Siemens EQ500 Classic TP503R0P zwart

Kleur(en)
zwart
Fabrikant kleur(en)
zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 33 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens EQ500 Classic TP503R0P zwart op Kieskeurig.be.

DHR. Jan Kneppers 25-01-2020

Mooie vormgeving, eenvoudige bediening d.m.v. tiptoetsen ..

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP503R0P zwart

Goede afmetingen, eenvoudige bediening en door zijn moderne uitstraling ook een sieraad in je keuken.

Pluspunten

• Goed zicht op het waterreservoir

Minpunten

• op dit type GEEN warmhoudplaat ingebouwd.

Martin 18-01-2020

Super machine

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP503R0P zwart

Echt een genot deze machine. Gemakkelijk in gebruik en veel instel mogelijke heden. Gemakkelijk in onderhoud

Jeanine 16-01-2020

top toestel

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP503R0P zwart

ziet er mooi uit. Design. Makkelijk met 1 druk op de knop heerlijk koffie en koffievarianten. Vooral de Latte is top.

Pluspunten

• makkelijk te bedienen
  • mooi

Anoniem 13-01-2020

Siemens espresso eq 500

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP503R0P zwart

Geweldige koffie machine! Volgens onze zoon heeft hij nog nooit zulke lekkere cappuchino gehad. Hij is heel gemakkelijk te bedienen en te reinigen!

Anoniem 13-01-2020

Siemens espresso eq.500

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP503R0P zwart

Geweldige koffiemachine. Volgens onze zoon heeft hij nog nooit zulke lekkere capuchino gehad. Hij is zeer makkelijk te bedienen en te reinigen [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Manuel Nijhof 06-01-2020

Siemens EQ500 Classic TP503R0P zwart

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP503R0P zwart

Een goede espressomachine die heerlijke koffie en cappuccino zet. Volgens mijn zoon heeft hij nog nooit zo'n lekkere cappuccino gehad. Verder is hij veel stiller als onze vorige espressomachine. De afmetingen zijn ook niet al te groot voor op het aanrecht.

• Heel warm

Gerda 02-01-2020

Duidelijk, en makkelijkm te bedienen

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP503R0P zwart

We wilden een goed bakkie koffie daarom hebben we een volautomatisch espressoapparaat aangeschaft. Tot op heden zijn we dik tevreden. Wel jammer dat er geen proef ontkalkingstabletten en/of reinigingstabletten in de verpakking zaten.
Gezien de prijs hadden we dit wel verwacht.

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Makkelijk schoon te maken
  • Makkelijk de inhoud voor een kopje aan te passen

Minpunten

• nog geen minpunten

Ad 27-12-2019

Lekker stil ten opzichte van vorige koffiemachine

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP503R0P zwart

Fijne machine, deze is een stuk stiller dan mijn vorige en zet fijne koffie varianten.
Hij is misschien een beetje aan de prijs maar als je alles automatisch wil moet je wel iets meer betalen.
Mooi moderne uitstraling met de tiptoetsen en schermpje, niet te veel rommel erop en makkelijk in te stellen.

Pluspunten

• mooi design
  • lekker rustig
  • meerdere koffie varianten
  • makkelijke bediening en intellingen

