Siemens iQ300 TI353201RW zwart

Kleur(en)
zwart
Fabrikant kleur(en)
zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 15 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens iQ300 TI353201RW zwart op Kieskeurig.be.

Sandra 04-12-2019

Mooi apparaat, lekkere koffie, melkschuimer minder.

Geschreven voor: Siemens iQ300 TI353201RW zwart

Design van het apparaat vind ik erg mooi! Toevoeging in mijn keuken. Het apparaat is makkelijk in gebruik en spreekt voor zich. Er zijn veel instellingen waardoor je de koffie kunt maken zoals je zelf lekker vindt. De koffie is lekker en fijn dat je 2 koppen tegelijk kan zetten. De cappuccino en latte macchiato is niet altijd naar tevredenheid, de melk schuimt niet goed op.
Kortom mooi apparaat, fijn in gebruik, lekkere koffie, maar verwacht niet teveel van de cappuccino en latte macchiato.

Pluspunten

• mooi design
  • makkelijk in gebruik
  • lekkere koffie
  • veel instelmogelijkheden

Minpunten

• melkopschuimer werkt niet goed
  • schoonmaken na gebruik melkopschuimer niet handig

Peter Snapper 04-12-2019

Siemens espresso machine iQ300

Geschreven voor: Siemens iQ300 TI353201RW zwart

Dit product nu 1 week in huis en echt super tevreden. De koffie is lekker van smaak en smaaksterkte is gemakkelijk instelbaar. De cappuccino is echt heerlijk. Beetje opschuim melk in een beker en cappuccino knop drukken en hopla binnen een paar tellen heerlijke cappuccino. Tot nu echt super tevreden.

Pluspunten

• Heerlijke cappuccino
  • Makkelijk instelbaar
  • Mooi uiterlijk

Minpunten

• Geluid

Wim 03-12-2019

Verwachtingen waren groot

Geschreven voor: Siemens iQ300 TI353201RW zwart

Nu na twee weken intensief gebruikt tot de conclusie gekomen dat de machine voldoet aan de verwachtingen. Hij was net nieuw zonder reviews. De gok was groot. Zeer tevreden

Pluspunten

• Makkelijk schoon te houden
  • Koffiesterkte goed in te stellen
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• nog geen

Knuffie83 03-12-2019

Mooi apparaat

Geschreven voor: Siemens iQ300 TI353201RW zwart

Via Insiders heb ik dit product mogen testen. Hij is mooi qua design, neemt relatief weinig plaats in beslag en past goed in een moderne keuken. Enige nadeel, ik vind dat hij best hard qua geluid is.
Het opstarten neemt relatief weinig tijd in beslag aangezien hij zichzelf reinigt/spoelt bij opwarmen. Wat natuurlijk wel een pluspunt is omdat je dan geen oude resten in je nieuwe koffie krijgt.
De koffie is goed te drinken omdat je zelf de sterkte van de koffie kunt bepalen. Espresso is voor mij iets te sterkt aangezien ik koffie zwart drink.
Voor de cappuccino en latte macchiato, vind ik de melkschuim te slap en te koud! Zelf maak ik eerst melkschuim door de knop “kan schuimen” te gebruiken en daarna maak ik pas de cappuccino of latte. Hierdoor wordt het melkschuim steviger en warmer!
De waterbak en bonen bak is goed van volume.

• Instellen van sterkte koffie

Minpunten

• Te slap melkschuim
  • Geluid

Nikky 03-12-2019

Meerdere mogelijkheden voor koffie met een beetje meer

Geschreven voor: Siemens iQ300 TI353201RW zwart

Ik heb dit product mogen testen via Insiders . Het is een stijlvolle aanwinst voor je aanrecht. Zodra je op de "aan"knop drukt, gaat het apparaat spoelen. Je moet goed opletten dat je niet een schoon kopje genomen hebt want al je vies spoelwater komt er meteen in. Je kunt diverse drankjes kiezen van een latte tot een cappucino. Eerst een kopje of mok nemen en er melk in doen. Dan duw je de melkpschuimer naar beneden en schuimt hij de melk op. Erna komt de koffie erbij. In het beginne is de melkschuim mooi. Maar na een minuut of 2 zakt deze in. Wat jammer is.
Let op. Indien je je apparaat uitzet en je drankje niet meteen weg neemt, dan valt het vieze spoelwater meteen in je overheerlijke drankje wat je net gemaakt hebt.
Normaal valt dit dus in je lekbak. Deze moet met enige regelmaat geleegd worden.
De melkopschuim pijpje moet regelmatig schoon gemaakt worden. Door hem telkens er uit te halen bestaat de kans dat deze niet lang mee zou kunnen gaan.
Heet design is mooi. Simpel en strak.

