Magimix Inissia M105-11350 Black - Reviews

capsules
Type
koffiepadsysteem
Soorten koffie
caffe lungo, espresso, latte macchiato

8,9

Max uit Driebergen 27-08-2016 Product paar weken in bezit

Goedkoop maar goed

De machine werkt goed met cupjes van andere fabrikanten. We hebben inmiddels de Aldi, Lidl, AH en Kruidvat cupjes getest en ze gaan allemaal goed. Uiteraard gaat het met de Nespresso cupjes ook goed. In het begin is de machine twee keer opengesprongen. Ik denk dat we de hefboom niet helemaal goed naar beneden hebben gedaan. Daar zit een subtiel klikje in dat aangeeft dat hij op slot zit. Dat voel je in het begin nog niet helemaal goed aan.
Het waterreservoir is goed te vullen. Bij het terugzetten moet je een klein beetje kracht gebruiken, zodat hij weer goed staat. Het afvalbakje met lekbakje is er goed uit te halen. Het is ook praktisch goed schoon te houden. Je moet iedere 10 kopjes het bakje leeggooien. Hij druppelt een beetje na, en dus moet je af en toe onder het apparaat ook schoonmaken. Omdat hij zo klein en licht is, is dat geen moeite.
De gebruiksaanwijzing is erg summier en vooral voor de visueel ingestelde mensen bedoeld. Tekst komt er amper in voor.
Voor de prijs per kop maakt het erg veel uit welke cupjes je gebruikt. We hebben ze nu gevonden van 11,5 cent tot boven de 40 cent. De koffie van 14,5 cent is goed. Als je dus een zware koffiedrinker bent zou ik toch een espresso automaat overwegen. Die zijn wel duurder in de aanschaf, maar een zak koffie van de Hema kost maar €7 tot €7,50 en daar haal je heel wat kopjes uit...

In een aantal reviews komt het lawaai naar voren. Ten opzichte van een espresso automaat is het heel beschaafd. Vergeleken met een koffiefilter apparaat is het even wennen.

Als je capucinno of een variant daarvan wilt, moet je een aparte melkopschuimer aanschaffen. Dat zijn de kosten niet, maar er zijn natuurlijk ook machines waarbij dat er al inzit.

Over de duurzaamheid op langere termijn kan ik nog niet zoveel zeggen. Het model is al heel lang op de markt, dus de kinderziektes zullen er zeker uit zijn.

Pluspunten

• compact
  • eenvoudige bediening
  • makkelijk schoon te maken

vddonk 11-08-2016 Product paar dagen in bezit

Ideaal

Heel fijn apparaat, eenvoudig maar dit was ook de reden dat we hem kochten.
Zet heerlijke koffie en is klein van formaat, aangezien we hem vooral gebruiken om mee te nemen met kamperen is dit enorm van belang.

Heeft 2 standen espresso en lungo, gaat vanzelf weer uit dus ook dit hoef je niet bij te houden, er gaat wel wat weinig water in.

Pluspunten

• klein formaat
  • eenvoudig

Minpunten

• klein water reservoir

Mariette 09-07-2016 Product paar dagen in bezit

Beoordeling Magimix M105 Expressomachine

Heerlijke espresso, makkelijk te bedienen. Ik ben er erg blij mee. Doet me weer denken aan mijn vakantie in Portugal waar we iedere dag zulke lekkere espresso dronken. Deze Nespresso koffie doet niet onder voor een grote espressomachine.

francken 07-07-2016 Product paar dagen in bezit

Lekker koppie koffie

Jaren zitten etteren met een volautomatische espresso machine, die tekens kapot ging of begon te lekken. Bekend merk. Ja, maar niet leuk. je moest hem weer opsturen een week of soms twee weg en dan kon je weer koffie drinken, mogelijk zelfs een half jaar, totdat het weer mis ging. Dan ga je zoeken. En ja hoor, bij BCC dachten we informatie te kunnen krijgen over een nieuwe espresso machine. Een half uur later kwamen we de winkel uit met dit mooie, kleine apparaatje, een Nespresso Magimix M105, zwart. Zoals mijn vrouw zegt: "Wat een leuk kleinood. Staat zo goed op het aanrecht en valt nauwelijks op. We hebben de rest van de dag heel veel koffie gedronken. Heerlijke smaken en leuke kleurtjes. Uiteindelijk konden we niet slapen, want de cafeïne zat ons goed dwars....! We zijn erg enthousiast. Geen moeilijke schoonmaak procedures meer, geen enorme kast op het aanrecht, geen luidruchtig lawaai meer en het allerbeste: koffie alsof je in het beste restaurant zit te genieten. Wat een koop!

g.akensloots 17-11-2014 Product kwartaal in bezit

Super fijn apparaat, gemakkelijk in gebruik, in 20 sec warm en heel simpel schoon te maken, smaak is persoonlijk. Ikzelf heb de cups van JUMBO €1.99 per 10 st extra sterk
ps de koffie is heel warm. ik kan deze aan eenieder aanbevelen.