Siemens EQ.6 TE655203RW

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 353 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens EQ.6 TE655203RW op Kieskeurig.be.

Danny 03-11-2017

Een echte alleskunner!

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE655203RW

Deze Siemens EQ6 plus, is de opvolger van onze Siemens EQ6 die we al 3 jaar in bezit hebben. Wij hebben dus al het voorrecht gehad met de EQ 6 serie van Siemens koffie te serveren. Eigenlijk is onze mening ook onveranderd gebleven: Het is en blijft een geweldig apparaat!

De EQ6 plus is stiller dan de EQ6, heeft een andere (stillere) maler, een licht aangepaste zetgroep en heeft meer programma's en drankkeuzes. Ten opzichte van zijn voorganger kan deze wél 2 melkdranken tegelijk zetten, kun je gebruikersprofielen instellen en heb je een veel groter assortiment aan melkdranken beschikbaar! Daarnaast is hij net wat mooier afgewerkt.

Ik zou een waterfilter van Brita aanbevelen, wij zijn zuinig op deze machine en dit komt de levensduur zeker ten goede (minder kalk).

Of je nu van een lekkere latte macchiato houdt of een sterke espresso, hij kan het allemaal. En belangrijk: zonder lastige melk kannetjes waarbij de melk uiteindelijk gaat aankoeken en de hygiene in het gedrang komt. Daarnaast hoef je het glas niet te verplaatsen voor de bereiding van een melkdrank, gewoon het glas plaatsen en met één druk op de knop bereidt hij een heerlijke koffiedrank met dikke stevige melkschuimlaag. Tip voor verjaardagen, waar wij in de familie en vrienden kring al jaren om bekend staan: Een pompje caramel siroop in het glas, dan de latte macchiato bereiden en afmaken met een forse toef slagroom en caramel fudge blokjes! Gegarandeerd succes! Dan de espresso, waar ik zelf een groot liefhebber van ben. Zet de maler een standje fijner (let op doe dit enkel tijdens een draaiende maler, nooit een stilstaande maler verstellen om beschadigingen te voorkomen). Kies een lekkere koffieboon uit, waarbij mijn voorkeur uitgaat naar de vers gebrande bonen van brandzaak.nl. Geen diepvries bonen meer voor ons waar duur betaalde acteurs voor twee woorden "What else", worden betaald.

Het reinigen is ook een groot pluspunt, het milk&clean reinigingssysteem wordt automatisch geactiveerd als er een melkdrank is bereid en de machine wordt uitgeschakeld. Het spoelt eerst met heet water en maakt de reiniging af met stoom, waardoor alle bacteriën worden gedood. Wel zo veilig met melk. De zetgroep kun je het beste eens per week afspoelen (géén zeep gebruiken) met lauw water. Het enige min punt wat ik kan bedenken is dat er wel eens wat koffieprut aan de binnenkant achterblijft, achter de zetgroep. Dus haal hier ook even een doekje overheen! Maar dit is allemaal zeer gebruiksvriendelijk!

Pluspunten

• Ideaal voor melkdranken
  • Zeer gebruiksvriendelijk
  • Mooie dikke melkschuimlaag
  • Meer programma's dan de EQ6
  • 2 Melkproducten tegelijk

Minpunten

• Reiniging achter de zetgroep

Peter555 13-11-2017

Zeer tevreden met mijn aankoop!

