Panasonic Lumix DMC-TZ80 zwart - Reviews

Optische zoom
30 x
Filmen in full-hd

Frans 29-11-2016 Product paar dagen in bezit

Perfecte camera voor de veel eisende amateurfotograaf.

Na 4.5 jaar was ik toe aan een nieuwe Lumix. Mijn vorige camera was het TZ-30 model waar ik zeer te vrede over was maar ik wilde graag meer …….. Deze voelt zo meer aan, de giga zoom is geweldig en toch weer supersnel!
De prestaties bij weinig licht zijn voor mijn gevoel uitstekend, beter dan voorheen. De vieuwfinder is een perfecte toevoeging bij fel (tegen) zonlicht. De zoom is verbazingwekkend. Ik dacht dat de laatste al goed was, maar deze is gewoon adembenemend, zo ook de stabilisatie van het beeld met zoomen. Het enige minpuntje t.o.z. de TZ-30 is dat de behuizing niet geheel van aluminium is gemaakt deze TZ-80 is aan de achterkant van plastic gemaakt en dat voelt een “beetje” goedkoop aan maar voor de rest ben ik zeer onder de indruk van deze camera!

Pluspunten

• Heel veel zijdig.
  • Makkelijk in gebruik.

Minpunten

• Behuizing van aluminium en plastic.

Lorsan 27-11-2016 Product paar dagen in bezit

goede camera

Het is een zeer goede en gemakkelijke camera. Ik ben er zelf heel tevreden van hij doet waarvoor ik hem gekocht heb. De zoom werkt ook heel leuk waarmee je echt foto's kan maken dat je er naast stond. hij gaat tot 720 normaal en dan kan hij nog verder door een digitale zoom tot 1440. Een minpuntje is wel dat zijn automatise flitser ook afgaat als je op iets heel hard inzoomt waar de flitser eigenlijk geen effect meer heeft waardoor de foto's dan heel donker gaan uitvallen. Dit is dan ook optelossen door de flitser even uit te schakelen. zelf ben ik niet veel met fotografie bezig dus ken er niet zo veel van.

Pluspunten

• zeer goede camrea
  • zoomt heel hard
  • verpakking
  • scherpe foto's

Minpunten

• manual geen nl of en
  • auto flitser bij zoom

Jojopie 06-06-2016 Product paar weken in bezit

Fantastische compactecamera

Wat een fantastische compacte camera ! Erg gebruiksvriendelijk, als je het boekje er even bijhoudt kunje hem een oudig instellen . De foto's zij mooi scherp , zelfs met tegenlicht en tegen de zon in . Ik heb even gezocht naar een mooie compact camera , en me een poosje moeten behelpen met de camera van mijn telefoon , maar vind dit een goede camera met goede opties , duidelijk scherm en mooie kwaliteit foto's. De accu gaat ook lang mee , daar hoef je je tijdens een dagje uit geen zorgen over te maken , zelfs niet als je een filmpje tussendoor maakt.

mvs1967 05-06-2016 Product paar weken in bezit

Veelzijdige compactcamera

Van een compactcamera is eigenlijk allang geen sprake meer als je de mogelijkheden van de DMC-TZ80 doorloopt. De hoge megapixels, de talloze instellingen, de uitzonderlijk goede zoom-functie en het touchscreen maken het tot een combi van je smartphone en je digitale spiegelreflex. Door de wifi-functie ben je ook nog eens in staat om alles weg te zetten naar je social media platforms. Jammer dat Panasonic altijd voor een saaie vormgeving kiest.

Noud 05-06-2016 Product paar weken in bezit

Goede camera met veel functies

7,6
Ik ben al jaren een hobby fotograaf en heb nu deze camera 2 weken in gebruik en ben er zeer content mee.
De camera is een zeer compacte en gebruikt vriendelijke camera die zich zeer fijn laat lenen voor buiten foto's en actie foto's.

