Oral-B iO - 9n - Elektrische Tandenborstel Zwart Powered By Braun zwart

Best Reviewed 2 keer aug 2020 Test panel 8,9 jul 2020 Oral-B iO - 9n - Elektrische Tandenborstel Zwart Powered By Braun zwart
Best Reviewed - augustus 2020
8,9Testpanel score - juli 2020
Poetsstand
sensitive, standaard/clean, grondige reiniging, refresh, gum care, whitening
Timer
Laadstation

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 81 reviews die zijn achtergelaten voor de Oral-B iO - 9n - Elektrische Tandenborstel Zwart Powered By Braun zwart op Kieskeurig.be.

D. Onderwater 26-07-2020

Geweldig poetsresultaat en een personal coach op de koop toe

Geschreven voor: Oral-B iO - 9n - Elektrische Tandenborstel Zwart Powered By Braun zwart

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik aangenaam verrast ben door deze tandenborstel. Meteen na de eerste keer poetsen voelden mijn tanden schoner en gladder in vergelijking met mijn vorige elektrische tandenborstel. De 3D-tracking in de Oral-B app vind ik ook een goede toevoeging, omdat je direct ziet waar je nog niet voldoende gepoetst hebt. Mijn ervaring is dat ik hierdoor ook langer poets om de 100% score te halen. In plaats van 2 minuten zit ik nu gemiddeld op 3 minuten. Ik ben benieuwd naar mijn volgende tandarts bezoek.

Inhoud doos
De Oral-B iO 9N is de meest uitgebreide variant van de serie. Er wordt 1 "ultimate clean" opzetborstel meegeleverd en die bevalt mij prima. Er is nog een "gentle care" opzetborstel apart verkrijgbaar. De standaard oplader is minimalistisch vormgegeven en de oplaadmagneet zorgt ervoor dat de tandenborstel stabiel blijft staan en niet zomaar omvalt. Er zit een losse houder voor twee opzetborstels bij. Persoonlijk ben ik daar niet zo enthousiast over, omdat het een rubber voetje is waar je een plastic deksel overheen moet schuiven. Je moet een beetje opletten wat je doet, want anders liggen je opzetborstels in de wasbak. Voordeel van de black onyx kleur van het voetje is wel dat als je opzetborstel niet goed hebt afgespoeld er witte tandpasta resten zichtbaar worden. Goede motivatie om de opzetborstel dus goed af te spoelen. Tot slot zit er nog een oplaad travel case bij met een eigen stekkersnoer, zodat je de standaard oplader thuis kunt laten staan als je op reis gaat. Ik vergeet de lader nog weleens. Op de achterkant van de case zit een lampje dat de status van het laden aangeeft. De opzetborstel van je partner kan helaas niet mee in de case, omdat er maar ruimte is voor 1 opzetborstel.

De tandenborstel
Door het slanke en strakke ontwerp lijkt het dat je weinig grip hebt, maar dat valt reuze mee omdat de twee knoppen voor de bediening van de tandenborstel en het interactieve display van rubber zijn. Dat zorgt ervoor dat je prima grip houdt tijdens het poetsen en daarnaast ook het apparaat op gevoel kunt bedienen. Het poetsen gaat ook eenvoudig. Zodra je de borstel oppakt wordt er direct een groet weergegeven op het kleuren display. Je plaatst de opzetborstel en met behulp van de onderste knop kies je het gewenste programma en met behulp van de bovenste knop bevestig je de keuze en een tweede keer drukken start de borstel. Er zijn 7 verschillende programma's. Ik gebruik voornamelijk "daily clean". De nieuwe aandrijving maakt dat deze borstel een stuk stiller is dan mijn vorige elektrische tandenborstel. De poetsdruk sensor geeft middels een verlichte ring aan of je voldoende (groen) of te veel (rood) druk uitoefent met de borstel. Op het display wordt tijdens het poetsen de verstreken tijd weergeven. Aan het einde krijg je middels een smiley feedback of je lang genoeg (2 minuten) en met de juiste druk gepoetst hebt. Opzetborstel en handvat kun je beide afspoelen onder kraan. Via het display kun je ook instellingen aanpassen: bluetooth aan/uit, standaard kleur van de verlichte ring, taal en reset naar fabrieksinstellingen. Over het batterij verbruik ben ik ook tevreden, na 10 poetsbeurten is de batterij zo goed als leeg.

