De'Longhi Autentica - Reviews

gemalen koffie, koffiebonen
Type
espresso machine
Soorten koffie
caffe latte, cappuccino, heet water, hete melk, koffie, latte macchiato

Beoordeling op basis van 52 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

JuliaKK 17-06-2015 Product half jaar in bezit

In december gekocht bij MediaMarkt. Na veel overwegingen en het lezen van verschillende reviews over diverse espressomachines uiteindelijk voor deze gekozen. Het is een geweldig apparaat ! Melk opschuimen met het stoompijpje gaat perfect, veel schuim en totaal niet moeilijk oid. Wij gebruiken hiervoor houdbare melk. Als ik overnieuw moet kiezen zou ik er zo weer voor gaan. Ben zelf op mijn werk een Jura gewend maar eerlijk gezegd vind ik deze fijner en de temperatuur van het water is veel warmer. Erg gebruiksvriendelijk.

haso 22-12-2016 Product paar weken in bezit

Lekkere Koffie

4 jaar geleden heb ik mijn eerste koffiebonnen machine gekocht , een Siemens EQ7. 4 jaar heb ik zitten tobben met deze machine , koffie was niet lekker vanaf de eerste dag, diverse koffie geprobeerd , machine lekte water aan onderkant , display reageert niet goed, was echt zonde van het geld.
Nu 4 jaar later dacht ik ik ga andere machine kopen , lang gezocht welke merk zou ik nemen ( siemens nooit meer), en uiteindelijk gekozen voor deze De longhi . En nu twee weken later , heb ik spijt dat ik het eerder niet had gekocht. Koffie is echt heel erg lekker, heet, en sterk ( met siemens kon je sterkte van koffie instellen , maar er veranderde niks, met elke instelling was koffie slap). Heerlijke koffie , Long koffie is ook heel erg lekker. En nu al na twee weken de longhi koffie , eet ik het al , voor mij nooit meer wat anders dan de longhi.

Pluspunten

• lekkere koffie
  • koffie is lekker heet
  • Long koffie is verrassend lekker
  • klein

Minpunten

• maakt veel lawai

Elfriede 20-12-2016 Product paar dagen in bezit

Topapparaat

Eindelijk toch besloten om een volautomaat aan te schaffen na lang nadenken. Ons struikelblok was dat we bang waren dat hij teveel herrie zou maken tijdens het malen, maar dat valt ons 100% mee. Na een paar keer de maal en sterkte knop bij te hebben gesteld genieten wij iedere dag weer van een heerlijke kop koffie. Ook het opschuimen van melk doet hij wonderbaarlijk goed. Prachtig mooi en stevig schuim en dus echt genieten van een cappuccino. Dit apparaat mede uitgezocht omdat hij een functie heeft voor heet water aangezien ik af en toe weleens een kopje thee mag drinken leek me dit ideaal. De verkoper was daar wat voorzichtig mee omdat het water niet heet heet wordt net als een waterkoker, maar nu een paar keer thee gezet en voor mij is het helemaal goed. Wat ik alleen wel erg jammer vind dat er geen rvs melkkannetje bijzat, dat is toch iets wat je nodig hebt om goeie cappuccino te maken en dus bij het apparaat hoort. Dat is voor mij de enige minpunt en als je erover nadenkt om een volautomaat te kopen die goed is, maar ook betaalbaar raad ik deze zeker aan.

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • Prachtig stevig melkschuim
  • Redelijk stil

Minpunten

• Geen rvs melkkannetje

David 11-06-2016 Product paar dagen in bezit

Van een saeco budget naar delonghi middenklasse

Na 2jaar hield mijn saeco intellia8751 er mee op. Ik was altijd gematigd enthousiast over dat apparaat vanwege de beperkte instelmogelijkheden. De smaak was erg waterig ondanks de meest fijne maling.
Deze beoordeling geef ik op basis van de Jura van mijn schoonouders, mijn voorgaande saeco en de delonghi van mijn ouders.

Dit apparaat is opvallend smal en met de opgelichte tiptoetsen met glanzend zwart is dit een best mooie apparaat. Het is niet vergelijkbaar met een halfautomaat met verchroomde afwerking, maar wel een mooier afgewerkt dan de saeco.

Deze delonghi is voor mij een middenklasse apparaat, de 8751 een budget klasse.

Het verschil in smaak/aroma is groot t.o.v. de saeco. De delonghi zet beduidend sterkere, smaakvollere, donkerdere en hetere koffie. Eigenlijk alles wat je van een goed bakje koffie verwacht.
Ik ben na 10bakjes aangenaam verrast.

Ik heb eerder een 2x zo dure Jura overwogen, maar was eigenlijk nooit overtuigd van de meerprijs.

Ik ben primair een koffie en espresso drinker. Dit is voor mij een top apparaat.

Leo 25-04-2017 Product paar dagen in bezit

Slanke uitvoering

Dit is onze eerste echte koffieapparaat. Na jaren koffie van pads te hebben gedronken willen we nu koffie van koffiebonen. Onze keuze is op DeLonghi gevallen vanwege zijn compacte uitstraling.

