De'Longhi Autentica - Reviews

gemalen koffie, koffiebonen
Type
espresso machine
Soorten koffie
caffe latte, cappuccino, heet water, hete melk, koffie, latte macchiato

Beoordeling op basis van 94 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

JuliaKK 17-06-2015 Product half jaar in bezit

In december gekocht bij MediaMarkt. Na veel overwegingen en het lezen van verschillende reviews over diverse espressomachines uiteindelijk voor deze gekozen. Het is een geweldig apparaat ! Melk opschuimen met het stoompijpje gaat perfect, veel schuim en totaal niet moeilijk oid. Wij gebruiken hiervoor houdbare melk. Als ik overnieuw moet kiezen zou ik er zo weer voor gaan. Ben zelf op mijn werk een Jura gewend maar eerlijk gezegd vind ik deze fijner en de temperatuur van het water is veel warmer. Erg gebruiksvriendelijk.

haso 22-12-2016 Product paar weken in bezit

Lekkere Koffie

4 jaar geleden heb ik mijn eerste koffiebonnen machine gekocht , een Siemens EQ7. 4 jaar heb ik zitten tobben met deze machine , koffie was niet lekker vanaf de eerste dag, diverse koffie geprobeerd , machine lekte water aan onderkant , display reageert niet goed, was echt zonde van het geld.
Nu 4 jaar later dacht ik ik ga andere machine kopen , lang gezocht welke merk zou ik nemen ( siemens nooit meer), en uiteindelijk gekozen voor deze De longhi . En nu twee weken later , heb ik spijt dat ik het eerder niet had gekocht. Koffie is echt heel erg lekker, heet, en sterk ( met siemens kon je sterkte van koffie instellen , maar er veranderde niks, met elke instelling was koffie slap). Heerlijke koffie , Long koffie is ook heel erg lekker. En nu al na twee weken de longhi koffie , eet ik het al , voor mij nooit meer wat anders dan de longhi.

Pluspunten

• lekkere koffie
  • koffie is lekker heet
  • Long koffie is verrassend lekker
  • klein

Minpunten

• maakt veel lawai

Elfriede 20-12-2016 Product paar dagen in bezit

Topapparaat

Eindelijk toch besloten om een volautomaat aan te schaffen na lang nadenken. Ons struikelblok was dat we bang waren dat hij teveel herrie zou maken tijdens het malen, maar dat valt ons 100% mee. Na een paar keer de maal en sterkte knop bij te hebben gesteld genieten wij iedere dag weer van een heerlijke kop koffie. Ook het opschuimen van melk doet hij wonderbaarlijk goed. Prachtig mooi en stevig schuim en dus echt genieten van een cappuccino. Dit apparaat mede uitgezocht omdat hij een functie heeft voor heet water aangezien ik af en toe weleens een kopje thee mag drinken leek me dit ideaal. De verkoper was daar wat voorzichtig mee omdat het water niet heet heet wordt net als een waterkoker, maar nu een paar keer thee gezet en voor mij is het helemaal goed. Wat ik alleen wel erg jammer vind dat er geen rvs melkkannetje bijzat, dat is toch iets wat je nodig hebt om goeie cappuccino te maken en dus bij het apparaat hoort. Dat is voor mij de enige minpunt en als je erover nadenkt om een volautomaat te kopen die goed is, maar ook betaalbaar raad ik deze zeker aan.

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • Prachtig stevig melkschuim
  • Redelijk stil

Minpunten

• Geen rvs melkkannetje

David 11-06-2016 Product paar dagen in bezit

Van een saeco budget naar delonghi middenklasse

Na 2jaar hield mijn saeco intellia8751 er mee op. Ik was altijd gematigd enthousiast over dat apparaat vanwege de beperkte instelmogelijkheden. De smaak was erg waterig ondanks de meest fijne maling.
Deze beoordeling geef ik op basis van de Jura van mijn schoonouders, mijn voorgaande saeco en de delonghi van mijn ouders.

Dit apparaat is opvallend smal en met de opgelichte tiptoetsen met glanzend zwart is dit een best mooie apparaat. Het is niet vergelijkbaar met een halfautomaat met verchroomde afwerking, maar wel een mooier afgewerkt dan de saeco.