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE655203RW

Heel fijn apparaat met meer dan voldoende mogelijkheden. Je kunt elke koffie maken die je kunt bedenken. Het apparaat is enorm gebruiksvriendelijk en ziet er stijlvol uit. Het touchscreen zorgt voor een luxe uitstraling. De mogelijkheid om 2 dranken tegelijk te maken is ook erg fijn. Nog een positief punt is dat de reiniging van het melkslangetje erg gemakkelijk gaat! Daarnaast is het apparaat zelf erg makkelijk te reinigen. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de s500 (i.p.v. de s700) vanwege het gebruik van kunststof materiaal achter de koffie uitstroom. Het kunststof is lekker makkelijk te reinigen. De s700 heeft een luxe(re) uitstraling door het gebruikte rvs, maar dat maakt dat je hem wel vaker moet poetsen. Naast het rvs mist de s500 de mogelijkheid om 4 voorkeursinstellingen te gebruiken. Voor ons zijn de 2 voorkeursinstellingen van de s500 meer dan voldoende. Wat betreft de prijs; deze is relatief hoog, maar daar krijg je ook veel voor terug. Prijstechnisch wat mij betreft een echte aanrader. Een klein nadeel vind ik soms de temperatuur van de melk bij het gebruik van koude melk (direct uit de koelkast). Omdat je koude melk gebruikt krijgt het apparaat de melk/het melkschuim niet zo heet als ik eigenlijk zou willen. De cappucino of latté moet je dus snel opdrinken!

Pluspunten

• Relatief stil
  • Veel mogelijkheden
  • Eenvoudig te reinigen

Minpunten

• Geen melkreservoir meegeleverd

Fred 09-03-2021

Slechtste koop ooit

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE655203RW

Siemens eq6 koffiemachine ruim 3jaargeleden gekocht. Probleem met deze machine is dat je met zeer grote regelmaat machine moet reinigen met tabletten (melding op display) en nog vaker moet ontkalken . Ondanks dat wij een waterontharder hebben geeft het apparaat na X kopjes koffie de melding dit te doen.
Het eerste jaar problemen gehad met cassette, machine opgestuurd probleem opgelost viel onder garantie.
Nu melding in display: bel Siemens storingsdienst. Machine doet helemaal niets meer.
Gesproken met medewerker van Siemens. Naar aanleiding van serie nr. vastgesteld dat machine ruim 3 jr oud was. Siemens stelde voor om monteur te sturen. Kosten 249 euro!!
Blijkt een vast bedrag te zijn als machine ouder als 3 jaar is.
Dit was onze eerste en laatste Siemens. Mijn advies koop geen SIEMENS.
Mvrgroet
Fred van Esseveld

Pluspunten

• Mooie machine om te zien
  • Koffie goed

Minpunten

• Erg veel reinigen
  • Veel ontkalken
  • Lekt water
  • Koffie niet echt warm
  • Bij 2 kopjes,nietdezelfde hoeveelheid koffie

Rob 22-03-2018

GEWOON GOEDE KOFFIEPRODUCTEN VAN DE SIEMENS TE655203RW

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE655203RW

Bijna vier maanden in gebruik. Onderhoud nog steeds gemakkelijk. Koffie en schuim van goede temperatuur (veel beter dan Jura!!). Gemakkelijk in te stellen. Een volautomaat die koffie zet, zoals deze moet zijn!
Pluspunten

mogelijkheden
bedieningsgemak
koffieproducten op goede temperatuur

Pluspunten

• mogelijkheden en bedieningsgemakk
  • koffieproducten op goede temperatuur

Minpunten

• vaak ontkalken

Suzanne 29-01-2018

Gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE655203RW

Het koffieapparaat is erg gebruiksvriendelijk. Door de diverse instellingen kun je zelf goed je eigen koffie maken zoals jij die wilt. Het apparaat heeft een goed reinigingsprogramma. Bij het aan- en uitzetten geeft het apparaat goed weer hoe reiniging plaats vindt en dat er een glas neergezet moet worden. Diverse onderdelen zijn uitneembaar, waardoor apparaat goed schoon gehouden kan worden.
BIj de melkkoffies (cappuccino, latte macchiato) vinden wij wel dat het wat lauw blijft. Geen probleem als het snel na bereiding wordt opgedronken, maar als je het een tijdje laat staan wordt het wel snel koud.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • goed en duidelijk zelfreinigingsprogramma
  • veel opties om eigen koffie naar smaak te zetten

Minpunten

• Melkkoffies zijn lauw

Norma 11-06-2021

Snel een lekker kopje koffie!

