De'Longhi PrimaDonna Elite Experience zwart, metallic

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 16 reviews die zijn achtergelaten voor de De'Longhi PrimaDonna Elite Experience zwart, metallic op Kieskeurig.be.

Ananya 06-02-2020

Voor de koffiedrinker, niet voor de koffieleut

Geschreven voor: De'Longhi PrimaDonna Elite Experience zwart, metallic

Wij hadden bij een winkel staan flirten met dit apparaat.. maar 1200 euro vond ik best veel geld.
Toen kwam er een lot uit de loterij.. we mochten het apparaat testen! Een maand op proef, hoe gaaf! Het apparaat is wel groter dan we dachten, mooie uitstraling. Kopjesverlichting.. grappig.
Na de eerste kop koffie wisten we al: op het moment dat ons eigen volautomaatje er mee stopt moet je goed koffie proeven uit de nieuwe apparaten. Mijn zwager was er en we hebben een avond lang getest, geproefd, instellingen veranderd en toen hadden we de smaak die we wilden!

Ik ben van de Latte Macchiato's, heerlijk! Mijn vriend drinkt het liefst zwarte gewone koffie en espresso. De visite heeft zeer diverse wensen. Ik drink decaf, de anderen niet.
Dit apparaat kan makkelijk beide soorten aan, mits er 1 is gemalen. Daarvoor hebben we een koffiemolen staan. Het wijst zich vanzelf.
Omdat we al een avond hadden getest wist ik snel de instellingen en had ik datzelfde weekend nog alle koffiesoorten zo ingesteld dat wij alleen nog op het plaatje hoefden te klikken. Je kunt meerdere gebruikersprofielen instellen, zo heeft iedereen echt de koffie zoals hij/zij het lekker vindt.

De volgende dag met de app aan de slag gegaan. Dat heeft geen toegevoegde waarde, tenzij je de doorloop van het water bij inschakelen uitzet. Je moet alsnog je kopje koffie ophalen. Voor mij is er dan een risico dat ik vergeet dat er koffie gezet is.
We hebben vaak visite thuis, die vonden het erg leuk om hun eigen ideale kopje koffie zetten. De koffie ging er dan ook rap door.

Ik was blij met de melkopschuimer, geen gedoe meer met een aparte melkopschuimer..gewoon klikken, koffie selecteren en klaar! Goed stevig schuim.

De workshop van De'Longhi die krijgt hij het apparaat had voor ons geen echte toegevoegde waarde. We hebben een ding geleerd: hoe de zetgroep uit het apparaat moet. Daar hadden we ons ook nog niet in verdiept. De dame in kwestie was aardig, al vond ik de maximaal 15 minuten die werden besteed aan het apparaat niet de moeite waard.
We kregen vooral verhalen over andere mensen die ze had bezocht met haar zonnebril op.
Wel aardig is dat we koffiebonen kregen en een aantal glazen om de koffie in te schenken.

In de loop van de testperiode hebben we wel wat dingen ontdekt:
- De melkopschuimer werkte niet altijd fantastisch. Uit hetzelfde pak melk schuimde hij de ene dag wel goed op, andere dag niet. (Al maakten we alles elke dag op zelfde manier schoon)
- Het apparaat geeft keurig aan dat het koffiedikbakje vol is, maar het opvangbakje voor doorloopwater/schoonmaakwater heeft een vlottertje. Duurde even voor we dat door hadden.
- Chocomeldeel hebben we niet gebruikt omdat wij dat niet drinken.
- Er schijnt een kwastje bij te zitten om de invoer van losse koffie schoon te maken, deze ontbrak.
- De opwarmplaat voor kopjes werkt goed!!!

Conclusie:
We hebben vele kopjes koffie gezet, vele soorten koffie genuttigd met visite.
Er zijn echt heel veel opties, het gebruik spreekt eigenlijk voor zich. Na wat spelen met instellingen hadden we nog vrij rap de juiste instelling voor ons ideale kopje koffie
De workshop acht ik dan ook niet nodig.
De melkopschuimer is erg handig.
Omdat je elk kopje apart moet zetten, is het geweldig voor de koffieliefhebber.. niet voor de echte koffieleut.
Alleen ben ik er nog niet over uit of ik 1200 euro over heb voor dit (mooie) apparaat.

