Philips Avance Collection HR2752

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 40 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Avance Collection HR2752 op Kieskeurig.be.

8,9

Music Watches 11-06-2016
  • Product half jaar in bezit

Onderdelen vallen eraf maar blijft goed werken

Geschreven voor: Philips Avance Collection HR2752

Ik heb deze citruspers gekocht op basis van de goede beoordelingen hier. Het apparaat is top vormgegeven, inderdaad fluisterstil en zeer handig in gebruik. Dus waar het voor bedoeld is: een top apparaat!

De enorm lage score op duurzaamheid komt voort uit twee grote ergernissen:

1. De rubbertjes onderop het apparaat, die ervoor moeten zorgen dat het stabiel en zonder te schuiven op het aanrechtblad blijft staan, zitten los (!) in hun houdertjes geklemd! Welk Chinees genie heeft dat bedacht? Het apparaat kan dan nog zo mooi zijn en goed werken, als het alle kanten op glijdt omdat het fundament weg is is het een drama ding geworden. En ik begrijp het ook echt niet: hoe kun je nu zoiets fundamenteels voor de stabiliteit gewoon er los in schuiven? Kans op verlies of instabiliteit is echt te groot. Dus beste ontwerpers van Philips: ga een dagje cursus volgen bij Apple en je weet wat design en functionaliteit is.

2. Het klepje van het schenktuitje zit slechts met twee kleine pinnetjes in de houder gelikt. En je raadt het al: zowel de pinnetjes als de houdertjes zijn zo zwak uitgevoerd dat het een kwestie van tijd is voor een van de twee (of allebei, in mijn geval) afbreekt. En nee, we doen er niks extreems mee ofzo, gewoon 3x per week gebruiken.

Dus al met al: verreweg de beste citruspers die ik ooit gehad heb, met twee irritante ontwerpmanco's. Als je daar genoegen mee neemt dan is dit apparaat van harte aanbevolen.

maartench_32 21-07-2012

Vanwege de louter positieve reacties deze gehad voor mijn verjaardag.
Wat men zegt: het is een flinke jongen als je hem uit de doos haalt.
Persen gaat inderdaad perfect. Daar is echt niks mis mee.
Hij is echt fluisterstil.
Maar nu komt het: Er passen geen longdrinkglazen onder het tuutje. Je moet ze er scheef onder zetten, met de kans dat het glas voorover valt.
Kleine glazen gebruiken, of je glas vasthouden tijdens persen.
Het heeft iets weg van een biertje tappen.
Het filter vind ik een beetje lastig af te spoelen onder de kraan. Maar dat gaat op zich nog wel.
Voor de rest een prima pers. Maar een geweldige pers, zoals de meeste mensen dat vinden?
Nee, dat vind ik van niet.
Ik geef als cijfer een 8

persbericht 22-05-2019

Onbegrijpelijk

Geschreven voor: Philips Avance Collection HR2752

Een topzwaar en wankel apparaat. De perskegel is te stomp en de de onderdelen zijn relatief lastig schoon te maken. Dat geldt met name voor de binnenzijde van de perskegel en de zeef.

Minpunten

• stabiliteit
  • vorm van de perskegel
  • lastig te reinigen

Emeew 26-01-2019

Er is teveel bespaard om dit een fijn product te maken

Geschreven voor: Philips Avance Collection HR2752

Na heel lang met dit model naar tevredenheid te hebben geperst, waren wij in de veronderstelling hetzelfde product opnieuw te kopen. Deze uitvoering is echter te goedkoop gemaakt om er plezier aan te beleven:
- De persdop past slecht op de as waardoor hij eraf valt
- De sapkom is wat krom en moet hard aangedrukt worden om op het huis te passen
- De zeef is van veel dunner materiaal en rammelt in zijn behuizing.
- De voetjes zaten scheef, waardoor de pers eerst niet stabiel was.

Andrea Drees 17-12-2014

Deze citruspers gekocht omdat vrienden hem ook hebben. Nadat we zagen hoe makkelijk je hem schoon maakt, hoe stil hij is, en hoe goed hij precies doet wat hij moet doen (citrusvruchten persen), hebben wij hem ook gekocht. Prima machine, stevig gebouwd, zou zeker aanbevelen.

jolkume 24-04-2021

Lekker sinaasappelsapje is zo geperst

Geschreven voor: Philips Avance Collection HR2752

Prima pers voor sap met of zonder vruchtvlees door de stand even te verdraaien.
Wel even ontdekken hoe je hem snel in elkaar zet. Snoer is vrij kort.

Luc F 15-04-2021

Perfectie bestaat niet

Geschreven voor: Philips Avance Collection HR2752

Ik kocht deze citruspers een 4-tal weken geleden, maar heb even gewacht met mijn review om een paar minpunten goed te kunnen evalueren.
Laat ik eerst beginnen met de pluspunten:
* Veel stiller dan om het even welke citruspers ik tot nu toe gebruikt heb
* Heel krachtige motor, die vlotjes alle soorten citrusvruchten perst. Draait niet in twee richtingen, maar lijkt volledig te stoppen bij blokkering, dus motor schiet niet door zoals bij de meeste andere toestellen

Maar het heeft me toch wel wat tijd gekost om ook voor een aantal minpunten een oplossing te vinden
* De kabel is slechts 90 cm en dat is echt wel heel kort, maar niet onoverkomelijk
* De uitloop is relatief laag. Wij persen een mengeling van citrusvruchten (sinaas, pompelmoes, citroen, mandarijn, wijnsinaas, mandora, ...) voor het ganse gezin. Dus per glas persen is geen optie. Maar ik had geen enkel recipient dat lager was dan 12,5 cm. Dus nog een extra maatbeker met inhoud van 1L en hoogte van 12cm moeten kopen, wat de kost van deze citruspers nog met €9 verhoogde
* Het grootste probleem voor mij (waar ik pas recent een bevredigende oplossing voor gevonden heb), was echter dat de pers (lichtjes) draaide tijdens het persen, vooral met grotere vruchten (zoals pompelmoes en grote sinaasappels). De pootjes vonden onvoldoende grip op mijn werkblad en al helemaal niet op het aanrecht. Maar uiteindelijk bleek een silicone onderzetter voor pannen hier soelaas te brengen. Nu beweegt de citruspers geen centimeter meer.