De Oral-B app
Het verbinden van de tandenborstel is eenvoudig. Je installeert de Oral-B app op je telefoon (in mijn geval een Iphone). Zodra je de app opent moet je een stappen plan volgen om de tandenborstel toe te voegen. Duurde nog geen 5 minuten. De app is te vergelijken met een running, fiets of fitness app maar in dit geval dan gericht op mondverzorging. Het registreert al je poetsbeurten, maar houdt bijvoorbeeld ook de levensduur van je opzetborstel in de gaten. Je kunt ook een routines activeren, bijvoorbeeld "Frisse adem". Als je bij de eerst volgende poetsbeurt de app gebruikt, dan wordt je na het poetsen herinnerd aan het feit dat je nog je tong moet reinigen en moet spoelen met spoelwater. In de avond wordt daar bijvoorbeeld nog flossen aan toegevoegd.
Ik ben erg enthousiast over de 3D tracking functie van deze tandenborstel. Op het moment dat je poetsen start vanuit de app, dan verschijnt er een gebit op het scherm die is opgedeeld in 16 zones: boven & onder, links & rechts en binnen-, buiten- en bovenkant van de tanden. Zodra je de startknop op de tandenborstel indrukt, dan wordt op het scherm zichtbaar welke zone je aan het poetsen bent. De app houdt bij hoe lang je een bepaalde zone gepoetst hebt en zodra dat voldoende is dan licht deze op. Aan het einde van je poetsbeurt zie je je score, de verstreken tijd en eventuele momenten dat je teveel druk uitoefende.
De app lijkt niet helemaal bedoeld te zijn om de tandenborstel met meerdere gezinsleden te delen, maar je kunt wel een tweede mobiele telefoon koppelen. De app op beide telefoons werken samen met de tandenborstel, maar je verliest waarschijnlijk wat functies. Voor mij was het belangrijkste conclusie dat de 3D tracking met een tweede telefoon ook werkt, zodat meerdere gezinleden hiervan gebruikt kunnen maken.

Conclusie
Het belangrijkste van tandenborstel is het poetsresultaat en daar is Oral-B met deze nieuwe tandenborstel en vernieuwde opzetborstels in mijn ogen uitstekend in geslaagd. Met het interactieve kleuren display en de poetsdruk sensor is deze borstel ook zonder app een goede keuze. De app voegt een personal coach toe aan het poetsen, waarbij je zelf kunt bepalen wat die coach voor jou moet doen. Voor mij is dat bijhouden wanneer ik de borstel moet vervangen en de 3D tracking functie. Dat is voor mij persoonlijk voldoende. Naast de digitale running-coach heb ik nu dus ook een mondverzorgings-coach voor in de badkamer.

Pluspunten

• poetsresultaat
  • 3D tracking via Oral-B app
  • smart poetsdruksensor & interactive display
  • oplaad travelcase (incl aparte stroomkabel)
  • design (black onyx)

Minpunten

• deksel opzetborstel houder
  • travelcase heeft maar ruimte voor 1 opzetborstel

Dimitri B. 25-08-2020

Dit is de toekomst van tandenpoetsen!

Mag ik dit nog een tandenborstel noemen, of noem ik het eerder het meest fantastische speelgoed voor volwassenen van het jaar 2020? Ik denk dat ik voor mijzelf voor de laatste optie dien te gaan. Ik hou van een proper gebit, maar kijk best hard tegenop deze dagdagelijkse taak. Deze revolutionaire tandenborstel brengt daar zonder twijfel verandering in. Zowel de verpakking, de kwalitatieve materialen, als de 'stof' die je vasthoudt zijn niet te vergelijken met welke elektrische tandenborstel dan ook. De tandenborstel is vrij makkelijk in te stellen met de Oral-B-applicatie voor je smartphone (eveneens een zeer leuke extra voor zij die houden van controle en cijfers, waaronder ikzelf). Tot mijn grootste verbazing was het stille geluid van deze tandenborstel, de zeer correcte opvolging van de 3D-tracking, en het aangename gevoel in mijn mond. Ik heb deze tandenborstel nu enkele dagen in gebruik, maar merk meteen verschil aan mijn tandvlees en algemene netheid van mijn gebit. Ik hou enorm van technologie, maar had nooit verwacht dan een tandenborstel zo ver zou kunnen geraken, wat een topper dus. Ik kan ongeveer 12 keer poetsen met één volle batterij. Het kleuren OLED-scherm geeft perfect weer hoeveel % batterij je nog hebt. Opladen gaat op 1-2-3 en neemt amper 2-3 uurtjes in beslag (dan spreek ik over van 0-100%). Door het testen van dit product ben ik meteen overtuigd van dit knap staaltje technologie, en ga ik voor geen andere tandenborstel meer. Als leuke extra zit er ook een luxueuze reisetui in de verpakking die niet alleen de tandenborstel en het borsteltje zelf beschermt, maar ook eenvoudig de tandenborstel kan opladen.