Pluspunten

• Vele opties
  • Opwarmplaat werkt erg goed

Minpunten

• App heeft geen toegevoegde waarde
  • Prijzig

DennisvB 04-02-2020

Heerlijke machine!

Geschreven voor: De'Longhi PrimaDonna Elite Experience zwart, metallic

Toen ik de machine thuis kreeg, schrok ik in eerste instantie enigszins van het formaat ervan. Het was iets groter dan ik had gedacht! Echter, de vele opties die de machine bied maken het formaat meer dan goed! Wij hebben verschillende soorten bonen geprobeerd in de verschillende opties van koffie die het bied en het verschil in bonen is perfect te proeven in het resultaat. De optie om de machine te bedienen net een app op smartphone of tablet ben ik iet zo over te spreken. Het bied weinig meerwaarde, aangezien de machine eerst spoelt bij het opstarten en dan pas koffie kan gaan zetten. Dus je kunt niet een lekker bakkie zetten vanuit bed.
De mogelijkheid om zelf je voorkeuren in te stellen en ook op te slaan op de verschillende profielen die je in kunt stellen zijn een grote plus voor de machine! Ik ben voorstander voor een stevige bak, waar mijn vrouw het iets minder stevig prefereert. Gewoon even van profiel wisselen en alles staat weer perfect op voorkeur ingesteld!
Het was even zoeken voor ons naar de beste smaak voor alle verschillende koffies, zoals latte of cappuccino of espresso, maar het is het zoeken/uitproberen waard!

Ook heel fijn is het grote waterreservoir in de machine. Wij drinken samen gemiddeld 10 bakken koffie per dag, maar hoeven het reservoir niet vaak te vullen.

Pluspunten

• Veel koffie opties
  • Persoonlijke voorkeuren
  • Verschillende profielen
  • Groot waterreservoir

Minpunten

• Melk mag warmer
  • App functie geen meerwaarde

b**s@g**l.com 29-11-2021

Fijne snelle goede koffiezetapparaat

Werkt goed.
Klinkt stiller dan de vorige versie. Zet goede koffie. Koffie smaakt goed. Heet is de koffie al met middelste stand. Vele opties.
Fijn dat je ook veel kan instellen.
Smart functie zou wifi fijner zijn.
Zeker tevreden!

Pluspunten

• Lekker
  • Fijn display
  • Vele instellingen

Minpunten

• Bluetooth i.p.v. wifi

h**o@g**l.com 19-11-2021

Top apparaat

Geschreven voor: De'Longhi PrimaDonna Elite Experience zwart, metallic

Super apparaat, veel mogelijkheden, lekkere koffie. Apparaat voelt robuust en solide aan. Hopelijk hebben we er jaren plezier van. Hij is best prijzig, maar je krijgt waar voor je geld. Alle mogelijkheden zijn we nog steeds aan het uitzoeken. Hopelijk binnenkort koffie workshop, ben benieuwd. Tot dusver zeer tevreden.

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Veel mogelijkheden

Dionysus86 14-11-2021

Super heerlijke koffie

Geschreven voor: De'Longhi PrimaDonna Elite Experience zwart, metallic

Heerlijke koffie, met veel keuze mogelijkheden, en ook de mogelijk om ice koffie en warme chocolade melk te maken. Echt een top product met wel een prijskaartje

Pluspunten

• Veel keus
  • Ice Coffee
  • Warme chocolade melk
  • Super makkelijk

Minpunten

• Prijzig

d**i@m**s.com 12-11-2021

Opzoek naar een luxe machine, zeker een aanrader

Degelijke luxe koffiemachine.
Machine ziet er mooi uit, RVS is niet super vlekgevoellig dus dat is prettig.
Het Lattecreme systeem werkt perfect en is eenvoudig in onderhoud. Het zelfde geld voor het cold coffee / chocolade systeem.
Apparaat o.a. uitgezocht op het onderhoud gemak. Het relatief stijl zijn door de rubber in de deksel.
En het ruime water/koffiedrab reservaar.

