Voeg toe aan vergelijker Prijs volgen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 70 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens TP501R09 piano black op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Robin 30-03-2022

Zeer matige kwaliteit.

Geschreven voor: Siemens TP501R09 piano black

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Dit apparaat gebruikt meer water om te spoelen dan om koffie mee te zetten. De water opvangbak is erg klein en moet om de twee a drie keer koffie zetten geleegd worden. Hetzerlfde geldt voor het koffiedikbakje, dat is ook veel te klein. Verder geeft het apparaat regelmatig storing. Op het moment dat je koffie wil zetten valt hij uit en moet je helemaal opnieuw beginnen. Dus melk weghalen en weer opnieuw aan zetten, en dan gaat dat ding weer volledig onnodig water verspillen door te gaan spoelen terwijl hij dat even daarvoor al had gedaan. De cappucino en vooral de latte machiato zijn hooguit lauw als je het hebt gezet. Hele slechte prijs/ kwaliteitverhouding wat mij betreft.

Super apparaat 10-01-2022

Super apparaat met heerlijke koffie

Geschreven voor: Siemens TP501R09 piano black

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Het is mooi apparaat. En de koffie smaakt goed! Echt een aanrader!

ndevree 19-12-2021

Geschreven voor: Siemens TP501R09 piano black

Ik heb het product 1,5 maand getest en het is echt ene prima machine.
Minpunten:
- geeft niet aan wanneer de bonen op zijn
- als het melkpak halfleeg is, is het resultaat minder goed qua schuim
- spoelt vaak
- vaak druppelschaal legen
+ snel op te starten
+ goed resultaat
+ watercontainer makkelijk te verwijderen,vullen en terug te plaatsen.

Pluspunten

• makkelijke bediening
  • watercontainer goed te verwijderen
  • lekkere koffie
  • melk direct uit het pak

Minpunten

• spoelt vaak
  • geen melding dat de bonen op zijn
  • druppelschaal vaak legen

Peeeee 17-12-2021

Geschreven voor: Siemens TP501R09 piano black

Lekkere cappuccino met een stevige schuimlaag.
Je kunt het apparaat instellen op verschillende koffie soorten en hoeveelheden.
Helaas moet het apparaat voor en na het koffie zetten doorspoelen.
Ook moet de lekschaal vaak worden geleegd.
Ik had graag willen weten wanneer de bonen op zijn. Nu al 2 x een kopje opgeschuimde melk gehad

Pluspunten

• Goede stevige schuimlaag

Minpunten

• Lekschaal vaak legen

peeeee 17-12-2021

Geschreven voor: Siemens TP501R09 piano black

De koffie machine is groot, ik heb het op het aanrecht gezet. Het nadeel is dat ik er nu niet goed boven op kan kijken. Als ik er boven op kijk is het trouwens wel heel grappig dat je het kopje eerst ziet vollopen met melk en dan met koffie. Ik gebruik halfvolle houdbare melk en het geeft een hele mooie stevige schuimlaag. Ook fijn om de ml. Te kunnen instellen. De bonen waren erg snel op, na een paar dagen. Aangezien ik dat niet doorhad, dronk ik alleen op geschuimde melk. Wat ik een groot nadeel vind is dat spoelen. Zowel voor als na het koffie zetten, je moet dus altijd een kopje paraat hebben. Ook loopt er binnen in het apparaat water in de lekschaal. Die moet ook iedere dag geleegd worden. Ook als je denkt, laat ik eerst even een kopje koffie zetten, nee, dat lukt dan niet. Heb je net de melkslang in het volle pak melk zitten, moet dat ding open. Dat ging goed, bij het dicht doen viel het pak melk over mij heen en op de vloer. Dat vind ik echt een groot nadeel