Pluspunten

• Batterijduur
  • Poetskwaliteit
  • 3D-tracking
  • Kwalitatieve materialen
  • Oral-B-applicatie

Minpunten

• Geen minpunten

janjaapjuh 08-09-2020

Hoe heeft u het product mogen testen?

mell92 21-08-2020

Slimste tandenborstel!

Geschreven voor: Oral-B iO - 9s - Elektrische Tandenborstel Zwart Powered By Braun zwart

Wat een super mooi strak design, door het ontwerp was ik eigenlijk stiekem al verkocht! Eindelijk een tandenborstel die me alles kon vertellen. Het leuke er aan is dat je niet alleen de taal en licht kan aanpassen voor je eigen maar ook nog eens dat je met de app alle info hebt vanwege de 3D tracking van jou gebit. Tijdens het testen van deze tandenborstel viel op hoe licht gewicht deze borstel is maar ook gebruiksvriendelijk. Tussen poetsstanden wisselen is nog nooit zo gemakkelijk geweest als ook de ingebouwde timers. Mijn vorig exemplaar moest ik maar liefst een volle dag laten opladen voor ik terug een volle batterij had, dit pracht exemplaar MAAR 3 uurtjes en je kan er terug tegen! Het is een kleine investering voor dit pracht toestel maar je haalt het er meer als dubbel uit.

Pluspunten

• Oplaadsnelheid
  • Info app
  • aanpasbaar licht

Minpunten

• Geen!

Olivia 19-08-2020

Futuristische en goede tandenborstel

Ik ben echt verschoten van de kwaliteit van dit toestel. Het display is prachtig en de app werkt perfect. Ik word stap voor stap begeleid in het volledig poetsen van elke tand! Ik denk dat ik nog nooit zo volledig heb kunnen poetsen, en dat voel ik nu dagelijks aan mijn tanden. Ik ben deze tandenborstel nu 3 weken aan het gebruiken en ik wil niet meer terug. De app, display, het design en de magnetische oplader stralen top kwaliteit uit. Beste tandenborstel dat ik ooit heb gebruikt!

Pluspunten

• App
  • Batterij

Aline Strobbe 03-08-2020

Aangenamer poetsen met een high-tech tandenborstel

Ondertussen heb ik deze tandenborstel een drietal weken in gebruik. Ik herinner me nog heel goed het gevoel toen ik hem uit de verpakking haalde. Hij zag er direct anders uit dan de andere gekende tandenborstels. Een mooi design, zwart wat toch wat meer uitstraalt dan een witte tandenborstel en de speciale knop. Ik had er direct hoge verwachtingen van. De tandenborstel heeft ook een reisettui en een oplader die tevens geavanceerder is. Enkel een plaatje waar je de borstel moet opzetten, geen gepruts meer op het zoals de andere tandenborstels in te pluggen. Bij het gebruik van de tandenborstel valt direct het geluid op. Dit is veel stiller dan je gewend bent. De borstel draait ook anders. De borstel heeft verschillende standen die je kan gebruiken. Eerst probeerde is de gewone stand maar hier had ik direct op verscheidene plaatsen bloedend tandvlees. Met de very sensitive stand stelt dit probleem zich niet meer (niet onbelangrijk: ik heb wel gevoelig tandvlees). Ik was dan ook eerst kritisch gezien ik met mijn oude tandenborstel nooit problemen had. Maar na twee weken is mijn mening hier dan ook bijgedraaid. De borsel is aangenaam in gebruik, en ik heb het idee dat hij wel wat beter poetst. Verder is het ook zeer handig dat de borstel aangeeft hoeveel percentage hij nog heeft. Geen gedoe met de borstel die leeg geraakt en plots uitvalt. Je weet direct wanneer je hem het best oplaadt. De batterijduur is meer dan voldoende en iets beter dan een andere tandenborstel. Verder geeft hij ook aan of je goed aan het poetsen bent door een groene rand. Dit helpt wel om te weten of je goed bezig bent. Ook de timer op de borstel is een handigheid. Ik weet dat ik geen twee minuten poets maar op deze tandenborstel zie je de seconden aantikken waardoor je toch net dat duwtje krijgt om naar twee minuten te gaan. De app werkt trouwens ook heel goed. Ik moet meegeven dat ik hem in het begin wel vaak gebruikte maar nu echter amper. Je hebt een idee hoe je moet poetsen, welke zones je goed doet, welke je vergeet enz. Maar het is toch een gedoel om altijd die GSM bij de hand te hebben. De enige minpuntjes die ik zelf ondervind, is dat de kop vrij speciaal is en dus niet compatibel met de andere koppen van Oral B en dat ik de prijs toch wel net iets te duur vind.