Deze delonghi is voor mij een middenklasse apparaat, de 8751 een budget klasse.

Het verschil in smaak/aroma is groot t.o.v. de saeco. De delonghi zet beduidend sterkere, smaakvollere, donkerdere en hetere koffie. Eigenlijk alles wat je van een goed bakje koffie verwacht.
Ik ben na 10bakjes aangenaam verrast.

Ik heb eerder een 2x zo dure Jura overwogen, maar was eigenlijk nooit overtuigd van de meerprijs.

Ik ben primair een koffie en espresso drinker. Dit is voor mij een top apparaat.

Mistic 25-06-2017 Product paar dagen in bezit

Perfect!

Gisteren aangeschaft en meteen alle functies maximaal uitgebuit. Ik ben een echte bonendrinker en was dan ook zeer kritisch bij aanschaf gezien de ervaringen met vorige machines. De machine maakt niet teveel geluid bij het malen, sterkte is goed instelbaar en de 1e poging was al bijna goed! De machine is zeer gebruiksvriendelijk en de temperatuur van de koffie is goed aan de hete kant. Ik ben helemaal gelukkig.

Pluspunten

• Goede temperatuur
  • Sterkte goed instelbaar
  • Hoeveelheid ml per kopje instelbaar
  • Maakt niet teveel herrie
  • Binnen 15min geinstalleerd

Minpunten

• Waterreservoir aan achterzijde.
  • Drink nu teveel koffie :)

rick 17-05-2017 Product paar dagen in bezit

top apparaat!!!

Het apparaat een paar dagen in bezit en al aardig wat koffie gezet!

Alles is aan te passen: maalgraad, sterkte, temperatuur en hoeveelheid voor iedere koffie soort.
De koffie smaakt zeer goed (zelfs met de goedkope, bonen van het kruitvat, want die moesten eerst op:)
Het is trouwens ook wel aan te raden om eerst wat oude of goedkope bonen te gebruiken, omdat het apparaat pas na 4 of 5 maal beurten z'n optimale maling heeft bereikt. Bovendien zal je ook nog wel even met de sterkte spelen om de verschillen te proeven.

Het enige minpuntje is dat het water reservoir aan de achter zijde van het apparaat zit. Waardoor het naar voren geschoven moet worden als het bijvoorbeeld onder een keukenkastje staat. Maar dit weet je voor je zo'n apparaat aanschaft!

Snel met opstarten en met spoelen, dus kan je snel beginnen met koffie zetten en dan lekker genieten van je vers gezette koffie.

Zonder meer een top apparaat!!!

Pluspunten

• sterke koffie (instelbaar)
  • hete koffie (instelbaar)
  • zeer smal apparaat

Minpunten

• water reservoir zit aan de achterkant

Denise 22-08-2017 Product paar weken in bezit

mooi, compact koffiezetapparaat

Fantastisch apparaat, goede koffie. We vinden het een compact apparaat past goed in ons kleine keuken. Het apparaat is makkelijk en goed schoon te maken en we gebruiken het dagelijks. De koffie is snel gezet. We vinden het alleen jammer dat de verhouding met ons andere apparaat, dit apparaat iets minder koffie geeft :(

Pluspunten

• Goed en makkelijk schoon te maken.
  • Compact apparaat

Minpunten

• minder koffie per kopje

Marga Drijver-Zijm 19-08-2017 Product paar dagen in bezit

Fijn formaat

De DeLonghi AUTENTICA heeft een erg prettige afmeting voor op ons aanrecht en door de tiptoetsen goed en prettig schoon te houden.

Rob 15-08-2017 Product paar weken in bezit

Mooi apparaat

Apparaat voldoet aan de verwachtingen. Hoeveelheid water per kop zelf aan te passen. De long geeft heerlijke koffie.
Hiervoor ook een delonghi gehad.
Enige nadeel dat de waterbak achter zit maar dat was mij bekend.
Verder wordt niet op tijd aangegeven dat het water op is. Resultaat een halve bak koffie. Je kan nl. niet zien hoeveel water er nog in zit.

