De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 11 reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic SD-YR2550SXE op Kieskeurig.be.

Mir21 25-11-2021

Fijn apparaat

Geschreven voor: Panasonic SD-YR2550SXE

Inmiddels heb ik het apparaat enkele weken in bezit en is het ondanks de grootte niet meer uit de keuken weg te denken. Om de dag bakken we een vers en luchtig brood. We zetten het apparaat s avonds klaar, stellen het programma in en voegen het meel en veel zaden toe. De volgende morgen kunnen we heerlijk ontbijten. We hebben er ook een cake mee gebakken en deze was ook goed gelukt. Wij zijn erg tevreden met het apparaat en zouden niet anders meer willen.

Pluspunten

• Gemak
  • Vers en lekker

Minpunten

• Omvang

j**s@g**l.com 15-11-2021

Altijd vers brood op de plank

Geschreven voor: Panasonic SD-YR2550SXE

In eerste instantie dacht ik: Wow! wat een groot apparaat! Maar als ik bedenk hoe groot de broden zijn die je er uit kunt halen, dan valt het eigenlijk nog best mee. Als complete leek ben ik aan de slag gegaan met het brood bakken. Het verbaasde me hoe simpel het is om een brood te bakken. Ik heb een paar variaties geprobeerd en alle broden zijn lekker. En het instellen van het bakprogramma is ook supermakkelijk.
Als ik minpuntjes moet noemen dan zeg ik:
in eerste instantie was het mij niet helemaal duidelijk hoe het uitstellen van de tijd ging. Ik dacht dat ik de uren moest intypen die in wilde uitstellen, maar dat bleek niet zo te zijn. Ik moest de uren berekenen wanneer ik het brood klaar wil hebben.
Daarnaast vind ik dat je het kneedplaatje dan in het midden zit in de bak er na het bakken niet goed uit krijg. Het zit dan vastgekoekt aan het pinnetje. Na enig weken van de bak lukt het wel om het los te krijgen.
Kortom: ik maak zelf heerlijke broden, ons gezin en onze gasten genieten van onze kakelverse broden.

StefanH 12-11-2021

Zeer gebruiksvriendelijke broodbakmachine!

Geschreven voor: Panasonic SD-YR2550SXE

Ik heb heel lang getwijfeld om een broodmachine aan te schaffen. Toen kreeg ik de mogelijkheid om deze Panasonic broodmachine te testen. Ik was aangenaam verrast door de duidelijke handleiding en recepten die erbij geleverd werden. Ook kun je de taal met programma's aanpassen d.m.v. een sticker op de broodmachine. Ideaal en erg gebruiksvriendelijk om mee te starten. Het is een groot apparaat die wel wat ruimte in beslag neemt. Zelf heb ik tot nu veel gebruik gemaakt van kant en klare broodmixen. Binnen letterlijk een handomdraai staat de machine aan. De machine heeft een handig bakje om noten en rozijnen later toe te voegen in het proces, geheel automatisch. De broden zijn lekker en vers maar ook hoog en klein van formaat. Dat is even wennen als je de broden uit de supermarkt of bakker gewend bent maar niet minder lekker. Er staan heel veel recepten in die niet kant en klaar zijn, deze heb ik nog niet getest. Het apparaat is heel makkelijk schoon te maken.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • Taal van programma's aan te passen met sticker
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• erg groot

Nikki 11-11-2021

Een complete broodbakmachine

Geschreven voor: Panasonic SD-YR2550SXE

Het is een volledige broodbakmachine met erg veel mogelijkheden. Het is geen heel groot brood maar er gaat niks boven warm en vers brood! Je huis gaat heerlijk ruiken en daar krijg je toch trek van! Veel opties en mogelijkheden om bijvoorbeeld noten en zaden toe te voegen.
Als ik 2 puntjes van verbeter mag noemen: - een kijk venster zou een leuke extra zijn
- het mes is moeilijk los te maken. Blijft bij mij hangen in de machine en niet in het brood zoals verwacht word vanuit de handleiding.
Verder een dikke aanrader!!

