Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

tile-Aantal kopjes
2 kopjes per keer
Kleur(en)
zwart, grijs, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 136 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver op Kieskeurig.be.

8,9

Danny 03-11-2017

Een echte alleskunner!

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

Deze Siemens EQ6 plus, is de opvolger van onze Siemens EQ6 die we al 3 jaar in bezit hebben. Wij hebben dus al het voorrecht gehad met de EQ 6 serie van Siemens koffie te serveren. Eigenlijk is onze mening ook onveranderd gebleven: Het is en blijft een geweldig apparaat!

De EQ6 plus is stiller dan de EQ6, heeft een andere (stillere) maler, een licht aangepaste zetgroep en heeft meer programma's en drankkeuzes. Ten opzichte van zijn voorganger kan deze wél 2 melkdranken tegelijk zetten, kun je gebruikersprofielen instellen en heb je een veel groter assortiment aan melkdranken beschikbaar! Daarnaast is hij net wat mooier afgewerkt.

Ik zou een waterfilter van Brita aanbevelen, wij zijn zuinig op deze machine en dit komt de levensduur zeker ten goede (minder kalk).

Of je nu van een lekkere latte macchiato houdt of een sterke espresso, hij kan het allemaal. En belangrijk: zonder lastige melk kannetjes waarbij de melk uiteindelijk gaat aankoeken en de hygiene in het gedrang komt. Daarnaast hoef je het glas niet te verplaatsen voor de bereiding van een melkdrank, gewoon het glas plaatsen en met één druk op de knop bereidt hij een heerlijke koffiedrank met dikke stevige melkschuimlaag. Tip voor verjaardagen, waar wij in de familie en vrienden kring al jaren om bekend staan: Een pompje caramel siroop in het glas, dan de latte macchiato bereiden en afmaken met een forse toef slagroom en caramel fudge blokjes! Gegarandeerd succes! Dan de espresso, waar ik zelf een groot liefhebber van ben. Zet de maler een standje fijner (let op doe dit enkel tijdens een draaiende maler, nooit een stilstaande maler verstellen om beschadigingen te voorkomen). Kies een lekkere koffieboon uit, waarbij mijn voorkeur uitgaat naar de vers gebrande bonen van brandzaak.nl. Geen diepvries bonen meer voor ons waar duur betaalde acteurs voor twee woorden "What else", worden betaald.

Het reinigen is ook een groot pluspunt, het milk&clean reinigingssysteem wordt automatisch geactiveerd als er een melkdrank is bereid en de machine wordt uitgeschakeld. Het spoelt eerst met heet water en maakt de reiniging af met stoom, waardoor alle bacteriën worden gedood. Wel zo veilig met melk. De zetgroep kun je het beste eens per week afspoelen (géén zeep gebruiken) met lauw water. Het enige min punt wat ik kan bedenken is dat er wel eens wat koffieprut aan de binnenkant achterblijft, achter de zetgroep. Dus haal hier ook even een doekje overheen! Maar dit is allemaal zeer gebruiksvriendelijk!

Pluspunten

• Ideaal voor melkdranken
  • Zeer gebruiksvriendelijk
  • Mooie dikke melkschuimlaag
  • Meer programma's dan de EQ6
  • 2 Melkproducten tegelijk

Minpunten

• Reiniging achter de zetgroep

Peter555 13-11-2017

Zeer tevreden met mijn aankoop!

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

Heel fijn apparaat met meer dan voldoende mogelijkheden. Je kunt elke koffie maken die je kunt bedenken. Het apparaat is enorm gebruiksvriendelijk en ziet er stijlvol uit. Het touchscreen zorgt voor een luxe uitstraling. De mogelijkheid om 2 dranken tegelijk te maken is ook erg fijn. Nog een positief punt is dat de reiniging van het melkslangetje erg gemakkelijk gaat! Daarnaast is het apparaat zelf erg makkelijk te reinigen. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de s500 (i.p.v. de s700) vanwege het gebruik van kunststof materiaal achter de koffie uitstroom. Het kunststof is lekker makkelijk te reinigen. De s700 heeft een luxe(re) uitstraling door het gebruikte rvs, maar dat maakt dat je hem wel vaker moet poetsen. Naast het rvs mist de s500 de mogelijkheid om 4 voorkeursinstellingen te gebruiken. Voor ons zijn de 2 voorkeursinstellingen van de s500 meer dan voldoende. Wat betreft de prijs; deze is relatief hoog, maar daar krijg je ook veel voor terug. Prijstechnisch wat mij betreft een echte aanrader. Een klein nadeel vind ik soms de temperatuur van de melk bij het gebruik van koude melk (direct uit de koelkast). Omdat je koude melk gebruikt krijgt het apparaat de melk/het melkschuim niet zo heet als ik eigenlijk zou willen. De cappucino of latté moet je dus snel opdrinken!

