Logitech Marathon Mouse M705

laptopmuis
Microsoft Explorer Touch Mouse

8,9

Gert5 09-09-2014 Product kwartaal in bezit

Ik gebruikte een heel goedkoop (nog geen € 10) bluetooth muisje op mijn laptop. Deze was heel licht en prettig in het gebruik. Helaas vrat dit muisje aaa batterijen, en af en toe viel de verbinding weg. Het meest vervelende was dat deze muis erg weinig precisie had. Bij videobewerking schoot de mouse pointer alle kanten op. Dus gezocht naar een kwaliteits muis, via reviews koos ik voor de Logitech M705. Ik moet helaas zeggen dat deze muis mij erg teleursteld. De precisie is niet beter dan mijn oude goedkope muis, door de twee aa batterijen is hij behoorlijk zwaar. Ik moet nu een muismat gebruiken wil ik het geval enigszinds prettig kunnen verplaatsen. Na lang gebruik krijg ik pijn in mijn pols. De muis voelt wel degelijk aan en doet het altijd, en zover ik kan beoordelen is het stroomverbruik laag.
Ik heb mijn oude muisje maar weer in gebruik genomen. Wat mij betreft is de M705 een miskoop/

Anoniem 19-01-2014 Product paar dagen in bezit

Op zich een lekkere muis maar alleen de middelste muisknop (scrollwheel) lijkt niets te doen bij het indrukken, merk ik. Mijn vorige muis (goedkoop clubding) werkte de de mideelste muisknop zoals ik graag had. Ook met de bijgeleverde software (setpointinstellingen) krijg ik niet voor elkaar wat ik in gedachten had met de middelste muistoets, jammer.

ES65 03-10-2012 Product paar dagen in bezit

Heb deze muis net in gebruik en de 1e indrukken zijn uitstekend.
Ik weet het wanneer ik iets goeds in handen heb; wij gaan vriendjes worden.
Voor het eerst aan een draadloze muis. Deze lijkt wel gemaakt voor mijn hand, heerlijk! De 'installatie' stelt niets voor.
Let bij aanschaf wel even op de enorme prijsverschillen; sommige winkels zijn 2x zo duur!

roemer96 13-04-2012 Product paar dagen in bezit

Prima muis, installatie verliep gemakkelijk. De muis is licht en voldoet voor mijn gebruik (e-mail, office en internetten) goed. Scrollwiel en navigeren met Windows (voor- en achteruit) werkt lekker. Op 2 batterijen werkt de muis, maar ook op 1 batterij volgt deze commando’s op.
Mijn vorige muis was de Logitech 620 (vier batterijen!) en vergelijkbaar in prestaties. De 705 is iets kleiner.

dick2007 19-01-2011 Product maand in bezit

Na een maand gebruik de volgende conclusie.
Een dikke 9 vind ik te veel eer voor deze muis. Niet bijzonder precies wat betreft het scrollwiel in ratelstand. Deze is weliswaar uit te zetten, waardoor hij traploos reageert. Dit kan soms wel fijn zijn, maar geeft ook wat minder controle. Vind het scrollwiel sowieso vrij lomp kwa gevoel. De internet-knoppen "vooruit en terug" vind ik niet bijzonder ergonomisch.
Maar ... ik ben dan ook een Mac-gebruiker en ben nog nooit een fijne muis voor mijn Windows-laptop tegengekomen!
Opvallend is wel, dat deze muis ook op 1 batterij werkt(!); hierdoor istie meteen een stuk lichter. Maar het waarom om dan ruimte te bieden aan 2 batterijen is mij een raadsel.

Verder wil ik nog even het volgende kwijt.
Bij Dixons was/is een actie waarbij je 8 euro kunt terugkrijgen. Een actie die na aanschaf verder via Logitech loopt. Om dit bedrag terug te krijgen dien je wel over voldoende tijd te beschikken.
Je moet eerst van alles invullen op de Logitech-site, maar daarna dien je dezelfde gegevens ook nog eens per post op te sturen! Kopietjes maken, verpakking scannen i.v.m. barcode, etc. Hoe hoog kun je een drempel opwerpen...

Raymoond Stefan 16-01-2011 Product paar dagen in bezit

Ik heb ook geen nadelen kunnen vinden
een heel degelijk muis.
Ik zelf vind het scroll wiel makkelijk die kan je in twee standen doen.
wat ook makkelijk is er hoeft maar 1 batterij in.

kortom een super aanrader

v Os 31-12-2010 Product paar dagen in bezit

In een woord geweldig. Ik heb geen nadelen kunnen vinden. En volgens opgave kunnen de 2 AA-batterijen bij normaal gebruik 3 jaar zonder vervanging mee.

(Heel iets anders zoals bij dezelfde vormgeving van Com. Mini Mouse Trust waar de batterij niet eens een uur meegaat.)

Een echte aanrader de Logitech M705. Voor mij niets anders meer.

EED 14-11-2010 Product half jaar in bezit

Deze geweldige muis nu ongeveer een half jaar in gebruik. De geleverde software zorgt ervoor dat het een veelzijde muis is, waar prettig mee te werken valt. De muis is bijzonder licht en de knoppen zitten prima ergonomisch verwerkt. De muis is ontzettend zuinig met de batterijen.

Nino Prkic 26-10-2010 Product paar weken in bezit

Na een paar weken met deze muis gewerkt te hebben ben ik blij dat ik mijn vorige logitech muis heb ingeruild! Dezelfde type maar dan een nieuwe model, wat ze wel niet bedenken in 2 jaar en dat in een muis!

9 knoppen excl. naar voren en achter scrollen! Alles kun je zelf toewijzen met de cd-rom/programma.. optimaal gebruik!

deze muis is iets kleiner dan anderen omdat het ook catogorie laptop muis is! ideaal om mee te nemen en met zijn micro usb ideaal om altijd in je laptop te laten zitten.

janneman1 05-07-2010 Product paar dagen in bezit

Zopas deze muis gekocht bij Krëfel - staan momenteel in de solden voor 39€ !!!
Prachtig toestel met veel mogelijkheden - ligt zeer goed in de hand en beweegt snel over mijn bureaublad (geen muismatje nodig) - scrolwiel uitstekend.
Afmetingen: 7x10cm - hoogte4cm

PieterPlasma 13-05-2010 Product paar dagen in bezit

Heel fijne muis. Gewoon op de bank, broek, bed etc zonder muismat, kan allemaal met laser. Knoppen zitten op de goede plek en op de plek van de duim onder de vorige/volgende knoppen, zit een knopje om tussen je toepassingen te schakelen, handig! Zijwaartse scroll en mogelijkheid om vloeiend (snel) of tikkend te scrollen. Ligt fijn in de hand en voelt/ziet er degelijk uit. Al met al een erg fijne muis.