Pluspunten

• mooi design
  • veel keuze uit soorten drank
  • koffiesterkte regelbaar

Minpunten

• water temperatuur niet regelbaar
  • spoelwater

Andrea 01-12-2019

Lekker wakker worden

Geschreven voor: Siemens iQ300 TI353201RW zwart

Het apparaat kwam in een gigantische doos, maar bij het uitpakken bleek gelukkig dat de binnen doos een stuk minder fors was. Mooi compact apparaat die prachtig staat op het aanrecht.
De bakjes voor bonen en water zijn makkelijk te vullen zonder geknoei.
Het apparaat was snel startklaar en opgewarmd en binnen de kortste keren zat ik met een lekker bak koffie op de bank. De koffie is goed van smaak en goed op temperatuur.
De cappuccino en latte heb ik uiteraard ook uitgeprobeerd, en smaken ook erg goed. De temperatuur is echter wat minder warm; het is gelijk drinkbaar. Waarschijnlijk is dit een persoonlijke voorkeur, visite vond dit geen punt.
Als het waterreservoir leeg is geeft het apparaat dit keurig aan, maar als de bonen op zijn niet. Je kan het wel horen aan het lawaai dat het apparaat maakt. Na even wennen maakt dit dus niet meer uit. Het schoonmaken van het apparaat gaat heel makkelijk en snel, zeker voor een bonenapparaat.
Al met al is mijn oude koffieapparaat heel snel in de kast belandt en ben ik erg blij met dit apparaat.

Pluspunten

• Smaak
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• temperatuur melkkoffie
  • geen lampje bij leeg bonenreservoir

Simone m 29-11-2019

Fijn koffiezetapparaat

Geschreven voor: Siemens iQ300 TI353201RW zwart

Ik heb dit product getest en ben zeer tevreden. Toen ik het apparaat in huis had heb ik meteen geprobeerd een cappuccino te maken. Dit is heel eenvoudig. Je doet melk in een beker en zet het onder het apparaat en kiest voor cappuccino. Ik heb zelf een melk allergie dus vind het erg fijn dat ik dit ook met soja melk kan doen en dat de melk niet helemaal door de leidingen van het apparaat gaat. Ik vind de normale koffie Crema ook erg lekker. Het is fijn dat je zelf de intensiteit van de koffie in kunt stellen

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik

Siemens EQ300 TI353201RW 27-11-2019

Compacte koffiemachine

Geschreven voor: Siemens iQ300 TI353201RW zwart

Als panellid van Insider heb ik dit product getest. Het design is mooi en een aanwinst op je aanrecht. Op het moment dat je het apparaat aanzet gaat het spoelen. Zet er dan wel gelijk een ander kopje onder en schuif de drank toevoer naar beneden. Doe je dit niet, dan spettert het hele aanrecht onder.
Vervolgens mag je de drank selecteren, waarbij met name de cappuccino door mij regelmatig getest is. Door eerst melk in je kopje of mok te doen, gaat het apparaat dit opschuimen. Vervolgens wordt er verse koffie gemalen en toegevoegd.
Het melkschuim is prima, zelfs bij magere melk. Helaas is de cappuccino niet heel warm. De koude melk uit de koelkast wordt wel redelijk opgewarmd, maar is niet heet. Geprobeerd om met warme melk te werken, maar dan loopt het kopje over.
Wil je na je bakje het apparaat uitzetten, dan wordt er gelijk gespoeld. Vergeet dus niet om er een ander kopje ander de plaatsen. Doe je dit niet dan krijg je weer veel gespetter in de opvangbak.
De koffie is overigens lekker gezet.
Het apparaat schoonmaken gaat gemakkelijk, maar ben bang dat het pijpje met de warme lucht voor het opschuimen niet lang meegaat. Tenminste als je deze er steeds af moet halen om de melk er van af te krijgen.

Pluspunten

• Veelzijdig apparaat
  • compact
  • lekkere koffie

Minpunten

• steeds spoelen
  • apparaat maakt veel lawaai
  • opvangbak is snel vol

Selina 27-11-2019

Heerlijke koffie

Geschreven voor: Siemens iQ300 TI353201RW zwart

Het mooie koffie apparaat van Siemens is mooi smal gemaakt zodat hij gemakkelijk in de keuken past. De werking is duidelijk en simpel. Je kan de sterkte en hoeveelheid instellen van de koffie. Melk opschuimen gaat ook gemakkelijk waardoor je lekkere cappuccino en latte macchiato kan maken. Ook het schoonmaken is simpel en eenvoudig. Hopelijk gaat dit apparaat ook 10 jaar mee zoals ons vorige siemens espresso apparaat.