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE655203RW

Net een paar dagen binnen maar al bijna alle koffie uitgeprobeerd. Zet lekkere koffie, goed in te stellen voor soort / sterkte / vulling, duidelijk scherm, informatie ook heel simpel in te zien. Alles goed bereikbaar. Klinkt ook niet zo hard. Absoluut een aanrader.

Pluspunten

• Niet zo groot
  • Goed schoon te maken
  • Staat mooi in de keuken
  • Veel koffie keuzes

Minpunten

• Waterreservoir had iets groter gemogen

747 10-06-2021

Top kwaliteit voor een redelijk prijs

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE655203RW

Jeetje wat een mooie machine. Makkelijk in het gebruik en prettig te gebruiken. Ik had gelezen dat het geluid storend bij sommige gebruikers was, maar ik moet zeggen dat het enorm meevalt. Koffie is lekker, goed warm en wel een extra luxe in huis! Blij met onze aankoop!

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • Veel koffiekeuzes
  • stijlvol machine
  • kan voorkeuren instellen

Frans de Bie 19-05-2021

Degelijk apparaat

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE655203RW

Een degelijke koffiemachine, helemaal aanpasbaar aan de persoonlijke smaak. Qua ontwerp zeer geslaagd

Pluspunten

• heerlijke koffie
  • makkelijk schoon te maken

Minpunten

• de lekbak is erg klein
  • garantieinformatie ontbreekt

Gerrit 13-01-2021

Wat een heerlijke koffie!!

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE655203RW

Wij hebben een wat oudere ingebouwde Siemens espressomachine waar we heel tevreden over zijn. Omdat we gaan verhuizen naar een woning die dat niet heeft kochten we alvast een Siemens EQ6 PLUS espressomachine. Die hebben we direct uitgeprobeerd. De bediening is nog eenvoudiger geworden en spreekt voor zich. Belangrijker nog: de smaak van de verschillende koffievarianten is exact hetzelfde als bij onze oudere Siemens. Wat een heerlijke koffie. Prima apparaat dus!

Pluspunten

• eenvoudige bediening
  • heerlijke koffie

Irma van Hoek 19-11-2020

Praktische machine voor echt hete koffie

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE655203RW

De machine is compact en kan veel. De onderdelen zoals lekbak, maalinrichting zijn zeer soepel uit te nemen en schoon te maken. Maar het belangrijkste is dat de koffie echt goed heet wordt. Je hoeft je kopjes zeker niet voor te verwarmen. Het waterreservoir had van mij aan de andere kant mogen zitten (voor een rechtshandigen) dus omgewisseld met de maalinrichting opening.

Pluspunten

• Hete koffie
  • Veel soorten koffie
  • Compact
  • Makkelijk schoonmaken

Merlijn 16-08-2020

Koffiezetmachine!

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE655203RW

Nog nooit zo’n apparaat gehad, het bevalt prima. Het heeft veel mogelijkheden en ik heb nog niet eens alles uitgeprobeerd. Het is makkelijk in gebruik zelfs op onze leeftijd.

Jessika 03-11-2017

Wat een mogelijkheden!

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE655203RW

Ik mocht dit apparaat testen voor The Insiders. Ik heb een gemiddelde keuken. Het is niet een heel groot apparaat. Precies goed! Zit er mooi uit en is degelijk. Ik vind alleen het waterreservoir er wat goedkoop uitzien. Dit stoort niet. Je zet het apparaat aan en hij doet meteen wat hij moet doen. Ik lees altijd de gebruiksaanwijzing, maar dat is eigenlijk niet eens nodig. Het display is duidelijk genoeg. Je kan kiezen uit heel veel soorten koffie. Van een echte espresso tot latte machiato. Ook kan je 2 kopjes tegelijk aanzetten. De hoeveelheid en sterkte Vd koffie kan worden aangepast. Mijn kinderen vinden het een geweldig apparaat en drinken graag een beker warme opgeschuimde melk. Ook thee kan je maken met de heet water knop. Ik heb vandaag het apparaat voor het eerst schoongemaakt. Ook dit gaat heel makkelijk. De zetgroep is makkelijk schoon te maken. Ik was 5 min bezig om alle belangrijke onderdelen schoon te maken.
Al met al een top apparaat! Ik heb hem nu 3 weken.