Pluspunten

• Romige, stevige schuimlaag

Minpunten

• lekschaal vaak legen

mgpostuma 17-12-2021

Heerlijke koffie, mooie machine

Geschreven voor: Siemens TP501R09 piano black

Inmiddels hebben wij deze machine een maand in ons bezit. Het aansluiten en installeren ging zeer eenvoudig. De machine vertelt je stap voor stap wat te doen. Wij houden van hete koffie en het fijne aan deze machine is dat je de temperatuur goed kunt instellen. Heerlijke warme koffie. Het melkschuim is echter aan de lauwe kant, wat ik erg jammer vind. Doordat ik maar een keer per dag een koffie specialiteit neem met warme melk is het handig dat je de melk in apart kopje ernaast kunt zetten, of rechtstreek uit het pak kunt laten komen. In het begin was het even stoeien met de smaak van de koffiebonen, maar inmiddels hebben wij een favoriet gevonden en met de instellingen voor smaak genieten wij iedere dag van verschillende kopjes. Nadeel nog te noemen is dat de lekschaal snel vol zit/vaak geleegd moet worden. Het apparaat is vrij groot, wanneer je een kleiner aanrecht hebt dien je hier rekening mee te houden.

Pluspunten

• Warme koffie.
  • Melk voor cappuccino kan uit pak of beker.

Minpunten

• Druppelschaal vaak legen.

MG Postuma 16-12-2021

Gebruiksvriendelijk met lekker koffie!

Geschreven voor: Siemens TP501R09 piano black

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Inmiddels hebben wij deze machine een maand in ons bezit. Het aansluiten en installeren ging zeer eenvoudig. De machine vertelt je stap voor stap wat te doen.
Nadeel nog te noemen is dat de lekschaal snel vol zit/vaak geleegd moet worden. Het apparaat is vrij groot, wanneer je een kleiner aanrecht hebt dien je hier rekenening mee te houden.

Ndevree 15-12-2021

fijn en praktisch koffie-apparaat

Geschreven voor: Siemens TP501R09 piano black

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Ik heb dit koffie-apparaat nu ongeveer 1 maand. Zelf drink ik altijd koffie met melk, maar niet heel veel keer per dag. Daaorm is het extra fijn dat er geen aparte melkcontainer is, maar de melk direct uit het pak komt.

van dijk 09-12-2021

getest en een blijvertje

Geschreven voor: Siemens TP501R09 piano black

Heerlijke kofiie en een mooie machine. Makkelijk te gebruiken doordat je per persoon de smaak en hoeveelheid per koffiesoort in kan stellen . Apparaat maakt weinig lawaai. Je kan kiezen uit koffie cappucino , latte macchiato, thee en opgeschuimde melk. Het apparaat einigtzichzelf als het uitschakelt en ook met inschakelen, hierdor is hetovanbakje wel wat snel vol. De opgeschumde melk maakt soms dat de koffie niet al te warm is

Pluspunten

• makkelijk te bedienen
  • weinig lawaai

Minpunten

• spoelt vaak opvang bakje vaak legen
  • drink vaker koffie

van dijk 09-12-2021

aanrader

Geschreven voor: Siemens TP501R09 piano black

Makkelijk te installeren die prachtige apparaat, ziet er echt mooi uit. Je kan er koffie ,cappucino , latte. thee en opgeschuimde melk mee maken. Deze is gemakkelijk in te stellen per persoon qua sterkte en hoeveelheid. De machine maakt weinig geluid . En spoelt zichzelf schoon.

Pluspunten

• weinig lawaai
  • lekker kofiie
  • maelijke bediening

Minpunten

• spoelt vaak opvang bakje vaak legen
  • de melk is niet zo warm

Van dijk 09-12-2021

prima apparaat

Geschreven voor: Siemens TP501R09 piano black

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Heb deze machine mogen testen met de optie tot houden. Wij houden hem. Makkelije machine. Je kan per pesoon de hoeveelheid en sterkte makelijk instellen. De machine spoelt zichzelf en is verde ook makkelijk te reinigen. Wel moet je het bakje vaak legen door het reinigen. De melk wordt goed opgeschuimd . Machine maakt weinig lawaai en zet heerlije koffie

Toppie the best of Super 09-12-2021

Toppie the best of Super Espresso machines.

Geschreven voor: Siemens TP501R09 piano black

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Toppie the best of Super Espresso machines.