Minpunten

• misschien iets te kleine koffie opvangbakje

Elis 22-12-2019

Valt helaas tegen

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP503R0P zwart

Toen we de Siemens EQ500 net in huis hadden, konden we niet wachten om een lekkere kop koffie te maken. Wat een mooi apparaat! Ziet er veelbelovend uit. Het installeren ging makkelijk. We hebben ons water getest, het filter geplaatst en het bonen- en waterreservoir gevuld. We gingen voor een gewone koffie (cafe crema) en voor een latte macchiato, dus we hebben er meteen een pak gekoelde houdbare melk bij gepakt. Allebei vonden we de smaak van de koffie helemaal niet lekker. Kan gebeuren, al hadden we onze eigen vertrouwde bonen gebruikt. Toen het reservoir leeg was, hebben we de bijgeleverde bonen gebruikt. Dit hielp, maar helaas vinden we de smaak van de koffie niet echt lekker. We hebben van alles geprobeerd: de sterkte van de koffie, maling van de bonen etc ingesteld, maar helaas. Ook vonden we de temperatuur van de koffie veel te koud. Nu we de temperatuur op de heetste stand hebben gezet, is het voor ons redelijk acceptabel. De koffie moet dan wel meteen op worden gedronken. De melkfunctie werkt op zich perfect. Handig, wendbaar slangetje voor in een glas of pak en het systeem is met een paar drukken op een knop gereinigd. Helaas zakt de melk iedere keer als een kaartenpakhuis in elkaar! Verse halfvolle melk werkt redelijk, maar de houdbare melk die ik normaal zonder problemen met een melkopschuimer gebruik, helemaal niet. Het waterreservoir is fijn groot. Daarentegen is de lekbak voor zowel vocht als koffieprut zo vol, terwijl we altijd een leeg glas onder de spoeltuit gebruiken. Volgens mij heeft dit model geen heetwaterfunctie (of ik kijk er overheen?). Dit is voor mij een groot gemis. Nu heb ik alsnog een extra apparaat nodig om thee te kunnen zetten.
Heel handig dat zelfs mijn latte glas goed onder het apparaat past. De machine is niet snel, maar dit is voor ons geen groot probleem. Het apparaat heeft wel een heel mooie touch bediening.
We waren al in het bezit van een hele oude bonenmachine en geven helaas de voorkeur aan ons huidige apparaat. De Siemens heeft een aantal voordelen, maar wat ons betreft vooral nadelen. En voor deze hoge prijs, zouden we dit apparaat aan niemand aanbevelen.

Pluspunten

• reiniging melkfunctie
  • groot waterreservoir

Minpunten

• smaak koffie
  • temperatuur koffie

Saskia 22-12-2019

Veel variëteiten van koffie en een stil apparaat

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP503R0P zwart

De koffievariëteiten zijn eindeloos. Je kunt alles variëren, de sterkte, de hoeveelheid koffie of melk, al naargelang je behoefte of grootte van je kopje. De schuim is lekker, echter nadeel is dat je het melkpak ernaast moet zetten en van daaruit melk aanzuigt. De druppelschaal is klein en moet vaak geledigd worden als je het apparaat vaak gebruikt. Ook is het bonenreservoir niet echt heel groot en wat onhandig te vullen. Wij waren niet onder de indruk van de warmte van de koffie, meteen opdrinken is het devies en de smaak van de koffie, deze laatste bleef wat bitter ook na proberen van diverse bonen, dit is wel heel persoonlijk. Het apparaat heeft een mooi design en is super stil bij het malen van de bonen. Per kopje wordt er best veel koffie gemalen, dus je moet bij regelmatig gebruik vaak bonen bijvullen.

Pluspunten

• veel variatie
  • mooi design

Minpunten

• kleine druppelschaal, snel vol met water
  • klein bonenreservoir
  • koffie niet echt warm
  • veel gebruik van koffie voor 1 kopje

Guus 21-12-2019

Doet wat het moet doen!

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP503R0P zwart

Al langere tijd zijn wij op zoek naar een goede volautomaat voor in onze keuken. We houden van lekkere maar vooral ook gemakkelijke koffie. We willen niet te veel schoonmaken en gewoon snel van onze koffie kunnen genieten.
De EQ500 TP503R09 hebben wij in de afgelopen maanden mogen testen. Bij het uitpakken viel allereerst op dat het apparaat wat goedkoop plastic achtig oogt. Zelf had ik bij deze prijsklasse een wat degelijker en duurzamere afwerking verwacht.
Het installeren ging vervolgens erg gemakkelijk. Al snel hebben we onze eerste koppen koffie gedronken. Allereerst gewoon zwart en dit beviel ons enorm. De koffie smaakt goed en heeft een lekkere creme laag. Wel viel direct op dat de koffie snel afkoelde en dat deze standaard niet heel erg warm wordt gezet. Direct de temperatuur daarom maar wat hoger gezet. Voor zwarte koffie is dit op zich daarmee opgelost. Maar voor een lekkere cappuccino verwarmt het apparaat de melk eveneens onvoldoende, dit is echt een minpunt.
Na de eerste bakken koffie valt direct op dat de lekbak wel erg snel vol is. Intern lekt het apparaat water, mogelijk tijdens het schoonmaakproces? Maar dit heeft tot gevolg dat je dagelijks de lekbak moet legen.

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Instelbare sterkte & hoeveelheid
  • Gemakkelijk in gebruik

Minpunten

• Lekbak is erg snel vol
  • Geen melding bij leeg bonenreservoir
  • Melk wordt onvoldoende warm
  • Afwerking voelt enigszins goedkoop aan

Lilo 16-12-2019

Goed af te stellen smaak variaties!

