Metabo TS 254

Zaagdiepte bij 90°
87 mm
Gewicht
33400 gram

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 3 reviews die zijn achtergelaten voor de Metabo TS 254 op Kieskeurig.be.

Corné 24-12-2018

Metabo TS254 Tafelzaag

Geschreven voor: Metabo TS 254

Na lang onderzoek op allerlei forums en kijken van filmpjes heb ik bij Toolnation deze tafelzaag besteld (mooie prijs én zij geven maar liefst 5 jaar garantie) Zaag is verrassend makkerlijk uit te klappen al moet je even door hebben hoe het vergrendelmechanisme werkt, de stickers die aangeven welke kant je op moet draaien vielen er bij het uit de doos halen al af. De zaag is draagbaar maar niet bepaald licht. Stabiliteit van het onderstel is super. Met de Festool Mini stofzuiger er op is de stofafzuiging redelijk goed. Handig is dat je reserve zaagbladen op de machine kan opbergen net zoals de duwstok. Zaagkracht is prima al heb ik nog geen hardhout geprobeerd.

Pluspunten

• Compact weg te bergen
  • Draagbaar
  • Stofafzuiging
  • Verbreding zaagtafel
  • Staat zeer stabiel op uitgeklapte poten

Minpunten

• Instelling zaagdiepte gaat wat zwaar

alwin 31-12-2016

stabiele tafelzaag

Geschreven voor: Metabo TS 254

Nette tafelzaag die snel is op te bouwen en heel stabiel staat. Zaag staat binnen enkele seconden stil, alles hulpstukken zijn op te bergen in/tegen de machine. goed ter verrijden op de rubberen wielen. Kortom een complete machine.

flows 07-12-2013

Ik heb de tafel vandaag gebruikt om een eiken balk van 60x60 in lengte door te zagen, een blinde inkeping in te zagen en 20 graden af te schuinen ( een schilderij lijst van 1200x700). Dit ging zeer goed. De zaag is stabiel en degelijk gebouwd, geleider zit goed vast, het hout ligt stabiel en is makkelijk te hanteren. Zelfs het op dikte zagen van het tweede deel van de balk ging geweldig. De zaagtafel is goed in te klappen, verrijdbaar en past al rijdend door de deur.
Omhoogzetten kost wat moeite, omdat de poten wegglijden.
Ik kan deze tafel zonder meer aanraden.