1 van de redenen dat het een gebruiksvriendelijke camera is, komt mede door de duidelijke handleiding.
Ook is de makkelijke en duidelijke besturing van groot belang.

de 4k functie op de camera is van uiterste kwaliteit en wederom een genot om de foto's en video's op de laptop terug te kijken,
dat brengt me wel bij een minpunt en dat is het scherm van de camera. het scherm doet helaas onder aan de kwaliteit dat de foto's daadwerkelijk zijn. Soms leekt het wel alsof de foto niet scherp was maar na het terug kijken op de laptop bleek het wel erg goede kwaliteit te zijn.

Verder zijn de foto's bij wat minder belichte ruimtes wel wat van midere kwaliteit en dat is jammer aangezien eigenlijk alles goed presteert.

Het uiterlijk van de camera is natuurlijk altijd objectief maar kunnen wel vast stellen dat het een standaard uiterlijk heeft en geen 2016 uiterlijk, het lijkt ook als of er gekozen is voor een beetje retro en dat is niet slecht maar in mijn ogen had het een iets duurdere uitstraling mogen hebben.

Eigenlijk is deze camera zo goed als compleet, veel functies die tegenwoordig onmisbaar zijn, goede zoom die kwaliteit blijft vasthouden. en als je je niet stoort aan de kleine mis punten is het een geweldige camera.

Martijnkr 05-06-2016 Product paar dagen in bezit

Een compacte camera met top kwaliteit!

De camera heb ik nu een week en ben nog steeds enthousiast en word eigenlijk met de dag enthousiaster door het ontdekken wat je er allemaal mee kan, zoals een TimeLaps en een slomotion opname.

De 4K kwaliteit is zeer goed en de 4K burst functie is heel handig bij het maken van een foto van een bewegend object.

De foto blijft nog steeds heel scherp bij het inzoomen van de camera dus dat is ook zeer goed. Ik ben blij dat er 2 mogelijkheden zijn om in te zoomen, namelijk de draai ring op de lens en de knop boven op de camera. dit is heel handig om hem goed af te stemmen.

de grip op de camera zit lekker in de hand en zorgt ervoor dat je de camera goed stabiel kan houden bij het maken van een foto.
de camera is ook niet te zwaar of te licht en is makkelijk mee te nemen.

Als je wilt filmen is er een knopje rechtstreeks naar het filmen en dat gaat snel en eenvoudig, hierdoor mis je niks van het moment wat je snel wou opnemen!

ik mis alleen soms een uitklapbaar scherm waardoor je kan zien of de camera is scherpgesteld als je bijvoorbeeld een filmpje van jezelf maakt.

verder ben ik dus zeer te spreken over de camera en ik raad hem daarom ook zeker aan!

Zanthr 19-05-2016 Product maand in bezit

Veelzijdige camera die eenvoudig werkt

De camera maakt zonder meer mooie foto's. De mogelijkheden qua instellingen zijn enorm uitgebreid - als je daar tenminste behoefte/zin in hebt.
Kortom: Je wordt niet beperkt in het ontdekken van de veelzijdigheid van het apparaat maar het is ook goed te gebruiken zonder veel kennis.
De app en wifi functionaliteit heb ik met geen mogelijkheid aan de praat gekregen en dat is voor mij nu juist nét de meerwaarde die de prijs van de camera zou rechtvaardigden. App is er alleen voor Android en iOS en niet voor onze Windows 10 Mobile. Op vier netwerken heb ik geprobeerd om de camera verbinding te laten maken en dat is niet gelukt.

Daniel83 13-05-2016 Product paar weken in bezit

Super veelzijdig

Ik was opzoek naar een compacte camera met veel zoom, makkelijk te bedienen en creatieve mogelijkheden. De LUMIX TZ80 heeft alles wat ik zocht mooie LEICA lens met 30x zoom, een zoeker wat handig is bij zonlicht en veel mogelijkheden. Wat mij in de eerste weken echt positief heeft verrast zijn de 4K mogelijkheden zoals 4K Photo wat mij ontzettend heeft geholpen bij vastleggen van snelle en onverwachtse momenten. Zo had ik de camera meegenomen naar de dierentuin en stoeiende beren prachtig vasgelegd met 30 beelden per seconde en naderhand al swipend de mooiste stils geselecteerd en opgeslagen als foto. Post Focus heb ik gebruikt bij macro opname wat toch net dat beetje extra effect geeft. Ik ben erg blij met mijn aankoop. Vooral de 4K mogelijkheden hebben mij echt super verrast

