Focus Fitness Fox 3 iPlus - Crosstrainer - Reviews

Ergometer
Aantal weerstanden
Maximaal gebruikersgewicht
120 kg

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 19 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

SH 19-01-2018

crosstrainer goed, iPlus een aanfluiting

De Focus Fitness Fox 3 is echt een aanrader: absoluut hartstikke stil, stabiel en met veel verschillende programma's en mogelijkheden.
Bespaar jezelf echter €50 door niet de iPlus variant te kopen: de bluetooth werkt slecht en de app doet het niet. Bij Android apparaten klapt hij er steeds uit, bij IOS werkt hij niet op de nieuwere versies. Zie ook de appshop: run on earth scoor een 2.3. Alle overige apps worden niet aan je apparaat gekoppeld, daar heb je de bluetooth functie dus niet voor nodig.

Pluspunten

• goede prijs kwaliteitverhouding
  • apparaat is heel stil

Minpunten

• iPlus: werkt niet
  • app werkt niet/slecht

Greet 07-06-2018

Heel tevreden / echt een aanrader

Ik ben nog steeds super tevreden over de crosstrainer. Gebruik hem nu al enkele maanden en is ondertussen al veel gebruikt, zelfs door de kleinzoon. Héél gemakkelijk vind ik de mogelijkheid om de iPad op het scherm te leggen. Zou hem zeker aanraden ! Ik had in het verleden al veel fitnesstoestellen gekocht van een stop tot een trilplaat, maar dit is het eerste toestel waar ik zo tevreden over ben. Hij is tevens zéér stabiel en geruisloos wat twee enorme pluspunten zijn.

Pluspunten

• Stabiliteit
  • Geluidarm
  • Gemakkelijk te verplaatsen

Minpunten

• Draad naar het stopcontact iets tekort

Greet 17-02-2018

Super fitnesstoestel, lost de verwachtingen volledig in !

Ik heb deze crosstrainer ongeveer een maand geleden gekocht. Op de afgesproken datum werd hij geleverd. Het monteren ging héél vlot dankzij de duidelijke, bijgevoegde beschrijving. De avond zelf kon ik zelfs nog een tiental minuten oefenen. Het ingeven van mijn gegevens ging ook vlot, evenals het aanmaken van een gebruiker. Wat ik zeer handig vind is de tablethouder, zo kan ik tijdens mijn training TV kijken of muziekvideo’s bekijken. Ik ben héél tevreden over het toestel en kan het zeker aanbevelen. Het enige, verwaarloosbare minpunt is dat de laagste weerstand in het begin toch nog tamelijk zwaar is. Ook het contact met de medewerkers, via de website, verliep heel vriendelijk en correct.

Pluspunten

• Geruisloos
  • Stevig materiaal
  • Tablethouder
  • Gemakkelijk om te monteren

Minpunten

• Laagste weerstand tamelijk zwaar

Marc 16-02-2018

Crosstrainer Focuss Fox 3 iplus

Ik ben tevreden met de crosstrainer maar niet tevreden dat ik geen connectie via bluetooth kan maken. (geen signaal en de aanbevolen apps "run to earth" en "pafers" zijn niet actueel)
Momenteel nog geen feedback van Betersport om dit op te lossen. Ben nog steeds wachtende op response van mijn klacht hierover.

Pluspunten

• Voldoet deels aan de verwachting

Minpunten

• connectie met ipad werkt niet
  • geen bluetooth signaal

Caroline 14-02-2018

Mooie stijl, overzichtelijk scherm

Top product! Goede afwisseling van programma's. Sporten op het moment dat ik het wil. Duidelijke instructie om apparaat zelf in elkaar te zetten.

Pluspunten

• Geruisloos
  • Duidelijk scherm.
  • Prima zelf in elkaar te zetten.
  • Stabiel

Eddypierre 07-02-2018

Groot scherm verlicht en goed afleesbaar

Ben zeer tevreden van deze crosstrainer, heb deze gekozen omdat ik last had van mijn knie bij hardlopen. En de focus fox 3 iplus mee viel van prijs heb ik voor deze gekozen.

