De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 78 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens EQ.6 plus s100 zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

e**5@g**l.com 02-04-2022

Koffie met een touch

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus s100 zwart

Gekocht op basis van de reviews en wij hebben de Siemens Eq6 s500 nu 4 maanden.
Mooi qua ontwerp, hele fijne bediening en voldoende koffie keuzes. Instellen van persoonlijke smaak als favoriet 1 en 2, is erg plezierig.
Schoonmaken van de zetunit is eenvoudig en het ontkalken, reinigen dmv tabletten werkt ook prima.

Machine geeft dat zelf aan. Wij hebben vrij zacht water dus gaat een waterfilter 3 maanden mee. Het filter schiet makkelijk los, dat is vervelend. Cappuccino maken gaat heel eenvoudig. Wij hebben er een melkkan bij, erg makkelijk.
De reiniging na het maken van cappuccino werkt prima. Wij zijn erg blij met de machine.
Het geluidsnivo is erg laag, dat is ook erg prettig.

Pluspunten

• Ontwerp
  • Bediening
  • Instellen eenvoudig
  • Makkelijk schoonmaken

Minpunten

• Waterfilter schiet snel los

willem 31-01-2022

Schot in de (koffie)roos

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus s100 zwart

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Een mooi apparaat met exact de koffie-keuzes die ik zocht. De machine waarschuwt gelukkig voor het maken van een kop koffie, dat het waternivo te laag is, waardoor geen halve kopjes worden gezet. De uitneembare zetunit maakt het schoonhouden echt simpel. Naast de machine was ook de Siemens service en de levering van de reinigingsmiddelen perfect.

Marian 30-12-2021

hele fijne machine

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus s100 zwart

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Hele fijne machine, lekkere koffie.moeten nog even uitzoeken hoe de melk warmer kan want die is niet echt warm. Geeft ontkalken enz mooi aan precies wat je moet doen.

Michel 22-12-2021

Klasse

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus s100 zwart

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Het gemak om goede koffie te maken en steeds wat nieuws uitproberen

Prima 20-12-2021

Prima machine

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus s100 zwart

Fijne machine,mooi design. Ik heb deze mogen testen voor een campagne. Ik vind het geld niet waard,maar wel fijne automaat

d**n@h**l.com 18-12-2021

Het allerbelangrijkste ten opzichte van ons oude apparaat, is dat de koffie zoveel lekkerder smaakt! Ook de melkspecialiteiten zijn makkelijk te maken en de schuim is echt heel goed! Reinigen gaat met 1 druk op de knop.
Verder is het heel eenvoudig om instellingen aan te passen. Qua design vind ik het echt een mooi apparaat met oog voor detail, zoals de rubberen rand van het koffiebonenreservoir. Want een hele grote plus is dat het apparaat heel erg stil is!
Minpuntje vind ik dat hij heel snel aangeeft te moeten ontkalken en dat deze sets vrij prijzig zijn! Geen warme melkoptie

danny1983 18-12-2021

Degelijk apparaat en heerlijke koffie

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus s100 zwart

Verder is het heel eenvoudig om instellingen aan te passen. Qua design vind ik het echt een mooi apparaat met oog voor detail, zoals de rubberen rand van het koffiebonenresevoir. Want een hele grote plus is dat het apparaat heel erg stil is!

• Lekkere koffie
  • Veel keuze

Minpunten

• geen warme melk optie
  • snel ontkalken

Danny1983 18-12-2021

Fijn degelijk apparaat met veel opties

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus s100 zwart

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Het apparaat heeft veel verschillende opties voor koffiespecialiteiten. Wat ik fijn vind is dat je per specialiteit naast de sterkte ook de hoeveelheid kunt selecteren. Ook maken wij gebruik van de optie favorieten waardoor je heel eenvoudig precies jouw eigen wensen direct kunt krijgen.

Superieure koffie

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus s100 zwart

Ik heb dit apparaat een aantal weken mogen testen en ben zeer positief. Heerlijke koffie. Je kunt makkelijk kiezen tussen verschillende bereidingen doormiddel van het touch scherm. Melkbereidingen voor bevorbeeld cappucino of latte kun je doormiddel van het slangetje direct uit het pak melk halen, waarna je het pak weer in de koeling kunt zetten. Het installeren en onderhoud van de machine ging erg makkelijk en is niet vaak nodig.

