Siemens EQ.6 TE655203RW zwart, grijs, zilver

koffiebonen
tile-Aantal kopjes
2 kopjes per keer
Koffie soort(en)
cappuccino, heet water, latte macchiato, thee, koffie verkeerd

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 323 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens EQ.6 TE655203RW zwart, grijs, zilver op Kieskeurig.be.

Danny 03-11-2017

Een echte alleskunner!

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE655203RW zwart, grijs, zilver

Deze Siemens EQ6 plus, is de opvolger van onze Siemens EQ6 die we al 3 jaar in bezit hebben. Wij hebben dus al het voorrecht gehad met de EQ 6 serie van Siemens koffie te serveren. Eigenlijk is onze mening ook onveranderd gebleven: Het is en blijft een geweldig apparaat!

De EQ6 plus is stiller dan de EQ6, heeft een andere (stillere) maler, een licht aangepaste zetgroep en heeft meer programma's en drankkeuzes. Ten opzichte van zijn voorganger kan deze wél 2 melkdranken tegelijk zetten, kun je gebruikersprofielen instellen en heb je een veel groter assortiment aan melkdranken beschikbaar! Daarnaast is hij net wat mooier afgewerkt.

Ik zou een waterfilter van Brita aanbevelen, wij zijn zuinig op deze machine en dit komt de levensduur zeker ten goede (minder kalk).

Of je nu van een lekkere latte macchiato houdt of een sterke espresso, hij kan het allemaal. En belangrijk: zonder lastige melk kannetjes waarbij de melk uiteindelijk gaat aankoeken en de hygiene in het gedrang komt. Daarnaast hoef je het glas niet te verplaatsen voor de bereiding van een melkdrank, gewoon het glas plaatsen en met één druk op de knop bereidt hij een heerlijke koffiedrank met dikke stevige melkschuimlaag. Tip voor verjaardagen, waar wij in de familie en vrienden kring al jaren om bekend staan: Een pompje caramel siroop in het glas, dan de latte macchiato bereiden en afmaken met een forse toef slagroom en caramel fudge blokjes! Gegarandeerd succes! Dan de espresso, waar ik zelf een groot liefhebber van ben. Zet de maler een standje fijner (let op doe dit enkel tijdens een draaiende maler, nooit een stilstaande maler verstellen om beschadigingen te voorkomen). Kies een lekkere koffieboon uit, waarbij mijn voorkeur uitgaat naar de vers gebrande bonen van brandzaak.nl. Geen diepvries bonen meer voor ons waar duur betaalde acteurs voor twee woorden "What else", worden betaald.

Het reinigen is ook een groot pluspunt, het milk&clean reinigingssysteem wordt automatisch geactiveerd als er een melkdrank is bereid en de machine wordt uitgeschakeld. Het spoelt eerst met heet water en maakt de reiniging af met stoom, waardoor alle bacteriën worden gedood. Wel zo veilig met melk. De zetgroep kun je het beste eens per week afspoelen (géén zeep gebruiken) met lauw water. Het enige min punt wat ik kan bedenken is dat er wel eens wat koffieprut aan de binnenkant achterblijft, achter de zetgroep. Dus haal hier ook even een doekje overheen! Maar dit is allemaal zeer gebruiksvriendelijk!

Pluspunten

• Ideaal voor melkdranken
  • Zeer gebruiksvriendelijk
  • Mooie dikke melkschuimlaag
  • Meer programma's dan de EQ6
  • 2 Melkproducten tegelijk

Minpunten

• Reiniging achter de zetgroep

Peter555 13-11-2017

Zeer tevreden met mijn aankoop!

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE655203RW zwart, grijs, zilver

Heel fijn apparaat met meer dan voldoende mogelijkheden. Je kunt elke koffie maken die je kunt bedenken. Het apparaat is enorm gebruiksvriendelijk en ziet er stijlvol uit. Het touchscreen zorgt voor een luxe uitstraling. De mogelijkheid om 2 dranken tegelijk te maken is ook erg fijn. Nog een positief punt is dat de reiniging van het melkslangetje erg gemakkelijk gaat! Daarnaast is het apparaat zelf erg makkelijk te reinigen. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de s500 (i.p.v. de s700) vanwege het gebruik van kunststof materiaal achter de koffie uitstroom. Het kunststof is lekker makkelijk te reinigen. De s700 heeft een luxe(re) uitstraling door het gebruikte rvs, maar dat maakt dat je hem wel vaker moet poetsen. Naast het rvs mist de s500 de mogelijkheid om 4 voorkeursinstellingen te gebruiken. Voor ons zijn de 2 voorkeursinstellingen van de s500 meer dan voldoende. Wat betreft de prijs; deze is relatief hoog, maar daar krijg je ook veel voor terug. Prijstechnisch wat mij betreft een echte aanrader. Een klein nadeel vind ik soms de temperatuur van de melk bij het gebruik van koude melk (direct uit de koelkast). Omdat je koude melk gebruikt krijgt het apparaat de melk/het melkschuim niet zo heet als ik eigenlijk zou willen. De cappucino of latté moet je dus snel opdrinken!