Pluspunten

• Stille tandenborstel
  • Veel standen
  • High-tech
  • Stijlvol

Minpunten

• Kop niet compatibel met andere oral B
  • Duur

BiancaJ 03-08-2020

Super innovatieve tandenblrstel

De doos van deze tandenborstel openen was een feest op zich. De tandenborstel ziet er strak uit. Het opbergdoosje om de tandenborstel in te doen was een leuke verrassing. Zeer handig om de tandenborstel mee te nemen op vakantie. Tijdens het testen alle snufjes kunnen ontdekken. Buiten het feit dat deze tandenborstel uitstekend poetst, heeft hij nog leuke snufjes. Zo is er een app waarmee je jouw tandenborstel verbind. Deze app houdt bij wanneer je poetst, hoelang en waar je poetst. Hij laat zien welke tanden je het meest of het langst poetst. En geeft advies hoe je beter kan poetsen. Echt geweldig. Daarnaast staat er een klokje op de tandenborstel die laat zien hoelang je al aan het poetsen bent. Zeer gemakkelijk. Ik dacht voor het testen dat elke elektrische tandenborstel ongeveer hetzelfde zou zijn. Maar niets is minder waar. Wat een verschil. De oral-b io serie 9N black is de Ferrari van de tandenborstels. Super toestel, ik ben er super blij mee ne kan niet meer zonder.

• Innovatief

Chicolas02 31-07-2020

Professioneel gevoel

Na verschillende jaren elektrisch te poetsen, stapte ik een aantal jaren terug naar een klassieke tandenborstel. Toch was dit al die tijd niet wat het moest zijn. Ondertussen heb ik een aantal weken de oral-B iO 9n. Na dit toestel een tijdje te kunnen testen, kan ik maar 1 ding zeggen... ONGELOFELIJK . Bij het openen van de verpakking, zie je meteen dat het hier om een andere klasse van tandenborstel gaat. Strak design, mooie opbergdoos met externe batterij en een mooi display waarop je door de verschillende programmas kan bladeren. Dagelijks programma, whitening, frisse adem... Innovatief en enorm efficiënt. Tijdens het poetsen heb je een indicatielampje dat aangeeft of je al dan niet te veel druk zet. Voor mezelf is dit een enorme hulp aangezien ik gevoelig tandvlees heb. Bovendien kan je de duurtijd van je poetsbeurt bijhouden! Nooit meer te kort poetsen dus! Daarnaast kan je de tandenborstel linken met een applicatie. Hier krijg je omnieuw een overzicht over de verschillende opties. Zeer aangenaam en een grote motivatie om goed te poetsen. Als je veel belang hecht aan je gebit, moet je voor de Oral-B iO 9n gaan. Dit toestel is in geen enkel opzicht te vergelijken met een klassieke elektrische tandenborstel. Zowel het design als performance zorgt voor een professioneel gevoel.

Pluspunten

• Batterijduur
  • Extra's
  • Applicatie
  • Performance

Minpunten

• Kopstukken niet overal verkrijgbaar

Cedric 30-07-2020

Fijn poetsgevoel voor een beter resultaat

Tijdens het testen van dit product, was ik aangenaam verrast over de baanbrekende vernieuwing van deze tandenborstel. Wat onmiddellijk opvalt is dat de tandenborstel een stuk stiller is tegenover eerdere modellen. De borstel beweegt namelijk veel subtieler door zogenaamde microtrillingen wat je ook duidelijk voelt tijdens het poetsen. Het geeft echt een zalig, sterk poetsend gevoel.

Wat ik vooral heel goed vind aan de iO tandenborstel is dat er een OLED-scherm op de tandenborstel zit waardoor je heel snel de tijd kan zien. Verder kan je daar ook visueel scrollen tussen de verschillende modi.

De tandenborstel poetst echt fijn, en ik heb de indruk dat deze ook veel beter poetst. Samen met de app kan je heel goed zien waar je beter moet poetsen. De ring zelf wordt groen als je voldoende druk uitoefent, zo kan je nooit meer te hard of te weinig druk geven. Verder doe je ook heel lang met de batterij.

Verder wordt deze borstel geleverd in een luxueus uitziende doos, samen met een magnetische oplader en een reiscase.
Ik kan deze borstel zeker en vast aanbevelen.

