Philips HR2752 - Reviews

Perskegel links- en rechtsdraaiend
Afneembaar sapreservoir
Druppelstop

Beoordeling op basis van 62 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Music Watches 11-06-2016
  • Product half jaar in bezit

Onderdelen vallen eraf maar blijft goed werken

Ik heb deze citruspers gekocht op basis van de goede beoordelingen hier. Het apparaat is top vormgegeven, inderdaad fluisterstil en zeer handig in gebruik. Dus waar het voor bedoeld is: een top apparaat!

De enorm lage score op duurzaamheid komt voort uit twee grote ergernissen:

1. De rubbertjes onderop het apparaat, die ervoor moeten zorgen dat het stabiel en zonder te schuiven op het aanrechtblad blijft staan, zitten los (!) in hun houdertjes geklemd! Welk Chinees genie heeft dat bedacht? Het apparaat kan dan nog zo mooi zijn en goed werken, als het alle kanten op glijdt omdat het fundament weg is is het een drama ding geworden. En ik begrijp het ook echt niet: hoe kun je nu zoiets fundamenteels voor de stabiliteit gewoon er los in schuiven? Kans op verlies of instabiliteit is echt te groot. Dus beste ontwerpers van Philips: ga een dagje cursus volgen bij Apple en je weet wat design en functionaliteit is.

2. Het klepje van het schenktuitje zit slechts met twee kleine pinnetjes in de houder gelikt. En je raadt het al: zowel de pinnetjes als de houdertjes zijn zo zwak uitgevoerd dat het een kwestie van tijd is voor een van de twee (of allebei, in mijn geval) afbreekt. En nee, we doen er niks extreems mee ofzo, gewoon 3x per week gebruiken.

Dus al met al: verreweg de beste citruspers die ik ooit gehad heb, met twee irritante ontwerpmanco's. Als je daar genoegen mee neemt dan is dit apparaat van harte aanbevolen.

Andrea Drees 17-12-2014

Deze citruspers gekocht omdat vrienden hem ook hebben. Nadat we zagen hoe makkelijk je hem schoon maakt, hoe stil hij is, en hoe goed hij precies doet wat hij moet doen (citrusvruchten persen), hebben wij hem ook gekocht. Prima machine, stevig gebouwd, zou zeker aanbevelen.

maartench_32 21-07-2012

Vanwege de louter positieve reacties deze gehad voor mijn verjaardag.
Wat men zegt: het is een flinke jongen als je hem uit de doos haalt.
Persen gaat inderdaad perfect. Daar is echt niks mis mee.
Hij is echt fluisterstil.
Maar nu komt het: Er passen geen longdrinkglazen onder het tuutje. Je moet ze er scheef onder zetten, met de kans dat het glas voorover valt.
Kleine glazen gebruiken, of je glas vasthouden tijdens persen.
Het heeft iets weg van een biertje tappen.
Het filter vind ik een beetje lastig af te spoelen onder de kraan. Maar dat gaat op zich nog wel.
Voor de rest een prima pers. Maar een geweldige pers, zoals de meeste mensen dat vinden?
Nee, dat vind ik van niet.
Ik geef als cijfer een 8

Anoniem 15-01-2017

Dit product is precies wat wij zochten

Dit product heeft een mooi design is vrijwel geluidloos tijdens het persen en heeft een zeer groot gebruikers gemak. Dus al met al is dit precies waar wij naar op zoek waren een top product van eigen bodem.

Jeroen40 28-01-2016

Heerlijk bijkomen

Vroeger hadden we een citruspers.. een goedkope waarbij je op zondagmorgen werd wakker gemaakt door het felle lawaai van de machine.

Deze Citruspers is stil, wat zwaarder waardoor hij stabiel op de keuken staat. Hij maakt binnen een mum van tijd een heerlijk glaasjes sinaasappelsap.... zonder de zondagse rust te verstoren..

Aanrader !

Jeroen aka El Gringo 03-01-2016
  • Product jaar of meer in bezit

Ik heb dit product nu 6 jaar in mijn bezit, gebruik het iedere dag en doet het nog steeds als nieuw. Zeer gebruiksvriendelijk, zeer geluidsarm (maakt weinig geluid tijdens het persen), makkelijk schoon te maken en er komt weinig vruchtvlees in het glas (vind ik prettig, maar smaken verschillen). Ik hoop dat deze pers nog jaren in productie blijft want mocht deze stuk gaan dan koop ik zeker een nieuwe!

PB99 26-12-2015

Geweldige citruspers !!!

Perst zeer goed, is robuust, gemakkelijk schoon te maken, past goed in keukenkast.
We hebben hem nu 3.5 jaar en doet het nog steeds uitstekend.

Piet_nl 06-10-2015
  • Product kwartaal in bezit

Werkt uitstekend. Is heel stil. Goed schoon te maken. Staat stevig. Is onze 5e citruspers maar zonder meer de beste in deze prijsklasse.

Persje69 28-06-2015

Zeer goed

De motor is fluisterzacht en sterk.
Neemt al het vruchtvlees mee van de sinaasappel.
Is makkelijk schoon te maken.

williamson 02-06-2015

dit produkt perst er alles uit

De citruspers is zeer handzaam en perst het fruit zoals het een pers beaamd. Makkelijk schoon te maken .En hij is geruisloos ondanks zijn sterke motor. Dus voor mij alleen maar plussen

JR49 22-12-2014

Sap tot de laatste druppel!