Pluspunten

• Relatief stil
  • Veel mogelijkheden
  • Eenvoudig te reinigen

Minpunten

• Geen melkreservoir meegeleverd

Rob 22-03-2018

GEWOON GOEDE KOFFIEPRODUCTEN VAN DE SIEMENS TE655203RW

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE655203RW zwart, grijs, zilver

Bijna vier maanden in gebruik. Onderhoud nog steeds gemakkelijk. Koffie en schuim van goede temperatuur (veel beter dan Jura!!). Gemakkelijk in te stellen. Een volautomaat die koffie zet, zoals deze moet zijn!
Pluspunten

mogelijkheden
bedieningsgemak
koffieproducten op goede temperatuur

Pluspunten

• mogelijkheden en bedieningsgemakk
  • koffieproducten op goede temperatuur

Minpunten

• vaak ontkalken

Suzanne 29-01-2018

Gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE655203RW zwart, grijs, zilver

Het koffieapparaat is erg gebruiksvriendelijk. Door de diverse instellingen kun je zelf goed je eigen koffie maken zoals jij die wilt. Het apparaat heeft een goed reinigingsprogramma. Bij het aan- en uitzetten geeft het apparaat goed weer hoe reiniging plaats vindt en dat er een glas neergezet moet worden. Diverse onderdelen zijn uitneembaar, waardoor apparaat goed schoon gehouden kan worden.
BIj de melkkoffies (cappuccino, latte macchiato) vinden wij wel dat het wat lauw blijft. Geen probleem als het snel na bereiding wordt opgedronken, maar als je het een tijdje laat staan wordt het wel snel koud.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • goed en duidelijk zelfreinigingsprogramma
  • veel opties om eigen koffie naar smaak te zetten

Minpunten

• Melkkoffies zijn lauw

Irma van Hoek 19-11-2020

Praktische machine voor echt hete koffie

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE655203RW zwart, grijs, zilver

De machine is compact en kan veel. De onderdelen zoals lekbak, maalinrichting zijn zeer soepel uit te nemen en schoon te maken. Maar het belangrijkste is dat de koffie echt goed heet wordt. Je hoeft je kopjes zeker niet voor te verwarmen. Het waterreservoir had van mij aan de andere kant mogen zitten (voor een rechtshandigen) dus omgewisseld met de maalinrichting opening.

Pluspunten

• Hete koffie
  • Veel soorten koffie
  • Compact
  • Makkelijk schoonmaken

Merlijn 16-08-2020

Koffiezetmachine!

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE655203RW zwart, grijs, zilver

Nog nooit zo’n apparaat gehad, het bevalt prima. Het heeft veel mogelijkheden en ik heb nog niet eens alles uitgeprobeerd. Het is makkelijk in gebruik zelfs op onze leeftijd.

Jessika 03-11-2017

Wat een mogelijkheden!

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE655203RW zwart, grijs, zilver

Ik mocht dit apparaat testen voor The Insiders. Ik heb een gemiddelde keuken. Het is niet een heel groot apparaat. Precies goed! Zit er mooi uit en is degelijk. Ik vind alleen het waterreservoir er wat goedkoop uitzien. Dit stoort niet. Je zet het apparaat aan en hij doet meteen wat hij moet doen. Ik lees altijd de gebruiksaanwijzing, maar dat is eigenlijk niet eens nodig. Het display is duidelijk genoeg. Je kan kiezen uit heel veel soorten koffie. Van een echte espresso tot latte machiato. Ook kan je 2 kopjes tegelijk aanzetten. De hoeveelheid en sterkte Vd koffie kan worden aangepast. Mijn kinderen vinden het een geweldig apparaat en drinken graag een beker warme opgeschuimde melk. Ook thee kan je maken met de heet water knop. Ik heb vandaag het apparaat voor het eerst schoongemaakt. Ook dit gaat heel makkelijk. De zetgroep is makkelijk schoon te maken. Ik was 5 min bezig om alle belangrijke onderdelen schoon te maken.
Al met al een top apparaat! Ik heb hem nu 3 weken.

