Inventum HL197V

1 persoon
Type deken
onderdeken
Schakelaar afneembaar

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 16 reviews die zijn achtergelaten voor de Inventum HL197V op Kieskeurig.be.

6,7

Hans R 23-10-2017

Lekker warm, goede kwaliteit, maar hinderlijke knobbel.

Geschreven voor: Inventum HL197V

Op zich doet de deken het goed, maar ik word gek van die knobbel waar de stekker in moet. Die knobbel zit op borsthoogte. Hier word ik regelmatig wakker van. Verder is de kwaliteit goed. Waar die knobbel op borsthoogte zit vraag ik mij af. Waarom niet onder het kussen of bij je voeten?

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Lekker warm

Minpunten

• Zeer hinderlijke knobbel voor de stekker

John otte 26-01-2019

HL197v elektrische deken

Geschreven voor: Inventum HL197V

het Bedje is in korte tijd lekker warm waarbij je de koude voeten, nadat je op temperatuur bent gekomen apart kan verwennen en de rat een paar standjes lager

Pluspunten

• Is tevens hoeslaken
  • warmtezones voor lichaam En voeten
  • Lekker brede warmtezones

Minpunten

• Aansluiting van het snoer Onhandig geplaatst

marjan 26-12-2016

warmt maar ongeveer 150 van 210 cm

Geschreven voor: Inventum HL197V

Ik hoopte een grote maat elektrische deken te kopen en ben teleurgesteld dat mijn bed alleen onderin, maar tot mijn schouderbladen warm wordt, terwijl de deken veelbelovend keurig om mijn hele matras van 201 x100 m past en het in de breedte goed doet. Jammer! Verder voldoet hij prima, fijn dat hij vanzelf uitspringt, goed in te stellen.

Pluspunten

• goed in stellen
  • springt vanzelf uit

Minpunten

• verwarmt niet op schouderhoogte

sanderdeg 13-01-2015

5,2
Matig product: bij gebruik van een matras van 2 meter ligt het hoeslaken met de elektrische onderdeken erin niet strak om de matras heen, waardoor er hobbels ontstaan. Bovendien glijdt het eigen hoeslaken snel van de HL197V af, omdat die nogal glad materiaal aan de zijkanten heeft.
Ik heb het product geretourneerd.

KeHe 03-01-2020

Prettige deken, levensduur zou langer mogen mijns inziens

Geschreven voor: Inventum HL197V

Dit is de 3e deken dacht ik van dit type. De eerste een jaar of 9 geleden gekocht. Die is een aantal jaar daarna vervangen ivm garantie. Nu na 5,5 jaar toch alweer aan vervanging toe. De storingscode E1 blijft verschijnen, dus mogelijk draadbreuk in de deken? Prettige deken. Heerlijk om altijd je bed te kunnen verwarmen, aan het begin van de nacht en evt ook in de loop van de nacht nog. Een suggestie ter verbetering: laat de uren die je in kunt stellen oplopen, ipv dat je vanaf 12u af moet tellen. Je gebruikt de deken eerder een paar uurtjes, dan dat je steeds een uur of 10 de deken gebruikt. Dat scheelt ook slijtage aan dat drukknopje. Enige echte nadeel van de deken vind ik dat je op een gegeven moment toch de draden erg goed gaat voelen. Ik hoop dat deze deken lang(er) meegaat!

Pluspunten

• diverse warmtestanden
  • blijft goed op zijn plek liggen
  • schakelt vanzelf uit na ingestelde aantal uren
  • voor goede prijs kunnen kopen bij Correct R'dam

Minpunten

• m.i. te korte levensduur (5,5 jaar)
  • draden worden goed voelbaar na een tijdje

MrManuzz 19-11-2019

Wordt niet echt warm

Geschreven voor: Inventum HL197V

Heb al een andere deken van Inventum en ben daar erg tevreden over. Zelfde model was niet meer verkrijgbaar. Dan deze maar gekocht in de hoop dat hij net zo zou bevallen. Wat erg tegenvalt is de warmte. 9 standen waarvan je maar 1 kan gebruiken, stand 9. Dan wordt de deken nog maar net voelbaar warm. Verder begrijp ik niet dat fabrikanten de controller niet zo maken dat je deze op de tast kan bedienen. Je gaat toch niet als je half slaapt op het display kijken om of je voeten of je lijf hoger / lager te zetten en daarvoor het juiste knopje te vinden en 8 keer in te drukken. Mijn andere deken heeft schuifknoppen voor timer en temperatuur (handig). Tegenvaller voor het geld!!

Pluspunten

• Hoeslaken versie
  • Zachte deken, niet voelbaar

Minpunten

• wordt niet warm
  • niet met ogen dicht te bedienen.

Inventum 25-11-2019

Beste MrManuzz,
De warmte moet goed voelbaar zijn op alle standen, dus zo te horen is jouw deken defect.
Je kunt hiervoor het beste even contact opnemen met de service afdeling van Inventum of een service aanvraag indienen via: https://www.inventum.eu/service-garantie/service-aanvraag-indienen/
Dan kijken we graag even met je mee om het probleem op te lossen.
Met vriendelijke groet, team Inventum

Bertie 31-08-2020

goed formaat

Geschreven voor: Inventum HL197V

Een hoeslaken biedt meer warmte over een groter oppervlak dan een 'losliggende' elektrische onderdeken. Het enige verbeterpunt vind ik de stof van de instopstrook; die is nu nogal glad waardoor de deken niet strak om het matras zit en de andere hoeslakens (normaal en molton) ook wegglijden. Misschien kan de fabrikant overwegen om de instopstrook van een katoenen jersey te maken.

