Bosch UniversalSaw 18V-100 (zonder accu)

• Best Reviewed 2 keer jan 2022
Voeg toe aan vergelijker Prijs volgen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch UniversalSaw 18V-100 (zonder accu) op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

dhollander.lucske@gmail.com 27-01-2022

Goed toestel als je veel rechte zaagsnedes moet maken

De Bosch Accudecoupeerzaag is een handige tool, die goed in de hand ligt en zeer goed werkt. Ook de veiligheidsknop die je langs2 kanten kan bedienen is zeer handig. De decoupeerzaag wordt met 2 zaagjes geleverd, deze zijn goed voor het grove werk en je koopt best direct andere zaagjes bij die je nodig hebt voor je werk.
Als je alle bijbehorende hulpstukken op de machine monteert kan je de zaag zelf niet zien en is deze goed voor rechte zaagsneden en flauwe bochten. Als je echter ronde vormen moet uitzagen, demonteer je best deze hulpstukken, zodat je de zaag ziet en de juiste lijn kan volgen.
Al bij al een zeer handig toestel en zeker eens bekijken waarvoor je deze zou gebruiken, om laminaat te leggen, geen betere keuze, veel andere figuren dan faalt dit toestel.

Pluspunten

• Handig bedienbaar
  • Gewicht goed
  • Heel goed voor rechte zaagsneden

Minpunten

• Moeilijk het zaagblad te zien voor korte bochten

g**e@g**l.com 27-01-2022

Snoerloze en voldoende krachtige decoupeerzaag.

De decoupeerzaag is heel handig in gebruik. De zaagblaadjes worden heel makkelijk en snel verwisseld. De batterij is handig in gebruik qua opladen en ook bevestigen op het toestel. Geen gesukkel met een kabel. Door de batterij wordt het toestel wel wat zwaarder. Maar de batterij kan ook op andere Bosch toestellen gebruikt worden, wat dan ook weer heel handig kan zijn.
Het toestel heb ik vooral getest om kleinere houten werkjes te maken. Verschillende vloeiende vormen zagen uit verschillende soorten hout lukt vlot. Het toestel ligt goed in de hand en voor zo'n werkjes is het werken zonder kabel enorm handig.
Een aanrader voor elke hobbyist en doe het zelfver.

Pluspunten

• Snoerloos
  • Zaagjes makkelijk wisselbaar
  • Voldoende kracht

Minpunten

• niet geleverd in koffer

Chiara 25-01-2022

Handig en efficient toestel!

Goed toestel, vlot en handig in gebruik. Ik ben een zeer tevreden gebruiker. Prijs verhouding zeer evenwichtig toestel. Ik zou dit toestel dan ook zeer zeker aanraden. Handig in gebruik is voor mij echt wel een belangrijk aspect. De look is iets minder maar het dient vooral om goed zijn job te doen en minder om de look. We hebben hem meerdere malen gebruikt, de handleiding moet niet gelezen worden want het wijst zichzelf volledig uit.

Pluspunten

• handig
  • effecient

Minpunten

• niet zo een mooi design

Alexander D. 16-01-2022

Sterk toestel op batterij

Voor reviewclub heb ik de Bosch UniversalSaw 18V-100 mogen testen. Wat me direct opviel bij het openen van de verpakking waren de vele meegeleverde accessoires. Er waren 2 zaagbladen voor hout, een hulpstuk op te helpen tegen versplintering, een opzetstuk voor nauwkeurigheid, een beschermkap om het zaagsel tegen te houden en een beschermzool om jouw afgewerkte plaat niet te beschadigen. Het toestel werkt met een 18v accu batterij, deze kan je ook gebruiken op andere tostellen van Bosch. Even dus een extra investering, maar indien je in het gamma van Bosch blijft betaalt dit zichzelf wel terug. Het toestel is heel krachtig en ging met gemak door mijn betonplex platen van 18mm, laminaatplanken en vol hout. Voor een beginnende doe-het-zelver was het ook heel eenvoudig om te gebruiken met gemakkelijke instructievideo’s online en een logische werking. Het wisselen van zaagblaadjes ging heel vlot met kliksysteem en je kan het ook gemakkelijk instellen om in verstek te zagen voor bijvoorbeeld plinten. Zeker een aanrader!