Pluspunten

• Makkelijk schoonmaken
  • Simpele werking

Annemieke 24-11-2019

Veel instelmogelijkheden en perfect koffieschuim

Oorspronkelijk gepost op siemens-home.bsh-group.com

Annemieke 24-11-2019

Veel instelmogelijkheden en perfect koffieschuim

Geschreven voor: Siemens iQ300 TI353201RW zwart

Dit stoompijpje is echt geweldig: levert goed schuim op en het pijpje is makkelijk af te klikken en onder de kraan te reinigen. De koffiesterkte is in te stellen (vijf opties) en de maalgraad ook (drie opties). Het apparaat is redelijk compact en water en bonenreservoir zijn voldoende groot. Warmt snel op en goede koffietemperatuur. Kan twee kopjes tegelijk zetten maar voor cappucino/latte niet aan te raden omdat de melk eerst opgeschuimd moet worden. Nadeel is dat niet elke mok eronder past of wel past maar dan raakt het pijpje de melk niet, dus even juiste formaat pakken. Het maandelijks ontkalken en frequent reinigen is wel een gedoe maar dat hebben alle volautomaten. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]
Oorspronkelijk gepost op siemens-home.bsh-group.com

Liesje4 23-11-2019

Mooi design en lekkere koffie

Geschreven voor: Siemens iQ300 TI353201RW zwart

Ik heb het apparaat nu een paar weken in huis en heb al meerdere soorten koffie gezet. De bediening is eenvoudig en de koffiesmaken zijn stuk voor stuk lekker te noemen. De vormgeving is modern en strak. Het apparaat is niet goedkoop en eerlijk gezegd had ik misschien wel wat meer gebruikersgemak verwacht. Het apparaat vraagt nogal wat schoonmaakwerk en onderhoud. Lekbakje e.d. zitten snel vol en het gedeelte voor het melk opschuimen moet na elk gebruik schoongemaakt worden. Dat is niet moeilijk, maar vind ik wel wat gedoe. Maar over het algemeen ben ik wel tevreden met het apparaat.

Pluspunten

• lekkere koffie

Minpunten

• de prijs
  • gebruikersgemak/schoonmaken

A Smits 21-11-2019

Tevreden en makkelijk te bedienen

Geschreven voor: Siemens iQ300 TI353201RW zwart

Prima koffie. Goede schuimlaag voor cappuccino en latte. Opschuimen van melk ook makkelijk voor een warme chocolademelk. Machine is snel in gebruik en makkelijk te bedienen. Volume van het geluid ook beter dan mijn vorige. En mooi meegenomen, strak en simpel design. Een aanrader dus!

Pluspunten

• Smaak
  • Snel en makkelijk te gebruiken
  • Goede schuimlaag

Minpunten

• Temperatuur water niet instelbaar

Anubsih 21-11-2019

Compacte krachtpatser

Geschreven voor: Siemens iQ300 TI353201RW zwart

Deze compacte volautomatische espressomachine maakt prima koppen koffie. Het apparaat warmt snel op en zet ook snel een bak koffie. In vergelijking met andere apparaten die ik ken, maakt hij weinig geluid. De koffiesmaak is erg goed. Temperatuur van de koffie is hoog. Het luchtpijpje zorgt voor een goede cappuccino en latte, zorg wel dat je houdbare melk gebruikt. Het pijpje is makkelijk te reinigen, soms schuimt de melk niet goed op. De instelbaarheid is beperkt, of dat een voor of nadeel is ligt aan de gebruiker. Je zet 1 bak per keer, als je meerdere cappuccinos wil zetten duurt dit wel even. Apparaat is makkelijk te reinigen, lekbak kan zonder knoeien worden geleegd. Ik raad dit apparaat zeker aan voor mensen die eenvoudig met een druk op de knop een goede bak koffie willen kunnen zetten.

Pluspunten

• Eenvoud
  • Kwaliteit
  • Cappuccino

Minpunten

• Instelbaarheid

Peetje 21-11-2019

Goed en mooi apparaat

Geschreven voor: Siemens iQ300 TI353201RW zwart

Fijn apparaat met apart instelbaar de maalgraad. Het is een plaatje voor in je keuken. We drinken alleen zwarte koffie, dus alleen de crema en de espresso geprobeerd en die zijn zeer smaakvol. Apparaat maakt niet overdreven veel lawaai.
Kortom; echte aanrader.

Pluspunten

• Maalgraad instelbaar
  • Per soort koffie kan je apart instellen

Minpunten

• Teveel mogelijkheden

Annemieke 17-11-2019

Goed melkschuim, makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Siemens iQ300 TI353201RW zwart

Het apparaat is makkelijk in gebruik, warmt snel op. Een groot voordeel dat er veel variatie is in het instellen van de koffiesterkte, 5 gradaties van zeer mild tot zeer sterk. Ook voldoende koffie variëteiten en goed op temperatuur. Het melkschuim is voortreffelijk! Handig dat dit via stoompijpje wordt gemaakt en dus niet door het apparaat gaat wat het schoonmaken weer lastiger zou maken. Ik vind het apparaat redelijk compact in vergelijking met andere apparaten.
Apparaat geeft zelf aan dat het ontkalkt moet worden.

Pluspunten

• Voortreffelijk melkschuim
  • Vijf gradaties in koffiesterkte
  • Makkelijk in gebruik
  • Compact in gebruik

Minpunten

• Opvangbakje klein

Slingerland 17-11-2019

Siemens EQ.300 Espresso Apparaat

Geschreven voor: Siemens iQ300 TI353201RW zwart

Dit is een super apparaat, gebruiksvriendelijk en heerlijke cappuccino waar wij dit apparaat voor hebben gekocht. Vooral belangrijk: geen apart bekertje nodig voor de cappuccino of gedoe met slangetjes.