Pluspunten

• Veel keuze
  • Makkelijk te bedienen
  • Mooie uitstraling
  • Lekkere koffie
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Plastisch uitstraling van waterreservoir

Elly Bens Bon Fromage 20-01-2021

Mooie vormgeving, niet te groot maar wel overzichtelijk

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE655203RW zwart, grijs, zilver

Mooi formaat, makkelijk te bedienen, lekkere koffie! Kreeg ook een heel goed advies voor dit apparaat van de verkoper Peter Strijbosch van Strijbosch uit Nistelrode dat het een heel fijn overzichtelijk apparaat is.

Pluspunten

• mooi design
  • gemakkelijk te bedienen
  • veel mogelijkheden
  • lekkere warme koffie

KateJ 16-01-2021

Super fijn apparaat

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE655203RW zwart, grijs, zilver

Makkelijk schoon te houden. Super lekkere koffie. Heel fijn dat je ook heel makkelijk kunt wisselen tussen melksoorten (melk - soya - haver...). Waterreservoir en opvangbak relatief klein maar dwingt je ook weer om het iets beter bij te houden (dus geen aangekekte blubber in je reservoir) en altijd vers water... elk voordeel heb z'n nadeel ;-).

Pluspunten

• heerlijke koffie
  • makkelijk instelbaar
  • makkelijk te onderhouden
  • ideaal als je met meerdere melksoorten werkt

Minpunten

• iets groter waterreservoir was fijn geweest
  • iets grotere opvangbak was fijn geweest

Siemens EQ6 Plus S500 14-01-2021

mooi digitaal scherm

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE655203RW zwart, grijs, zilver

We hadden al eerder een Siemens EQ 7 plus, inmiddels 10 jaar oud, naar volle tevredenheid. nu gekozen om weer een Siemens te kopen. een EQ 6plus S500, heerlijke koffie, espresso en cappuccino en vooral dat laatste is perfect omdat je nu 2 kopjes tegelijkertijd kunt zetten. en zoals we natuurlijk al gewend waren van Siemens een makkelijke bediening en een duidelijke handleiding. ook zijn er diverse YouTube video's te vinden om te zien hoe alles werkt, maar voor ons thuiskomen naar een heerlijke espresso of cappuccino.

Pluspunten

• gemak
  • smaak
  • geluid
  • romige melkschuim

Minpunten

• klein water reservoir
  • kleine opvangbak

Mastera 14-01-2021

Mooi product voor lekkere koffie

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE655203RW zwart, grijs, zilver

Ik ben erg blij met dit toestel. Het belangrijkste is dat de koffie goed warm is en heel lekker smaakt. Altijd de kopjes voorverwarmen, dit doe ik met de heet waterfunctie van dezelfde machine , is het resultaat ook prima.Het apparaat schoonmaken verloopt heel simpel en snel. Met 1 druk op de knop de eigen keuze instellen en daarna eenvoudig de gewenste sterkte en grootte aanduiden. Eventjes wachten en de koffie is klaar. Latte Macchiato maken ik in een glas, dan zie je de laagjes mooi op elkaar liggen (het oog wil ook wat). De melk loopt enkel door het voorste gedeelte waardoor melkresten gemakkelijk verwijderd kunnen worden. De keramische molen draait bij het malen van de bonen slechts heel kort, daarom heb je totaal geen last van het geluid dat je even hoort. Het apparaat schoonmaken verloopt heel simpel en snel. Het apparaat staat heel mooi in mijn keuken en neemt niet al te veel plaats in. Kortom: Ik vind dit een zeer geslaagde aankoop!

Pluspunten

• Goede smaak
  • Mooi apparaat
  • Makkelijk in gebruik. Menu spreekt voor zich

Minpunten

• Snel waterbak legen

Lilian Hameleers 13-01-2021

mooi beeldscherm en zeer overzichtelijk

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE655203RW zwart, grijs, zilver

ik heb al reeds 10 jaar een siemens en vond het tijd voor een nieuwe. Oude werkt nog steeds goed en heeft mijn man verplaatst naar de garage waar hij ook de menige kopjes per week weg drinkt. Het gemak dient de mens zullen we maar zeggen :)

Pluspunten

• mooi uiterlijk
  • gemakkelijk te bedienen
  • overzichtelijk menu, gemakkelijk in te stellen
  • goed heet, ook voor cappuccino

Minpunten

• we drinken meer koffie dan de bedoeling is :)

Gerrit 13-01-2021

Wat een heerlijke koffie!!

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE655203RW zwart, grijs, zilver

Wij hebben een wat oudere ingebouwde Siemens espressomachine waar we heel tevreden over zijn. Omdat we gaan verhuizen naar een woning die dat niet heeft kochten we alvast een Siemens EQ6 PLUS espressomachine. Die hebben we direct uitgeprobeerd. De bediening is nog eenvoudiger geworden en spreekt voor zich. Belangrijker nog: de smaak van de verschillende koffievarianten is exact hetzelfde als bij onze oudere Siemens. Wat een heerlijke koffie. Prima apparaat dus!

