wat vervelend wanneer je kamer vol mensen is en iedereen wil koffie.
Maar dit ene , echt heeeeele kleine, minpuntje staat in geen verhouding tot de heerlijke koffie, goed heet, goed sterk, veel mogelijkheden. Kortom, ik raad dit apparaat echt iedereen ten zeerste aan

Toos 27-05-2019

Koffiemachine siemens

Had een Siemens koffiemachine oud model ! Zocht een nieuwe en
Zag dit model was meteen klaar deze wil ik
Heb hem gekocht en super mooi uiterlijk en fijne machine met veel mogelijkheden !
Echt super !!!!

Dantuma 23-05-2019

Simpel te bedienen apparaat met veel mogelijkheden!

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus s500 Espresso zwart, metallic

Wat een fijn apparaat! Makkelijk in te stellen. Veel mogelijkheden. Koffie zoals je het graag hebt. Voor elk wat wils. Slap of sterk of niets meer aan doen (fabrieksinstellingen).

Pluspunten

• Bedieningsgemak
  • Grote keuze aan koffie mogelijkheden
  • Makkelijk te reinigen

Toos Welman 23-05-2019

mooi uiterlijk

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus s500 Espresso zwart, metallic

de layout van de machine heeft mijn aandacht getrokken
Ik had reeds ervaring met een Siemens TK53009 expresso machine en wilde graag een stapje verder

RoyB 1973 22-05-2019

Dik tevreden

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus s500 Espresso zwart, metallic

Na jarenlang een koffiebonen machine te hebben gehad (inbouw van Siemens) was ik overgestapt op een Nespresso machine. Deze machine heeft het uiteindelijk 1,5 jaar volgehouden. Toch maar weer besloten voor een bonenautomaat te gaan. De eerste keuze is gevallen op de PhiIips EP3550.
Op zich was ik best tevreden over deze automaat totdat deze na een kleine anderhalve week de eerste foutmelding in het scherm gaf, om een lang verhaal kort te maken, drie weken later en twee machines verder heb ik mijn geld terug ontvangen.

Op basis hiervan toch besloten iets meer uit te geven en zijn wij uitgekomen op deze Siemens EQ6 Plus. Wat een verschil:
- Het apparaat voelt veel degelijker aan.
- Het bonen compartiment is veel beter toegankelijk en eenvoudiger te vullen (kan ook meer in)
- Het water reservaat is groter
- Het onderhoud van de lekbak is beter doordacht
- Maakt veel minder lawaai
- Is snel opgestart
- Ontzettend lekkere koffie welke goed op temperatuur is
- Cappuccino is erg goed

Al met al, als je van koffie houdt dan is dit apparaat een echte aanrader en zijn meerprijs ook meer dan waard.!

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • Snel opgestart en op temperatuur
  • Groot bonen compartiment (eenvoudig te vullen)
  • Degelijk

Minpunten

• Geen tot nu toe

Pracht apparaat 21-05-2019

Heerlijke koffie

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus s500 Espresso zwart, metallic

Omdat de siemens EQ.6 erg goede reviews kreeg, dit keer gekozen voor de siemens. Ik heb al heel veel merken gehad, nu weer eens een andere. Tot nu toe echt top. Heerlijke hete koffie, lekker zelf op je eigen sterkte aan te passen. Ziet er erg mooi uit. Ik lust geen melk in de koffie dus de melkvarianten niet gebruikt. Alleen de espresso en gewone koffie. Als ik al een minpuntje moet bedenken is dat het lang duurt voor de koffie is doorgelopen. Natuurlijk moeten eerst de bonen gemalen worden maar dan duurt het zetten best wel lang. Niet zo'n bezwaar wanneer ik alleen voor mezelf zet, maar met een kamer vol mensen die allemaal koffie willen wel wat hinderlijk. Het is best een prijzig apparaat dus dan had er best wel een ontkalkingstablet en reinigingstablet bij gekund (stukje service). Maar deze 2 minpuntjes wegen echt niet op tegen alle pluspunten. Ben super blij met deze aankoop. Is een verrijking in mijn keuken

Pluspunten

• Heerlijke, hete koffie
  • Sterkte makkelijk instelbaar
  • Ziet er erg mooi uit
  • Instellen ging makkelijk, wijst zich vanzelf