Oskar Petersen 25-04-2017 Product paar dagen in bezit

Mooi apparaat, lekkere koffie mits goede bonen

Mooi apparaat, lekkere koffie mits goede bonen. Goede reviews op internet.
Ook de prijs is goed en je hebt keuze in allerlei types

Esma 20-04-2017 Product paar dagen in bezit

Mooi ding

Het formaat is super ideaal, niet te groot. Ziet er super mooi uit. Ik heb hem nog niet gebruikt, maar DeLonghi heeft zowieso goede koffieapparaten! Ik heb een wat oudere model in huis. Ik kan niet wachten om hem te gebruiken!

Harry Poldervaart 19-04-2017 Product paar dagen in bezit

Super koffiemachine, met een fantastische smaakervaring.

Strak disigne, makkelijk bedienbaar voorzien van veel gemakken en mogelijkheden, raad een ieder aan die een volautomatisch espressoapparaat wil aanschaffen.

Pluspunten

• Bedieningsgemak
  • Makkelijk schoon te maken.

Dorinda 15-04-2017

Handzaam, compact en handig

Net gekocht, eerste indruk is zeer positief, nu nog verder ontdekken. Zeer tevreden met de uitstraling van het apparaat. Onze vorige apparaat was een Philips sarista, dan is dit apparaat een weelde in geluid.

Pluspunten

• Handzaam
  • Compact

JB 12-04-2017 Product paar dagen in bezit

Lekkere koffie

Werk goed en simpel. Maakt niet veel geluid. En maakt heerlijke koffie. Water en koffie is makkelijk bij te vullen. Ook het melk opschuimen met het stoompijpje gaat goed.

Michel 09-04-2017 Product paar dagen in bezit

Prima volautomaat

Na het lezen van meerdere reviews. Gekozen voor deze Delonghi automata. Lekkere hete koffie.
Makkelijk te bedienen apparaat. Eenvoudige en simpele handleiding

christianancy 06-04-2017 Product paar dagen in bezit

Gebruik van verse koffiebonen, aroma en temperatuur van de koffie zelf kunnen aanpassen, mogelijkheid voor heet (thee)water...

Pluspunten

• compacte machine en eenvoudig in gebruik
  • koffiearoma en temperatuur zelf kunnen aanpassen
  • mogelijkheid voor heet (Thee)water

Minpunten

• nog niet kunnen ontdekken...

Dhr. Strik 28-03-2017 Product paar dagen in bezit

Compact automaat, goede smaak.

Ik heb dit product gekozen door zijn vormgeving en functies. Ondanks zijn compacte formaat beschikt de machine over voldoende functies. De doppio+ en de long functie doen wat ze beloven en smaken zowaar naar een goede lungo en (bijna) authentieke filterkoffie.

Pluspunten

• Maar 20 cm breed
  • Doppio+ en Long autentica functies

Saskia 26-03-2017 Product paar dagen in bezit

Mooi apparaat

Dit apparaat zet heerlijke koffie, simpel in bediening en onderhoud. Goede prijs/kwaliteit verhouding.

Véronique 21-03-2017 Product paar dagen in bezit

Duidelijk keuzetoetsen

Kwaliteit prijsverhouding is goed. Het is een mooie machine en het bedieningsgemak is uitstekend ! Daarnaast is de uitstraling strak en modern.

Pluspunten

• zie omschrijving
  • zie omschrijving

Minpunten

• heb ik niet
  • heb ik niet

Klaas 19-03-2017 Product paar dagen in bezit

Goed leesbaar en makkelijk bedieningsscherm

Heerlijk warme koffie die goed van smaak is en het apparaat is gemakkelijk in gebruik. De schuimlaag op de koffie is zowel bij de espresso als bij de lunghi's erg goed en vol.

Pluspunten

• Makkelijke bediening

cennema 16-03-2017 Product paar dagen in bezit

Heerlijke koffie uit een compact, maar veelzijdig apparaat!

Mooi apparaat, eenvoudig te bedienen en met veel verschillende opties. Na 2 kopjes zetten had ik al mijn perfecte smaakinstelling gevonden.

Pluspunten

• Eenvoudig te bedienen
  • Veel opties
  • Makkelijk schoon te maken
  • Best wel geluidarm na het malen

Eric 13-03-2017 Product paar dagen in bezit

Klein, maar zeer fijn

vergelijken met andere apparaten is deze kleiner/smaller, waardoor dit minder ruimte in beslag neemt wat erg fijn is.
Daarnaast maakt hij ook weinig geluid bij het malen in vergelijk tot andere/eerdere apparaten.
Wat mij met name opvalt is de temperatuur van de koffie, welke echt uitstekend is! Dit net als de crème-laag op de koffie.
Wij zijn hier dus zeer tevreden mee!

Pluspunten

• temperatuur van de koffie
  • crèmelaag op de koffie
  • niet teveel herrie met het malen

Minpunten

• waterreservoir aan de achterkant ipv zijkant

van Nieuwenhuyzen 01-01-2017 Product paar dagen in bezit

Koffie machine de Longhi

Een hele mooie en strakke vorm van machine en ook niet al te groot. Maakt heerlijke koffie en kan deze de Longhi aanbeelen

Pluspunten

• Mooie vorm
  • Kan ook mijn eigen gemalen koffie gebruiken

Bertine 31-12-2016 Product paar dagen in bezit

Etam 29 510b

Apparaat nog maar een paar dagen en tot nu erg veel plezier van. Gemakkelijk te gebruiken en de koffie is goed warm. Stoompijpje nog niet gebruikt.