Krups Dolce Gusto Piccolo XS KP1A08 zwart

Kleur(en)
zwart
Fabrikant kleur(en)
zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 57 reviews die zijn achtergelaten voor de Krups Dolce Gusto Piccolo XS KP1A08 zwart op Kieskeurig.be.

VON 27-09-2019

Compact en snel

Geschreven voor: Krups Piccolo NESCAFÉ Dolce Gusto XS wit

Klein, compact koffie-apparaatje dat heel wat in zijn mars heeft. De koffie is goed warm en heeft een lekkere smaak. Alleen jammer dat je bij dit apparaat geen automatische stop van het water hebt, je moet er dus bij blijven staan. De ene keer heb je sterke koffie en de andere keer een slappe bak. De cups druppelen na. Het apparaat heeft een relatief grote watertank en is snel warm. Het apparaat heeft geen aan/uit knop, maar schakelt zichzelf uit na 1 minuut.

Pluspunten

• Warme koffie
  • Apparaatje snel opgewarmd
  • Veel verschillende smaken koffie
  • Grote watertank

Minpunten

• Geen aan/uit knop
  • Geen automatische waterstop
  • Veel nadruppelen
  • Dure cups in aanschaf

Kaj1234 19-10-2019

Mooie machine, goed formaat,lekkere koffie

Geschreven voor: Krups Piccolo NESCAFÉ Dolce Gusto XS wit

Het is een mooie machine, formaat is prima en snel warm. Helaas maakt hij veel herrie.
Spetterend en lastig omdat je zelf de hoeveelheid water moet regelen.
Daarin tegen is de koffie lekker maar wel duur

Pluspunten

• Snel warm
  • Mooie machine
  • Klein formaat
  • Lekkere koffie

Minpunten

• Zelf water hoeveelheid regelen
  • Koffie is duur
  • Spetterd
  • Veel herrie

bkaptein 18-10-2019

Compacte aandachttrekker

Geschreven voor: Krups Piccolo NESCAFÉ Dolce Gusto XS zwart

In een zucht een prima kop koffie bereiden, niet te heet en niet te warm. In tegenstelling tot de duurdere uitvoeringen dient men echter zelf de watertoevoer te stoppen, anders stroomt de boel over of wordt de koffie te slap.

Pluspunten

• Snel klaar

Minpunten

• Knalrood snoer past niet in iedere keuken

The Cyberdude 15-10-2019

Klein maar fijn koffiezetapparaat

Geschreven voor: Krups Piccolo NESCAFÉ Dolce Gusto XS wit

Mooi en leuk design. Wit met een rood netsnoer. Aangezien we normaal een vrij grote espresso machine hebben staan valt wel op hoe klein de machine is. Eerst even alles schoongemaakt en toen aanzetten. Hoe gaat hij eigenlijk aan? De gebruiksaanwijzing zegt automatisch maar dat was bij mij niet het geval. Water erin, reservoir erop, niets. Reservoir eraf en weer erop, niets. Klepje aan voorkant open en weer dicht, niets. Reservoir er weer af en erop, ja! Het lampje gaat rood knipperen en wordt na een korte tijd groen. Even later mijn eerste bakje koffie gezet. Lekker! Goed heet en lekker sterk. Voor mijn vrouw een cappuccino gemaakt die ook goed in de smaak viel. Eerste ervaringen zijn dus positief. Nu nog even aan- en uitzetten onder de knie krijgen. Wat lastig is dat er geen automatisch stop op zit. Je moet dus goed in de gaten houden dat je kopje niet overstroomt. Zeker met het maken van een cappuccino moet je eerst de melk door laten lopen en daarna de koffie. Maar hoeveel melk dan? Ervaring zal het wel eenvoudiger maken. Nadelen: apparaat maakt vrij veel herrie, trilt behoorlijk, spat nogal, koffie vrij prijzig. Voordelen: klein formaat, snel warm, goed hete koffie.

Pluspunten

• Klein formaat
  • Snel opgewarmd
  • Goed hete koffie

Minpunten

• Apparaat maakt vrij veel herrie
  • Trilt behoorlijk
  • Spat nogal
  • Koffie capsules prijzig

Amirah 15-10-2019

Snel een stevige bak koffie !

