Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

tile-Aantal kopjes
2 kopjes per keer
Kleur(en)
zwart, grijs, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 126 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver op Kieskeurig.be.

8,9

Danny 03-11-2017

Een echte alleskunner!

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

Deze Siemens EQ6 plus, is de opvolger van onze Siemens EQ6 die we al 3 jaar in bezit hebben. Wij hebben dus al het voorrecht gehad met de EQ 6 serie van Siemens koffie te serveren. Eigenlijk is onze mening ook onveranderd gebleven: Het is en blijft een geweldig apparaat!

De EQ6 plus is stiller dan de EQ6, heeft een andere (stillere) maler, een licht aangepaste zetgroep en heeft meer programma's en drankkeuzes. Ten opzichte van zijn voorganger kan deze wél 2 melkdranken tegelijk zetten, kun je gebruikersprofielen instellen en heb je een veel groter assortiment aan melkdranken beschikbaar! Daarnaast is hij net wat mooier afgewerkt.

Ik zou een waterfilter van Brita aanbevelen, wij zijn zuinig op deze machine en dit komt de levensduur zeker ten goede (minder kalk).

Of je nu van een lekkere latte macchiato houdt of een sterke espresso, hij kan het allemaal. En belangrijk: zonder lastige melk kannetjes waarbij de melk uiteindelijk gaat aankoeken en de hygiene in het gedrang komt. Daarnaast hoef je het glas niet te verplaatsen voor de bereiding van een melkdrank, gewoon het glas plaatsen en met één druk op de knop bereidt hij een heerlijke koffiedrank met dikke stevige melkschuimlaag. Tip voor verjaardagen, waar wij in de familie en vrienden kring al jaren om bekend staan: Een pompje caramel siroop in het glas, dan de latte macchiato bereiden en afmaken met een forse toef slagroom en caramel fudge blokjes! Gegarandeerd succes! Dan de espresso, waar ik zelf een groot liefhebber van ben. Zet de maler een standje fijner (let op doe dit enkel tijdens een draaiende maler, nooit een stilstaande maler verstellen om beschadigingen te voorkomen). Kies een lekkere koffieboon uit, waarbij mijn voorkeur uitgaat naar de vers gebrande bonen van brandzaak.nl. Geen diepvries bonen meer voor ons waar duur betaalde acteurs voor twee woorden "What else", worden betaald.

Het reinigen is ook een groot pluspunt, het milk&clean reinigingssysteem wordt automatisch geactiveerd als er een melkdrank is bereid en de machine wordt uitgeschakeld. Het spoelt eerst met heet water en maakt de reiniging af met stoom, waardoor alle bacteriën worden gedood. Wel zo veilig met melk. De zetgroep kun je het beste eens per week afspoelen (géén zeep gebruiken) met lauw water. Het enige min punt wat ik kan bedenken is dat er wel eens wat koffieprut aan de binnenkant achterblijft, achter de zetgroep. Dus haal hier ook even een doekje overheen! Maar dit is allemaal zeer gebruiksvriendelijk!

Pluspunten

• Ideaal voor melkdranken
  • Zeer gebruiksvriendelijk
  • Mooie dikke melkschuimlaag
  • Meer programma's dan de EQ6
  • 2 Melkproducten tegelijk

Minpunten

• Reiniging achter de zetgroep

Peter555 13-11-2017

Zeer tevreden met mijn aankoop!

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

Heel fijn apparaat met meer dan voldoende mogelijkheden. Je kunt elke koffie maken die je kunt bedenken. Het apparaat is enorm gebruiksvriendelijk en ziet er stijlvol uit. Het touchscreen zorgt voor een luxe uitstraling. De mogelijkheid om 2 dranken tegelijk te maken is ook erg fijn. Nog een positief punt is dat de reiniging van het melkslangetje erg gemakkelijk gaat! Daarnaast is het apparaat zelf erg makkelijk te reinigen. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de s500 (i.p.v. de s700) vanwege het gebruik van kunststof materiaal achter de koffie uitstroom. Het kunststof is lekker makkelijk te reinigen. De s700 heeft een luxe(re) uitstraling door het gebruikte rvs, maar dat maakt dat je hem wel vaker moet poetsen. Naast het rvs mist de s500 de mogelijkheid om 4 voorkeursinstellingen te gebruiken. Voor ons zijn de 2 voorkeursinstellingen van de s500 meer dan voldoende. Wat betreft de prijs; deze is relatief hoog, maar daar krijg je ook veel voor terug. Prijstechnisch wat mij betreft een echte aanrader. Een klein nadeel vind ik soms de temperatuur van de melk bij het gebruik van koude melk (direct uit de koelkast). Omdat je koude melk gebruikt krijgt het apparaat de melk/het melkschuim niet zo heet als ik eigenlijk zou willen. De cappucino of latté moet je dus snel opdrinken!