Sylv 09-12-2021

Lekkere koffie voor iedereen

Geschreven voor: Siemens TP501R09 piano black

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Normaal gesproken hebben we diverse soorten koffie nodig, van mild extra dark tot cappuccino's . Dat is verleden tijd geworden, ideaal.
Voor ieder wat wils. Een sterk kopje, een mild of zelfs een latte of cappuccino in een handomdraai.
Echt een gemak voor ons gezin.
Wij zijn heel tevreden met ons "alles in een " apparaat. Helemaal top.

Heleenkroesbergen 08-12-2021

Heerlijke koffie!

Geschreven voor: Siemens TP501R09 piano black

Inmiddels hebben we de Siemens EQ500 enkele weken in gebruik. Het installeren was heel eenvoudig. Van het uitpakken van de doos tot het drinken van het eerste kopje koffie nam niet meer dan 20 minuten in beslag. Alles wijst voor zich. De tekst op het digitale scherm leidt je door de installatie heen. Het eerste kopje koffie smaakte erg goed. Geur, smaak en toevoeging van melkschuim zorgt voor een fijne koffiebeleving. Na de eerste paar kopjes heb ik de koffiesterkte iets milder gemaakt. Dit is met een druk op de knop te regelen. Het schoonmaken van de melkopschuimer (slangetje) is zeer gemakkelijk door hem los te trekken en onder de kraan te houden. Daarna sluit je hem gemakkelijk weer aan en is hij weer klaar voor gebruik. Het leeggooien van de opvang bak voor de koffieprut en het legen van de opvang bak voor het (afval) water is zichtbaar op het digitale scherm. Je kunt dit dus niet vergeten met een overstroming tot gevolg. De machine maakt weinig geluid en is daarom ook in de vroege ochtend goed te gebruiken.

Pluspunten

• Veel koffiespecialiteiten

Minpunten

• Geen hete koffie
  • Vaak reinigen

Heleen 08-12-2021

Fijne volautomatische koffiemachine

Geschreven voor: Siemens TP501R09 piano black

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Inmiddels hebben we de Siemens EQ500 3 weken in gebruik.
Na de eerste paar kopjes heb ik de koffiesterkte iets milder gemaakt. Dit is met één druk op de knop te regelen.
Het leeggooien van de opvang bak voor de koffieprut en het legen van de opvang bak voor het (afval) water is zichtbaar op het digitale scherm. Je kunt dit dus niet vergeten met een overstroming tot gevolg. Dit moet redelijk vaak gebeuren omdat de koffiemachine na elk kopje zichzelf reinigt.

WendyKra 07-12-2021

Luxe volautomaat met veel extra opties

Geschreven voor: Siemens TP501R09 piano black

Luxe volautomaat met vele extra opties.
Nu zo'n week de koffieautomaat in gebruik. Onze eerste indruk was dat het toestel zwaar en solide aanvoelt. Het apparaat oogt ook luxe, alleen waren wij in de veronderstelling dat de "plaatjes" van de koffiespecialiteiten digitaal waren maar deze staan er dus echt op, dit zwakt de luxe uitstraling helaas wat af. We hebben direct na ontvangst alles uitgepakt, schoongemaakt en met de bijbehorende strip de hardheid van het water bepaald om zo de koffieautomaat en waterfilter in te stellen. Je wordt dan door een installatieproces begeleidt, alles wijst zich vanzelf en het apparaat is ook erg makkelijk in gebruik. We maken vooral standaard koffie of espresso omdat we de melkspecialiteiten wat minder vinden, waarschijnlijk is de melk te koud vanuit de koelkast en daardoor wordt de hele koffiespecialiteit minder warm geserveerd. Dit is jammer want dit doet afbreuk aan het eindproduct. Positief is zeker het zelf kunnen bepalen van de sterkte van de koffie en tevens is het mogelijk 2 kopjes tegelijk te zetten of zelfs een hele kan. De koffieautomaat ziet er verder mooi uit en heeft zelfs verlichting gericht op de koffiekopjesplateau. Mooi design met touch display, de bijbehorende plaatjes hadden we alleen graag enkel digitaal en niet vast op het apparaat gezien. Wanneer de koffieautomaat aan- en uitgezet wordt, spoelt deze door. Dat is soms wel storend, omdat je hier op moet wachten en het tevens veel lawaai maakt. Uiteraard is het wel goed voor het reinigen en uiteindelijk voor de levensduur van het apparaat. De lekbakjes zijn niet erg groot, er wordt wel melding gegeven wanneer deze geleegd moet worden. Tot nu toe zijn wij vooral enthousiast maar er zitten nog wel wat kleine "schoonheidsfoutjes" in het apparaat die er voor voor de normale retailprijs wat ons betreft nog uitgehaald mogen worden!

