Melitta CAFFEO SOLO & Perfect Milk - Reviews

koffiebonen
Aantal kopjes per keer
Type
espresso machine

Beoordeling op basis van 22 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

s vd berg 21-12-2016 Product paar maanden in bezit

Prima koffie voor schappelijke prijs

Lang gezocht naar een goed apparaat. Uiteindelijk voor melitta gekozen. Bevalt prima. We gebruiken alleen niet de opschuimer, maar met aparte opschuimer. Dit ivm het schoonmaken... Het schoonmaken van de rest van de machine is zo gebeurd!!
Je kan dus eigenlijk beter de melitta zonder opschuimer nemen en dan een losse melkopschuimer erbij 😉

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Makkelijk te maken

Minpunten

• Melkopschuimer is lastig te bedienen.
  • Schuim niet stevig

Carina 16-12-2016 Product half jaar of langer in bezit

Perfect koffiezet apparaat

Klein maar fijn. Dit apparaat kan alles wat de andere grotere duurdere apparaten kunnen.
Van espresso, tot cappucino alles is mogelijk.

Pluspunten

• de sterkte apart instelbaar
  • de hoeveelheid apart instelbaar
  • melkschuimer kan ook met halfvolle melk
  • makkelijk schoon te maken
  • makkelijk schoon te maken

Minpunten

• klein waterreservoir
  • klein bonenreservoir

Jan W. 15-12-2016 Product half jaar of langer in bezit

Precies waar het om gaat!

Espresso zoals het bedoeld is. waterhoeveelheid, maalgraad en sterkte, allemaal af te stellen zonder dat het een ingewikkelde machine wordt. dit is mijn tweede en als deze er mee stopt komt er ook weer een derde. Ook door de goede service van Melitta.
1 minpuntje: ik gebruik wat vettere koffiebonen en deze blijven dan "hangen"in het reservoir en moet ik dan los duwen. Een iets steiler reservoir zou dit al op kunnen lossen

Pluspunten

• alles in te stellen naar je eigen smaak
  • formaat

Minpunten

• bonenreservoir

ingpesin 14-12-2016 Product half jaar of langer in bezit

Makkelijk te bedienen koffie machine.

Mooie vormgeving, zet heerlijke koffie, machine is makkelijk te reinigen en heeft een eerlijke prijs.

Pluspunten

• makkelijk te reinigen

Huub 14-12-2016 Product half jaar of langer in bezit

Prima apparaat

Maakt diverse soorten prima koffie voor een apparaat in deze prijsklasse. Was wel even zoeken naar de juiste bonenmelange. Ziet er stijlvol uit en is lekker compact.
Goede prijs/prestatie verhouding.

Pluspunten

• formaat
  • mogelijkheden
  • prijs

Minpunten

• geluidsnivo
  • klein waterresevoir

Victor 13-12-2016 Product paar maanden in bezit

Perfecte koffie

Na vele machines te hebben versleten lijkt dit een goede keus makkelijk in gebruik
Perfecte machine en melkschuimer geen problemen mee ook niet met halfvolle melk
Temperatuur mag heter maar dit is persoonlijk en ik vind het al gouw louw drink en eet alles zo heet mogelijk

Werner van Riemsdijk 13-12-2016 Product half jaar of langer in bezit

perfect koffie en melk machine

Geef nooit zo maar een hoog cijfer, maar we hebben dit apparaat nu 3 jaar en nog nooit problemen gehad. Ondanks dat wij niet altijd ontkalken wanneer die dat aangeeft. Lekkere koffie temperatuur instelbaar vind ik belangrijk aan een koffiemachine en dat heeft deze. Over smaak valt niet te twisten maar hij maakt lekkere koffie en capuchino of een andere smaak. De visite geniet ook altijd van ons bakje leut.

Helaas voor sommige klanten kan ik niet aangeven hoe de service is van Melitta , maar als die de helft is van onze tevredenheid dan is het super.

De volgende wordt zeker weer een Melitta.