Pluspunten

• Krachtig
  • Werkt op batterij
  • Vele accessoires

Minpunten

• Luid (te verwachten)
  • Blaasfunctie mocht harder

Sarah vw 14-01-2022

Goede zaag

Het toestel doet wat het moet doen. Ik gebruik het vooral voor houten latjes door te zagen en een houten plank in stukken te zagen. Hierbij is het belangrijk dat het recht gebeurt. Dit kan met dit toestel.
Door de batterij die je kan opladen kan je draadloos werken. Dit is gemakkelijk, hierdoor kan ik eender waar in huis met de zaag werken zonder rekening te moeten houden met een eventuele verlengkabel.
Het toestel op zich ziet er goed uit. Het is vrij compact en licht van gewicht. Voor mij is het wel moeilijk om zowel de aan/uit knop in te drukken als de beveiliging.
Het zaagblad in het toestel steken ging verrassend vlot. Ook het er terug uithalen ging met 1 beweging. Zo kan ik deze zaagbladen veilig opbergen.
De variabele snelheid is gemakkelijk wanneer ik tussen materialen switch. Aangezien niet elk materiaal dezelfde snelheid kan verdragen.
De accessoires zijn wel moeilijk op en af het toestel te brengen.

Jennifer 13-01-2022

Aanrader

Fijne zaag, is handig in gebruik, snelheden regelen is heel fijn, op accu is ook ideaal zo kun je geen snoer doorzagen. Ook zit er een plastic dingetje op waardoor je goed kunt zien of je recht zaagt. Wanneer je de zagen moet verwisselen is dit heel makkelijk te doen. Door de accu die erop zit is de zaag zwaarder in de hand, maar voelt wel heel degelijk aan. Het is een hele fijne/goede zaag, ook voor de nog niet zo ervaren klussers!

Pluspunten

• accu
  • snelheden zelf kunnen regelen
  • kunnen zien dat je recht zaagt
  • zagen verwisselen gaat heel makkelijk

Minpunten

• wat zwaarder qua gewicht

De Jong 12-01-2022

Prima decoupeerzaag voor thuis

Na jaren gereedschap lenen bij mijn ouders als we gaan klussen nu deze Bosch decoupeerzaag geprobeerd. Het is een prima decoupeerzaag voor de hobby klusser. Het meest fijne is dat hij op een accu werkt in plaats van met een stroomkabel, geen gehannis meer met een verlengsnoer of het snoer van de decoupeerzaag zelf. De decourpeerzaag wordt niet geleverd in een opbergkoffer dat is wel jammer maar daar is de prijs ook naar. Ik heb mijn man wel even hoor klagen met het in elkaar zetten van de decoupeerzaag maar daarna niet meer. Het verwisselen van de zaagbladen gaat vrij eenvoudig. Doordat de de decoupeerzaag met een accu werkt voelt hij vrij zwaar aan. Dit is niet vervelend met zagen, je kan er prima recht en bochtjes mee zagen. Wij hebben nu alleen nog maar gebruikt voor dunne planken (laminaat) en dat gaat goed. Wat ook fijn is dat de accu voor meerdere apparaten gebruikt kan worden dus je hoeft niet bij iedere apparaat een accu te kopen.

Pluspunten

• Accu (snoerloos)

Minpunten

• Geen opbergkoffer

Evelien D. 12-01-2022

Allround Decoupeerzaag

Mijn vorige decoupeerzaag had het na een lange trouwe dienst uiteindelijk begeven. Hoewel ik steeds tevreden was, had ik 1 grote ergernis: de stroomkabel. Het meeste van mijn projecten waarbij ik een zaag nodig heb voer ik uit in de tuin. Hierdoor had ik steeds een lange verlengkabel nodig voor het gebruik van mijn decoupeerzaag. Door deze aankoop is mijn zaagwerk een heel stuk eenvoudiger geworden. Ik kan gaan en staan waar ik wil. Met de bijgeleverde accu kan ik met een volle lading eenvoudig een volledige dag aan de slag. Er worden voldoende accessoires meegeleverd waardoor je een betere kwaliteit bekomt bij het zagen van grote stukken. Het vermogen van de zaag is voldoende om dikke planken en balken doormidden te zagen. Het verwisselen van de zaagbladen is eenvoudig en vlot. Er staan verschillende snelheden op het toestel zodat je de kwaliteit van je zaagwerk kan verhogen. Ik ben zeer blij met deze aankoop en raad dit toestel zeker aan als je op zoek bent naar een kwalitatieve decoupeerzaag.

Pluspunten

• batterijduur
  • accessoires

Minpunten

• lengte zaagblad

Frederic M 11-01-2022

Ideale decoupeerzaag voor de doe-het-zelver

Bij het uitpakken van het toestel en het connecteren van de batterij viel me op dat het toestel relatief zwaar is maar in de praktijk blijkt dit helemaal geen probleem aangezien het toestel meestal steunt op het materiaal dat je zaagt.
Het plaatsen en vervangen van het zaagblad gaat heel vlot zonder extra gereedschap.
Het toestel is voorzien van een venster met markeringen zodat je makkelijk de afgetekende lijn kan volgen.
Wij hebben net onze berging ingericht en ik heb de decoupeerzaag in zowel dunnen als dikkere planken gezaagd en dit ging allemaal zonder enig probleem. De zaagdiepte van 10 cm is ruim voldoende voor de doe-het-zelver.
Het toestel is verpakt in een kartonnen doos dus dit kan als nadeel gezien worden voor het opbergen op lange termijn waarbij de doos het wel eens zal begeven.