Pluspunten

• formaat
  • anti-bacterieel

Minpunten

• gladde stof instopstrook

Inventum Huishoudelijke Apparaten B.V. 07-09-2020

Beste Bertie,

Hartelijk dank voor je positieve review en de suggestie voor de instopstrook. We gaan eens goed bekijken of dit mogelijk is. Nogmaals bedankt voor de tip!

Team Inventum

Beukar 01-03-2020

Het verwarmd

Geschreven voor: Inventum HL197V

De knobbel op schouderhoogte is heel erg onlogisch geplaatst , de verwarmde lengte van de deken is te kort. Als aangegeven dat de deken 180 cm lang is ga je er van vanuit dat dan ook ongeveer 175 cm verwarmd wordt nee dus.Ik vind het wel mooi dat het zoveel warmte instellingen heeft en de voeten apart verwarmd worden maar waarom moet je elke wanneer je de deken steeds de instellingen langs om de gewenste temperatuur in te stellen.Hier had toch een geheugen moeten in zitten met al die electronica.Als ik van te voren dit had gelezen had ik deze deken niet gekocht.

Review 12-11-2019
Deze deken is mooi te regelen maar waarom moet men steeds elke keer de deken instellen waarom geen geheugen ingebouwd? Nu moet je steeds alle drukknoppen instellen.

H. manus 12-12-2019

Werkt goed, maar heel snel defect.

Geschreven voor: Inventum HL197V

Ongeveer 200 uur veel plezier gehad van deze deken (type HN197V), maar begon toen te haperen en deed daarna niets meer. De deken was 2 winterseizoenen gebruikt, drie maanden over de garantieperiode. De leverancier was intussen failliet gegaan en Inventum vond dat ik de deken maar naar de vuilstort moest brengen. Kennelijk vinden ze het daar normaal dat hun producten zo snel de geest geven.

Pluspunten

• Fijn dat je de voetenwarmte apart kunt regelen

Minpunten

• Niet duurzaam
  • Weinig eergevoel bij de fabrikant te bespeuren

Lanny 10-12-2019

Elektrische deken met hoeslaken - veel eerder moeten kopen

Geschreven voor: Inventum HL197V

Wat een fijne deken - veel eerder moeten kopen. Heerlijk tijdens deze koudere nachten. Zeker met een traagschuim matras die 's winters toch al veel harder zijn dan 's zomers.
Overigens past hij prima om een matras van 220/90 die ook nog eens behoorlijk dik is.

Pluspunten

• Pasvorm
  • Programmeerbaar

KRN187 18-11-2019

Lekker warm

Geschreven voor: Inventum HL197V

Op aanraden van een collega dit product besteld, lekker warm tijdens de koude dagen.
Verbruikt weinig stroom. 2-delig instelbaar.

Pluspunten

• Stroomverbruik
  • 2-delig instelbaar rug/voeten
  • timer
  • verlicht display

Minpunten

• display blijft aanstaan

Sjaan 05-10-2019

Snel warm maar ook snel kapot

Geschreven voor: Inventum HL197V

Ik had hoge verwachtingingen van deze deken. De prijs is best hoog maar vond het in eerste instantie het waard vanwege de vele standen en afzonderlijk voetgedeelte.
Helaas lopen de verwarmingsdelen niet tot helemaal onderaan de deken. Dit is gemakkelijk op te lossen door de deken naar beneden te trekken zodat je wel warme voetjes kreeg.

Ook ging het kastje binnen twee jaar kapot. Helaas geen bon meer omdat ik lang met mijn vorige deken had gedaan, had ik de verwachting dat deze ook lang mee zou gaan. jammerdebammer. Nu maar weer een andere gekocht. Dit keer een simpel model. Want als ze zo snel kapot gaan dan liever een goedkopere dan steeds een dure te kopen. :-(

Pluspunten

• Verschillende standen

Minpunten

• Korte levensduur
  • Voeteneinde
  • Groot kastje waar de stekker in moet

g.kersten 01-06-2019

fijne deken

Geschreven voor: Inventum HL197V

omdat ik al langer dan 20 jaar inventum dekens heb ben er altijd tevreden over geweest alleen bij deze is wel vaak na 2 jaar problemen jammer

Pluspunten

• goede warmte verdeling

Minpunten

• waar het de deken ingaat is minder

S. Veenstra 05-09-2018

Schakelaar totaal flut

Geschreven voor: Inventum HL197V

Binnen 5 jaar 4 van deze dekens gekocht. Steeds ging de schakelaar weer stuk.Waarom dan toch steeds gekocht. Omdat er 9 warmtestanden op staan. Geen andere deken zo te vinden en in te stellen. Nu is mijn geduld op. Deze deken niet weer. Voor mij geen yoeval meer.

Pluspunten

• 9 standen op schakelaar

Minpunten

• binnen 5 jaar 4x schakelar kapot.

Belinda 11-03-2016
  • Product jaar of meer in bezit

geweldige deken

Geschreven voor: Inventum HL197V

Ik heb m 4,5 jaar geleden gekocht, en wat een geweldige deken. Wordt snel warm, blijft op zijn plek zitten omdat het over je matras heen gaat, zoals een hoeslaken. Met de timer kun je m bijv. na een uurtje vanzelf uit laten gaan. De mijne is helaas kapot na zeer intensief gebruik (ben een enorme koukleum en zelfs in de zomer gaat die even aan op de laagste stand), maar ik ga weer voor dezelfde. Voor mij geen goedkope dekens meer.

ronald1966naam 30-08-2014

superhandig hoeslaken. snel op temperatuur, extra voetverwarming en afkoppelbaar stekker zeer handig