Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

tile-Aantal kopjes
2 kopjes per keer
Kleur(en)
zwart, grijs, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 117 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver op Kieskeurig.be.

8,9

Danny 03-11-2017

Een echte alleskunner!

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

Deze Siemens EQ6 plus, is de opvolger van onze Siemens EQ6 die we al 3 jaar in bezit hebben. Wij hebben dus al het voorrecht gehad met de EQ 6 serie van Siemens koffie te serveren. Eigenlijk is onze mening ook onveranderd gebleven: Het is en blijft een geweldig apparaat!

De EQ6 plus is stiller dan de EQ6, heeft een andere (stillere) maler, een licht aangepaste zetgroep en heeft meer programma's en drankkeuzes. Ten opzichte van zijn voorganger kan deze wél 2 melkdranken tegelijk zetten, kun je gebruikersprofielen instellen en heb je een veel groter assortiment aan melkdranken beschikbaar! Daarnaast is hij net wat mooier afgewerkt.

Ik zou een waterfilter van Brita aanbevelen, wij zijn zuinig op deze machine en dit komt de levensduur zeker ten goede (minder kalk).

Of je nu van een lekkere latte macchiato houdt of een sterke espresso, hij kan het allemaal. En belangrijk: zonder lastige melk kannetjes waarbij de melk uiteindelijk gaat aankoeken en de hygiene in het gedrang komt. Daarnaast hoef je het glas niet te verplaatsen voor de bereiding van een melkdrank, gewoon het glas plaatsen en met één druk op de knop bereidt hij een heerlijke koffiedrank met dikke stevige melkschuimlaag. Tip voor verjaardagen, waar wij in de familie en vrienden kring al jaren om bekend staan: Een pompje caramel siroop in het glas, dan de latte macchiato bereiden en afmaken met een forse toef slagroom en caramel fudge blokjes! Gegarandeerd succes! Dan de espresso, waar ik zelf een groot liefhebber van ben. Zet de maler een standje fijner (let op doe dit enkel tijdens een draaiende maler, nooit een stilstaande maler verstellen om beschadigingen te voorkomen). Kies een lekkere koffieboon uit, waarbij mijn voorkeur uitgaat naar de vers gebrande bonen van brandzaak.nl. Geen diepvries bonen meer voor ons waar duur betaalde acteurs voor twee woorden "What else", worden betaald.

Het reinigen is ook een groot pluspunt, het milk&clean reinigingssysteem wordt automatisch geactiveerd als er een melkdrank is bereid en de machine wordt uitgeschakeld. Het spoelt eerst met heet water en maakt de reiniging af met stoom, waardoor alle bacteriën worden gedood. Wel zo veilig met melk. De zetgroep kun je het beste eens per week afspoelen (géén zeep gebruiken) met lauw water. Het enige min punt wat ik kan bedenken is dat er wel eens wat koffieprut aan de binnenkant achterblijft, achter de zetgroep. Dus haal hier ook even een doekje overheen! Maar dit is allemaal zeer gebruiksvriendelijk!

Pluspunten

• Ideaal voor melkdranken
  • Zeer gebruiksvriendelijk
  • Mooie dikke melkschuimlaag
  • Meer programma's dan de EQ6
  • 2 Melkproducten tegelijk

Minpunten

• Reiniging achter de zetgroep

Peter555 13-11-2017

Zeer tevreden met mijn aankoop!

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

Heel fijn apparaat met meer dan voldoende mogelijkheden. Je kunt elke koffie maken die je kunt bedenken. Het apparaat is enorm gebruiksvriendelijk en ziet er stijlvol uit. Het touchscreen zorgt voor een luxe uitstraling. De mogelijkheid om 2 dranken tegelijk te maken is ook erg fijn. Nog een positief punt is dat de reiniging van het melkslangetje erg gemakkelijk gaat! Daarnaast is het apparaat zelf erg makkelijk te reinigen. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de s500 (i.p.v. de s700) vanwege het gebruik van kunststof materiaal achter de koffie uitstroom. Het kunststof is lekker makkelijk te reinigen. De s700 heeft een luxe(re) uitstraling door het gebruikte rvs, maar dat maakt dat je hem wel vaker moet poetsen. Naast het rvs mist de s500 de mogelijkheid om 4 voorkeursinstellingen te gebruiken. Voor ons zijn de 2 voorkeursinstellingen van de s500 meer dan voldoende. Wat betreft de prijs; deze is relatief hoog, maar daar krijg je ook veel voor terug. Prijstechnisch wat mij betreft een echte aanrader. Een klein nadeel vind ik soms de temperatuur van de melk bij het gebruik van koude melk (direct uit de koelkast). Omdat je koude melk gebruikt krijgt het apparaat de melk/het melkschuim niet zo heet als ik eigenlijk zou willen. De cappucino of latté moet je dus snel opdrinken!