Geschreven voor: Krups Piccolo NESCAFÉ Dolce Gusto XS wit

Dit product heb ik getest/ aan het testen en weet nu al dat het een blijvertje is. Heb dit klein pittig apparaat ruim enkele maanden in huis en ben er content mee.  Het wit met rode design staat sierlijk in de keuken en vereist niet veel ruimte op het aanrecht of wandkast in. Persoonlijk hou ik wel van iets aparts en dit is er zo een. Klein, compact design/smaakvol en snel in gebruik. Ondanks de heldere overzichtelijke beschrijving ging ik veel de snel aan 'start' voorbij. Je moet wel eventjes wachten en niet te snel doorschakelen naar de volgende stap. Voor je er erg in hebt staat je kop Nespresso klaar. Vind het wel zo fijn dat je ook zelf kunt doseren hoe sterk je de koffie wilt. Heb je eenmaal de opstart en de snelheid door dan ben je iedere ochtend een vrolijk mens in de keuken. Geen gepruttel meer en lang wachten op een kop koffie. Dit is zeker een groot pluspunt. Dit kleintje heeft de snelheid en de kracht om snel een heerlijk geurende kop  af te geven. Het assortiment smaken uit uitgebreider dan je kunt denken. Voor mij een de lungo in de ochtend mijn wake up koffie en in de avond is de cafe au lait heerlijk. Overigens kun je met de koffiecups ook lekkere iced coffee maken. De kwaliteit uit de Piccolo is mij echt treffend. Ik zet 's morgens al de iced coffee cafe au lait klaar in de koelkast. Bij thuiskomst is deze  mog lekkerder ijskoud zonder verlies van de smaak. Althans voor mij. Over de prijs van de cupjes ben ik positief, je kunt her en der een continue bundel bestellen waardoor je mag blijven genieten van je Piccolo XS.

Pluspunten

• zeer smaakvol
  • zet snel koffie, korte tijdspanne
  • mogelijkheden ice koffie / tea / chocomelk
  • mooi design
  • neemt weinig ruimte in beslag

Minpunten

• ik zou andere melk opties willen in de cups
  • kans op spetters wanneer je snel je kop wegneemt

RLDH1 13-10-2019
  • Product gekregen

Heerlijke koffie, makkelijk te zetten

Geschreven voor: Krups Piccolo NESCAFÉ Dolce Gusto XS rood

Wat een heerlijke koffie valt er te zetten met deze machine! Heel veel verschillende smaken te verkrijgen die allemaal van goede kwaliteit zijn.
Waterreservoir is relatief klein bij deze uitvoering

Pluspunten

• Goede hete koffie

Minpunten

• cups niet te recyclen

Menno 12-10-2019

Geweldig compact koffiezetapparaat

Geschreven voor: Krups Piccolo NESCAFÉ Dolce Gusto XS wit

Fijn en gebruiksvriendelijk koffiezetapparaat.
Ideaal in gebruik en lekkere koffie.
Door de sterkte zelf te kunnen instellen en de veel verschillende soorten koffie is dit een apparaat voor elke koffieliefhebber.

Pluspunten

• Compact en mooi design
  • Lekkere soorten koffie

Minpunten

• Dun plastic waterreservoir

Margrietkroezen 10-10-2019

Lekkere koffie

Geschreven voor: Krups Piccolo NESCAFÉ Dolce Gusto XS wit

Het is een klein model. Erg handig als je niet veel ruimte hebt. De koffie smaakt goed. Maar ik ben gewend dat het apparaat zelf stopt. Deze loopt door. Dat is wennen.

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Klein
  • Snel klaar

Minpunten

• Lelijk snoer
  • Stopt niet automatisch

Digger2003 10-10-2019

Klein maar fijn

Geschreven voor: Krups Piccolo NESCAFÉ Dolce Gusto XS rood

Heb de Dolce gusto nu een paar weken in huis.
Leuke klein apparaat. Neemt weinig plaats in op het aanrecht. Ook handig om mee te nemen naar de camping.
Lekkere koffie. Dat je zelf de hoeveelheid wat moet bepalen heeft zijn voor en nadelen. Je moet erbij blijven, maar kunt wel zelf de sterkte van de koffie bepalen.
Er is voor iedereen wel favoriete koffie. Kids vinden de Chococino heerlijk. Zelf ga ik voor de Essenza di Moka.