Pluspunten

• temperatuur regelbaar
  • voldoende smaken
  • weinig te ontkalken

Minpunten

• nog niet gevonden

Rob 19-07-2016 Product jaar of meer in bezit

Schoonmaken veel vaker dan aangegeven

6,8
Apparaat is al 3 keer terug geweest naar Melitta. Intern raakt het apparaat verstopt, zelfs al voer je elke 2 weken het reinigingsprogramma uit. Ik heb het apparaat nu anderhalf jaar in bezit. Voor dit geld had ik echt iets beters verwacht.

Marco 24-01-2016 Product jaar of meer in bezit

wij hebben deze machine sinds 5 januari 2015 in ons bezit en werkt prima. bediening en schoonmaken is makkelijk. lees dat sommige mensen moeite hebben met de melkschuim, ligt denk ik toch aan welke melk je gebruikt. neem je volle melk gaat het beter als met halfvolle. neem je de opschuimmelk van Friese vlag dat krijg je een mooie schuimkraag. het kan misschien ook aan het afwasmiddel liggen dat je gebruikt, wij hadden dit. Hoop nog vele jaren te kunnen genieten van deze machine!

markh80 03-01-2016 Product maand in bezit

Zeer tevreden over deze espressomachine, heerlijke koffie en een mooi stijlvol en compact apparaat.

Door de instelbaarheid van de hoeveelheid koffie en water is deze makkelijk naar eigen smaak in te stellen. Tevens is de temperatuur van de koffie in te stellen. Meer dan genoeg mogelijken voor een esprossomachine om zaken naar eigen wens in te stellen.

Schoonmaken gaat gemakkelijk, zetgroep en vuilwater/koffiedrap is gemakkelijk te verwijderen en schoon te maken.

Cappuccinatore voor melkopschuimen werkt prima en naar alle tevredenheid, schoonmaken gaat ook gemakkelijk.
Lees in andere reviews dan andere gebruikers dit soms wat minder vinden maar in een gemiddeld restaurant is de kwaliteit van het melkschuim vaak slechter!!! (ligt ook aan de melk die je gebruikt)

Na ruim 6 weken in bezit is over de duurzaamheid nog niet zo veel te zeggen maar het ziet er allemaal wel degelijk uit in ieder geval.

Tot nu toe ben ik zeer tevreden over deze aankoop. Heerlijke koffie en cappuccino (ligt natuurlijk ook aan je bonen) en dat voor een redelijke prijs.

bert777 27-07-2015 Product maand in bezit

7,6
Prima koffie en de melk schuimt prima op.
Alleen de rvs metalen afdekplaat krijg ik niet meer schoon.
Hij gaat krassen, kringen en er blijven witte vlekken op zitten door de water of melkdruppels.
En krijg en nergens mee schoon.
Dus ff de reactie van Melitta afwachten.

Officiele reactie van Melitta 20-08-2015

Beste Bert,
Dank voor de positieve review.
Er kunnen op de afdekplaat inderdaad krassen en kringen komen door gebruik van de koffiekopjes. Dit is helaas niet te voorkomen.
U kunt desgewenst een nieuwe afdekplaat (druprooster) bestellen.

Heeft u hier verdere vragen over, neemt u dan via mail met ons contact op.

Met vriendelijke groeten,
Brenda Broekmaat
info@melitta.nl
telefoon 0183- 642 642

bert777 14-11-2015

Inmiddels een nieuwe plaat ontvangen.
De nieuwe kan helaas ook niet tegen de melkdruppels.

Janneman70 27-04-2014 Product paar weken in bezit

geweldige compacte machine, mooi en strak design
simpele bediening, vele mogelijkheden met de machine en eenvoudig schoon te maken.
koffie naar wens instelbaar, sterkte en hoeveelheid
niet onbelangrijk eenvoudige bediening voor de cappucino.

RonaldvD75 30-03-2014 Product maand in bezit

Geweldig apparaat, met veel mogelijkheden. Makkelijk in gebruik, makkelijk schoon te maken en stil. Wel jammer is dat er altijd water aan de binnen kant van de lekbakje komt. Verder genieten we iedereavond van heerlijk cappuccino.

