Weber Master-Touch GBS Premium E-5775

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Weber Master-Touch GBS Premium E-5775 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,6

David 19-07-2019

Mega BBQ - beste koop ooit

Al jaren doe ik met verschillende kleinere types van BBQ's. Steeds van het goedkopere type en toen ik een aantal weken terug bij vrienden was zag ik daar deze Weber.
Wat me direct opviel was het gemak waarmee je deze BBQ aansteekt. Waar ik zelf telkens zit te klooien met aanmaakvloeistof of een waaier of zelfs een bunzenbrander gaat dit met de Weber ontzettend simpel. Gewoon de briquetten in die tube, 4 aanmaakblokjes aansteken en de starten erboven. Je wacht een kwartiertje en hop de kolen zijn gloeiend heet.
Ook het bakken zelf in een waar gemak. Je kunt zones verdelen, en als je hem dicht doet gaat hij lekker verder.
Eens ik dit gezien had, heb ik deze besteld en BBQ'en is echt een feest geworden.
Bovendien heeft Weber een volledig gamma met accecoires die super zijn van kwaliteit. De spray en borstel om je rooster te kuisen. Maar ook de hoes om hem te beschermen zijn een extra meerwaarde.
En OK ik geef toe, deze BBQ kost wel meer, maar hij is zijn geld dubbel en dik waard. Ik zou deze echt aan iedereen aanraden. Ik ben er zeker van dat ik hier nog jaaaaren plezier van ga hebben.

Pluspunten

• Zeer handig starten
  • veel accesoires
  • perfecte garing
  • stevige uitvoering

Minpunten

• misschien wat duur

Jinte 02-07-2019

Prachtige bbq

Bij ontvangst van het pakket kon ik enthousiast beginnen aan het uitpakken en monteren van de Weber Master-Touch GBS Premium E-5775. In het begin was het even zoeken, maar aangezien de handleiding een duidelijk en gedetailleerd stappenplan had ging het na een tijdje wel vlot.
Mede dankzij de handige accessoires van Weber kon de BBQ snel worden aangemaakt. De eerste keer gebruikt ik de Weber als een ‘normaal’ BBQ stel. Wat me meteen opviel was dat het stel heel ruim was (veel plaats om vlees/vis/… op te leggen). Ook de temperatuurmeter in het deksel en de handige ventilatiegaten om de temperatuur te regelen zijn een groot pluspunt.
Met de andere mogelijkheden had ik niet zoveel ervaring, ik ging dus aan de slag als een onervaren BBQ-er. Al bij al viel het nog mee, de eerste keer was het roken en garen niet ideaal, maar hoe meer ik het gebruikte hoe beter het ging (ook dankzij verschillende blogposts en filmpjes te lezen en kijken).
Conclusie: dit BBQ stel is een aanrader voor iedereen, zowel de ervaren BBQ-er als de beginner of hobbyist zal er heel gelukkig mee zijn.

• Mogelijkheden
  • Thermometer

Minpunten

• Deksel staat beetje open

Caro 19-06-2019

Fijne, handige Bbq met veel opties

Een heel fijne bbq. Het bakgedeelte is vrij groot, waardoor je veel tegelijk kan bakken. Er zitten allerlei extra's bij wat het nog leuker maakt.
De roosters zijn gemakkelijk af te halen en af te wassen. Er is een handige opvangbak voor de assen. De temperatuur wordt aangegeven op het deksel en je kan de temperatuur gemakkelijk instellen door aan een hendel te schuiven.

Pluspunten

• Handig
  • Veel opties

Minpunten

• Beetje moeilijk in elkaar te zetten

Sophietj 09-06-2019

Grote, gebruiksvriendelijke en veelzijdige barbecue

Toen de barbecue geleverd werd was dit in een grote doos, de barbecue kwam als een zelfbouwpakket. Dankzij de heel duidelijke handleiding en app was het heel eenvoudig om deze in elkaar te steken. Alles werd geleverd waardoor je direct aan het barbecueën kan beginnen.
De barbecue is heel ruim waardoor je voor een grote publiek kan barbecueën, daarnaast is het ook heel gemakkelijk om deze te gebruiken wanneer je slechts met aantal mensen gaat barbecueën. Door de thermometer die verwerkt zit in het deksel heb je een idee van de temperatuur binnenin waardoor het gemakkelijker opvolgen van de temperatuur binnenin voor het bereiden van pizza of het roken van bijvoorbeeld vis.
De barbecue kan heel veelzijdig gebruikt worden voor heel wat doeleinden. Het is een droom om gebruik te maken van dit toestel en maakt het buiten koken en leven een plezier. Dankzij de mooie afwerking en het praktische van wielen onder de barbecue kan deze gemakkelijk verplaatst worden naar de geschikte plaats.
De barbecue en de rooster zijn enorm gemakkelijk te reinigen, wat van de barbecue een enorm gebruiksvriendelijk toestel maakt.

Pluspunten

• groot bakoppervlak
  • gemakkelijk te reiningen
  • stijlvol
  • gemakkelijk te verplaatsen
  • ingebouwde thermometer

charlierthomas 01-06-2019

Heel kwalitatieve barbecue met handig deksel

Heel kwalitatieve, handige en veelzijdige barbecue.

De barbecue bevat heel degelijke onderdelen waardoor hij stevig aanvoelt en wellicht heel lang zal meegaan.

Het deksel is bevestigd aan de barbecue met een handig scharnier waardoor je het deksel heel gemakkelijk kan openen en sluiten, zelfs met je elleboog. Dit is heel erg handig tijdens het barbecuen wanneer je meestal wat in je handen hebt.

De bbq komt met heel wat accessoires waardoor je zowel kan grillen, braden als roken. Ik ben vooral enthousiast over het schroeirooster waarmee ik een perfecte cote à l'os kan grillen. De manier dat de onderdelen in elkaar passen is ook heel handig; zo kan je eenvoudig van set-up veranderen, en eens dat het er ligt blijft alles goed op zijn plaats.

Aanrader!

Pluspunten

• Schroeirooster
  • Scharnierend deksel