Pluspunten

• Fijn poetsgevoel
  • Lange accuduur
  • App

Dannyh070 29-07-2020

Een volwaardige elektrische tandenborstel

Sinds een aantal weken gebruik ik de oral b IO 9. Hij wordt geleverd met een reisetui, draadloze magnetische oplader en docking station. Hij is zwart van kleur met een klein display die aangeeft op welke poetsstand hij staat, een timer en geeft middels een trilling aan dat je moet veranderen naar een ander gebied van het gebit zodat je geen tanden overslaat. Je hebt zeven poetsstanden die je handmatig tijdens het poetsen kan instellen. Aan de bovenkant van de tandenborstel bevind zich een ring die opkleurt wanneer je goed poetst of te hard. Je kan de tandenborstel koppelen aan de oral b app om je poetsgedrag te bepalen en om te zien welke gebieden je hebt overgeslagen.
Ik ben zeer tevreden over het poetsresultaat en raad de tandenborstel ook zeker aan. Houdt er wel rekening mee dat de bijpassende borstel niet universeel zijn met de andere oral b tandenborstels.

Pluspunten

• Verschillende poetstanden
  • Magnetische oplaadstandaartd
  • batterijduur
  • Display

Minpunten

• Geluid van de tandenborstel
  • Borstels niet universeel met andere oral b

Anoniempje3800 28-07-2020

Doet wat het moet

De tandenborstel die ik onlangs heb mogen testen heeft mij aangenaam verrast. Het model heeft een klassieke look die denk ik iedereen wel kan appreciëren en ook de travel case is een handige accessoire. De batterij duur was ook zeer goed en je kan gemakkelijk meerdere dagen zonder opladen. De opties maken het gemakkelijk om de tandenborstel naar jou wil te personaliseren en er is voor ieder type wel iets. Of iedereen zoveel opties nodig heeft is een andere kwestie. Persoonlijk gebruik ik maar 2 van de 7 opties dus moet je je wel afvragen of het de prijs waard is voor jou. Als laatste is de app een leuke extra, maar de nauwkeurigheid is niet optimaal. Wel helpt het met meer bewust te poetsen en zal je zo zeker een beter resultaat hebben. Over het algemeen ben ik dus wel tevreden.

HelenaE 28-07-2020

Super tandenborstel

Tot op heden had ik een basis elektrische tandenborstel, die doet wat hij moet, maar sinds ik de Oral-B iO 9N tandenborstel heb kijk ik er iedere dag opnieuw naar uit om mijn tanden te poetsen. Ik heb de black versie getest en vind deze uitvoering (incl. gekleurde lichtgevende ring) echt zeer mooi. Het toestel is zeer stil en trilt zacht, maar zeker voldoende krachtig. Via de display en de Oral-B app kan je traceren welke tanden je poetst en waar nog extra poetswerk nodig is. Verder kan je op verschillende standen poetsen (bv. sensitive voor personen met gevoeliger tandvlees). De batterij gaat lang mee en is opgeladen in ongeveer 3u tijd via de praktische reisetui of de magnetische oplader. Na het poetsen voelen mijn tanden zeer proper en glad, net zoals je van de tandarts komt.

Pluspunten

• Accuduur
  • Oplaadtijd
  • Resultaat

Youss 27-07-2020

Vanaf de eerste poetsbeurt geweldig!

Wat me gelijk opviel aan de tandenborstel nadat ik hem uit de verpakking haalt, is dat hij een mooi en luxe design heeft en erg licht in de hand voelt. Bij het eerste gebruik merkte ik direct dat ook het geluid dat deze tandenborstel maakt een stuk minder is dan mijn vorige elektrische tandenborstel (wat ook een Oral-B was van ongeveer één jaar oud). Voor het poetsen kan je kiezen uit diverse instellingen, waartussen je makkelijk en snel kan wisselen. Zo heb je een instelling voor o.a. gevoelige tanden, intensief poetsen en dagelijks poetsen. Ik heb zelf snel geïrriteerd tandvlees en merkte dat met het gebruiken van de 'sensitieve' stand ik bij het poetsen daar geen last meer van had. Ook merkte ik dat de tandenborstel mijn tanden erg goed schoonmaakte, ik had na het poetsen een fijn en schoon gevoel in mijn mond. Ook merkte ik bij het gebruiken van deze tandenborstel dat ik bijna niet meer hoefde te stoken, dat in tegenstelling tot mijn vorige elektrische tandenborstel. Bij het gebruik geeft de tandenborstel ook aan als je te hard op met de borstel op je tanden drukt.