Pluspunten

• Relatief stil
  • Veel mogelijkheden
  • Eenvoudig te reinigen

Minpunten

• Geen melkreservoir meegeleverd

Rob 22-03-2018

GEWOON GOEDE KOFFIEPRODUCTEN VAN DE SIEMENS TE655203RW

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

Bijna vier maanden in gebruik. Onderhoud nog steeds gemakkelijk. Koffie en schuim van goede temperatuur (veel beter dan Jura!!). Gemakkelijk in te stellen. Een volautomaat die koffie zet, zoals deze moet zijn!
Pluspunten

mogelijkheden
bedieningsgemak
koffieproducten op goede temperatuur

Pluspunten

• mogelijkheden en bedieningsgemakk
  • koffieproducten op goede temperatuur

Minpunten

• vaak ontkalken

Suzanne 29-01-2018

Gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

Het koffieapparaat is erg gebruiksvriendelijk. Door de diverse instellingen kun je zelf goed je eigen koffie maken zoals jij die wilt. Het apparaat heeft een goed reinigingsprogramma. Bij het aan- en uitzetten geeft het apparaat goed weer hoe reiniging plaats vindt en dat er een glas neergezet moet worden. Diverse onderdelen zijn uitneembaar, waardoor apparaat goed schoon gehouden kan worden.
BIj de melkkoffies (cappuccino, latte macchiato) vinden wij wel dat het wat lauw blijft. Geen probleem als het snel na bereiding wordt opgedronken, maar als je het een tijdje laat staan wordt het wel snel koud.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • goed en duidelijk zelfreinigingsprogramma
  • veel opties om eigen koffie naar smaak te zetten

Minpunten

• Melkkoffies zijn lauw

Jessika 03-11-2017

Wat een mogelijkheden!

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

Ik mocht dit apparaat testen voor The Insiders. Ik heb een gemiddelde keuken. Het is niet een heel groot apparaat. Precies goed! Zit er mooi uit en is degelijk. Ik vind alleen het waterreservoir er wat goedkoop uitzien. Dit stoort niet. Je zet het apparaat aan en hij doet meteen wat hij moet doen. Ik lees altijd de gebruiksaanwijzing, maar dat is eigenlijk niet eens nodig. Het display is duidelijk genoeg. Je kan kiezen uit heel veel soorten koffie. Van een echte espresso tot latte machiato. Ook kan je 2 kopjes tegelijk aanzetten. De hoeveelheid en sterkte Vd koffie kan worden aangepast. Mijn kinderen vinden het een geweldig apparaat en drinken graag een beker warme opgeschuimde melk. Ook thee kan je maken met de heet water knop. Ik heb vandaag het apparaat voor het eerst schoongemaakt. Ook dit gaat heel makkelijk. De zetgroep is makkelijk schoon te maken. Ik was 5 min bezig om alle belangrijke onderdelen schoon te maken.
Al met al een top apparaat! Ik heb hem nu 3 weken.

Pluspunten

• Veel keuze
  • Makkelijk te bedienen
  • Mooie uitstraling
  • Lekkere koffie
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Plastisch uitstraling van waterreservoir

Mirjam 21-07-2019

Gebruiksvriendelijk apparaat

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

Een hele fijne manier om heerlijke koffie te maken, super makkelijk per kopje in te stellen en of je nou espresso, cappuccino of een latte wilt maken, het smaakt allemaal lekker en ziet er ook nog mooi uit.
Koffie is goed heet! Na gebruik van melk even op de knop drukken en apparaat reinigt zichzelf.
Kortom heel tevreden!