• Onderhoudsvirendelijk
  • Groot opvangbak voor koffiedrab
  • Veel koffie keuze + instelmogelijkheden per drank

Minpunten

• Niet in het zwart leverbaar

Lizette 10-11-2021

Top Espresso machine

Geschreven voor: De'Longhi PrimaDonna Elite Experience zwart, metallic

De kwaliteit en de keuze van koffie mogelijkheden is groot. Je kan ook naar eigen smaak aanpassen. Is makkelijk in te stellen. De koffie is goed van smaak. Je kan ook makkelijk water tappen om thee te zetten. En de optie om chocolade melk te maken vind ik ook handig. Een echte alles kunner

Pluspunten

• veel keuze mogelijkheden
  • goede kwaliteit
  • mooi design

Robert 07-11-2021

De'Longhi PrimaDonna 650.85.MS

Geschreven voor: De'Longhi PrimaDonna Elite Experience zwart, metallic

Beste koffiemachine. Veel mogelijkheden, enorm veel accessoires, je kunt meer dan 10 soorten koffie zetten. Ik raad aan, echt topper!

Famjstarren 18-10-2021

DeLonghi fan

Geschreven voor: De'Longhi PrimaDonna Elite Experience zwart, metallic

We hebben deze volautomatische espressomachine gekocht ter vervanging van de DeLonghi Magnifica S plus, vanwege het handige melksysteem. Dat gaf het 6 jaar geleden nog niet.
De Prima Donna Elite Experience is een pracht apparaat. De vormgeving is strak en modern. Hij heeft een duidelijk kleurenscherm zonder knoppen. Erg handig. En met het melksysteem maak ik zonder een hoop gedoe een heerlijke cappuccino of latte. Melk over.....de kan zet je in de ijskast. De koffie is op de maximale stand echt goed warm. Dus ook een pluspunt. Alleen staat er snel veel water in de opvangbak, terwijl we een apart kommetje onder de uitloop hebben, dus dat is een goede vraag wanneer we de workshop krijgen. Dit had de Magnifica niet. De machine maakt een stuk minder geluid dan de oude en dat is wel prettig.
Hij heeft een groot bonen reservoir en een watertank van 2 liter. Dus bijvullen hoef ook minder snel. De tank zit op een handige plek, zodat de machine kan blijven staan.
Wij zijn echte DeLonghi fans.....en kunnen hun apparaten zeker aanbevelen.

Pluspunten

• Mooi design/ weinig geluid
  • Duidelijk kleuren touchscreen
  • Melksysteem
  • Groot bonen reservoir
  • Watertank 2 liter op handige plek

Minpunten

• Wateropvangbak snel vol!
  • Prijzig

Jack 17-10-2021

Bevalt

Geschreven voor: De'Longhi PrimaDonna Elite Experience zwart, metallic

Meer Keuze mogelijkheden en verbeterde techniek, dan oude Delonghi.
Daarom hebben we deze keuze gemaakt.

Pluspunten

• Leuke uitvoering
  • Diverse mogelijkheden

Minpunten

• Geen mate rvs kleur

Ahmet 21-05-2021

Lekkere koffie

Zeer tevreden.
Lekkere koffie met veel schuim.
Erg stil. Wij zijn er erg blij met deze apparaat en raad iedereen deze aan te schaffen.

Pluspunten

• Erg stil
  • Makkelijk schoon maken

Minpunten

• Vinger vlekken zichtbaar.

Stefan 26-04-2021

Doet zijn naam eer aan is een echte Elite

Geschreven voor: De'Longhi PrimaDonna Elite Experience zwart, metallic

Mooi Design, zet heerlijke cappuccino, alles is in te stellen. Zeer gebruiksvriendelijk. Display toont alle stappen nauwkeurig.

Pluspunten

• design
  • gebruikersgemak
  • opties
  • geruisloos

Minpunten

• met aan/uit schakelen verbruikt ze best wat water

Jordy 27-02-2021

Fantastisch koffie machine

Geschreven voor: De'Longhi PrimaDonna Elite Experience zwart, metallic

Vanaf het moment dat ik hem in huis heb ben ik er stapel gek op, mocht je niet echt een koffie drinker zijn, dan wordt je het zeker met deze machine, vele functies, warm houd plaat is goed heet, koffie is heerlijk. Zeker een aanrader!

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • Zeer goed van smaak

Minpunten

• Geen 2 melk producten
  • Kan ik niet meer bedenken

Schreuder John 14-11-2020

De Longhi prima donna Geweldige koffiemachine

Geschreven voor: De'Longhi PrimaDonna Elite Experience zwart, metallic

Machine ziet er prachtig uit en werkt prima alle soorten koffie individueel in te stellen. Maakt heerlijke schuim voor op de cappuccino. Mooi display

Pluspunten

• Eenvoudig in onderhoud
  • Makkelijke bediening

Eva 16-11-2019

Geweldige machine, heerlijke koffie!