App
De tandenborstel biedt de mogelijkheid om ook gebruik te maken van een app, maar natuurlijk kan je de tandenborstel ook gebruiken zonder het gebruik van de app. Bij het gebruik van de app kan je tijdens het poetsen zien welke gebieden je 'goed' gepoetst heb en welke gebieden je nog moet poetsen. Zo kwam ik er bijvoorbeeld achter dat ik mijn onderkant erg lang poets en mijn bovenkant te kort. Daarnaast heeft de tandenborstel ook een timer die na 2 minuten een trilling geeft dat eigenlijk in die tijd je je tanden gepoetst kan hebben. Dit zorgde ervoor dat ik beter ging poetsen en ook bewust alle gebieden goed gepoetst wou hebben.

Accuduur
Ik merk bij het gebruik dat de accuduur vrij lang meegaat, ik poets al gauw 3 keer per dag en vaak net wat langer dan de 2 aanbevolen minuten en alsnog gaat de tandenborstel een week mee. Wat ik een klein minpunt vind is dat hij niet tijdig aangeeft dat opladen nodig is, pas als hij praktisch op is geeft de tandenborstel aan dat hij opgeladen moest worden.

Conclusie
Het is een geweldige tandenborstel die voor iedereen geschikt is, ik merk dat ik door de tandenborstel beter ben gaan poetsen. Ook merk ik dat ik minder last van mijn tandvlees heb en een heel stuk minder hoef te stoken en flossen. Het is echt een ''premium'' tandenborstel, helaas daardoor wel aan de prijzige kant.

Pluspunten

• Goede accuduur
  • Tanden voelen schoner aan
  • App die aangeeft welke gebieden je poetst
  • Diverse poets instellingen
  • Mooi design, voelt licht en lekker in de hand

Minpunten

• Prijzig
  • Geeft niet tijdig aan opladen is nodig

Aksiram 27-07-2020

Erg luxe en mooie Oral-B iO Series

Erg verrast over deze tandenborstel! Toen ik de doos opende was ik wel onder de indruk van deze borstel. Zo wat een luxe! Moest wel even zoeken naar de gebruiksaanwijzing want deze zat helemaal onderin de doos. De tandenborstel heb ik een paar weken gebruikt en was even wennen, maar ben eigenlijk alleen maar positief over deze borstel met zelfs 7 poetsstanden. Deze standen allemaal geprobeerd en vond het resultaat goed. Ook niet veel lawaai en de Sensitive stand ook handig voor gevoelige tanden. Deze is ook heel zacht. Bij de white stand was er wel iets meer lawaai en beetje gesputter. Het effect was best goed. Intense ook meer lawaai en wat gesputter. Wel een superschoon resultaat. De timer ook zeer handig. Ook komt er dan een smiley in beeld wel grappig. Als je even snel je tanden wilt poetsen verbaas je je er wel over dat 2 minuten toch iets langer is dan ik dacht. Daarom wel ideaal zo'n timer. De oplaadtijd was ook niet zo lang binnen 3 uur opgeladen. Kon de borstel een week gebruiken en dan was die leeg. Duidelijk op het display te zien hoe vol de accu nog is. Zeer tevreden over deze mooie en luxe tandenborstel. Alleen vind ik de prijs wel erg hoog voor zo'n tandenborstel.

Pluspunten

• heel schoon gebit
  • 7 standen
  • display
  • timer

Minpunten

• erg prijzig

Victor Catry 27-07-2020

Super intense en stralende ervaring!

Wat een intense nieuwe ervaring heb ik mogen ervaren bij het testen van dit nieuwste product uit de Oral-B familie. Deze nieuwe Oral-B tandenborstel geeft een hele nieuwe ervaring aan het poetsen en heeft een mooi elegant zwart design. Het leuke aan dit model is dat je direct ziet via een handige app waar je nog intenser mag poetsen en de app heeft daarnaast nog tal van andere leuke futures voor een nog intensere poetservaring. Ik ben zelfs meer gaan poetsen door het aangename en efficiënt poetsritueel dat ik ervaar met deze Oral-B io 9 tandenborstel. Echt een aanrader voor een leuke stralende poetservaring!

Pluspunten

• Handige app
  • Verschillende poetsmogelijkheden
  • Snel opgeladen
  • Handige opbergkit
  • Knap design

Deschot 27-07-2020

Oral-B iO Series 9N zwart

Graag laat ik jullie mijn ervaring weten over de nieuwe electrische tandenborstel van Oral-B. De Oral-B iO – 9n is de opvolger van de traditionele electrische tandenborstel met nieuwe technologie op gebied van poetservaring dit doormiddel van micro trillingen. Het mooi nieuw design spreekt ook wel aan met zijn heldere display waar men de mogelijk 7 slimme poetsstanden op ziet. Samen met de verbeterde, slimme poetsdruksensor komt met tot een beter poetsresultaat. Tandenborstel is snel opgeladen en gaat geruime tijd mee.