Pluspunten

• Hete koffie
  • Simpel in gebruik
  • Veel mogelijkheden qua koffie
  • Zelfreinigend

Minpunten

• Behoorlijk vaak de lekbak legen
  • Vaak waterreservoir vullen

RemonV 13-07-2019

Volledig automatisch en makkelijk in te stellen

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

De overstap van Nespresso naar deze Siemens had ik veel eerder moeten doen. Wat een heerlijk apparaat. Alles is naar wens in te stellen. Maak je eigen favoriet aan en je vrouw kan ook haar eigen keuze vastleggen. Of je bedient simpel weg met tiptoetsen de instellingen voor espresso, cappucino of een van de andere koffie mogelijkheden. Schoonmaken gaat net zo makkelijk, deels automatisch, deels onder de kraan. In een paar minuten ben je klaar.
Het moeilijkste aan dit apparaat? De juiste koffieboon kiezen. ;-) Maar ook dat is een feestje.
Het is een redelijk dure aanschaf, maar het apparaat ziet er degelijk gebouwd uit. Ik verwacht dat wij hier minimaal 4 jaar mee kunnen doen. (Break-even tov Nespresso) Daarna zien we wel verder.

Pluspunten

• Volledig automatisch
  • Vele koffie mogelijkheden
  • Schoonmaken in minuten
  • Groot water reservoir
  • Overzichtelijk scherm

Minpunten

• Groot apparaat, maar daar kies je voor
  • Prijzig in aanschaf, maar ROI tov Nespresso 4 jr.

Marko51 13-07-2019

Fantastisch apparaat

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

Heb de koffie volautomaat Q6 een paar weken en ben er zeer tevreden over. voldoet zeker aan mijn eisen voor een lekker bak hete koffie vol aroma.of het een gewone of een cappuccino of latte smaakt allemaal perfect

Anoniem 03-07-2019

Barista nodig? Welnee een Siemens!

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

Ik heb deze machine gekocht, en maakt heerlijke koffie.
Echter t veelvuldig schoonmaken van waterreservoir zou eenvoudiger moeten.

Yvonne 03-07-2019

Super handig apparaat

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

Behalve dat het apparaat er mooi en eenvoudig uit ziet werkt hij ook nog eens super eenvoudig. We hebben hem nu 2 weken in ons bezit, en nog niet alles uitgeprobeerd. De cappucino en latte zijn over heerlijk. Het apparaat wijst je de weg.
We hadden eerst de siemens waarbij je de melk al in het kopje giet en dan begint te stomen, ook lekkere koffie, maar 3X in reparatie geweest in de 2 1/2 jaar dat we hem hadden. Dus maar kort plezier gehad van dat apparaat. Dan is deze echt een luxe.Je betaald ervoor, maar dan heb je ook wat.

Pluspunten

• in het schermpje word alles uitgelegd
  • makkelijk schoon te maken

Minpunten

• je drinkt te veel koffie
  • je vind de koffie nergens meer zo lekker als thuis

Fam. Coolen 02-07-2019

Pefecte smaak in te stellen

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

Na 12 jaar genoten te hebben van de Bosch Benvenuto B30, is dit wel andere koek! Wat heeft de apparatuur in deze twaalf jaar een evolutie meegemaakt. En dat alles om een heerlijk bakkie te zetten. Deze EQ6 plus 500 is zeer uitgebreid en ja, maakt mijn Cafe Cortado. Precies zoals je hem wil hebben na een paar persoonlijke instellingen aan te passen. Iets sterker, koffie/melk verhouding aanpassen, vastleggen als favoriet en met een druk op de knop favoriet 1 elke dag genieten. Het gemak waarmee je het hele gezin hun lekkerste koffie kunt aanbieden is ongelofelijk eenvoudig geworden met deze machine. En 19 bar pompdruk voor en goede espresso! Temperatuur prima in te stellen.