Dus uiteindelijk ben ik nu wel een heel tevreden man met deze citruspers, al was ik in het begin toch wel wat teleurgesteld over de minpuntjes.

@Philips: gaan jullie de challenge naar perfectie aan? Wat extra informatie over mogelijke problemen en bijhorende oplossingen (misschien onder de vorm van accessoires) zou echt wel een plus kunnen zijn.
Maar in elk geval wel mijn felicitaties voor de stille kracht van deze fruitpers. Ik pers al bijna twintig jaar dagelijks een lekker glaasje en deze pers is op dat vlak absoluut top.

Pinhal Novo 08-03-2021

Zeer tevreden.

Geschreven voor: Philips Avance Collection HR2752

Eindelijk een citruspers die voldoet aan onze verwachtingen. Geen oorverdovend geluid ‘s ochtends, de vruchten worden volledig uitgeperst en bovenal, het apparaat is gemakkelijk en hygiënisch te reinigen. Top product!

Linda 28-12-2020

Mooi maar onhandig

Geschreven voor: Philips Avance Collection HR2752

De citruspers ziet er mooi uit. Echter hij is niet stabiel en danst onder je handen tijdens het persen. De vaatwasser bestendige onderdelen zijn zo groot dat ze teveel plek in de vaatwasser innemen.

Pluspunten

• Ziet er mooi uit

Minpunten

• Niet stabiel
  • Groot
  • teveel plek in de vaatwasser

Omadina 20-12-2020

Perfect product - heerlijk rustig

Geschreven voor: Philips Avance Collection HR2752

Ik ben een groot liefhebber van vers sinaasappelsap. Verder vries ik citroensap in voor het 'opfrissen van mijn dagelijkse waterinname. Mijn nieuwe citruspers werkt fantastisch en zonder lawaai. De vruchten worden compleet leeg geperst, dus er gaat niets verloren. Ik ben er erg blij mee.

Alexsc 08-09-2020

Citruspers mooi design en gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Philips Avance Collection HR2752

De strakke moderne vormgeving. De gebruiksvriendelijk werking en de éénvoud van het schoonmaken, maakt deze citruspers tot een echte aanwinst in je keuken.

Arnie59 01-08-2020

Fluisterstil en eenvoudig schoon te maken!

Geschreven voor: Philips Avance Collection HR2752

Een fluisterstil apparaat! Een ontbijtje op bed wordt echt een verrassing! Stevige constructie eenvoudig schoon te maken!

DeniseL 11-07-2020

Kort snoer

Geschreven voor: Philips Avance Collection HR2752

Prima produkt, maar waarom bezuinigt Philips op de lengte van het electriciteitssnoer? Erg lastig, graag in de volgende serie een snoer van 100 cm i.p.v. de zuinige 70 cm die het nu is.

Briefje 07-06-2020

Lekker compact

Geschreven voor: Philips Avance Collection HR2752

Na jaren een philips keukenmachine te hebben gebruikt om sinaasappels uit te persen, deze gekocht werkt op dezelfde manier alleen veel gemakkelijk schoon te maken. Doet erg goed zijn werk, ideaal de vruchtvlees schuif voor veel if bijna geen vruchtvlees

RIM C 24-05-2020

Veel onderhoud om schoon te maken

Geschreven voor: Philips Avance Collection HR2752

Kost veel tijd om machine schoon te maken, blijft veel vruchtvlees in verschillende onderdelen achter, zonde.

Jan H 05-05-2020

Stille krachtige motor

Geschreven voor: Philips Avance Collection HR2752

Vergeleken met onze vorige persen is deze veel stiller en krachtiger, wat iets minder is is de stabiliteit omdat de onderkant smaller is dan de bovenkant, maar dat komt de vormgeving weer ten goede

Ferdin 05-05-2020

Prima citruspers die zijn werk uitstekend doet.

Geschreven voor: Philips Avance Collection HR2752

Citruspers werkt uitstekend. Klaart het klusje snel zonder veel geluid. Mijn meest vriendelijke citruspers tot nu toe. Een aanrader. Bovendien een mooie vormgeving.

Homburg 16-12-2019

Een goede goedkope citruspers

Geschreven voor: Philips Avance Collection HR2752

Deze citruspers is makkelijk in gebruik, goed resultaat en makkelijk schoon te houden. Service van Philips is heel goed (eigen ervaring).

Dungelmann 19-11-2019

Ik gebruik hem al jaren

Geschreven voor: Philips Avance Collection HR2752

heerlijk fijn apparaat dat ik al jaren gebruik voor onze dagelijkse smoothies. Makkelijk schoon te maken als je het direct even onder de kraan houdt, na gebruik.

René K 19-11-2019

Prima product van Philips

Geschreven voor: Philips Avance Collection HR2752

De pers werkt perfect en met de vruchtvleesselector kan je de juiste gradatie instellen die je wenst. Het schoonmaken is eenvoudig doordat alle onderdelen losgekoppeld kunnen worden. Ook de opvangbak van het sap is ruim bemeten en schenkt goed. Het product is goed geprijst en heb deze zelfs met extra korting kunnen kopen. Gewoon een kwalitatief goed product van Philips.