Pluspunten

• Relatief stil
  • Veel mogelijkheden
  • Eenvoudig te reinigen

Minpunten

• Geen melkreservoir meegeleverd

Rob 22-03-2018

GEWOON GOEDE KOFFIEPRODUCTEN VAN DE SIEMENS TE655203RW

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

Bijna vier maanden in gebruik. Onderhoud nog steeds gemakkelijk. Koffie en schuim van goede temperatuur (veel beter dan Jura!!). Gemakkelijk in te stellen. Een volautomaat die koffie zet, zoals deze moet zijn!
Pluspunten

mogelijkheden
bedieningsgemak
koffieproducten op goede temperatuur

Pluspunten

• mogelijkheden en bedieningsgemakk
  • koffieproducten op goede temperatuur

Minpunten

• vaak ontkalken

Suzanne 29-01-2018

Gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

Het koffieapparaat is erg gebruiksvriendelijk. Door de diverse instellingen kun je zelf goed je eigen koffie maken zoals jij die wilt. Het apparaat heeft een goed reinigingsprogramma. Bij het aan- en uitzetten geeft het apparaat goed weer hoe reiniging plaats vindt en dat er een glas neergezet moet worden. Diverse onderdelen zijn uitneembaar, waardoor apparaat goed schoon gehouden kan worden.
BIj de melkkoffies (cappuccino, latte macchiato) vinden wij wel dat het wat lauw blijft. Geen probleem als het snel na bereiding wordt opgedronken, maar als je het een tijdje laat staan wordt het wel snel koud.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • goed en duidelijk zelfreinigingsprogramma
  • veel opties om eigen koffie naar smaak te zetten

Minpunten

• Melkkoffies zijn lauw

Jessika 03-11-2017

Wat een mogelijkheden!

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

Ik mocht dit apparaat testen voor The Insiders. Ik heb een gemiddelde keuken. Het is niet een heel groot apparaat. Precies goed! Zit er mooi uit en is degelijk. Ik vind alleen het waterreservoir er wat goedkoop uitzien. Dit stoort niet. Je zet het apparaat aan en hij doet meteen wat hij moet doen. Ik lees altijd de gebruiksaanwijzing, maar dat is eigenlijk niet eens nodig. Het display is duidelijk genoeg. Je kan kiezen uit heel veel soorten koffie. Van een echte espresso tot latte machiato. Ook kan je 2 kopjes tegelijk aanzetten. De hoeveelheid en sterkte Vd koffie kan worden aangepast. Mijn kinderen vinden het een geweldig apparaat en drinken graag een beker warme opgeschuimde melk. Ook thee kan je maken met de heet water knop. Ik heb vandaag het apparaat voor het eerst schoongemaakt. Ook dit gaat heel makkelijk. De zetgroep is makkelijk schoon te maken. Ik was 5 min bezig om alle belangrijke onderdelen schoon te maken.
Al met al een top apparaat! Ik heb hem nu 3 weken.

Pluspunten

• Veel keuze
  • Makkelijk te bedienen
  • Mooie uitstraling
  • Lekkere koffie
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Plastisch uitstraling van waterreservoir

S.Hiemstra 08-01-2020

Koffie zoals het hoort

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

Mijn eerste siemens koffie apparaat, en gelijk de mooiste. Geen dure capsules meer maar gewoon zoals vroeger maar dan wel volautomatisch , de bonen er in selecteren en klaar.

Pluspunten

• Maakt alles in 2voud
  • Ziet er mooi uit

Johan 06-01-2020

mooi overzichtelijk paneel,makkelijk te bedienen.

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

goed tevreden met de siemens koffiemachine,al diverse koffievariaties uitgeprobeerd.
ook lekker handig dat je 2x koffie kun zetten(alles)latte,cappuccino e.d.
jammer dat de lekbak snel vol zit(is niet echt een probleem),ook makkelijk het melksysteem reinigen,
tot zover zeer tevreden,nu ongeveer 2 weken in bezit

Pluspunten

• 2x latte en cappuccino
  • makkelijk te bedienen
  • maakt niet veel geluid

de Boer 05-01-2020

prima machine

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

Mooie machine van hoge kwaliteit, zie je al aan de uitstraling.
maar merk je vooral aan de onderdelen, deze voelen sterk en degelijk aan. Alles is tot detail in te stellen en meest belangrijke geeft je een heerlijke kop koffie [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

John 31-12-2019

Heerlijke koffie

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

Machine gekocht vanwege goede reviews. Maand in bezit nu. Makkelijk te bedienen of in te stellen. Super lekkere cappuccino of latte. Reinigen is simpel en snel. Reservoir is snel leeg evenals de lekbak snel vol (altijd mok oid eronder scheelt al) maar in een mum weer op te lossen. Maakt zeker niet veel geluid bij malen. Ik geniet van heerlijke koffie vanaf dag 1. Zeer de moeite waard.