Geschreven voor: De'Longhi PrimaDonna Elite Experience zwart, metallic

Wij hebben dit product thuisgestuurd gekregen om te testen en we maken er inmiddels heel gretig gebruik van. IK kan 'm eerlijk gezegd niet meer wegdenken uit mm leven. Elke ochtend 1 druk op de knop en ik heb een bakje cappuccino, machiatto, espresso of een van de vele andere koffiesoorfen die je ermee kunt maken. Daarnaast kun je het bakje helemaal naar jou persoonlijke wensen klaarmaken. Werkelijk alles is in te stellen. Denk daarbij aan sterkte van de koffie, temperatuur en hoeveelheid. En dan kun je deze instellingen ook nog eens opslaan per persoon. Dat betekent dat jij bijvoorbeeld een sterkere cappuccino kunt zetten dan jouw partner en dat met 1 druk op de knop. De machine onthoud deze informatie. Daarbij kun je het doormiddel van de 'd Longhi app op de telefoon je laten inspireren voor mooie koffierecepten, de instellingen van het apparaat wijzigen en het apparaat besturen. Wil jij dat je kopje koffie over 5minuten klaarstaat terwijl je boven aan het werk bent? Dat kan.
Wat ik ook heel fijn aan deze machine vind, is dat hij zeer onderhoudsvriendelijk is. Je hoeft er zelf alleen maar voor te zorgen dat het zetblok 1x per week goed afgespoeld wordt en de melk container met bijbehorend slangetje moet regelmatig gereinigd worden.
Het apparaat geeft zelf aan wanneer er ontkalkt moet worden of wanneer het waterfilter vervangen moet worden.
Van 'd Longhi hebben we een hele toffe workshop gehad waarbij ons nog meer uitgelegd is over het proeven van koffie, waar je op moet letten bij het proeven en hoe je de beste koffie uit de machine haalt. Dit was zeer verhelderend.Daarnaast vinden wij de service die d Longhi aanbiedt heel erg goed. 2jaar garantie en service beurten aan huis. Aan de andere kant mag dat ook wel voor die aanschafprijs.

Al met al zijn wij zeer tevreden k er deze machine en alle mogelijkheden die deze te bieden heeft.

• Heerlijke koffie
  • Heel veel soorten koffies
  • Onderhoudsarm
  • Heel veel instellingen voor persoonlijke koffie

Minpunten

• Duur

Erwin.S 15-11-2019

Mooi design espressomachine met uitgebreide mogelijkheden

Geschreven voor: De'Longhi PrimaDonna Elite Experience zwart, metallic

Na jaren een philips/saeco te hebben gehad was deze aan vervanging toe. Keuze gemaakt voor de Delonghi machine mede wegens het design,de uitgebreide gebruikers mogelijkheden én de koffieworkshop aan huis waar het hele appraat in een klein anderhalf uur aan je word uitgelegd. De verschillen met de oude zijn enorm. Het appraat is stil ( het malen van de koffie is nauwelijks hoorbaar). Je kan de hardheid van het water instellen en gebruik maken van het bijgeleverde waterfilter.
De koffie is lekker heet, de temperatuur is via het menu instelbaar en je kan ook gebruik maken van het warmhoudplaatje voor de kopjes, zodat je je koffie niet in een steenkoud kopje zet.
Er zijn heel veel koffievariaties mogelijk met alle mogelijke instellingen, je kan een gebruiker aanmaken en bij alle koffievariaties je eigen draai eraan geven TIP: Via de Coffee Link App op de tablet of telefoon is dit veel makkelijker te doen dan via het display op het apparaat zelf.Het melkreservoir is handig. Bij de vorige had ik via een pijpje om via stoom je melk in een apart kannetje op te warmen, maar nu gebruik ik het reservoir dat gewoon vanuit de koelkast elke keer aan de machine wordt gekoppeld. Er zit ook een apart reservoir (de Mix Caraffe) bij waarmee je chocomelk en icecoffee kan maken.Thee zetten is ook geen probleem en water is ook echt heet. Apparaat is makkelijk schoon te maken en je word via display stap voor stap begeleid, schoonmaakprogramma duurt wel lang. Lang verhaal kort... Top aankoop!

• Instel mogelijkheden
  • Gratis workshop
  • Veel variaties
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Zelfreinigen duurt lang