Pluspunten

• Volledig
  • Heerlijke geur in je huis

Minpunten

• Groot apparaat
  • Mes blijft vast zitten in de machine

Hope 10-11-2021

aanwinst in de keuken

Geschreven voor: Panasonic SD-YR2550SXE

Ik was al lang op zoek naar een broodbakmachine, en nu mag ik deze testen. De eerste indruk was positief. De handleiding is heel duidelijk en de programma's spreken voor zich. Het is een groot apparaat, dus houd daar wel rekening mee. Het neemt veel ruimte in op je aanrecht en in de kast.
Maar wat mij betreft is dat het wel waard. Het eerst brood was een simpel brood uit een pak. En wat een aangename verrassing, het was echt heel lekker. Ik bak er ook graag cakes in. Daarbij moet je wel opletten dat je zorgt dat het beslag helemaal goed gemixt is. En dit apparaat leent zich heel goed voor speciale broden. Met noten, olijven, zongedroogte tomaatjes. Ik probeer vanalles uit.
De onderdelen mogen niet in de vaatwasser, maar moet je met de hand afwassen. Dat gaat heel makkelijk. Het wordt meteen schoon en dan kan het apparaat weer terug in de kast.

p**o@h**l.nl 10-11-2021

Fijne broodbakmachine

Geschreven voor: Panasonic SD-YR2550SXE

Ik heb het product mogen testen. Het is een vrij groot apparaat, maar ziet er wel mooi uit. Het heeft veel verschillende standen. Ook kan je er jam in maken, dit heb ik nog niet gedaan. Broodprogramma's zijn eenvoudig. Je gooit alles erin en selecteert de juiste broodsoort en het apparaat doet zijn werk. Ook kan je in een apart bakje bijv krenten of nootjes doen. Deze worden dan op het juiste moment toegevoegd. Helaas lukt het mij niet om het uitgestelde programma in te stellen. Dit doet het niet.
Verder maakt hij heerlijke broden. Ook een cake geprobeerd erin te bakken en dat gaat ook prima.
Al met al een fijne broodbakmachine

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • ziet er mooi uit

Minpunten

• uitstel programma werkt niet

SuzanneLT 09-11-2021

Fijn in gebruik

Geschreven voor: Panasonic SD-YR2550SXE

Sinds kort hebben wie deze broodbakmachine. Het was al weer even geleden dat wij dit in huis hadden dus even uitvissen hoe het werkt. Dat is met dit apparaat eigenlijk heel makkelijk! Het spreekt eigenlijk wel voor zich en de handleiding is heel duidelijk. Ook is het boekje met de recepten ideaal zodat je kan kijken wat je het lekkerst lijkt!
Wij hebben brood met alle ingrediënten gemaakt en brood waar nog alles aan moet toegevoegd worden. Dit bakt allebei net zo makkelijk. Nu hebben wij wel wat duurder meel gebruikt, wij hebben een molen in onze stad.
Er zijn ook wel een paar dingen die we wat minder vinden. De klep waar je het gist in doet en evt noten klikt makkelijk los van de klep er onder waardoor we al een paar keer gist uit alle kiertjes hebben moeten zuigen. Want even op z’n kop houden doe je niet aangezien het een flink apparaat is!
Ook kan je maar max 13 uur van te voren de timer zetten. Ben je dus een avondje weg kan je niet alvast je brood klaar zetten.
Ander nadeel is dat er geen seintje komt als je het bakblik niet goed vast klikt. Dit gebeurt helaas vrij makkelijk, voordeel is dat het je maar 1 keer gebeurt ;)
Wij hebben helaas hierdoor een brood kunnen weggooien en s’ochtends geen brood gehad…
Maar al met al een fijn apparaat! Wij weten nu waar we erg in moeten houden met bakken en dan is het een fijn ding!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Groot
  • Klep schiet makkelijk los