Pluspunten

• grondige reiniging

IRedelijkheid 27-07-2020

Zeer fijne tandenborstel met veel opties en mogelijkheden

Ik heb nu enkele weken deze elektrische tandenborstel in mijn bezit en moet zeggen dat het mijn verwachtingen te boven gaat!

De tandenborstel heeft een mooi design en is uitgerust met allerlei nuttige en handige functies.
Zo zit er een klein display op waar je oa de instellingen kunt ingeven; bv je eigen kleur van de led-ring (leuk maar ook nuttig voor als meerdere gezinsleden dezelfde tandenborstels hebben)
Ook geeft het display de tijd van poetsen aan en achteraf hoe goed je gepoetst hebt dmv een smiley.
Ook kun je verschillende poets programma's instellen via het display; Dagelijkse reiniging (voor normaal poetsen), Gevoelig (poets zachter, geeft sneller melding van te hoge poetsdruk), Extra gevoelig (idem vorige item maar dan nog gevoeliger), Tanden bleken (beste te gebruiken met speciale tandpasta en opzetborstel), Tandvlees, Tong reiniging (apart programma voor de tong, telt hiervoor 30 sec af) en Extra schoon.

Ook is er een begeleidende app die je extra ondersteuning geeft om nog beter te poetsen.
Deze geeft onder andere aan of je alle gebieden goed gepoetst hebt en wat beter zou kunnen.
Zowel de app als de tandenborstel geven een melding bij te hoge poetsdruk. De tandenborstel geeft daarnaast ook iedere 30 sec een kortstondige onderbreking aan, dit is handig wanneer je de app niet gebruikt om te bepalen dat je een ander deel kan gaan poetsen.

Doordat deze tandenborstel over zoveel functies beschikt, kun je deze aanpassen aan je eigen voorkeuren, is deze voor een brede doelgroep inzetbaar en geschikt voor jong en oud.
Denk bijvoorbeeld aan kinderen, ouderen en mensen met een beperking en/of in de zorg.
Door middel van de app kun je controleren hoe het poetsgedrag is, ook als je de app niet aan hebt staan kun je achteraf het poetsgedrag (iets minder gedetailleerd) inzien.

De enige minpuntjes die ik heb kunnen ontdekken is het ontbreken van een handleiding en dat de taal van het display niet in het Nederlands ingesteld kan worden. Echter hebben de ontwikkelaars het wel zo gemaakt dat het voor iedereen makkelijk te gebruiken is dmv plaatjes en symbolen.
Kortom een enorm goede tandenborstel die meer kan als de "standaard" elektrische tandenborstel. Een aanrader!

Pluspunten

• Zowel met als zonder app goed te gebruiken
  • ontzettend schoon en goed resultaat
  • handige oplader in etui, compact om mee te nemen
  • visueel display
  • fijne app

Minpunten

• handleiding ontbreekt
  • geen nederlandse tekst in display

tigau 26-07-2020

Luxe en efficiencie!

k gebruik elektrische tandenborstel sinds jaren. Die is heel verschillend! Tijdens het testen van die bortel, heb ik gemerkt dat deze IQ Oral B 9N de top van de tandenborstel is! De design is heel modern en het scherm met beelden is eenvoudig te gebruiken. Det oplaadbare tijd is kort. Het welkom bericht is iedere dag veschillend! Aan te raden! Een nadell: ik hoor niet altijd de timer na 2 minuten....

DieterKleit 25-07-2020

De Bugatti van de tandenborstels

Ik poets nog niet zo bijster lang elektrisch. Nu kon ik deze testen en ik was toch wel enorm positief verrast. Prachtig design, enorm gebruiksgemak en lange levensduur. Ook het opladen gaat supersnel Het led-schermpje wenst je om te beginnen een prettige dag. De bijhorende app is een leuke extra. Je leert echt beter te poetsen door dit toestel. Wat me ook opviel, is het stillere geluid in vergelijking met vele andere tandenborstels. Enig minpuntje zijn de dure opzetborstels.
Ik kan enkel maar besluiten dat dit een super toestel is.

• Gebruiksgemak
  • Levensduur

Minpunten

• Dure opzetborstels

Tjitske 24-07-2020

Geweldige tandenborstel

Wat een geweldig design! Je kunt de ring in een kleur naar keuze instellen, het beeldscherm is helder en de tandenborstel houdt prettig vast.
Meteen na de eerste keer gebruik van deze Oral-B iO series 9N was het verschil met mijn elektrische tandenborstel groot. De accu laad zeer snel op en is met 2 weken 2maal daags poetsen pas opnieuw aan opladen toe. Uitstekend dus!