Pluspunten

• Relatief stil
  • Veel mogelijkheden
  • Eenvoudig te reinigen

Minpunten

• Geen melkreservoir meegeleverd

Rob 22-03-2018

GEWOON GOEDE KOFFIEPRODUCTEN VAN DE SIEMENS TE655203RW

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

Bijna vier maanden in gebruik. Onderhoud nog steeds gemakkelijk. Koffie en schuim van goede temperatuur (veel beter dan Jura!!). Gemakkelijk in te stellen. Een volautomaat die koffie zet, zoals deze moet zijn!
Pluspunten

mogelijkheden
bedieningsgemak
koffieproducten op goede temperatuur

Pluspunten

• mogelijkheden en bedieningsgemakk
  • koffieproducten op goede temperatuur

Minpunten

• vaak ontkalken

Suzanne 29-01-2018

Gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

Het koffieapparaat is erg gebruiksvriendelijk. Door de diverse instellingen kun je zelf goed je eigen koffie maken zoals jij die wilt. Het apparaat heeft een goed reinigingsprogramma. Bij het aan- en uitzetten geeft het apparaat goed weer hoe reiniging plaats vindt en dat er een glas neergezet moet worden. Diverse onderdelen zijn uitneembaar, waardoor apparaat goed schoon gehouden kan worden.
BIj de melkkoffies (cappuccino, latte macchiato) vinden wij wel dat het wat lauw blijft. Geen probleem als het snel na bereiding wordt opgedronken, maar als je het een tijdje laat staan wordt het wel snel koud.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • goed en duidelijk zelfreinigingsprogramma
  • veel opties om eigen koffie naar smaak te zetten

Minpunten

• Melkkoffies zijn lauw

Jessika 03-11-2017

Wat een mogelijkheden!

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

Ik mocht dit apparaat testen voor The Insiders. Ik heb een gemiddelde keuken. Het is niet een heel groot apparaat. Precies goed! Zit er mooi uit en is degelijk. Ik vind alleen het waterreservoir er wat goedkoop uitzien. Dit stoort niet. Je zet het apparaat aan en hij doet meteen wat hij moet doen. Ik lees altijd de gebruiksaanwijzing, maar dat is eigenlijk niet eens nodig. Het display is duidelijk genoeg. Je kan kiezen uit heel veel soorten koffie. Van een echte espresso tot latte machiato. Ook kan je 2 kopjes tegelijk aanzetten. De hoeveelheid en sterkte Vd koffie kan worden aangepast. Mijn kinderen vinden het een geweldig apparaat en drinken graag een beker warme opgeschuimde melk. Ook thee kan je maken met de heet water knop. Ik heb vandaag het apparaat voor het eerst schoongemaakt. Ook dit gaat heel makkelijk. De zetgroep is makkelijk schoon te maken. Ik was 5 min bezig om alle belangrijke onderdelen schoon te maken.
Al met al een top apparaat! Ik heb hem nu 3 weken.

Pluspunten

• Veel keuze
  • Makkelijk te bedienen
  • Mooie uitstraling
  • Lekkere koffie
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Plastisch uitstraling van waterreservoir

Frank & Elly 01-12-2019

Nieuwe generatie Siemens espressomachine werkt fantastisch

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

Na jarenlange postieve ervaring met Siemens koffie/espressomacine dit keer weer een volautomaat met display aangeschaft. Fantasisch ; heerlijk koffie en groot bedieningsgemak.

Pluspunten

• bedieningsgemak

Minpunten

• verstelbare stelvoetjes is een aanbeveling

Cor & Tiny 30-11-2019

HELDER SCHERM

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

Net uit de doos gehaald, heel makkelijk te installeren (alhoewel dit ons 4e koffiezetapparaat is). Het menu-venster spreekt voor zich, makkelijk te doorlopen. Dingetje is wel even de inhoud van de kopjes en de koffiesterkte bepalen (Dit is toch bij ieder merk anders). Na een paar minuten konden we al genieten van ons eerste kopje uit de nieuwe Siemens EQ6 500.

Pluspunten

• Bediening
  • scherm

Minpunten

• bepalen koffiesterkte
  • koffie verwijderen uit koffiebus in apparaat

Frank 30-11-2019

Genot voor de ware koffieliefhebber

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

Na jarenlang te hebben genoten van heerlijke koffie uit mijn Siemens EQ5 MachiatoPlus waren we toe aan een nieuw espressoapparaat. De keus was vanzelfsprekend! Hopelijk genieten we net zo van de nieuwe Siemens EQ.6 TE655203RW. De eerste kopjes bevestigen onze hoop meteen al. Een aanrader voor de echte koffieliefhebber!!!

Pluspunten

• constante kwaliteit
  • veel standaard koffies (one touch!)
  • goed instelbaar op persoonlijke voorkeuren

Minpunten

• na een jaar og 10wil je gewoon weer een nieuwe ;-)

Kitty 27-11-2019

Makkelijk tiptoetsen

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

Waarom ik deze heb gekozen, omdat mijn vorige siemens ook perfecte koffie kon zetten, deze ook maar nog makkelijker te bedienen met de tiptoetsen. Wat goed is , moet goed blijven

Pluspunten

• Tiptoets
  • Makkelijk schoon te houden

B@rtoli 26-11-2019

Geweldige machine!