Pluspunten

• Precies
  • Krachtig
  • Snoerloos

Minpunten

• Kartonnen verpakking

b**k@g**l.com 11-01-2022

Fijne decoupeerzaag. Hij ligt makkelijk in de hand en licht van gewicht. Ondanks het een accu heeft ipv stroomkabel komt hij makkelijk door dikker materiaal heen, ook wanneer je grote oppervlaktes moet zagen blijft hij geruime tijd zijn power houden. Tijdens het zagen trilt hij nauwelijks wat fijn werkt. Ook de lock functie is welkom wanneer je grote stukken moet zagen.

Het echte grote voordeel is er natuurlijk wanneer je meerdere Bosch producten hebt met een V18 accu. Daardoor koop je dit model redelijk goedkoop (en dus de optie waarbij de accu en lader niet bij ingegrepen zit). Let wel: het is natuurlijk essentieel dat je meerdere accu’s hebt als je lekker wilt doorwerken. Het zagen van hoeken tussen de 45 en 90 graden hoeken is ook mogelijk door het blad aan te passen met een aantal schroeven.

Standaard wordt ie geleverd met slechts 2 zaagjes. Het is wel fijn om meerdere, en met name fijnere zaagjes, te hebben.

Pluspunten

• handzaam
  • prijs/kwaliteit

Minpunten

• geen lock

CarloVOost0610 11-01-2022

Krachtige draadloze decoupeerzaag

De decoupeerzaag is wat mij betreft een aanrader. Het toestel werkt met een batterij en is dus draadloos. Eerst stond ik hier wat argwanend tegenover maar dit was absoluut niet nodig. De machine is krachtig genoeg en de batterij gaat voldoende lang mee.
Wat ik wel wat onhandige vind is dat het toestel niet rechtop blijft staan. Dat zou extra pluspunten opleveren. Nu moet je het toestel steeds ietwat ongemakkelijk op de zijde neerleggen. Verder had ik graag een degelijke opbergkoffer gehad zoals bij andere machines van Bosch wel gebruikelijk is. Nu moet ik het doen met een kartonnen doos.
Ik ben zeer tevreden met de zaagkwaliteit en functies van de decoupeerzaag. Het ledlampje zorgt ervoor dat je goed kan zien waar je gaat werken. Enige wat ik mis is de accessoire om de zaagjes in het toestel zelf op te bergen. Dit wordt niet standaard meegeleverd met deze combinatie.

Pluspunten

• Draadloos
  • Werkt nauwkeurig en stil

Minpunten

• Gewicht
  • Blijft niet rechtop staan

Alex 08-01-2022

Een must-have voor de fanatieke klusser

Super fijne Decoupeerzaag. Hij is wat aan de zware kant maar dat komt uiteraard door de accu. Dit is tot nu toe niet storend geweest. De verschillende standen die hij heeft had ik in het begin niet helemaal door maar waren uiteindelijk heel handig. Je kan hem op "grof en snel" zetten waardoor hij snel door het materiaal heen gaat maar hierdoor wat ruwer werk achterlaat. Of je kan hem op "fijn" zetten. De bewegingen die hij dan maakt zijn wat korter waardoor het wat langer duurt maar het resultaat heel clean is. Vooral die laatste stand was ik positief door verast. Deze heb ik erg graag in mijn collectie zitten!

Pluspunten

• Snel
  • Accu gaat lang mee
  • Niet heel lawaaierig
  • Precies

Minpunten

• Ietwat zwaar

Jeroen46 02-01-2022

Fijne decoupeerzaag, aanrader!

Zeer fijne docopeerzaag die geschikt is voor alle klussen, zowel metaal als hout is geen probleem. Zaagjes zijn makkelijk te verwisselen, jammer dat er maar 1 meegeleverd was. Wordt geleverd in een kartonnen doos in plaats van een plastic kist.

Snelheid is in te stellen en de accu gaat lang mee. Het is ideaal dat de zaag draadloos is, voor mij nooit weer anders.

Pluspunten

• Accu
  • Verwisselen Zaagjes makkelijk
  • Draadloos

Minpunten

• Kartonnen doos ipv plastic doos

j**1@g**l.com 30-12-2021

Krachtige decoupeerzaag

Fijne en krachtige zaag, heerlijk om zonder de beperking van een stroomkabel te zagen, zonder probleem mijn betonplex plaat verzaagd tot nestkastjes, je kan er door de verlichting en centeerpunt nauwkeurig mee zagen. Scherpe bocht was wat lastiger.