Tjebbe 09-05-2016 Product paar weken in bezit

Mooie, complete camera

Ik heb de Lumix TZ-80 nu twee weken in gebruik, en hij is me tot nu toe goed bevallen. Hiervoor gebruikte ik met name mijn iPhone om te fotograferen (welke overigens een verrassend goede fotokwaliteit heeft). Toch vind ik het fijn weer een 'echte' camera te kunnen gebruiken.

De Lumix TZ-80 onderscheidt zich m.i. met name door een grote hoeveelheid aan bruikbare functionaliteiten: 30x optische zoom; alles is zowel volautomatisch als handmatig in te stellen; hij heeft een foto-burst-modus (4K), waarbij je achteraf de beste foto's uit een groot aantal snel achter elkaar genomen foto's kan kiezen; en nog een hele hoop meer. Ook vind ik dat de camera mooi is vormgegeven. De foto-kwaliteit laat soms nog wat te wensen over: met name bij hogere ISO-waarden en bij wat minder licht worden de foto's wat korrelig. Ook werken de menu's niet altijd even intuitief, maar dat went snel. De camera heeft daarentegen wel weer hele gebruiksvriendelijke interfaces: je kan hem bedienen met zowel touchscreen als met fysieke knoppen.

Al met al ben ik tevreden over de camera, en zou ik hem aanraden aan met name gebruikers die een compacte, maar toch volledige camera zoeken.

Danny 07-05-2016 Product paar weken in bezit

Mooie camera

9,4
Het is een hele mooie camera met veel mogelijkheden. Hij doet niks onder van een spiegelreflex camera.

Alberto 05-05-2016 Product paar weken in bezit

Leuke camera

Ik zocht een compacte camera zodat ik op een zonvakantie niet mijn spiegelreflex hoefde mee te nemen. Foto's maken met een telefoon is aardig maar ik wilde meer. Deze camera voldoet prima wat betreft compactheid,functies en gebruiksgemak. Het enige wat me een beetje tegenvalt is dat ik de foto's wat donker vindt. Dit terwijl het de hele week erg zonnig was in Turkije. Ik zal de komende tijd wat instellingen proberen om te kijken of dat de foto's verbetert.

Geel7002 02-05-2016 Product paar dagen in bezit

Erg blij mee!

Wow, wat een camera. Eerste indruk na 1 dag in gebruik, maar ja, best wel een beetje enthousiast dus maar even een review.
Ik heb deze camera gekozen omdat hij compact is, een enorm Zoom bereik heeft, een macro stand, en ook nog eens 4K (en een zoeker). Wat top. Heb via de camera al een fruitschaal ontdekt die ik met het blote oog in eerste instantie niet had gezien zover weg stond deze...
En een vliegje gefotografeerd waarvan ik dacht oen ik de foto bekeek dat mijn dochter deze had gemaakt van een veel grotere vlieg...Nee dus.
Kortom tele en macro lijken goed te voldoen!
En dat het een compacte camera is kwam vandaag goed uit. Ik mocht tijdens een zwemtrai nog proberen de start te fotograferen en moest de camera af en toe even 'kwijt'; hij paste gewoon in de achterzak van mijn jeans!
De burst mode kwam helaas niet verder dan 60 foto's en omdat ze zo dicht op elkaar worden gemaakt had ik aan die 60 foto's niet voldoende. De 4K modus echter bood wel helemaal wat ik nodig had. Beeldje voor beeldje bekijken hoe de start er technisch gezien uitzag kwam heel goed van pas. Normaal kun je als trainer iet op alles gelijktijdig letten omdat het natuurlijk best snel gaat, maar met deze ondersteuning was prima te zien waar het goed ging en waar het beter zou kunnen. Erg mooi en bruikbaar.
Ik ben er alleen nog niet achter hoe ik die 4k via mijn tablet beeldje voor beeldje kan bekijken alvorens op te slaan, dus dat nog maar even via het kleine, niet kantelbare scherm van de camera zelf gedaan. Via tablet waren de beelden achter elkaar een filmpje geworden. Ook goed om te zien, maar net niet wat ik zocht, dus dat probeer ik de komende tijd maar even uit te vinden.
Blij mee!