Pluspunten

• Veel keuze
  • Gebruiksgemak
  • Robuust design

HansSeg 15-12-2021

Zeer degelijke en fijne koffiemachine

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus s100 zwart

Wij hebben deze koffiemachine mogen testen. En vinden het een zeer degelijk en fijn apparaat. Je kunt eenvoudig kiezen uit de verschillende soorten koffies met het handige touch scherm. De instellingen voor je favoriete dranken zijn eenvoudig te verfijnen zodat het precies op maat is. Wat we ook fijn vinden is dat je voor de melkopschuimer gewoon het slangetje in het pak melk kunt hangen, en het slangetje daarna weer aan het apparaat kunt bevestigen op een mooie manier. Het apparaat is groot, maar niet te groot. Wel groot genoeg dat je er voldoende koppen koffie mee kan zetten zonder iedere keer iets te moeten bijvullen of legen. Het legen, reinigen en bijvullen is overigens zeer eenvoudig uit te voeren bij deze machine.

Pluspunten

• design
  • keuzes van koffiesoorten
  • melkslangetje

HansSeg 15-12-2021

Geweldig apparaat voor perfecte koffies.

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus s100 zwart

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Zeer degelijk en fijn apparaat. Eenvoudig kiezen uit de verschillende soorten koffies met het handige touch scherm. De instellingen voor je favoriete dranken zijn eenvoudig te verfijnen zodat het precies op maat is. Wat we ook fijn vinden is dat je voor de melkopschuimer gewoon het slangetje in het pak melk kunt hangen, en het slangetje daarna weer aan het apparaat kunt bevestigen. Het apparaat is groot, maar niet te groot. Wel groot genoeg dat je er voldoende koppen koffie mee kan zetten zonder iedere keer iets te moeten bijvullen of legen.

Dontkno 15-12-2021

Heerlijke koffie!

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus s100 zwart

Qua uitstraling en in gebruik een luxe apparaat! Ondanks de vele opties toch eenvoudig in gebruik. De koffie smaakt heerlijk; het geluid is goed te doen en de sterkte is per kopje in te stellen met 1 druk op de knop. Ook de latte, cappuccino en macchiato smaken heerlijk met perfect schuim en daarna keuze voor een snelle reiniging van het melksysteem. Het apparaat reinigt verder voor en na het zetten van elk kopje en bij het aan- & uitschakelen; heel fijn daar ik veel waarde hecht aan hygiëne. De lekbak en waterbak zijn makkelijk te verwijderen en terug te plaatsen. Echter had de waterbak van mij wel groter gemogen i.v.m. na elke paar kopjes bij te moeten vullen. Al met al zeer content mee!

• Handig in gebruik
  • Geweldige smaak

Minpunten

• Waterbak had iets groter gemogen

Veronica 14-12-2021

Super apparaat

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus s100 zwart

Wij hebben dit apparaat nu een paar weken in ons gebruik.
Super apparaat, zet heerlijke koffie, heel gevarieerd, mooi design.
Wij zijn er helemaal tevreden mee.

Veronica 14-12-2021

Super apparaat

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus s100 zwart

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Wij hebben dit koffie apparaat nu even in ons gebruik, hij voorziet ons van heerlijke koffie. Het apparaat is heel erg veelzijdig voor iedere smaak en behoefte is het apparaat in te stellen,
Wij zijn er erg tevreden mee en bevelen het zeker aan.

Patty 14-12-2021

Barista thuis

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus s100 zwart

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Na even wachten en spanning opbouwend eindelijk de doos mogen ontvangen. Na het uitpakken is de machine in zijn geheel compleet en hoeft je niet iets in elkaar te zetten. Geheel blij met de Brita waterfilter Want goed kalkvrij water is heel goed voor de machine en ook voor een goed kopje lekkere koffie. Het eerste kopje niet gedronken , maar wat een heerlijk gevoel. Het geluid van de maler is heel aangenaam. Het is geen storend ratelgeluid, wat ik in het verleden erg storend vond. Op naar de volgende koffiesoort: een cappuccino. Wel fijn dat de melk apart gebruikt kan worden. Voorkeuren instellen en hup een druk op de knop en voila je favoriete koffie is klaar.

Ferdy 11-12-2021

Fijn apparaat!

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus s100 zwart

Met het touchscreen kan je kiezen uit de verschillende koffievariaties, van espresso tot latte macchiato en zelfs heet water voor thee. Bij koffie en espresso kan je twee koppen tegelijk zetten. Daarnaast kan je via het menu veel instellingen aanpassen, zoals de warmte van de koffie en de inhoud van het kopje. Het zetten van de koffievariaties is simpel en je wordt via het scherm door de te volgen stappen geleid.

Het onderhouden van het apparaat is simpel. Als je een koffievariatie met melk hebt gezet kan je via het menu de melkslang laten reinigen, zodat deze altijd schoon blijft na gebruik. Bij het ontkalken word je netjes door alle stappen begeleid via het scherm en je krijgt van tevoren een melding hoeveel koppen je ongeveer kan zetten voordat je hem moet ontkalken.