Arar 05-12-2021

Mooi maar lauw..

Geschreven voor: Siemens TP501R09 piano black

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Mooi en makkelijk te bedienen.
Ondanks heetste stand lauwe cappu en latte, dat is echt een minpunt.

Irmpjuh 05-12-2021

Fijn apparaat

Geschreven voor: Siemens TP501R09 piano black

In het begin moest ik even wat ruimte maken op het aanrecht maar nu staat dit prachtige apparaat te shinen in onze keuken. Alles is van glimmend zwart pianolak en dat geeft een sjieke uitstraling. Als je het apparaat eenmaal geïnstalleerd hebt is de bediening ervan heel makkelijk. De gebruiksaanwijzing vind ik voor de start wat summier, maar de knoppen op het apparaat zijn erg handig in gebruik. Je kunt verschillende koffievarianten aantippen zoals espresso, café crème, cappuccino, latte macchiato en een vrij kiesbare. Met een druk op de knop wordt deze dan voor je gezet. Je kunt een pak melk (ook soja-, haver-, kokos-, etc) aansluiten voor de cappuccino of latte met een slangetje. De melk wordt niet gekoeld dus moet je daarna wel weer terug in de koelkast zetten. Ook kun je de sterkte en hoeveelheid koffie instellen. Erg handig wanneer je kopjes net iets groter of kleiner zijn dan de standaard instelling. Bonen zijn makkelijk toe te voegen en het apparaat spoelt zichzelf door wanneer je hem aan- of uitzet. Hoe het schoonmaken bevalt weet ik nog niet, maar dat gaan we binnenkort ervaren.

Minpunten

• Lekbakje snel vol

Irmpjuh 05-12-2021

Fijn apparaat

Geschreven voor: Siemens TP501R09 piano black

Minpunten

• Lekbakje snel vol

Fietje 02-12-2021

Goed toestel voor correcte prijs

Geschreven voor: Siemens TP501R09 piano black

Het toestel ziet er op het eerste zicht wat groot uit maar wanneer het geïnstalleerd was op het aanrecht viel het best mee. De onderdelen zien er allemaal wel kwaliteitsvol uit. Het in elkaar zetten en installeren verliep echt vlot; goede uitleg in de handleiding. Na enkele kopjes koffie te maken kwam de lekkere smaak en aroma echt volledig tot zijn recht. Wij hebben de koffiebonen van javana geprobeerd en die zijn echt subliem in dit toestel. Wat voor mij echt belangrijk was is het bereiden van de melkrecepten want daar gaat mijn voorkeur echt naar uit. Dit gaat echt vlot met één druk op de knop, alleen jammer dat er geen 2 bereidingen hiervan tegelijkertijd kunnen gemaakt worden maar dat weet je natuurlijk op voorhand. De temperatuur staat bij ons ingesteld op het hoogste niveau en ook in de temperatuur van de cappuccino is hierbij goed. Ook het onderhoud is super en verloopt grotendeels automatisch. Eén maal per week een grondigere schoonmaakbeurt en het toestel blijft steeds netjes. Alleen de lekschaal moet regelmatig geleegd worden maar dat verschijnt dan wel op het scherm. Prijs/kwaliteit is dit dus een zeer goed toestel voor ons.

Pluspunten

• lekker koffie
  • makkelijk in onderhoud

Minpunten

• kan geen 2 melkrecepten tegelijk bereiden