Janneke 01-05-2016 Product paar dagen in bezit

Waar voor je geld

Kwaliteit met vele optie's. Handig met groot bereik zonder kwaliteit verlies. Ligt goed in de hand en de batterij is snel opgeladen en ondanks het digitale scherm verbruikt het niet veel van je batterij. Jammer dat het klepje waar het snoer voor de oplader in moet erg stug. Het duurt even voor je de camera goed doorhebt want er zitten ongelofelijk veel mogelijkheden op.

ClaudiaB 30-04-2016 Product paar dagen in bezit

Handige compacte camera

Ik heb deze camera sinds een week en ben er helemaal weg van. Het is makkelijk in gebruik en licht in de hand. De zoom heeft een redelijk groot bereik en de fotos zijn super helder. Ik heb twee basketballers in mijn gezin en met mijn vorige camera een Fuji legde ik net de sportieve momenten niet scherp vast. En dat is met deze geen enkele probleem. Ook macro opnames zijn heel mooi. Echt een super camera voor een mooie prijs. Een aanrader.

johra68 30-04-2016 Product paar dagen in bezit

Zeer fijne camera

Deze camera is ten eerste mooi van formaat, hij past mooi in mijn handtas om mee te nemen.
Hij maakt zeer mooie foto's, heel duidelijk en scherp.
Er staan veel voor geprogrammeerde functies op die zeer mooie foto's maken.
Wat ik vooral mooi vind is de mono modus, hele mooie zwart wit foto's😃
Maar zo zijn er meer mooie programma's voorgeïnstalleerd.
Je hoeft geen fotograaf te zijn om toch hele mooie plaatjes te schieten.
Er gaat een geheugenkaartje in maar ook kan je via de WiFi instelling gelijk gemaakte foto's naar je laptop of mobiel versturen.
De wifi verbinding is soms wel lastig te maken.
Het is fijner deze naderhand te versturen via WiFi, dit werkt beter
Ook de 4knie foto's zijn mooi zeer duidelijk.
Uiteraard kan deze camera ook filmen, dit gebruik ik iets minder maar werkt zeer goed.

Harald 30-04-2016 Product paar dagen in bezit

top camara

deze Camara is een verbetering bij zijn vorige serie .
ik had de dmc-tz24 maar dit kan je niet meer vergelijken.
deze camara is compact en heeft veel mogelijkheden qua instellingen.
z'n inzoomen is veel verbeterd de zoeker is er weer bij gekomen ,deze is wel makkelijk als je in de felle zon staat en je kan het niet meer goed zien via het scherm .
ik heb zelf 1 nadeel ondervonden dat het verzenden via de wifi niet altijd vlekkeloos verloopt.
de wifi valt soms weg.ik had liever gezien dat er bluetooth op zat naar mijn idee is dat stabieler.
dan heb je nog het touchscreen daarop kan je makkelijk navigeren door het menu.
met z'n voor geprogrammeerde skins heb je snel een goede instelling.
ik ben een hobby fotograaf en heb nu wel zoveel mogelijk geprobeerd om alles uit de camara te halen.maar er zijn teveel mogelijkheden om het in een paar dagen uit te proberen.dus misschien volgt er nog wel een review

Rinske 31-03-2016 Product paar dagen in bezit

Hele mooie kwaliteit, investeer tijd om alles uit de camera te halen!