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Heerlijke koffie
  • Veel mogelijkheden
  • Best wel stil

Minpunten

• lekbak snel vol
  • waterreservoir snel leeg

Koffieluut 30-12-2019

Beste koffieapparaat

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

Goed betaalbaar apparaat dat heerlijke koffie zet,verder mooi design met veel opties/instel mogelijkheden

Menno 30-12-2019

echt lekkere koffie

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

na lang wikken en wegen gekozen voor een Siemenns EQ6 plus S500. kost een paar centen, maar dan heb je ook wat. Voldoet geheel aan de verwachting die ik van had. erg tevreden over makkelijke gebruik en de smaak van de verschillende koffie soorten. AANRADER!!!!!!

Pluspunten

• vormgeving
  • smaak koffie
  • mogelijkheden
  • gebruiksgemak
  • kwaliteit

Minpunten

• nog niet gevonden

Naomi 28-12-2019

Prima koffie

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

Net in gebruik genomen. Prima koffie. Makkelijk in gebruik. Mooi artikel voor in de keuken. Maakt weinig lawaai.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Koffie is goed warm
  • Melkschuim perfect

Minpunten

• Opvangbak is snel vol. Dagelijks legen.

Jacq Nijssen 25-12-2019

Heerlijke koffie

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

Heerlijke koffie, veel mogelijkheden voor persoonlijke instelling van de smaak. Zelf reinigend is zeer correct. Doet alles zelf en dat is heel fijn.

Pluspunten

• Gemakkelijke bediening
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Lekbak snel vol.
  • Watertank kon groter

A Haverkamp 20-12-2019

Siemens espresso volautomaat TE655203RW

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

Apparaat 2 weken in ons bezit .Zou niet anders meer willen fijn apparaat lekkere koffie en makkelijk te bedienen. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Herman 18-12-2019

Verademing

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

Momenteel ben ik het apparaat nog steeds aan het ontdekken, zoveel mogelijkheden en combinaties. Ik vind dit nu al de aankoop van het jaar! Heerlijke koffie en wat een bedieningsgemak. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Siemens EQ 6 plus 14-12-2019

Lekkere hete koffie

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

Ik heb eerder een espressokoffiemachine gehad, maar deze is geweldig. De vele soorten koffie die allemaal heel goed smaken en vooral goed heet is. Daar ben ik erg blij mee. De machine ziet er ook nog eens goed uit. Echt een blikvanger in de keuken.

Pluspunten

• hete koffie
  • fijne bediening

Minpunten

• euhh niets

Petra 12-12-2019

Toppertje

Mooi apparaat
Hete koffie en snel klaar en veel keuze [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Hannie 10-12-2019

zeer fijne koffiezetapparaat

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

het is een zeer makkelijk, mooi en fijn koffiezetapparaat met vers gemalen bonen en daarvan heerlijke koffie, cappuccino,
koffie verkeerd en nog veel meer mogelijkheden. schoonspoelen heel eenvoudig

Pluspunten

• heerlijke koffie
  • makkelijk

Radjin 09-12-2019

Na 12 jaar Siemens - een upgrade

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

Na 12 jaar gebruik gemaakt te hebben van een Siemens espresso was het tijd voor een upgrade. We wilden graag eentje die:
- stiller te werk ging (de vorige maakte een enorm kabaal)
- twee koppen tegelijk kon zetten (voor bezoek)
- cappuccino's en andere specialiteiten kon, zonder dat we de melk handmatig hoefden te kloppen.

Deze doet dat allemaal uitstekend. Het is een mooi apparaat met lekker koffie welke perfect naar je smaak is in te stellen. Verschillende soorten sterktes en hoeveelheden. Ook heb je de mogelijkheid om je eigen voorkeuren op te slaan.

Pluspunten

• Relatief stil
  • Heel veel instelmogelijkheden
  • Geen gedonder met waterfilters
  • Superlekker koffie

Minpunten

• Melkschuim is okay maar niet superdik

Frank & Elly 01-12-2019

Nieuwe generatie Siemens espressomachine werkt fantastisch

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

Na jarenlange postieve ervaring met Siemens koffie/espressomacine dit keer weer een volautomaat met display aangeschaft. Fantasisch ; heerlijk koffie en groot bedieningsgemak.

Pluspunten

• bedieningsgemak

Minpunten

• verstelbare stelvoetjes is een aanbeveling