Pluspunten

• verschillende trainingsprogramma's
  • Pluspunt: Soepel, kraakt niet
  • Makkelijk te installeren
  • Snelle levering

Martijn 24-01-2018

Soepel in gebruik

Wij hebben de crosstrainer nu een aantal weken in gebruik. Hij werkt prima en is makkelijk in het gebruik. Ook de instellingsmogelijkheden van de gebruikers en trainingsmogelijkheden zijn goed. Het enige jammer zijn de apps die je zou kunnen gebruiken die zijn waardeloos.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• De app

Mario 19-01-2018

focus fitness fox 3 iplus crosstrainer

zeer goede crosstrainen uitermate stil en makelijk te programmeren. Diverse programma's en voor verschillende personen.

Pluspunten

• stil
  • degelijk

Minpunten

• nog geen gevonden

Stefan 13-01-2018

Super fijn apparaat

Super fijn apparaat. Mooie natuirljke beweging geruisloos en erg degelijk. Bluetooth funtie is ook erg leuk in combinatie met de App zodat je overal ter wereld kan sporten en bijvoorbeeld de alpe du huez op kan rennen.

Rotterdam 19-12-2017

Goede prijs - kwaliteit verhouding

Omdat ik meer wilde bewegen zonder telkens naar de sportschool te hoeven gaan, heb ik de Focus Fitness Fox 3 iPlus - Crosstrainer aangeschaft. Na een zoektocht via internet en het lezen van meerdere reviews ben ik vanwege de goede recensies voor de Focus Fitness Fox 3 iPlus - Crosstrainer gegaan. Het bestelproces via Betersport.nl verliep soepel en de crosstrainer werd snel en op het afgesproken moment bezorgd. Het in elkaar zetten was een behoorlijke klus, maar zodra je erop gaat staan ben je dat snel vergeten. De crosstrainer voldoet tot nu toe aan de verwachtingen, ideaal dat je kunt kiezen voor een programma of voor een handmatige training. Er zijn voldoende verschillende programma's, zodat je voldoende kunt afwisselen. De crosstrainer is stil in gebruik (ik heb er nog een vloermat onder gelegd, ook voor de hygiëne) en loopt soepel. Top apparaat, zeker voor deze prijs!

Pluspunten

• PRIJS-KWALITEIT
  • VEEL VERSCHILLENDE PROGRAMMA'S
  • MOGELIJKHEDEN I-PLUS

Minpunten

• HANDLEIDING
  • IN ELKAAR ZETTEN

Bushtucker 15-12-2017

Goede prijs kwaliteitsverhouding

Heel aardige crosstrainer met prima prijs/kwaliteitsverhouding. De trainer voelt degelijk aan en is fluisterstil. De weerstand wordt mooi geleidelijk aangestuurd. De Bluetooth pikt de hartslag goed op. De voor jouw geschikte internet software is effe zoeken en kost bovendien zo'n 10 euro per maand extra. Althans wanneer je op film en in groepsverband wilt meetrainen..zelf geef ik de voorkeur aan Kinomap. Enige minpuntje; de crosstrainer had zijwaarts wat stabieler gekund. Al met al voor weinig geld zeer behoorlijke en praktische trainer

Pluspunten

• Prihs/kwaliteitsverhouding
  • Internet opties en. Bluetooth

Minpunten

• Beetje zijwaarts instabiel

Wiebe Wijma 05-12-2017

Prettige trainer om je conditie op te bouwen.

Mooi apparaat, goede prijs / kwaliteits verhouding. Goede handleiding en hierdoor makkelijk in elkaar te zetten.

Eddie en Agnes 05-12-2017

Uitstekend product

Uitstekend apparaat dat doet wat het moet doen. Je moet het natuurlijk wel zelf doen. In elkaar zetten duurt toch wel zo'n twee uur, maar de gebruiksaanwijzing loopt dit stap voor stap door en is goed te volgen. Wil je een IPad koppelen aan deze crosstrainer dient het een IPad 3 of een latere versie te zijn omdat het werkt via Bleutooth Smart.

Jos van der Heide 04-10-2017

fijne crosstrainer, makkelijk te plaatsen en te gebruiken

Deze crosstrainer voldoet aan alle eisen. Hij heeft vele mogelijkheden die het gebruik alleen maar stimuleren en verveling en eentonigheid die vaak optreden bij andere producten voorkomt.
Helaas moet ik constateren dat de wave washers erg kwetsbaar zijn en regelmatig vervangen dienen te worden. Gelukkig is de service erg goed en wordt het mankement weer verholpen.

Pluspunten

• veelzijdig
  • stabiel
  • onderhoud

Minpunten

• wave washer

Aad 02-10-2017

Met de Crosstrainer de wereld rond.

