Sangean DPR-39 - Reviews

Monique 16-10-2016 Product paar weken in bezit

Lekker handzaam maar daar bijft het dan ook bij.

Dit is mijn miskoop van het jaar geworden, spijt al haar op mijn hoofd en te laat om terug te sturen. DAB+ is nauwelijks te gebruiken want in de randstad waar ik veel rij is de dekking blijkbaar nul. Met 2 Duracel+ AA batterijen doe ik bijna 8 uur en dan zijn ze leeg. Ik heb een externe luidspreker erbij gekocht die een eigen voeding heeft, omdat ik geen zin heb om 8 uur lang met een koptelefoon in mijn oren te zitten, maar binnen 8 uur gaat de radio gewoon uit. Als je het volume van de radio harder zet dan verbruikt dit nóg meer stroom, belachelijk.
Het ontvangst van commerciele FM zenders laat ook dik te wensen over, 104,6 ontvangt nog het best en dan heb ik mijn weergave op mono staan, dit om de ontvangst beter/makkelijk te maken. Ik had laatst wat batterijen gekocht van philips maar die geven na 1 uur al de geest en ik vind met een radiootje van dit formaat, zonder ingebouwde speaker het te gek voor woorden dat dit zoveel stroom trekt. Kortom, geen aanrader tenzij ik toevallig een vrijdagmiddag/maandagochtend radio heb gekocht.

Pluspunten

• klein en handzaam

Minpunten

• verbruikt ongelooflijk veel stroom
  • ontvangst van FM zenders slecht
  • ontvangst DAB+ is nul
  • gaat soms uit en staat dan in fabrieksmodus
  • volumeregeling trekt batterijen nog sneller leeg

alfred2017 22-06-2016 Product paar dagen in bezit

tevreden met een glimlach.

mooi apparaat. geluid is niet als je draagbare radio (dab+ box (bouwradio). maar het is goed genoeg en andere hoofdtelefoon kan ook. Geen equaliser maar voor deze prijs meer dan prima.

E 24-03-2016 Product paar dagen in bezit

DAB Radio sangean DPR -39

super radio goed geluid ik werk in een bedrijfshal en daar is het bereik ook goed.
Hij gebruik alleen veel stroom maar met goede oplaadbare batterijen van 2450 AH van de hema doe ik er 10 uur mee
is echt aan te bevelen

omezander 29-08-2015 Product paar dagen in bezit

Aangenaam verrast met het DAB-zenderaanbod; alle gewenste zenders zitten er iig al bij en nog veel meer. Had gelezen dat het radiootje niet zou werken op oplaadbare batterijen, nou die twijfel werd meteen weggenomen na inbrengen van 2 van zulke batterijen: volle spanningsindicator en foutloos werken...Het gegeven dat dit radiootje op AA batterijen werkt was overigens een van de punten die mij voor dit model deden kiezen. Ben alleen benieuwd hoe de ontvangst zal zijn in de fabriekshal waar ik werk. Zal maandag blijken...Tot nu toe helemaal tevreden met het ding! PS wel meteen mijn fijne in-ears van sony genomen, het model dat meegeleverd wordt, vind ik niet prettig in m'n oren.

Boshard 26-06-2014 Product paar dagen in bezit

9,6
Dit is weer het neusje van de zalm voor DAB+. Heel veel mogelijkheden en toch erg overzichtelijk en gemakkelijk in gebruik. Waar het voornamelijk omgaat is toch de ontvangst en daarnaast het gebruik. Als in jouw gebied een goede ontvangst van DAB+ is dan is dit het apparaat voor jou. DAB+ vraagt nogal veel stroom en daarom is het beter om in dit apparaat oplaadbare AA batterijen te plaatsen. Als je gelijk 4 st. oplaadbare neemt, dan ben je geen moment zonder stroom. Dat is gelijk een van de mooiste extra's. De meeste andere DAB+ radio's hebben n.l. een oplaadbare accu. Alle 1,2V NiMH batterijen kunnen gebruikt worden. Een hogere capaciteit b.v. 2500 mAh verlengt de speeltijd; een lagere capaciteit verkort de speeltijd maar de batterijen laden sneller op. Al met al zeer tevreden met mijn Sangean.