Ondanks dat de tandenborstel niet in het Nederlands ingesteld kan worden (gebruiksaanwijzing -boekje- en de app zijn overigens wel in het Nederlands) spreken de plaatjes voor zich.

De app geeft aan wat een goed poetsprogramma zou zijn (bv om bloedend tandvlees te verminderen) en dat maakt het poetsen via de app erg leerzaam en leuk. De app geeft soms een ander gedeelte aan dan waar je aan het poetsen bent. App werkt zeker motiverend bij het poetsen. Handig is dat de kleur-ring op de tandenborstel aangeeft of je de juiste poetsdruk hebt. Groen is goed, Rood is te hard en Geel is te zacht. Er zijn verschillende poetsstanden wat het gebruikersgemak optimaal maakt. Ook voor zeer gevoelige tanden is deze elektrische tandenborstel zeer geschikt.

De tandenborstel heeft verschillende standen:
Daily Clean: prima resultaat
Sensitive: prettig voor gevoelige tanden
Whiten: goed resultaat!
Gum care: tegen bloedend of gevoelig tandvlees
Intense: perfect! Wat een reiniging. Niet zo geschikt voor gevoelige tanden want behoorlijk intens.
Super sensitive: voor extra gevoelige tanden. Absoluut de zachtste stand.
Tongue clean: werkt goed al zal het niet voor iedereen prettig zijn die trillingen op je tong.
Settings: hier kun je verbinding met de app regelen, de taal/ kleur van de ring aanpassen en terug naar de fabrieksinstellingen.
Deze standen maken de tandenborstel voor iedereen geschikt. Je kunt tijdens je poetsbeurt wisselen naar andere stand bv naar sensitive bij enkele gevoelige tanden.

De accessoires:
1) een opbergdoosje voor de tandenborstel en 1 opzetstukje. Met dit opbergbakje kun je de tandenborstel ook opladen. Wel jammer dat de oplader (snoer voor in stopcontact) niet in het opbergdoosje past maar dat je die er dan los bij moet houden.
2) een losse oplader: mooi design, heeft magnetische verbinding waardoor de tandenborstel er los maar zeker stevig opstaat.
3) doosje voor 2 extra opzetstukken

Tandenborstel en opzetstukken zijn helaas wel erg prijzig maar ik zou deze tandenborstel zeker aanraden want het poetsresultaat is fantastisch!

Pluspunten

• Fantastisch resultaat
  • Accu werkt lang
  • Nuttige tips via de app
  • Druk sensor
  • Veel verschillende poetsstanden

Minpunten

• Prijzig
  • App werkt niet altijd goed

Barbra van Schaik 24-07-2020

Perfecte tandenborstel

De Oral-B IO Serie 9N (zwart) gebruik ik nu twee weken en wat een fantastische tandenborstel!

In het begin moet je moet hem even leren kennen voor de vele mogelijkheden. De bijbehorende app helpt hier echter bij. Installeer de app, dan kan je ervaren wat de mogelijkheden allemaal zijn. De app geeft tevens aan met kleuren waar je nog beter moet poetsen. Ik poets al jaren elektrisch maar deze ervaring heb ik nog niet gehad bij mijn vorige tandenborstels, zo’n fris gevoel! Hij is in 1 woord fantastisch, een echte aanrader!

De grote ronde borstel is een verademing bij het poetsen. Hij is krachtig, maar met een stil geluid. Zelf gebruik ik de Sensitive instelling aangezien ik gevoelig tandvlees heb en dit is erg prettig. De Daily Clean poetst wat harder, maar is alsnog niet pijnlijk. Met Gum Care voor de tong voelt alles na gebruik weer heerlijk fris aan. De display geeft met een smiley en tijd aan of je lang genoeg hebt gepoetst.

De oplaadtijd is ongeveer 3 uur, na 2 weken (2 keer per dag) poetsen. Als je veel op reis gaat is de oplaadreisetui super handig met extra meegeleverde stroomadapter, het lampje gaat uit als het handvat volledig is opgeladen. Zoveel mogelijkheden voor een schoon en fris gebit wat de gezondheid ten goede komt. Ondanks de wat hogere prijs is deze tandenborstel een echte aanrader, met een design wat ook nog eens goed staat in de badkamer.

Pluspunten

• Mooi Design
  • reisetui
  • Sensitive instelling
  • Grote ronde borstel
  • App

Minpunten

• De Prijs aan de hoge kant