Pluspunten

• Nauwkeurig
  • Krachtig
  • Ligt lekker in de hand

Minpunten

• Scherp bochtje draaien is lastig

p**j@z**t.nl 29-12-2021

Nauwkeurig zagen, geen snoer in de weg

Voor Reviewclup de decoupeerzaag getest. Als enthousiaste klusser veel gebruik gemaakt van decoupeerzagen, nu de 1e keer met een accu. Ideaal! Geen gedoe met een snoer wat om je heen draait als je iets ronds uit wil zagen. De machine is met de accu wat zwaar maar je gebruikt een decoupeerzaag toch nooit in de lucht en door het gewicht heb je wel veel controle op het zagen. Ik heb van plexiglas tot 22mm multiplex gezaagd, 44mm balkjes, de machine vliegt er zo doorheen.

Beschermkapje is handig maar lastig dat je het weg moet halen om een zaagje te vervangen (wat overigens supereenvoudig en snel gaat!). Beschermkapje zal er snel af blijven denk ik.

Aantal bruikbare accessoires worden meegeleverd waaronder een kunststof voet die je onder de metalen voet kan klikken om het oppervlak van het te zagen materiaal te beschermen, netjes!

Handig dat dit apparaat ook weer in de Bosch All 18 groep valt, met 1 (of wat meer) accu's kan je verschillende apparaten gebruiken, je hoeft op een gegeven moment alleen maar "bare" apparaten te kopen die nagenoeg dezelfde prijs hebben als apparaten met snoer.

Pluspunten

• draadloos
  • zaagje makkelijk te plaatsen
  • All 18 familie

Minpunten

• gewicht
  • beschermkapje

r**2@h**l.com 27-12-2021

Nauwkeurige draadloze betaalbare decoupeerzaag

Deze draadloze bosch decoupeerzaag doet wat het moet doen. Groot voordeel is het draadloos zagen. Geen gedoe met snoeren en met de lange accuduur in staat om zonder op te laden een verdieping van laminaat te voorzien.

Pluspunten

• geluid
  • nauwkeurig
  • accuduur

Minpunten

• gewicht

Waterdwerg 22-12-2021

Een erg gemakkelijke en goed handelbare machine.

Direct uit de doos valt me het gewicht op, hij is aan de zware kant maar in de praktijk valt het alles mee. Door zijn gewicht kun je nauwkeuriger zagen. Een zaagje verwisselen is erg gemakkelijk, je schuift de beveiliging omhoog en kunt het zaagje eruit halen en weer erin inzetten.
Zagen van bochten en rechtuit zonder problemen. Triplex, multiplex en balken van 7 cm gezaagd zonder problemen. Zagen met of zonder geleider gaat prima, de pendelstand versnelt het zagen duidelijk.
Het is jammer dat je de machine na het werk niet weg kunt zetten op bv de accu maar alleen maar op zijn zij kunt leggen.
Helemaal top is natuurlijk het ontbreken van een snoer, zeker bij een decoupeerzaag zit die meestal alleen maar in de weg

Pluspunten

• Accu machine
  • Degelijk, stevig

Minpunten

• Geen koffer

GN 22-12-2021

Goed product zonder opbergdoos

Ik heb product nu meer dan een week in het bezit en ben gemiddeld tevreden over het apparaat.
De accu is ideaal en eenvoudig te combineren met andere apparaten, door de accu is het apparaat wel relatief zwaar. Het gebruiksgemak is hoog en met de verschillende standen en hierdoor ideaal bij verschillen situaties. Het zagen is onder andere door het led licht en het opzetstuk eenvoudig om secuur te werken. De zaagdiepte van 100mm is ruim voldoende en het vervangen van een zaag is eenvoudig en snel te realiseren.

Het product is geleverd in een doos waardoor het opbergen van het apparaat lastig is, ik zou liever een opbergkoffer erbij hebben ontvangen. Daarnaast moet altijd de rode knop aan de bovenkant links of rechts ingedrukt worden om te kunnen zagen. Dit is positief voor de veiligheid maar voor mij niet ideaal qua werkmethode.

Overall gezien een goed product, doet wat hij moet doen en werkt secuur. Het zaagblad kan eenvoudig worden gewisseld met de accu is er geen issue omtrent stroom/kabels.

Pluspunten

• Accuraat
  • Accu (ook voor andere apparaten)
  • zaagblad eenvoudig wisselen

Minpunten

• Relatief zwaar incl. accu
  • kan niet rechtop staan enkel liggend