Qua uiterlijk is het een mooi apparaat om te zien en staat hij erg goed in de keuken. Hij is wel wat aan de dure kant, maar als je op zoek bent naar een veelzijdig en mooi bonenapparaat wat zich makkelijk laat onderhouden, is dit een aanrader!

• Makkelijk te onderhouden
  • Uitgebreide mogelijkheden

Ferdy 11-12-2021

Fijn apparaat!

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus s100 zwart

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Ik heb de Siemens nu vier weken in bezit en wat een fijn apparaat! Het installeren is een fluitje van een cent. Stekker erin, waterfilter installeren, water en koffiebonen bijvullen en starten maar. Eerst even een paar kopjes koffie door laten lopen, maar daarna is de smaak echt goed (afhankelijk van de smaak bonen die je lekker vindt uiteraard)!

Bheu 11-12-2021

Multifunctioneel apparaat voor de lekkerste koffie

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus s100 zwart

Geweldig apparaat met veel verschillende mogelijkheden, voor ieder wat wils. Of je nu graag gewone koffie drinkt of liever cappuccino of Latte machiato, alle smaken zijn mogelijk met deze machine. Melk is eenvoudig en rechtstreeks uit het pak toe te voegen, doordoor zijn er zelfs mogelijkheden om warme chocomel te maken. Enige nadeel daarbij is dat de slang na elk gebruik los gereinigd moet worden.

Verder is de machine makkelijk in gebruik evenals het menu, volledig touch, met de vele opties is deze eenvoudig te bedienen.

Het apparaat reinigt zichzelf (intern) na ieder gebruik en de ontkalker in het waterreservoir zorgt ervoor dat het onderhoud minimaal is en de machine het goed blijft doen.

Met het in- en uitschakelen maakt het apparaat best wel wat geluid, maar dat weegt niet op tegen de vele lekkere koffies die we tegenwoordig drinken.

Al met al een aanrader!

Claudia 08-12-2021

Perfecte volautomaat

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus s100 zwart

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Wat een geweldige volautomaat, al vele verschillende kopjes koffie gemaakt. Op de cappuccino en latte zit een heerlijke schuimlaag en ook het thee water is heet genoeg. Het fijne is dat je er ook een gewoon kopje gemalen koffie mee kan maken. De automaat ziet er mooi uit, simpele bediening en voor mij ook zeer belangrijk maakt weinig geluid. Het schoonmaken is een appeltje eitje, hoewel hij wel vaak aangeeft om de lekbak te legen is dat voor mij het enige minpuntje. Ik zou hem iedereen aanbevelen die aan een gewone koffie, bonen koffie, espresso, latte, of een kopje thee genoeg heeft.

Noetsjie 06-12-2021

Wat een spetter in de keuken

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus s100 zwart

Het is een geweldig apparaat een echte spetter in de keuken. Ziet er lux uit en maakt ook nog eens luxe koffie. Hij heeft veel verschillende smaken; expresso, expresso macchiato, koffie, cappuccino, latte macchiato, koffie verkeerd, melkschuim kan en heet water. Hij is behoorlijk digitaal je kunt 1 favorite instellen en je kunt per smaak instellen hoeveel ml erin het kopje groot of middel of klein moet. Dit kun je allemaal instellen via het menu. Je kunt ook aangeven dat die wat hetere of koudere koffie mag zetten. Na elk melkproduct spoelt de machine zich schoon. En na elk kopje koffie spoelt de machine zich intern ook schoon. Je moet hierdoor de waterlekbak wel geregeld leeggooien en er zit een los apart bakje bij die de koffiebonen resten opvangt. Het waterreservoir kan voorzien worden van een filter zodat er minder kalk in de machine komt. Maar goed ik heb al een waterontharder dus was niet nodig geweest. Je kunt ook zonder waterfilter de machine in gebruik nemen alleen geeft die wel na zoveel tijd aan dat je de machine moet ontkalken. Er zitten een aantal reinigings opties op spreekt allemaal voor zichzelf. De bonen doe je aan de bovenkant van de machine erin. Er gaat 1 kilo in. En mocht je verhuizen in de koude periode dan kun je hem op vorstbeveiliging zetten zodat die niet kapot vriest. Wel zo handig. Deze machine is zeer geliefd thuis en zal nog qat rondjes draaien. Je kunt via het menu ook zien wat de afname is. Hoeveel koffie en hoeveel melktanden zijn er bereid. Je kunt hem verder automatisch uit laten gaan om stroomkosten te besparen wel zo handig. Korste periode is 15 minuten en langste volgens mij 3 uur. Al met al een aanrader!

Pluspunten

• Veel verschillende koffiesmaken en heet water
  • Maakt niet teveel lawaai
  • Instelbare bonenmaler
  • Machine maakt zich na elke beurt zelf schoon

Minpunten

• Helaas warme melk of chocomelk is niet mogelijk
  • Wel geregeld de waterlekbak legen