Pluspunten

• instellingen
  • variatie
  • eenvoudige bediening
  • pompdruk 19 bar
  • schoonmaakgemak

Hans 28-06-2019

Makkelijke bediening

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

Goed apparaat, makkelijk schoon te maken en bediening is goed In de aanbieding gekocht, goede kwaliteit/prijs verhouding

Pluspunten

• Makkelijke bediening
  • Veel keuzes voor prive instelling

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Els 27-06-2019

Een sieraad in de keuken

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

Siemens is van huis uit een uitstekend merk, wat ook weer bewezen wordt door deze volautomatische koffiemachine, de mogelijkheden zijn optimaal, de koffie zoals je verwacht dat koffie moet zijn, pittig, heet , snel klaar en bijna geruisloos.

Pluspunten

• Fraai uiterlijk
  • Geruisloos
  • Duidelijke display
  • Makkelijk te bedienen

Pieter 26-06-2019

Top!

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

Nu een paar weken in gebruik en bevalt uitstekend. Aanzetten en alles wijst zich verder van zelf. Smaak van de koffie is uitstekend, variaties bijna oneindig. Lekbakje wel snel vol. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Siemens EQ6 plus S500 23-06-2019

EQ6+ s500

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

Vanwege het uiterlijk, de mogelijkheden, vanwege het tweekops systeem en reviews van anderen hebben wij voor de vol-automaat gekozen.

Pluspunten

• vele mogelijkheden
  • veel instellingen handmatig in te stellen

Minpunten

• nog niet gevonden

Tjeerd 08-06-2019

Gelikte uitstraling

Supergemakkelijk te bedienen
Grote keus in koffie
Ziet er superstrak uit
Heerlijke koffie en superveel mogelijkheden

R. de Koning 06-06-2019

Gebruiksvriendelijke volautomaat

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

Dit is inmiddels onze 3e Siemens volautomatische espressomachine. De vorige (S40) heeft bijna 40.000 kopjes koffie gemaakt en was aan vervanging toe. De nieuwe machine is wederom een hele stap voorwaarts in gebruiksgemak. Met 1 druk op de knop maak je een lekkere cappucinno, espresso doppio of een gewone koffie. Het melkschuimsysteem is eenvoudig te reinigen en je kunt eenvoudig bij de maaleenheid. De machine is snel gebruiksklaar en lekker stil. We hopen weer jaren te kunnen genieten van deze mooie machine.

Pluspunten

• Koffie is goed warm
  • Maaleenheid is stil

Minpunten

• Melkschuim mag misschien ietsje warmer

BB 04-06-2019

Super tevreden tot nu toe

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

Prima koffiezetapparaat, temperatuur van de koffie is goed (niet lauw zoals bij andere apparaten), makkelijk te zetten, velen mogelijkheden=gevarieerd, cappuccino is super lekker, hij voldeed aan al onze eisen. Koffie zelf is ook erg lekker (en het ligt niet alleen aan de bonen maar zeker ook aan het apparaat zelf!) Prijs/kwaliteit.., we blijven Nederlanders :-)

Pluspunten

• zowat als alles

Minpunten

• nog niet gevonden

Bert Scholtens 03-06-2019

Duidelijke en makkelijk te bedienen Koffiemachine

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

Mooi design apparaat met duidelijke en makkelijk display wat het gebruik erg makkelijk maakt.
Ideaal dat er twee koppen van ieder product gezet kunnen worden.
Apparaat heeft diverse instel mogelijkheden.

De koffie / Cappuccino die wordt gezet is heerlijk .
Wij zijn zeer tevreden en blij mee.

PeterG 30-05-2019

Helemaal top! Elke dag genieten

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

Zoveel keuzes uit 1 apparaat. Alles smaakt goed. Romige laag op de koffie en heerlijk melkschuim op de cappuccino. Werkt allemaal heel simpel. Voor alle bereiden met melk de aanzuigbuis in een pak melk hangen en op de knop drukken. Makkelijker kan niet. Reinigen van alle delen in het apparaat is makkelijk uit te voeren. Waterreservoir makkelijk afneembeer om te vullen. Opvangbak water is echter vrij snel vol. Super tevreden.

Pluspunten

• Veel keuze aan koffiespecialiteiten
  • Simpele bediening
  • Perfecte smaak
  • Mooi apparaat

Minpunten

• Lekbak/opvangbak vrij snel vol
  • Wij drinken nu teveel koffie