IHF 05-11-2021

Heerlijk vers brood

Geschreven voor: Panasonic SD-YR2550SXE

Een week geleden de machine in huis gekregen. Door een miscommunicatie met mijn moeder, die al jaren met broodbakmachines van Panasonic haar broden bakt, had ik de aanduidingen op de maatlepels verkeerd geïnterpreteerd, waardoor de eerste paar broden compleet mislukten.
Me niet laten ontmoedigen en nadat ik deze fout had ontdekt, kwam daar s morgens een prachtig brood tevoorschijn. En wat ruikt dat lekker!! Diverse broden geprobeerd en allemaal even goed en lekker.
S avonds de boel klaar zetten, de machine programmeren en de rest gaat vanzelf. De programma's zijn heel duidelijk. Het wijst zichzelf.
Enige nadeel is dat het wel een flink apparaat is. Je moet hem wel ergens kwijt kunnen.

Pluspunten

• Heerlijk vers brood, ook na 2 dagen nog

Minpunten

• Apparaat is vrij groot

judithroeven@hotmail.com 05-11-2021

Groot maar fantastisch

Geschreven voor: Panasonic SD-YR2550SXE

Fantastisch fijn apparaat dat is deze broodbakmachine.
Hij is wel heel groot dus neemt veel ruimte in, je moet er echt plek voor zoeken.
Maar de vele opties die erop zitten zijn echt super en maakt het heel makkelijk, iedereen kan dit.
Broodbakblik wordt ook helemaal niet zo extreem vies dus dat is ook een groot voordeel.
Tot nu toe ben ik echt reuze tevreden en zou ik het apparaat wel willen houden.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Lekker brood

Minpunten

• Groot
  • Prijzig

Chrisje 04-11-2021

Mooie stevige broodbakmachine

Geschreven voor: Panasonic SD-YR2550SXE

Hele mooie broodbakmachine van stevige kwaliteit. Hij kneed goed en de broden komen er uit zoals we willen. De toegevoegde waarde van het aparte gistbakje zie ik zeker. Hierdoor kunnen we eerst het meel er in doen en als tweede het water waardoor de schroef onder in de machine langer meegaat. Bij ander broodbakmachine gaat dit na een jaar al roesten is mijn ervaring. De noten en rozijnen dispenser gebruik ik wel maar je kan ze ook meteen bij het meel doen voor hetzelfde resultaat.
Er zitten 31 programma's op die ik lang niet allemaal gebruik. Soms kan het handig zijn als je iets anders wil maken voor een speciale dag.
De instellingen wijzen voor zich. Met tekentjes op de machine kom je er ook uit zonder handleiding.

Ik ben erg tevreden.

Pluspunten

• Stevige kwaliteit
  • Mooi uiterlijk
  • Veel opties
  • Apart gistbakje

Minpunten

• Bakblik lastig verwijderbaar

ashtheu 04-11-2021

Fijne machine

Geschreven voor: Panasonic SD-YR2550SXE

Het eerste wat mij opviel was het mooie design. Hij is wat groter dan ik had verwacht maar doordat het design aantrekkelijk oogt vind ik het niet vervelend om hem op de aanrecht te hebben staan. Hij heeft super veel functies waardoor je meerdere dingen kan uitproberen. Het verraste mij dan ook dat ik buiten brood en cake ook jam en compote kan maken! Deze functie heb ik echter nog niet geprobeerd maar dat ga ik zeker doen. Het brood maken gaat heel eenvoudig. Het apparaat doet echt alles voor jou. Het klein mooie compacte broden en vullen goed. Wij zijn een jong gezin met 3 personen en dan gaat er wel echt 1 brood per dag doorheen. Hierin moet je dus wel eventueel rekening mee houden. Verder ben ik tot heden echt super tevreden met deze machine!

• Veel functies
  • Duidelijke beschrijving

Minpunten

• Groter dan verwacht
  • Brood niet heel groot