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP503R0P zwart

Fijn dat je alle koffie varianten ook kunt afstemmen op je eigen smaak en zodoende ook de smaakt sterkte kunt aanpassen. Dat kun je natuurlijk altijd door je persoonlijke voorkeur aan koffiebonen doen, maar juist die extra sterkte espresso is s’morgens ook wel heel lekker. Iets hetere koffievariaties zouden wel fijn zijn, wellicht kan ik dat nog beter instellen.
Voorheen maakte ik altijd een cappuccino of Latte macchiato met twee apparaten. Eerst de koffie klaarmaken en daarnaast nog de melk schuimen, samenvoegen en klaar. Met de EQ500 TP503R09 van Siemens is dat nu wel heel erg makkelijk. Het apparaat warmt op, ik zet de melk erbij en met 1 knop heb ik een perfecte koffie. Alleen het melktuitje afnemen en de machine reinigt zichzelf, ideaal!

Qua look and feel, zou ik de foto's van de koffievarianten op de bovenkant liever niet hebben gehad, ze maken het uiterlijk wat goedkoop, net als de zilvergekleurde plastic deel waar de koffie uitkomt. Dat had ook wel glanzend zwart gemogen om het geheel mooi af te werken.

JK32 16-12-2019

Tegenvaller

Tegenvaller....
café roma is lekker en in temperatuur te regelen.
Cappuccino en latte machiato zijn lauw.
Melkschuim doet het goed, ook met andere soorten melk zoals havermelk.

Lekbak moet vaak geleegd worden omdat apparaat goed doorspoelt. Na iedere 4 koppen of 2x aan/uit; verschonen dus!

Geduld is een schone zaak. Het duurt allemaal wat langer.

Linda 13-12-2019

Mooi ding, maar apparaat is het net niet

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP503R0P zwart

Schitterende machine met veel mogelijkheden. Mooi display, ideaal qua koffievariaties. Maar 1 groot minpunt: koffie, melkschuim, variaties en theewater komen er niet heet uit.

• Veel koffievariaties

Minpunten

• Temperatuur te laag

Denise 09-12-2019

Tegenvaller

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP503R0P zwart

Wat een teleurstelling deze koffieautomaat, ik had me er op verheugd en had gehoopt een mooi product te gaan gebruiken maar helaas. De negatieve punten tellen zwaarder dan de positieve en dat maakt dat ik deze automaat niet aan zou bevelen.
Negatief:
- Bij dranken met melkschuim heb je gewoon koude koffie die je direct op moet drinken, zelfs als je de koffie op de heetste temperatuur zet. De melk wordt simpelweg niet warm genoeg.
- Latte Macchiato kun je volgens het apparaat tot 360 ml zetten maar zo'n groot glas past er niet onder! Je kunt de zetter vooraan dan wel omhoog schuiven maar niet hoog genoeg, het melkslangetje zit dan in de weg (en die is toch wel nodig voor een latte)
- Het apparaat lekt! Om precies te zijn het zetgedeelte binnenin druppelt constant. Gevolg is dat de lekbak élke dag geleegd moet worden. En dat terwijl ik altijd een kom onder de zettuiten zet om het spoelwater bij opstarten en afsluiten op te vangen.
- Het materiaal komt nogal goedkoop en zwak (niet duurzaam) over. Voor deze prijsklasse had dat wel beter gemogen.
- Het melkslangetje vind ik dubieus. Het is dan wel eenvoudig te reinigen middels de reinigingsfunctie maar dit maakt de buitenkant van het slangetje niet schoon waardoor je het slangetje eigenlijk dagelijks van het apparaat af zou moeten halen om ook aan de buitenzijde te reinigen. (anders hang je een slangetje met oude opgedroogde melk in je pak met verse melk, bah)
- Er komt erg veel stoom uit diverse plekken van het apparaat. Ja, ik begrijp dat heet water stoomt maar het komt mij vreemd over dat uit wel erg veel kieren stoom komt.
- Het apparaat vind ik vrij groot in vergelijking met andere apparaten die dezelfde soorten koffie kan maken. En dat terwijl het bonenreservoir en het koffiedikbakje dan weer relatief klein zijn.
- De toetsen lijken soms traag te reageren waardoor je niet zeker weet of je nu wel of niet goed op de knop hebt gedrukt.
- Apparaat maakt net zoveel lawaai als mijn vijf jaar oude en zeer veel gebruikte machine (had gehoopt dat een nieuwe minder geluid zou maken)

Positief:
- De melk schuimt mooi
- Op de cafe creme zit een mooi schuimlaagje
- Koffie zonder melk smaakt goed
- Eenvoudige, intuïtieve bediening van het apparaat
- Handig en lekker groot waterreservoir dat, in tegenstelling tot de rest van het apparaat, juist erg stevig en goed aanvoelt. Ergonomisch ook goed ontworpen, pakt makkelijk beet met de 'ingebouwde' handgreep.