Pluspunten

• eenvoudige bediening
  • heerlijke koffie

Rob. S 12-01-2021

Perfect koffueapperaat

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE655203RW zwart, grijs, zilver

Mooie en simpel te bedienen koffieapperaat
Kan alle soorten koffie zetten.
En schoonmaak. Procedure is zo simpel als wat
Oorspronkelijk gepost op siemens-home.bsh-group.com

Tristan 12-01-2021

Heerlijke koffie, mooi apparaat

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE655203RW zwart, grijs, zilver

Prachtig apparaat met veel keuze mogelijkheden in koffie artikelen. Geluid valt me alles mee, schoonmaken een fluitje van een cent.

Pluspunten

• Geluid
  • Schoonmaken
  • Smaak

H. Hofman 11-01-2021

Siemens EQ6 plus

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE655203RW zwart, grijs, zilver

Mijn eerste koffiebonen automaat. Na diverse reviews gelezen te hebben over diverse merken ben ik uitgekomen bij de Siemens EQ6 plus. Wat een fantastisch apparaat zowel in gebruik als in onderhoud. Het apparaat wijst zich vanzelf en met de juiste koffiebonen zet je een voortreffelijk kop koffie en andere dranken. Het is even een uitgave maar ik heb er geen moment spijt van.

Pluspunten

• Duidelijk display
  • Makkelijk in onderhoud
  • Goede temperatuur van de dranken
  • Fraai design

MG 10-01-2021

Heerlijke cappuccino

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE655203RW zwart, grijs, zilver

Het apparaat is heel gebruikersvriendelijk en je maakt er lekkere cappuccino mee. De vele koffieopties zijn geweldig en het menu is zeer eenvoudig. Het zetten van 2 cappuccino’s tegelijk is echt een pré.
De koffie had wat heter gemogen, zeker wanneer er koude melk wordt gebruikt voor een goede schuimlaag bij cappuccino. Wij lossen dit op door de kopjes eerst voor te verwarmen met de Quooker.
Daarnaast had ik het prettig gevonden als ik meer keuzes had gehad in de hoeveelheid melk. Nu is dat minimaal 50/50, 70/30 of 80/20. De lekbak moet vaak geleegd worden want die is erg ondiep.

Pluspunten

• 2 cappuccino tegelijk
  • Mooi en eenvoudige menu bediening
  • Makkelijke reiniging
  • Veel verschillende koffiekeuzes

Minpunten

• Lekbak ondiep, vaak legen
  • Bij cappuccino koffie vaak niet heet genoeg

Susan 09-01-2021

Bedieningsgemak puur

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE655203RW zwart, grijs, zilver

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Wanneer je alle hoeveelheden naar wens hebt ingesteld, is het maken van de verschillende koffiesoorten zeer eenvoudig. Het display is overzichtelijk. Het apparaat ziet er strak uit. Tot nu toe zijn wij zeer tevreden.
Oorspronkelijk gepost op siemens-home.bsh-group.com

Sonja 09-01-2021

geweldig apparaat, een echte aanrader

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE655203RW zwart, grijs, zilver

Ik was op zoek naar een goed apparaat waar we lang plezier van zouden hebben. We hebben ongeveer 15 jaar een senseo -apparaat gehad en wilden nu lekkere koffie en voor ieder wat wils. Dat hebben we gevonden in dit appraat. Alles is in te stellen. van grootte van kopje tot sterkte en smaak. Zelfs de kinderen zijn dol op het apparaat. Pak chocolademelk eronder en zelfs die wordt goed warm. Een echte aanrader voor het hele gezin!

Pluspunten

• veel mogelijkheden
  • goede smaak

Minpunten

• bij veelvuldig gebruik vaak water bijvullen

JLO 09-01-2021

Superhandig in gebruik én bij reiniging

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE655203RW zwart, grijs, zilver

Het is een hele fijne volautomaat. Uitgebreide mogelijkheden wat betreft typen kopjes koffie die je kunt zetten. Alles met eenvoudig touch scherm. Iedere stap zegt duidelijk wat je moet doen.
Ook bij het reinigen en dat is handig: easy voor iedereen.
Het melksysteem reinigt zichzelf na gebruik. Hij geeft dat aan, dus vergeten kan bijna niet.
Zeer tevreden met deze aankoop.

Pluspunten

• Veel keuze
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Lekbak en waterreservoir zijn nooit groot genoeg