Pluspunten

• Veel keuze
  • Makkelijk te bedienen
  • Mooie uitstraling
  • Lekkere koffie
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Plastisch uitstraling van waterreservoir

Raphuel 14-10-2021

Prima kwaliteit indruk, werkt naar behoren.

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE655203RW

Prima apparaat. (Te) veel instelmogelijkheden, maar produceert heerlijke koffie. Is relatief stil, en gemakkelijk schoon te maken. Absolute aanrader voor de koffieliefhebber.

Pluspunten

• Veel instelmogelijkheden
  • Relatief stil
  • 2 Favorieten instelbaar
  • Voldoende groot koffiereservoir

Minpunten

• Waterreservoir relatief klein

c**7@h**e.nl 26-08-2021

Een heerlijke verse bak koffie zonder poespas

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE655203RW

Ik ben zeer tevreden met dit product. Een snelle en verse bak koffie en weinig onderhoud. Het apparaat geeft zelf aan wanneer het ontkalkt of gereinigd dient te worden en ook dat is in een oogwenk gebeurd. Wij zijn zeer tevreden en het was het geld meer dan waard. Ook kooffiebo en verbruik is voordeliger dan de Nespresso apparaat en cups die ik in het verleden heb gebruikt.

Pluspunten

• Lekker
  • Digitaal

liesbeth 18-08-2021

geweldig apparaat

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE655203RW

ik ben zo blij met dit apparaat. heerlijke koffie etc.
makkelijke bediening, eenvoudig schoon te maken.
ben happy

Anoniem 21-07-2021

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE655203RW

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Een goed apparaat met goede gebruikt interface. Zet groep goed te reinigen en zoals mij vorige Siemens apparaten. De koffie is goed en ook de melk schuim functie. Dit wordt mijn 3e Siemens koffie apparaat en de gemiddelde levensduur is 5 jaar.

Lex van der Hoeven 11-07-2021

Prima!

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE655203RW

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Oneindig veel mogelijkheden om de koffie precies op maat te maken, zowel in omvang als smaak!

j**d@c**a.nl 11-07-2021

Siemens, het meest veelzijdige kopje leut

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE655203RW

Het apparaat gezien en de koffie geproefd bij vrienden. Was helemaal verkocht. Zit voor langere tijd in het gips dus dacht ik ga me zelf verwennen met de Siemens koffiemachine. Met deze koffie loop ik graag een stukje met 1 kruk 😄

Pluspunten

• Sterkte van de koffie
  • Automatisch schoonmaak

Minpunten

• Niet gevonden

Roy 02-07-2021

Goeie koffie, makkelijk apparaat

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE655203RW

Dit apparaat doet wat van hem verwacht wordt.
Maakt heerlijke koffie, espresso, latte machiato, cappuccino enz.
Ideaal bonen erin, water erin, stekker erin en klaar voor gebruik.
Nu inmiddels een paar maanden in gebruik en vind m erg handig.
Alleen jammer dat de lekbak vrij snel vol zit en dat er geen extra groot bonen reservoir oid op kan worden gezet. Maar verder echt een top apparaat!

Raphuel 26-06-2021

Prima kwaliteitsindruk en goede smaak

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE655203RW

Ik heb deze koffiemachine pas 3 dagen, en ben er erg tevreden mee. De kwaliteitsindruk is uitstekend, en het bedieningsgemak is hoog. Is eenvoudig schoon te maken. En last but not least, de koffie smaakt uitstekend. Wat wel fijn is aan deze machine is dat je ook favorieten kunt opslaan. Zeer handig wanneer je met meerdere personen gebruik maakt van deze koffiemachine.

• Uitstekende kwaliteitsindruk
  • Lekkere koffie

Minpunten

• N.v.t.