Een maand geleden deze Crosstrainer gekocht.
De trainer is goed te monteren met de bijgeleverde beschrijving en de wijze waarop de materialen zijn verpakt, oa. schroeven, bouten en gereedschap op een kaart.
De kwaliteit en afwerking is prima in orde. Het is een stabiele Crosstrainer met veel programma’s die voor iedere sporter veel uitdagingen biedt! Op de sportschool was dit mijn favoriete toestel wat fijn dat ik dit nu thuis kan doen. De Crosstrainer is compact en zeer stil zodat niemand er last van heeft. Ik gebruik deze Crosstrainer om mijn conditie te verbeteren en op peil te houden waar hij voor mij zeker ideaal voor is.
De Crosstrainer biedt de mogelijkheid om via Bluetooth een verbinding te maken met de App Kinomap. Op deze wijze kan ik met de ipad op plaatsen komen die voor mij bekend zijn door vakanties die ik daar genoten heb, geweldig. In het begin had ik problemen om deze toepassing werkend te krijgen maar door de geweldige service van BeterSport die mij direct een nieuwe display opstuurde en daarna de begeleiding (de display was het niet) van de koppeling Crosstrainer-Bluetooth-App werkend te krijgen, alle lof! Een geweldige service!

Pluspunten

• Stabiel
  • Compact
  • Kwaliteit
  • Mooi

Kaatje 27-09-2017

Prima apparaat

Ik was op zoek naar een goede crosstrainer voor dagelijks gebruik, voor een redelijke prijs. Na even zoeken kwam ik bij deze uit. Heb hem nu vanaf februari en gebruik hem bijna dagelijks. Fijn apparaat dat aangeeft hoe ver, hoe hard en calorieverbruik. Je kunt zelf bepalen hoe lang je wilt crossen en hoe zwaar. Je kunt ook je mobiel aansluiten en hij maakt wei ig geluid. Ben zeer tevreden en zou hem zeker aanraden.

Pluspunten

• Weinig lawaai
  • Mooi vormgeving

Taco 27-09-2017

Ideale crosstrainer met verschillende opties

Naast verschillende en gepersonaliseerde programma’s heeft de crosstrainer een iPad / tablet houder die je kan gebruiken om naar oa Netflix te kijken. Ook heeft de crosstrainer een Bluetooth optie waardoor je mbv een programma door elke willekeurige stad kan lopen. Dit maakt het sporten leuker

Pluspunten

• Bluetooth
  • Verschillende standaard programma’s

SmallBrother75 21-09-2017

stevige crosstrainer voor een nette prijs.

Deze crosstrainer is er een van een stevige kwaliteit. Bestand tegen een goede workout waarbij je niet het gevoel hebt dat er iets kapot gaat. Dankzij het zwaardere vliegwiel draait hij soepel rond. Opbouwen was relatief simpel, het benodigde gereedschap is bijgeleverd, maar ik heb mijn eigen gebruik, dat werkt wel wat beter.

Wij hebben specifiek voor dit model gekozen ivm de bleutooth verbinding (run on earth app) maar dat is waardeloos. De app crasht direct bij het opstarten, je hebt aan deze optie dus echt helemaal NIKS en dit is zonde van de extra 50 euro die je hier voor neer telt (de recensies van de app in de android playstore zijn ook nagenoeg allemaal slecht.

De diverse opties (workouts) zijn simpel te bedienen. hartslagmeting lijkt te kloppen (controle met een tomtom runner3 als referentie)

Afgezien van de waardeloze app is de crosstrainer verder super. Ik raad dit product aan, maar dan wel met de mededeling om voor het model zonder de bleutooth te gaan

Pluspunten

• stevig model
  • draait soepel
  • simpel in gebruik
  • hartslag meting
  • voldoende workouts

Minpunten

• app is waardeloos

Leo Boeren 04-09-2017

Solide, complete en toch compacte crosstrainer

De fox 3+ iPlus crosstrainer is erg volledig in de mogelijkheden. Zeker in combinatie met een tablet. Hiervoor is een goede steun aanwezig. De crosstrainer voelt solide aan, is geruisloos en toch redelijk compact. De prijs/kwalteit verhouding is uitstekend.

Pluspunten

• Solide
  • Compact
  • Volledig in mogelijkheden en instellingen

Minpunten

• Montage was lastiger dan gedacht,
  • Onduidelijke handleiding