Pluspunten

• Intuïtief gebruik
  • Voldoende keuzes / soorten koffie
  • Mooie schuimlaag (zowel melk als crema)

Minpunten

• Melk wordt niet mee verwarmd (lauwe cappuccino)
  • Apparaat lekt
  • Laagwardige materialen

Hana 09-12-2019

grote scherm, gode accuduur

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP503R0P zwart

Moderne apparaat, snelle resultaat met een knop.
Goede prijs - Kwaliteit verhouding .
Werkt zoals verwacht.

Choepa 06-12-2019

Makkelijk en snelle koffie en cappucino machine

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP503R0P zwart

Zeer makkelijke bonenkoffie machine welke makkelijk cappucino en Latte Machiato kan maken. Ideaal is dat je koffiesterkte kan instellen en ook de hoeveelheid water welke je wilt. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Samantha 06-12-2019

Heerlijke koffie, maar veel onderhoud.

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP503R0P zwart

Het is een prachtig, maar groot apparaat op je aanrecht.
De keuze uit de verschillende soorten, sterktes en hoeveelheden koffie is super en maakt het een multifunctioneel apparaat.

Maar wil je een kopje koffie zetten moet je wel even geduld hebben. Als je het apparaat aanzet dan spoelt hij eerst het mechanisme door (wat er wel weer voor zorg dat alles schoon blijft),dan worden de bonen gemalen en wordt je koffie vers bereid. Als je na 1 kopje klaar bent en het apparaat uit zet, spoelt hij weer eerst het mechanisme door. Ik vind dit erg veel water verbruik voor 1 kopje koffie.

Als je er geen lekbakje onder zet moet je meerdere malen per dat het wateropvang reservoir legen en dus het hele apparaat open maken.

Het apparaat maakt zeer lekkere koffie, maar ik vind voor ons gezin niet opwegen tegen het onderhoud wat je er aan hebt.

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • Zelf regelen van sterkte van de koffie

Minpunten

• Melkschuim wordt niet heel erg warm
  • Vaak lekbakje legen

JvdB 04-12-2019

Goede volautomaat

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP503R0P zwart

Apparaat ziet er mooi en netjes afgewerkt uit. Het apparaat is makkelijk te bedienen door middel van de afbeeldingen op de display. Je kan ook gemakkelijk de sterkte en de hoeveelheid van de koffie aanpassen.
Bij niet zo veel gebruik vind ik dat de machine heel vaak wordt gereinigd, bij zowel aan- als uitzetten. Dit had voor mij ook alleen bij het uitzetten van de machine gekund.
Tevens is de Latte of cappuccino niet heel erg warm en is meteen drinkbaar. Het is wel handig dat je het slangetje meteen in een pak melk of een kannetje kan doen, maar bij het reinigen wordt alleen de binnenkant schoon gemaakt.
Al met al ben ik wel tevreden over dit product.

Pluspunten

• Sterkte van de koffie kun je instellen
  • Hoeveelheid koffie kun je instellen
  • Veel verschillende soorten koffie
  • Groot waterresevoir
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Lekbak is snel vol
  • Als de bonen op zijn, krijg je geen melding
  • Melk wordt niet heel warm
  • Machine reinigt heel vaak

EddwinnC 02-12-2019

Lekkere koffie, maar niet altijd heet

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP503R0P zwart

Deze koffie nu een maand in gebruik. Lekkere koffie, temperatuur is in te stellen, maar heb het op maximale hitte staan en vind de speciaalkoffies (cappuccino en latte macchiato) niet heel heet. Dat valt me best tegen van zo'n duur apparaat. Verder duurt een kop koffie zetten best lang. Het apparaat spoelt bij opstarten en bij uitschakelen, ene kant heel schoon andere kant misschien onnodig. Ik vind het zelf ook fijn dat het slangetje apart is en zo in het pak kan. Lekbak raakt snel vol.