Minpunten

• Doorloop van de koffie duurt wat lang

Priscilla Kaijen 19-05-2019

Heerlijk in gebruik

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus s500 Espresso zwart, metallic

We hebben voor dit product gekozen, nadat we eerst een heerlijke bak koffie hebben mogen proeven in de winkel waar we het product hebben aangeschaft, we waren gelijk verkocht. hij is heel erg fijn in gebruik en ook heel makkelijk bij te houden in het onderhouden ervan. hij reinigt zichzelf nadat je het apparaat uitzet waardoor het veel makkelijker bij te houden is. alles is heel overzichtelijk in het menu en alles wijst zichzelf uit. ideaal hoe sterk je een bak koffie wilt hebben of juist weer niet, en dat je ook heel makkelijk in kan stellen hoe warm je het wilt hebben. iedereen heeft natuurlijk zijn eigen smaak en daarom heel erg fijn dat je dit in het menu allemaal aan kan passen aan je eigen wensen. al met al is het een heerlijk apparaat waar je van alles mee kan. wij genieten van de heerlijke koffie elke dag weer, en zou het zeker aanbevelen om dit apparaat in huis aan te schaffen.

Pluspunten

• reinigt regelmatig zichzelf
  • makkelijk in onderhoudt
  • verschillende soorten koffie
  • menu is makkelijk

Minpunten

• warme melk functie is lauw

Steven75 30-03-2019

Top machine voorziet je van heerlijke koffie

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus s500 Espresso zwart, metallic

Sinds drie weken in huis en nog niemand horen klagen. Alle soorten en sterkte geprobeerd om op mijn favoriete kop koffie uit te komen. Alleen het testen van verschillende koffiebonen gaat nog gebeuren. Verder is het apparaat makkelijk te bedienen, te onderhouden en schoon te maken.

Jan 14-02-2019

Heerlijke koffie, stijlvol in de keuken

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus s500 Espresso zwart, metallic

Prima koffieautomaat met veel mogelijkheden. Staat heel mooi in de keuken en matched goed met een donker keukenblad.

Pluspunten

• Stijlvol
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• je gaat veel meer koffie drinken

helene 04-02-2019

prachtig design

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus s500 Espresso zwart, metallic

Wij haddden hiervoor de eq 5 naar volle tevredenheid. Dus toen er een nieuwe moest komen was het geen moeilijke keus wat er gekocht zou worden. Heerlijke koffie, en alle mogelijkheden die er nog meer zijn. Zalige capuccino of latte, duidelijke display makkelijk in onderhoud, kortom een aanrader.

Pluspunten

• duidelijke display
  • stil
  • gebruikers gemak

Minpunten

• nog niet gevonden

Okidoko 23-01-2019

De keuze is geweldig.

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus s500 Espresso zwart, metallic

Alle koffie keuze zo makelijk met een druk op de knop.
En spoelt na gebruik de leidingen bedeen schoon.
We zijn er super blij mee.

M. F 23-01-2019

Makkelijk bedienbaar

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus s500 Espresso zwart, metallic

Heb dit product bij Siemens gekocht i.v.m. kapot oude apparaat. Zij hebben mij een goede aanbieding gedaan en ik ben erg tevreden over de totale afhandeling.
Het is een goede machine met een mooie uitstraling en makkelijk te bedienen en van alle opties voorzien.

Pluspunten

• Makkelijk bedienbaar
  • heerlijke koffie instelbaarheid naar eigen keuze
  • mooie uitstraling

Minpunten

• maakt wel wat herrie tijdens proces

Mikes1977 21-01-2019

Super gebruiksvriendelijk, fantastische koffie

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus s500 Espresso zwart, metallic

Had eerst een eq5 waar tevreden over was. Deze EQ6 is nog veel beter. Zet alle producten met 1 druk op de knop. De schonmaak is ook makkelijker.

Ellen 20-01-2019

Mooi scherm, luxe uitstraling

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus s500 Espresso zwart, metallic

In verband met de prijs gekozen voor dit model. Erg blij met mijn aankoop, zowel door de lekkere koffie als de uitstraling in mijn keuken

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Gebruiksgemak
  • Hoeveelheid soorten koffie
  • Veel instelmogelijkheden

Minpunten

• Lekbak snel vol
  • Neemt veel ruimte in beslag