Geweldig apparaat. Gek genoeg haalt het meer sap uit de vruchten dan bij mijn vorige citruspers.
Apparaat is stil, snel en in een handomdraai weer schoon

Thomdevries 06-12-2014
  • Product jaar of meer in bezit

In bezit sinds 21 oktober 2013.

Ideale citruspers. Je moet met de hand persen en dat gaat vrij gemakkelijk. Af en toe komt er een stuk pit mee, maar alleen als ik deze zelf per ongeluk door midden had gesneden.

Gewicht is relatief, goed te verplaatsen, maar weegt wel wat.
Een glas van 10 cm past er onder. Mocht ik een grote kan willen persen, zet ik de pers op een omgekeerde pan.

Vaatwasbestendig, ook zeer gemakkelijk!

Herbie53 23-12-2013

Gedurende een week heb ik de kleinere broer (HR2744/40) uitgebreid getest in een vakantiehuisje. Daarna voor thuis de HR2752/90 aangeschaft die momenteel overal voor zo'n €46,- wordt aangeboden.

Voordelen:
- Sterke krachtige motor (snel gereed met persen)

Duurzaamheid heb ik een 8 gegeven, is mij niets van bekend maar dit moet ingevuld worden omdat de review anders niet geplaatst wordt.
- Materiaal is glad & vuilafstotend (afspoelen is schoon)
- Druppelstop

Nadeel:
- Longdrinkglas past er niet onder (voor mij geen punt)

MrJBx 19-10-2013
  • Product half jaar in bezit

Ben ondertussen al bijna een jaar in bezit van deze pers. Goede pers, goed te reinigen, sterke motor, misschien iets te laag voor een hoge pint. Voor de rest een super goede pers, ongeveer 6 orange juices per dag.

Ivje 24-06-2013

Een pronkstuk op het aanrecht

Door het design van het apparaat is het net iets meer geworden dan alleen een citrus pers. Het is daarom ook een apparaat dat altijd op het aanrecht staat, in plaats van verborgen te worden ergens achterin in een keukenkastje. Hierdoor wordt het ook een stuk vaker gebruikt dan de vorige pers.

Enige nadeel is dat het kabelgootje aan de onderkant te ruim is, waardoor bij het verplaatsen van de pers, de kabel vaak uitvalt en daardoor de pers niet meer stabiel staat. Dit is dan wel meer een irritatie punt dan een echte nadeel.

benkapper 23-06-2013

Een van mijn beste aankopen

Door de grote kelk erg makkelijk in gebruik, ook voor grote citrusvruchten. Makkelijk schoon te maken! Gebruik hem dagelijks.

23skidoo 09-04-2013

doet het beoogde goed

Een nadeel is het schuiven. Het was beter geweest dat de citruspers beter op z'n plek bleef staan. Het schoonmaken daarin tegen is een stuk makkelijker en de kracht van de pers is goed.

serge_breda 26-03-2013

Geweldige citruspers.

Stil en krachtig. Erg eenvoudig schoon te maken. Handige druppelstop.

Al paar jaar in intensief gebruik en nog steeds erg tevreden.

Ja, hij is groot en zwaar, maar ik laat hem gewoon op het aanrecht staan want ie ziet geweldig uit.

En ja, er passen geen grote glazen onder, maar dat is beter dan een model met ingebouwd sapbakje, scheelt namelijk in de schoonmaak.

markmvw 18-02-2013
  • Product maand in bezit

Naar aanleiding van de reviews op Kieskeurig dit product aangeschaft. En inderdaad, geen spijt van deze aankoop. Hij is stil, krachtig, staat stevig op het aanrecht, perst echt al het sap uit de (halve) sinaasappels. Is ook makkelijk schoon te maken. De los te halen onderdelen kunnen in de vaatwasser, maar is niet aan te raden. Met de hand afwassen blijven de onderdelen mooi en worden ze beter schoon. De druppelstop is ook makkelijk. Je kan dan makkelijk van glas wisselen. Let erop dat er geen grote glazen onder kunnen staan! Over de duurzaamheid kan ik nog niets zeggen.

DennieD 23-11-2012

Ik kan me ook niet vinden in de vele positieve reacties op dit apparaat. Wat mij het meest stoort is dat er geen standaard (longdrink) glas onder dit apparaat past. Ook de anti-slip-rand is naar mijn mening niet voldoende. Het apparaat draait weg als ik iets meer druk uitoefen op de cylinder. Verder wel degelijk van kwaliteit en een stuk minder luidruchtig dan mijn vorige apparaat. Ook het ontbreken van een reservoir is een gemis. Denk dus goed na voor aanschaf.

markmvw 18-02-2013

Hallo DennieD,

Als je alle reviews even had doorgenomen dan wist je dat er geen grote glazen onder kunnen staan. Hard drukken is niet nodig en doe je dat toch dan schuift hij nog niet weg. Ligt misschien aan de ondergrond. Zoek even verder, want er staan er genoeg op.