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

een geweldige koffiemachine, veel mogelijkheden om zelf je koffie en melkspecialiteiten te maken met een prachtig design!
makkelijke bediening.

Pluspunten

• heerlijke koffie en specialiteiten
  • makkelijk schoon te maken
  • melkspecialiteiten maken d.m.v. slangetje

Aya 25-11-2019

Perfect

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

Ik heb lang gezocht naar de juiste volautomatische koffiemachine.
Ik heb er ook heel wat uitgeprobeerd ik heb de Siemens besteld en was bij het uitpakken gelijk al verliefd geraakt op de design, na dat ik de eerste Latte Machiatto had gezet voelde het als perfect aan overigens is de smaak ook perfect!!!
Enige minpunt aan deze automaat is dat je de melkreservoir zelf los erbij moet kopen/bestellen.

Pluspunten

• Veel Opties
  • Mooi Design
  • Makkelijk in gebruik
  • Alles wijst van zelf

Minpunten

• Melkreservoir zelf aanschaffen

EQ6 Siemens tester 21-11-2019

Super kwaliteit!

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

Wij hebben dit apparaat gekocht via Bol.com en zijn super te vreden over de kwaliteit.
Wij hebben meerder apparaten geprobeerd maar deze is wat ons betreft de betere.

Pluspunten

• start snel op
  • goede melkschuim
  • water voor thee is goed heet
  • makkelijk te reinigen

Minpunten

• nog geen gevonden

Errol 20-11-2019

Luxe koffie apparaat met veel mogelijkheden

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

Mooi uitziende apparaat na vele reviews gelezen te hebben tot de aanschaf over gegaan het in bedrijfstellen ging super snel en een heel gemakkelijk bediening. Machine zet lekkere koffie ben er blij mee.

Pluspunten

• Makkelijke bediening
  • Vele koffiezet programma's
  • 2 kopjes per keer zetten

Minpunten

• Koffie met melkproduct mag iets warmer zijn

J.M. 13-11-2019

Echt lekkere koffie

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

Uitgebreid en luxe machine die mooi is om te zien, eenvoudig in gebruik voor de echte koffie liefhebber.

• Uitgebreid
  • Echte koffie

Anoniem 07-11-2019

happy met een koffie machine

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

Nog weer beter als onze vorige koffie machine die meer als tien jaar voor ons een lekker bakkie maakte [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Gert 30-10-2019

Zeer goed

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

Veel mogelijkheden, persoonlijke instellingen en onderhoudsvriendelijk. Mooi design en zet het perfecte kopje van mijn persoonlijke espresso koffiemerk [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Mirjam 21-07-2019

Gebruiksvriendelijk apparaat

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

Een hele fijne manier om heerlijke koffie te maken, super makkelijk per kopje in te stellen en of je nou espresso, cappuccino of een latte wilt maken, het smaakt allemaal lekker en ziet er ook nog mooi uit.
Koffie is goed heet! Na gebruik van melk even op de knop drukken en apparaat reinigt zichzelf.
Kortom heel tevreden!

Pluspunten

• Hete koffie
  • Simpel in gebruik
  • Veel mogelijkheden qua koffie
  • Zelfreinigend

Minpunten

• Behoorlijk vaak de lekbak legen
  • Vaak waterreservoir vullen

RemonV 13-07-2019

Volledig automatisch en makkelijk in te stellen

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

De overstap van Nespresso naar deze Siemens had ik veel eerder moeten doen. Wat een heerlijk apparaat. Alles is naar wens in te stellen. Maak je eigen favoriet aan en je vrouw kan ook haar eigen keuze vastleggen. Of je bedient simpel weg met tiptoetsen de instellingen voor espresso, cappucino of een van de andere koffie mogelijkheden. Schoonmaken gaat net zo makkelijk, deels automatisch, deels onder de kraan. In een paar minuten ben je klaar.
Het moeilijkste aan dit apparaat? De juiste koffieboon kiezen. ;-) Maar ook dat is een feestje.
Het is een redelijk dure aanschaf, maar het apparaat ziet er degelijk gebouwd uit. Ik verwacht dat wij hier minimaal 4 jaar mee kunnen doen. (Break-even tov Nespresso) Daarna zien we wel verder.

Pluspunten

• Volledig automatisch
  • Vele koffie mogelijkheden
  • Schoonmaken in minuten
  • Groot water reservoir
  • Overzichtelijk scherm

Minpunten

• Groot apparaat, maar daar kies je voor
  • Prijzig in aanschaf, maar ROI tov Nespresso 4 jr.

Marko51 13-07-2019

Fantastisch apparaat

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

Heb de koffie volautomaat Q6 een paar weken en ben er zeer tevreden over. voldoet zeker aan mijn eisen voor een lekker bak hete koffie vol aroma.of het een gewone of een cappuccino of latte smaakt allemaal perfect

Anoniem 03-07-2019

Barista nodig? Welnee een Siemens!

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

Ik heb deze machine gekocht, en maakt heerlijke koffie.
Echter t veelvuldig schoonmaken van waterreservoir zou eenvoudiger moeten.