Pluspunten

• Neemt weinig plaats in
  • Lekkere koffie

Minpunten

• Water stoot niet vanzelf

Joppa 10-10-2019

Leuk klein apparaat

Geschreven voor: Krups Piccolo NESCAFÉ Dolce Gusto XS zwart

Ik vind het een fijn koffie apparaat. Lekkere koffie omdat je zelf de sterkte bepaalt! Het snoer in zwart zou het helemaal af maken in m’n keuken!

Pluspunten

• Compact

Minpunten

• Waterreservoir klein

Judith.v 10-10-2019

Heerlijke vers gezette koffie

Geschreven voor: Krups Piccolo NESCAFÉ Dolce Gusto XS wit

De Krups Dolce Gusto piccolo XS is een mooi klein apparaat die weinig ruimte inneemt in de keuken. Met deze machine zet je de lekkerste koffie zoals latte macchiato, cappuccino of espresso maar je kunt er ook koude dranken mee bereiden zoals ijskoffie. De machine schakelt automatisch aan en uit. Met de schuif bovenop de machine kan je de koffie naar sterkte aanpassen.

• Koffie
  • Schuif voor de sterkte van de koffie

Minpunten

• Dure cups
  • Apparaat druppelt na

R. Boer 10-10-2019

Mooie machine!

Geschreven voor: Krups Piccolo NESCAFÉ Dolce Gusto XS wit

Deze Dolce Gusto koffie-automaat moet het vooral hebben van zijn design. Het mooie (in mijn geval witte) uiterlijk valt vele mensen op en staat erg mooi in de keuken.

Praktisch gezien zul je misschien even moeten wennen aan de handmatige bediening/zelf doseren van de koffie. Het voordeel hiervan is natuurlijk wel dat je zelf de sterkte van je koffie bepaald.

Het water warm behoorlijk snel op dus binnen zeer korte tijd is je koffie klaar. Deze is ook nog eens van goede kwaliteit.

Kortom: ik ben er tevreden mee, een mooie aanvulling voor in de keuken!

• Zelf doseren

Minpunten

• Zelf doseren kan ook een nadeel zijn

Fabienne 09-10-2019

Klein koffie pareltje!

Geschreven voor: Krups Piccolo NESCAFÉ Dolce Gusto XS wit

Ik ben erg te spreken over dit Dolce Gusto apparaat. Ondanks dat ik persoonlijk het design ietswat te futuristisch vind, ben ik zeer enthousiast over de diverse mogelijkheden van dit koffiezetapparaat. Niet alleen kan je zelf de sterkte van je koffie bepalen door de handmatige bediening, ook kan je uitgebreid variëren in je koffiekeuze (van zwart bakkie, tot cappuccino en zelfs ijskoffie). Tot slot, ben ik zeer tevreden met de relatief grote watertank voor een XS koffiezetapparaat.

Pluspunten

• Relatief grote watertank
  • Eco stand
  • Koffie kwaliteit
  • Handmatige bediening
  • Snelheid

Minpunten

• Futuristisch design

Monnik72 09-10-2019

Superhandig koffieapparaat

Geschreven voor: Krups Piccolo NESCAFÉ Dolce Gusto XS zwart

Handig apparaat. Je kunt zelf bepalen hoe sterk je je koffie wilt drinken.
Makkelijk schoon te maken. Het waterreservoir is makkelijk bij te vullen.
Superhandig als je als enige in een gezin koffie drinkt. Lekker bakkie koffie.

Pluspunten

• makkelijk te vullen van het reservoir
  • neemt niet veel ruimte in

Minpunten

• niet echt een minpunt

Sabrine 08-10-2019

Compacte koffiemachine voor een snel en lekker kopje

Geschreven voor: Krups Piccolo NESCAFÉ Dolce Gusto XS zwart

De Piccolo XS is zoals de naam al aangeeft klein en heeft een mooi design. Het heeft een rood snoer, wat eerst een beetje storend is mar uiteindelijk niet meer opvalt en juist wel makkelijk is omdat je precies weet welke stekker van de Piccolo is.
Het apparaat is simpel in gebruik. Het gaat aan door de koffiela eruit te halen en gaat vanzelf weer uit. Wanneer je de hendel hebt overgehaald en de koffie stroomt moet je wel even opletten, want deze moet je zelf stop zetten. Zo kan je zelf bepalen hoeveel water er in de koffie gaat.
Wij hebben de bij bevoogdende Dolce Gusto koffie in verschillende varianten geprobeerd en dat smaakt goed. Er zijn veel verschillende koffievarianten beschikbaar en ook verschillende merken die beschikbaar zijn voor de Piccolo.