Rinus4321 22-01-2014 Product paar weken in bezit

Een mooi uitgevoerde machine. Smaak van de koffie is heerlijk en naar ieders wens instelbaar wat betreft hoeveelheid en sterkte. Maakt mooi schuim en zo een heerlijke cappuccino. Gemakkelijk schoon te maken. Kortom, wij zijn tot nog toe zeer tevreden en blij met deze aankoop.

barista 13 09-01-2014 Product paar weken in bezit

heerlijke koffie, uiteraard mede afhankelijk van de bonen. goede cappuccino en espresso. melkschuim minder perfect als de naam van het apparaat doet vermoeden maar ,t is een voldoende. duurzaamheid nog niet bekend app pas enkele weken in gebruik maar zier er zeer solide uit.

Matt1982 07-01-2014 Product paar weken in bezit

De Melitta vind ik een zeer mooie machine, lekker klein en strak design. Fijne simpele bediening en natuurlijk ook heerlijke koffie!
Het maken van een cappuccino is met de melkschuimer en het slangetje zo gepiept. Maar ook even snel heet water voor een kop thee vind ik een plus punt!
Het schoonmaken van de machine kan makkelijk zelf dit hoeft niet door een speciaal onderhoudsbedrijf gedaan te worden!
Heb de machine pas een paar weken dus over duurzaamheid kan ik niks zeggen.

sjoerdvde 07-01-2014 Product paar dagen in bezit

7,6
Strak vormgegeven esppresso apparaat met prima smaak.

Reden dat ik hem kocht: 2 kopjes koffie tegelijk, smaak, melkschuimer en vormgeving.

Achteraf: zeer tevreden over design en smaak, minder tevreden over de melkschuimer (had sneller gehoopt) en als je 2 kopjes koffie maakt moet de machine voor het 2e kopje apart weer koffie bonen malen. Het lijkt dus alsof er geen verschil als je 2x 1 kopje koffie genomen zou hebben.

Barista2014 06-01-2014 Product paar dagen in bezit

Mooi compact en strak design. Maakt heerlijke koffie met een vol aroma en goede creme laag (wij gebruiken Bravi Caffe 100% Arabica bonen). Wij hebben getwijfeld over een machine met een volautomatische melkfunctie, maar (mede door de afmeting) gekozen voor de Caffeo Solo & Perfect Milk. En de keuze was juist, een Cappuccino of Latte Macchiato is in een handomdraai gezet. Wij missen de volautomatische melkfunctie niet. En de machine oogt kleiner dan verwacht in onze keuken. De duurzaamheid kunnen wij nog niet beoordelen omdat wij de machine nog maar een paar dagen in huis hebben.

peetb71 05-01-2014 Product paar weken in bezit

Deze koffiemachine is mooi klein van formaat waardoor deze makkelijk op het aanrecht past. Belangrijker is dat de machine perfecte koffie maakt! Daar gaat het tenslotte om. Zeer gebruiksvriendelijk.....en snel in te stellen! Ook een eenvoudige cappuchino is makkelijk te maken. Zelfs voor de kinderen een warme chocolademelk is een fluitje van een cent! Kortom een aanrader met een mooi tijdloos strak design. Duurzaamheid kan ik niet beoordelen omdat ik het apparaat nog maar 2 weken in huis heb!

M.G.Luitwieler 03-01-2014 Product paar dagen in bezit

Ik heb lang gezocht naar het voor ons geschikte type. je komt al gauw uit bij de standaardkoffiemachines, maar deze is niet zo breed en past daardoor makkelijker in je keuken of waar dan ook. Vrienden hadden al een tijdje een Jura, maar die had constant storingen. Deze Melitta geeft heerlijke koffie naar ieders smaak. Makkelijk in te stellen met 2 handelingen.Het melkschuimen met het slangetje, dat overal in past, gaat uitstekend. Gebruiksaanwijzing is ook duidelijk te volgen in stappen. Vormgeving is uitstekend, al zou ik ook de zijkant in 'zilver' hebben uitgerust, als je dan toch al voor een zilveren kiest en niet voor een zwarte. Dat staat mooier als het vrijstaand staat.
Over duurzaamheid kan ik met dit korte gebruiksgeschiedenis nog niet veel zeggen, maar alles zit logisch in elkaar, de gebruikte materialen zijn van een deugdelijk niveau en zijn makkelijk te verwijderen en schoon te houden.

Mariasam 20-07-2015

Hoi ben je nog steeds tevreden? Hoe is het geluid tijdens het malen?
Verder geen onderhoud?
Alvast bedankt.