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • Duidelijke bediening geen poespas

Minpunten

• Waterniveau wordt niet goed gemeten
  • Waterbak zit achterop

Jan van Zon 15-08-2017 Product paar dagen in bezit

Prima uitgebreide en duidelijk gebruiksaanwijzing

Prijsverhouding en Kwaliteitsverhouding is voor zo een product met zoveel mogelijkheden prima in orde.

Pluspunten

• Bekend en betrouwbaar merk
  • Schitterende vormgeving

Nel van Dalen 15-08-2017 Product paar dagen in bezit

Niet zo groot.

Wij hebben u product nog maar een dag, maar het lijkt ons een goed apparaat.
Met lekkere hete koffie

Pluspunten

• Heel makkelijk in gebruik en onderhoud.

Gerard van Leeuwen 14-08-2017 Product paar dagen in bezit

Perfecte schoonmaakunit

Ik zocht een machine die erg goed schoon te maken is bij het maalpunt. Koffie is en blijft lekker bij een schone en goed onderhouden machine. Ook de kleine spoelbeurtjes bij aan-en afzetten bevallen mij uitstekend.

Pluspunten

• Handigheid van het maalgedeelte
  • Spoelen bij aan-en afzetten

Minpunten

• nog geen gevonden

René 13-08-2017 Product paar dagen in bezit

lekkere koffie voor iedereen

omdat ik van sterke dubbele espresso hou en mijn vrouw van slappe filterkoffie hebben we een apparaat gekozen dat beide kan. De eerste ervaringen zijn heel positief.

Pluspunten

• gevarieerde mogelijkheden

Paula 09-08-2017 Product paar weken in bezit

Heerlijke koffie

Makkelijke bediening , fijn dat sterkte makkelijk is aan te passen. Mooie cremalaag.De koffie smaakt me veel beter dan met een padjes machine.

Pluspunten

• makkelijke bediening
  • heerlijke koffie

Minpunten

• redelijk groot

Rely 05-08-2017 Product paar dagen in bezit

prima

Ondanks dat we het apparaat pas enkele dagen in ons bezit hebben is het nu al een feest om koffie te zetten. We waren de senseo beu, na het lezen van reviews gekozen voor deze machine, het heeft een prachtig design, makkelijk bedienbaar en lekkere koffie die je geheel naar eigen smaak kan instellen.

Pluspunten

• mooi design
  • makkelijk bedienbaar

Minpunten

• nog niet tegen gekomen

Jochem 04-08-2017 Product paar dagen in bezit

Mooi compact

Ik vind het een mooi slank model geeft lekker hete koffie.
Lekker makkelijk in gebruik.
Genoeg mogelijkheden om allerlei verschillende soorten koffie te ze.

Pluspunten

• Lekker compact
  • Hete koffie
  • Voldoende mogelijkheden voor koffie

Antos 01-08-2017 Product paar dagen in bezit

Lkrr...

Wil je lekkere koffie.... "ja".. Nou koop deze machine en je krijgt geen spijt.. ziet er degelijk uit dus denk dat ie lang mee gaat.

Pluspunten

• Compact
  • Mooi

Jos 30-07-2017 Product paar weken in bezit

Compact en makkelijk in gebruik

Overzichtelijk en makkelijk in gebruik. Goede prijs kwaliteit. Diverse mogelijkheden om koffie te maken: variatie genoeg mogelijk!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Veelzijdig apparaat

Truus 24-07-2017 Product paar dagen in bezit

Overzichtelijke display

Na thuiskomst direct kopjes koffie gezet , het is een heerlijke kop koffie, goed van temperatuur en sterkte, de sterkte van de koffi is makkelijk in te stellen, zo na ieders smaak.

Pluspunten

• Heerlijke kop koffie, naar ieders wens te zetten.

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Kim 23-07-2017 Product paar dagen in bezit

Fijne koffiemachine

Goede prijs-kwaliteitverhouding. Goede koffie en fijn dat je daarnaast ook thee kan klaarmaken of melk kan schuimen.

Pluspunten

• Je kan er alles mee
  • Weinig extra dingen schoonmaken