Belangrijkste is dat de camera echt supermooie foto's maakt. Hij is zo compleet uitgerust qua mogelijkheden dat je wel echt tijd moet nemen om alle opties door te lopen. Als je daar geen type voor bent en gewoon snel mooie foto's wil maken, denk ik dat je wellicht beter/goedkoper uit bent met een simpeler model. Super is de WiFi functie waardoor je direct foto's kunt uploaden, en ook de zoom is van hele goede scherpe kwaliteit

Inca35 26-03-2016 Product paar weken in bezit

Veel mogelijkheden in een compacte camera

Heb de Panasonic lumix dmc-tz80 nu 2 weken in bezit. Ben nog steeds alles aan het ontdekken omdat hij veel mogelijkheden heeft. Standaardinstellingen zijn erg handig maar ook zijn er handmatig opties in te stellen zoals; diafragma, sluitertijd, de belichtingscompensatie, iso-waarde, witbalans of de beeldverhouding. De camera is uitgerust met een 4k-videomodus. Voor mij als hobbyfotograaf die af net oe filmt, kan ik hier prima mee uit de voeten. Voor aktiefoto's is de 4K funktie echt een pre. Tevens is de wifi funktie erg handig voor het delen van je foto's / filmpjes. Al met al ben ik erg tevreden met deze camera.

erikhoning 24-03-2016 Product paar dagen in bezit

Wow. Fotogenie(k) apparaat

Na ongeveer 8 jaar een nieuwe Lumix. Ooit begonnen met de TZ5. En t is dat ik meer zoombereik en wifi wilde, anders had ie nog jaren mee gekund. Vooral hierom (weliswaar een nieuwe maar) zeker weer een lumix.
Heb nog maar een beetje van de uitgebreide mogelijkheden kunnen testen, maar ja hoor. Ook na de TZ5 nu ook weer laaiend enthousiast over deze TZ80.
Het ging me om de zoom en wifi. Nou, daar kan ik kort over zijn... De zoom is geweldig, en ondanks de giga zoom toch weer supersnel met focus en afdrukken. Top hoor...
En de wifi, wat een supergemak. Even contact met mn foon en hopla, de net gemaakt foto staat daarop en vervolgens simpel en snel op bv. facebook. Geen onhandig gepiel met kaartjes of een laptop ofzo.
Merk wel wat nadeeltjes mbt instellen flits, die kan je niet handmatig veranderen in sommige voorkeuze standen. En daar hou ik zelf graag de regie...
Een nieuwe gadget op deze camera is 'post focus'... Eerst een foto maken, en daarna op je gemak kiezen waarop je scherp stelt. Dan maak je van dezelfde foto meerdere identieke en toch heel verschillende foto's. Dat vraagt erom om uitgebreid mee te spelen. En dat ga ik doen ook... :-)
Al met al ben ik weer heel blij met mn nieuwe camera. Weer die vertrouwde degelijke Lumix. Heb tussentijds even een nikon (de s7000) gehad, maar die kon ik gelukkig weer terugbrengen en heb toen deze TZ80 aangeschaft. De nikon maakte ook gewoon mooie foto's maar ja, geen lumix. En die is toch echt gewoon beter en fijner in t gebruik...

polleyboekelo 21-03-2016 Product paar weken in bezit

stevige camera, prachtige foto's

ik heb deze camera nu al een paar weken eerst was ik nogal sceptisch over digitale (ik heb ook een spiegelreflex) maar met deze camera heb ik niets te klagen, hij is erg robuust (een beetje zwaar), maakt prachtige scherpe foto's van zowel dichtbij als veraf,
(ik hoef nu niet meer te wisselen van objectief) de snelheid waarmee foto's gemaakt kunnen worden zijn fenomenaal (40 foto's per seconde!! uitzoeken ,de beste houden of over elkaar heen zetten) verder wifi met je smartphone koppelen en op media zetten erg makkelijk! Wel even de gebruikshandleiding lezen.(er zit heel veel op)
een nadeel vind ik dat er geen aparte lader bij zit. (je laad hem met een snoer) maar de accu gaat daarentegen zeer lang mee.