Pluspunten

• Veel verschillende smaken koffie
  • Mooi klein design
  • Snel
  • Zelf kunnen bepalen hoeveel koffie

Minpunten

• Klein waterreservoir

Revelations 07-10-2019

Eenvoudig lekkere koffie

Geschreven voor: Krups Piccolo NESCAFÉ Dolce Gusto XS rood

De Piccolo XS is een stijlvol apparaat dat weinig ruimte inneemt. Het apparaat springt automatisch aan en gaat ook na enige tijd weer uit. Het waterreservoir is groot genoeg voor ongeveer 6 lungo's. De koffiecups zijn relatief duur, maar eenvoudig en snel te gebruiken.

Het apparaat kent geen geheimen en is daarom erg gebruiksvriendelijk. Een voordeel is dat je zelf kunt bepalen welke koffiesterkte je wilt door het bepalen van de waterhoeveelheid. Daarentegen is het een nadeel dat de gebruiker hierdoor bij het koffieapparaat moet blijven staan en het apparaat geen geheugenfunctie bezit.

Pluspunten

• Stijlvol
  • Handzaam
  • Lekkere koffie

Minpunten

• Niet volautomatisch
  • Geen geheugen
  • Relatief kleine capaciteit

Gecit 06-10-2019

Compacte machine voor lekkere koffie

Leuke kleine koffiemachine.
Makkelijk te bedienen en schoon te houden.
Snel warm en zet heerlijke koffie.
Absolute aanrader.

Pluspunten

• compact
  • snel warm
  • lekker koffie

Minpunten

• rood snoer - smaak

IngeH500 06-10-2019

Zeer enthousiast

Eerste indruk
De piccolo is echt een grote verassing. Ik werd gelijk enthousiast toen ik de doos opende een schattig klein rood koffiezetapparaat. Qua uiterlijk vind ik hem echt perfect. Wij hebben een klein aanrecht dus dan is een klein apparaat erg prettig.

Gebruik
Vervolgens konden we gaan testen. De gebruiksaanwijzing is makkelijk en het apparaat was dan ook zo geïnstalleerd. Maar toen de koffie. Er staat een hoeveelheid water op de doos maar hoeveel is dat in een kopje? Ik heb dit met een maatbeker uitgetest. Wij hebben eerst de aanbevolen hoeveelheid water gebruikt.

Smaak
Dan de smaak test. De espresso en de grande vielen erg in de smaak. De lungo was wat te sterk. Ons tweede kopje lungo was dan ook met iets meer water en daardoor was de smaak beter. Maar de grande is tot favoriet gekozen. Ook hebben we de cappuccino bijgekocht. Deze is ook erg lekker. Wij zijn dus super tevreden. Even zoeken hoe het werkt met de hoeveelheid maar dat heb je snel door. De grote van het apparaat en de smaak van de koffie zijn het beste aan dit apparaat. En de handigheid met hoeveelheid is makkelijk te leren. Ik raad het apparaat dan ook zeker aan.

Maaike1110 06-10-2019

Compact apparaat, let op handmatige bediening

Geschreven voor: Krups Piccolo NESCAFÉ Dolce Gusto XS rood

Het apparaat is klein en compact dus er is altijd wel een plekje voor je in je keuken.
De koffie van Dolce Gusto is erg lekker, drank is niet te heet dus je kunt redelijk snel drinken. Fijn dat je ook koude dranken ermee kunt maken.
Enige nadeel is dat je even moet “oefenen” wat een goede verhouding is voor je koffie. Je moet dit handmatig doen en dus even goed opletten.

Pluspunten

• Koude en warme dranken
  • Compact apparaat

Minpunten

• Handmatige bediening

MarielleB 06-10-2019

Compact apparaat

Geschreven voor: Krups Piccolo NESCAFÉ Dolce Gusto XS zwart

Handzaam apparaat, lekker klein voor op het aanrecht. De handmatige bediening vind ik lastig. Ik houd van sterke koffie maar vind dit een beetje Senseo achtig. Niet helemaal mijn ding.